Strona 10 z 17 PierwszyPierwszy ... 8 9 10 11 12 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 181 do 200 z 335
Like Tree785Likes

Wątek: 2019.05.05 Pożar przy lądowaniu SSJ100 Aerofłotu na SVO

  1. #181

    Dołączył
    May 2015

    Domyślnie


    Polecamy

    Państwo Mołczanowowie mieli szczęście. Wg zamieszczonych wcześniej diagramów przeżył i Oleg Mołczanow z miejsca 12A, i jego żona, która siedziała obok.
    Przerażające jest to "palenie się jak plastikowy kubek".

  2. #182

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Dalej stosuje się te materiału które się nie palą same, ale za to podczas palenia wytwarzają szybko duszący dym?

  3. #183

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Mnie zastanawia, dlaczego ogień tak szybko dostał się do środka. Czy poszycie/okna są tak mało odporne na ogień? Czy też płonące paliwo dostało się do kabiny w jakiś sposób, przez pęknięcia poszycia od uderzenia czy jakąś inną drogą?

  4. #184
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Przerażające, wracali na kodzie 7700 i żadnej zapowiedzi dla pasażerów o lądowaniu awaryjnym.
    maciass likes this.

  5. #185

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Aarhus

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez malgond Zobacz posta
    Mnie zastanawia, dlaczego ogień tak szybko dostał się do środka. Czy poszycie/okna są tak mało odporne na ogień? Czy też płonące paliwo dostało się do kabiny w jakiś sposób, przez pęknięcia poszycia od uderzenia czy jakąś inną drogą?
    Płonące paliwo lotnicze wytwarza temperaturę powyżej 800C, a i chyba nawet więcej niż 1000C.
    Natomiast stopy aluminium używane w lotnictwie mają temperaturę topnienia rzędu 500-650C...

  6. #186

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin_b91 Zobacz posta
    Wódka dla ofiar katastrofy, szacun. Może oni tak rozumieją "pomoc psychologa"?

    Pozdrawiam.
    Ja w takiej sytuacji bym nie pogardzil :-) 10x lepsze to niz pitu pitu psychologa, ktore dziala tylko na ludzi z niskim IQ
    Kazor, T0pek, myszygon and 8 others like this.

  7. #187

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez malgond Zobacz posta
    Okna w moim rzędzie stopiły się jeszcze przed zatrzymaniem maszyny.
    Ktoś się orientuje z jakiego materiału są robione okienka ?

  8. #188
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Jedna butelka na 30 to tylko pierwszy się napił.

    Sent from my SM-J730F using Tapatalk
    Pitterek

  9. #189

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    Hmmm niby tylko biznes bral walizki, a na filmikach widac, ze kazdy, kto sie wydostal i z walizka podrozowal...

  10. #190

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    Przerażające, wracali na kodzie 7700 i żadnej zapowiedzi dla pasażerów o lądowaniu awaryjnym.
    7700 było tylko przez niecałe 2 minuty przed lądowaniem, wcześniej było 7600. Nie do końca wiemy, co pilot zgłosił, po uderzeniu pioruna - być może tylko zamiar powrotu na lotnisko z zaznaczeniem, że ma problemy z radiem i autopilotem, bez deklarowania mayday/pan. Wtedy reakcja służb naziemnych oraz personelu pokładowego (brak przygotowania pokładu do sytuacji kryzysowej) wcale nie dziwi.

  11. #191
    Awatar Moris299

    Dołączył
    May 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez malgond Zobacz posta
    Translator translatorem, w jakiej takiej orientacji o czym jest tekst pomoże, ale efekt komiczny zupełnie nie pasuje do powagi sytuacji.

    "Okulary w moim rzędzie stopiły się, zanim deska się zatrzymała"
    Przepraszam za mały offtop ale na następny raz polecam ten translator: https://www.deepl.com/ Tłumaczy lepiej od Googlowskiego i ja sobie wszelkie informacje z Rosyjskich stron czy Rosyjskie (ale z Angielskim też sobie znakomicie radzi) komentarze tłumaczę właśnie nim.
    vivere, Mike5, frik and 5 others like this.

  12. #192
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez luktr Zobacz posta
    7700 było tylko przez niecałe 2 minuty przed lądowaniem, wcześniej było 7600. Nie do końca wiemy, co pilot zgłosił, po uderzeniu pioruna - być może tylko zamiar powrotu na lotnisko z zaznaczeniem, że ma problemy z radiem i autopilotem, bez deklarowania mayday/pan. Wtedy reakcja służb naziemnych oraz personelu pokładowego (brak przygotowania pokładu do sytuacji kryzysowej) wcale nie dziwi.
    Oczywiście znad klawiatury łatwo się komentuje ale brakuje mi w działaniu pilotów logiki. Jest uderzenie pioruna i decyzja o powrocie. OK. Nie dyskutuję. Ma jakieś problemy z samolotem i miał prawo do podjęcia takiej decyzji. Skoro jednak nie zdecydował się krążyć w holdingu i wypalać paliwa znaczyć może że jednak piloci nie chcieli czekać tylko siadać ASAP na ziemi. Wiedzą ile ważą i wiedzą że mają uszkodzony samolot i wiedzą też że takie lądowanie niesie ze sobą większe ryzyko wypadku. IMHO powinn Odpowiedz z cytatemi przygotować pokład do sytuacji kryzysowej jak i powiadomić lotnisko.
    Edit: Zapis fr24 tego lotu jest tylko do pewnej wysokości czyli kod 7700 był dłużej widoczny dla kontroli.

  13. #193

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gaugan Zobacz posta
    Albo ATC nie przekazało, albo grali w bilard.
    Według mojej pamięci to ta gra nosi inną nazwę...
    Stoarn and pitterek like this.

  14. #194

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    Edit: Zapis fr24 tego lotu jest tylko do pewnej wysokości czyli kod 7700 był dłużej widoczny dla kontroli.
    Według fr24 7700 zostało ustawione na wysokości 1975 ft. Myślę, że chęć jak najszybszego znalezienia się na ziemi ich zgubiła.


    Stoarn and grindavik like this.

  15. #195
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez emesso1 Zobacz posta
    Ja w takiej sytuacji bym nie pogardzil :-) 10x lepsze to niz pitu pitu psychologa, ktore dziala tylko na ludzi z niskim IQ
    A potem takich "mądrych" trzeba trzymać pod kluczem i opieką psychiatry. O ile się klienta wyłapie, zanim coś wywinie sobie lub/i komuś.
    Bo jak był czas na działanie psychologa, to on się nie zniżył do "pitu pitu dla ludzi o niskim IQ"

    Wbrew opiniom wąsatych wujków, terapeutycznych właściwości walenia wódy jak na razie nie udowodniono.

  16. #196

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Trooper85 Zobacz posta
    Wbrew opiniom wąsatych wujków, terapeutycznych właściwości walenia wódy jak na razie nie udowodniono.
    Jak to nie? Wódka usypia, sen wzmacnia; wniosek - wódka wzmacnia.
    Cytat Zamieszczone przez K3DK Zobacz posta
    Płonące paliwo lotnicze wytwarza temperaturę powyżej 800C, a i chyba nawet więcej niż 1000C.
    Natomiast stopy aluminium używane w lotnictwie mają temperaturę topnienia rzędu 500-650C...
    Najbardziej szokujący i tak jest czas.
    W raporcie po Manchesterze można wyczytać, że statyczny ogień z rozlanego paliwa przepala kadłub w kilkadziesiąt sekund, a po 20 sekundach dym i czesciowo ogien jest już w środku przez elementy gumowe i plastiki, uszczelki okna itp.
    Bilson likes this.

  17. #197

    Dołączył
    Feb 2019

    Domyślnie

    Z jakichś badań, już nie pamiętam jakich, przyjęto że maksymalny czas na ewakuację samolotu to 90 sek. Właśnie z powodu tempa w jakim rozprzestrzenia się pożar.

  18. #198

    Dołączył
    Aug 2008

    Domyślnie

    Nie chcę tutaj pilotów atakować (choć wiemy jaki jest % błędu ludzkiego w wypadkach) bo szczegółów nie znam wypadku, ale jak można nie zrzucić paliwa i podchodzić przeciążonym samolotem ? Ten filmik ze środka nie wskazuje na jakiś dramatyczny przebieg lotu poza przyziemieniem. Może faktycznie piorun uszkodził spoilery czy inne systemy. Pierwsze co mi by przyszło do głowy gdybym siedział w kokpicie to zrzut paliwa przed awaryjnym lądowaniem. Przecież zawsze to ma miejsca, to standardowa procedura, która nie dotyczy Aeroflotu ? Może nie mogli tego zrobić przez zwarcie jakiego systemu albo zwyczajnie jak najszybciej chcieli lądować ? Tylko jakim kosztem...

    Ktoś wie, czy piorun mógł realnie uszkodzić system zrzucania paliwa ? Jeżeli nie mieli nawet działającego radia to mogło to być bardzo prawdopodobne ? Czy jest jakaś hydrauliczna opcja zrzutu paliwa poza elektroniką pokładową?

  19. #199
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piottrek Zobacz posta
    Pierwsze co mi by przyszło do głowy gdybym siedział w kokpicie to zrzut paliwa przed awaryjnym lądowaniem.
    Suchoj nie ma zrzutu paliwa - musiałby zużyć w holdingu , wtedy pomaga wypuszczenie podwozia - zużycie wzrasta o prawie 50%
    Bilson, fpkk, 1x2lupus and 2 others like this.
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  20. #200

    Dołączył
    Feb 2018

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Piottrek Zobacz posta

    Ktoś wie, czy piorun mógł realnie uszkodzić system zrzucania paliwa ? Jeżeli nie mieli nawet działającego radia to mogło to być bardzo prawdopodobne ? Czy jest jakaś hydrauliczna opcja zrzutu paliwa poza elektroniką pokładową?
    Samoloty wąskokadlubowe takich systemów nie posiadają. Paliwo po prostu trzeba wypalic.




    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Red_Devil likes this.

Strona 10 z 17 PierwszyPierwszy ... 8 9 10 11 12 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •