Strona 11 z 17 PierwszyPierwszy ... 9 10 11 12 13 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 201 do 220 z 328
Like Tree769Likes

Wątek: 2019.05.05 Pożar przy lądowaniu SSJ100 Aerofłotu na SVO

  1. #201

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Aarhus

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez RedLite Zobacz posta
    Najbardziej szokujący i tak jest czas.
    W raporcie po Manchesterze można wyczytać, że statyczny ogień z rozlanego paliwa przepala kadłub w kilkadziesiąt sekund, a po 20 sekundach dym i czesciowo ogien jest już w środku przez elementy gumowe i plastiki, uszczelki okna itp.
    To jest kwestia po prostu ilości dostarczonej energii za pomocą ognia. Dla aluminium lotniczego jest niecały J/g*C, czyli jeden dżul na 1g materiału podnosi jego temperaturę o jeden stopień Celcjusza. Do pewnych małych wartości jednak to ciepło zostaje "rozproszone", czyli po prostu rozprowadzone po reszcie materiału dzięki przewodności cieplnej.
    Natomiast w tym przypadku obszar objęty pożarem jest zbyt duży, jak i też energia wyzwolona w procesie spalania ogromna. Pierwsze powoduje, że ciepło nie jest odprowadzane, bo prędkość przewodności cieplnej ma ograniczenia, natomiast drugie powoduje po prostu szybki wzrost temperatury materiału w miejscu ogarniętym pożarem.
    A nawet gdy nie dojdzie do stopienia poszycia, to pod wpływem wysokiej temperatury inne materiały z nim się stykające mogą ulec samozapłonowi czy też zaczną wydzielać rozmaite gazy.
    zuchu, Gregggor and myszygon like this.

  2. #202

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marcin75 Zobacz posta
    Przerażające jest to "palenie się jak plastikowy kubek".
    Warto uświadomić sobie że zwykłe mieszkanie/biuro pali się błyskawicznie. Jest parę takich filmów poglądowych - w tym poniżej już po 70s od pojawienia się ognia pokój wypełnia duża ilość dymu i gazów, po półtorej minuty warstwa gazów i dymu jest metr nad podłogą która osiągna 100C, a po dwóch i pół minuty jest po wszystkim, we wnętrzu 760C.
    https://www.youtube.com/watch?v=BjLA_D1Gboc
    MaciekK84 likes this.

  3. #203
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Koniec końców wyglada na to, że w raporcie przyczyną wypadku będzie błąd pilotażu.

    Ciekawe będą "okoliczności sprzyjające" i inne rozważania:
    - Co się stało po piorunie, jakie systemy popadały i dlaczego
    - Dlaczego lądowali przeciążeni zamiast wypalić trochę paliwa i zmniejszyć ryzyko lądowania
    - czy były jakieś "kompromisy" konstrukcyjne, które w normalnym trybie (czyt. z pełną elektroniką) nie miałyby znaczenia przy lądowaniu
    - Dlaczego - znając kod 7700 - gaszenie zaczyna się dopiero po 1m30s od zatrzymania (pojazdy serwisowe są szybciej na miejscu niż straż pożarna)
    - Rozważania odnośnie ewakuacji i jaki był wpływ zabieranych bagaży na przeżywalność ofiar
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  4. #204

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Panic mode on:
    W Rosji doszło do kolejnego incydentu z samolotem Suchoj Superjet 100 – podały rosyjskie media. Pasażerowie rejsu Moskwa - Ryga zażądali zmiany maszyny w związku z silnym zapachem palącej się instalacji elektrycznej.
    [...]
    Rejs wstrzymano na dwie godziny, wyprowadzono pasażerów i przeprowadzono oględziny, ale nie znaleziono niczego podejrzanego. Suchoj wyleciał z Szeremietiewa i już wylądował w Rydze.
    https://www.tvp.info/42528682/rosja-...j-superjet-100

  5. #205

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Radom, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Moris299 Zobacz posta
    Przepraszam za mały offtop ale na następny raz polecam ten translator: https://www.deepl.com/ Tłumaczy lepiej od Googlowskiego i ja sobie wszelkie informacje z Rosyjskich stron czy Rosyjskie (ale z Angielskim też sobie znakomicie radzi) komentarze tłumaczę właśnie nim.
    Przypominam, że przymiotniki piszemy małą literą, chyba, że mamy na myśli właściciela (np. Adamowy, Marcinowy, itp.)
    yasiu18 and STYRO like this.
    EOS 450D/EOS 1200D+Tamron AF70-300 F/4-5,6; DSC-QX10; HDC-SD100; MAK90

    Radar FR24: T-EPRA1, T-EPRA20
    Flightaware: http://flightaware.com/adsb/stats/user/sq5irz
    Obłożenie w RDO: https://goo.gl/Mxp1sQ



  6. #206

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Moris299 Zobacz posta
    Przepraszam za mały offtop ale na następny raz polecam ten translator: https://www.deepl.com/ Tłumaczy lepiej od Googlowskiego[...]
    Niewiele lepiej. Pomija fragmenty zdań, poza tym taki kwiatek:

    "Wziął latarnię i zabłysnął sobie tyłek w przejściu"
    Marek., tux, 1x2lupus and 10 others like this.

  7. #207

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    Translatory tłumaczą najlepiej na angielski. Polski jako docelowy to dla nich dodatkowe tłumaczenie z angielskiego na polski i więcej okazji do pomyłek, w tym przypadku np. glass = szyba? szklanka?
    Seven, Red_Devil, Pokrak and 1 others like this.

  8. #208

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Gdzieś tam w necie można wyczytać że jeden z pilotów najpierw uciekł z samolotu przez okno w kokpicie po czym wrócił przez trap wspomagany przez ratowników (medycznych?)! Ta sytuacja pokazuje kompletne nieprzygotowanie służb i brak odpowiednirj ilości osób (strażaków) w maskach i uubraniach, którzy to zamiast pilota powinni wejść do samolotu przednimi drzwiami i wynosić pasażerów. Ja rozumiem, że siły walczyły z ogniem na zewnątrz ale za bardzo się na tym skupiły a tu miał być podział zadań, poza tym żeby na tak dużym lotnisku nie było dużego zabezpieczenia w tym choć kilku strażaków w maskach, którzy do pewnego momentu mogli wejść do środka i wynieść choćby kilka osób uważam to za duży błąd w zabezpieczeniu ratunkowym portu. Zamiast strażaka w masce po kilku minutach wpychają jeszcze raz pilota do środka, który prowadzi ewakuację bez maski, bez ubrania ochronnego. To jakieś jaja w zabezpieczeniu pożarowym tego portu, że nie było strażaków, którzy by przez przednje drzwi weszli do środka, a część pax można było uratować tzn. tych co się podusili. Chyba w ogóle nie zakładali w żadnych symulacjach, że mogą działać w środku samolotu.
    https://www.o2.pl/artykul/katastrofa...8698558510721a
    Red_Devil and Nikonem like this.

  9. #209

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie

    "Kuzniecow dołączył do Denisa Ewdokimowa, pierwszego pilota, który koordynował ewakuację. Podzielili się zadaniami: jeden z nich pomagał pasażerom, a drugi zabrał z kokpitu dokumenty lotu"
    ?!

  10. #210

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sede10g Zobacz posta
    Translatory tłumaczą najlepiej na angielski.
    Niby lepiej, ale też składniejsze dowcipy tworzą:

    "He took a lantern and shone up his ass in the aisle"
    tux, 1x2lupus and myszygon like this.

  11. #211

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Gdzieś tam w necie można wyczytać że jeden z pilotów najpierw uciekł z samolotu przez okno w kokpicie po czym wrócił przez trap wspomagany przez ratowników (medycznych?)!
    IMHO to byli kierowcy z tych samochodzików, które dojechały jako pierwsze, i raczej z dobrego serca pomagali jak umieli nie będąc zawodowymi ratownikami. Pomarańczowe wdzianka to nawet budowlańcy noszą, a nikt nie nazywa ich ratownikami.
    Co do działania służb ratowniczych to podzielam Twoją opinię.
    grindavik likes this.

  12. #212
    Awatar Zdun

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Diego Zobacz posta
    "Kuzniecow dołączył do Denisa Ewdokimowa, pierwszego pilota, który koordynował ewakuację. Podzielili się zadaniami: jeden z nich pomagał pasażerom, a drugi zabrał z kokpitu dokumenty lotu"
    ?!
    Co w tym dziwnego? Takie są procedury (przypuszczam, że w większości lini lotniczych). W przypadku ewakuacji F/O zabiera loadsheet, notoc (notofication to captain) i inne dokumenty jeżeli operator tego wymaga w procedurach.

    Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

  13. #213

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie

    To są dokumenty, których nie da się później odtworzyć? Opis sytuacji wygląda tak, jakby FO po wejściu na pokład zajął się tylko dokumentami (pasażerom pomagał Cpt). Czy to jest na prawdę aż tak krytyczna rzecz do zrealizowania w takim dramatycznym momencie?

  14. #214
    Awatar Zulu

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Ujawniono rozmowę pilota SSJ-100. "Pali się od uderzenia pioruna"
    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci...cid=spartanntp

  15. #215

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Pojawił sie nowy film. Dalszy ciag tego samego autora który urwał sie po odbiciu (z wnętrza z lewej strony).
    Tym razem od odbicia do zatrzymania z dzwiekiem....


    https://www.youtube.com/watch?v=dZWI2Dhq6r4

  16. #216

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    TK

    Domyślnie 2019.05.05 - Pożar przy lądowaniu SSJ100 Aerofłotu na SVO

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Pojawił sie nowy film. Dalszy ciag tego samego autora który urwał sie po odbiciu.


    https://www.youtube.com/watch?v=dZWI2Dhq6r4
    Było to nagranie już ...


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  17. #217
    Awatar robjag

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    Z tej rozmowy nic nie wynika...




    Networking the world.

  18. #218

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Autor filmu poniżej odczytuje najpierw podawane już tutaj relacje od pasażera z 12A, a od 4:15 innego pasażera z 10F:
    https://www.youtube.com/watch?v=h9dzjGQbgEo?t=4m15s

  19. #219

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Paryż/Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Przykład na dreamlinerze że się da
    https://youtu.be/Q1c9whc-LR0?t=11
    Należy uwzględnić, że jest to o wiele większy samolot, więc i uderzenie jest większe.


    Patrząc na filmy z lądowania sukhoja, zarówno ze środka jak i z zewnątrz, nie widać żeby samolot sukhoj spadał szybciej niż ten. Być może miał zbyt delikatną konstrukcję podwozia, albo zbyt krótki skok zawieszenia.
    Tyle, że z materiałów filmowych wynika, że destrukcyjne było to drugie przyziemienie po pierwszym odbiciu. Zgadza się to z przytoczonym wyżej przez okazjonalny opisem z dokumentacji, że po wysokim kangurze trzeba odejść. Spadek prędkości i siły nośnej po odbiciu musi być na tyle duży, że drugi kontakt z pasem jest destrukcyjny jeżeli pilot nie przeciwdziała zwiększając ciąg po odbiciu.

  20. #220

Strona 11 z 17 PierwszyPierwszy ... 9 10 11 12 13 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •