Strona 6 z 17 PierwszyPierwszy ... 4 5 6 7 8 16 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 120 z 335
Like Tree785Likes

Wątek: 2019.05.05 Pożar przy lądowaniu SSJ100 Aerofłotu na SVO

  1. #101
    Awatar grzyw

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    WRO
    Wpisów
    39

    Domyślnie


    Polecamy

    @Nazhir

    Samolotu, który wracał do SVO po [założenie] uderzeniu pioruna. Samolotu, który został sprowadzony na pas w jego osi, który do momentu dotknięcia pasa, a nawet dłużej, nie uległ jeszcze eksplozji/zapłonowi. Prokuratura, a nie osiągnięcie...
    lew3k likes this.

  2. #102

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Nazhir Zobacz posta
    Jakby nie patrzeć, to jednak blisko połowa pasażerów przeżyła awaryjne lądowanie.
    Z tym, że z dotychczasowych wiadomości wynika, że powód awaryjnego lądowania był niewspółmierny do skutków.
    grindavik likes this.

  3. #103

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez arek_waw Zobacz posta
    Wiesz czy przypuszczasz? Bo mi chodzi o rzetelne informacje.
    W zeszłym roku w ramach jednej prezentacji na studia trochę czytałam na ten temat i nie znalazłam informacji o katastrofach spowodowanych zniszczeniem elektroniki przez piorun ani nawet tak rozległych awariach. Twoje pytanie zmotywowało mnie jednak do głębszych poszukiwań i znalazłam takie rzeczy:
    https://www.skybrary.aero/index.php/Lightning#Effects
    https://www.skybrary.aero/index.php/...isk_to_Engines
    The Aviation Herald
    Trafienia samolotów przez pioruny są dość powszechne, ale zwykle nie powodują poważnych uszkodzeń. Jeśli w tej maszynie piorun faktycznie zniszczył niemal całą elektronikę, to wygląda na to, że byłby to pierwszy taki przypadek.
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  4. #104
    Awatar arek_waw

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    MO927

    Domyślnie

    Dokładnie. Właśnie o to mi chodzi.
    Uderzenie piorunem było podawane jako fakt. Być może uderzenie nastąpiło, jednak niekoniecznie miało związek z awarią elektroniki. Może to zbieg okoliczności. Nie wiadomo w ogóle czy była jakakolwiek awaria elektroniki - panuje spory chaos informacyjny.
    Na zapisie z FR zdaje się że robił dwa kręgi (dwa podejścia?). Przed lądowaniem z przekroczoną maksymalną masą do lądowania są do wykonania różne checklisty i procedury. Czy jeden lub dwa kręgi to wystarczający czas, żeby je wykonać? Czy może piloci poszli na skróty i chcieli wylądować jak najszybciej za wszelką cenę?

  5. #105

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Dwa kregi przed pasem.... przyjrzyj sie prędkości za pierwszym razem w osi pasa miał 230 (GS) gdy zrobił kółko tylko 136 (GS) nie mam fr24 premium ale pewnie podobna różnica będzie w airspeed. Na pewno jak im zgasła elektronika chcieli lądować bo nie wiadomo czy za chwile nie stracą np hydrauliki, klap czy czegoś jeszcze.

    I tak przy lądowaniu przyspieszyli do 148kt bo nie byli wstanie utrzymać tej prędkości z lotu poziomego.

  6. #106

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    Trafienia samolotów przez pioruny są dość powszechne, ale zwykle nie powodują poważnych uszkodzeń. Jeśli w tej maszynie piorun faktycznie zniszczył niemal całą elektronikę, to wygląda na to, że byłby to pierwszy taki przypadek.
    Pewnie piorun nie musiał zniszczyć całej elektroniki. Wystarczyło, że uszkodził jeden z systemów i podjęto decyzję o powrocie. Później to już
    tylko efekt dziurawego sera, czyli jak to zazwyczaj bywa nałożyło się kilka problemów plus błąd załogi (chociaż tego na tę chwilę nie wiemy) i katastrofa gotowa. Nie jest to jakiś trudny scenariusz do wyobrażenia sobie.

  7. #107

    Dołączył
    Mar 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Dwa kregi przed pasem.... przyjrzyj sie prędkości za pierwszym razem w osi pasa miał 230 (GS) gdy zrobił kółko tylko 136 (GS) nie mam fr24 premium ale pewnie podobna różnica będzie w airspeed. Na pewno jak im zgasła elektronika chcieli lądować bo nie wiadomo czy za chwile nie stracą np hydrauliki, klap czy czegoś jeszcze.
    Też o tym myślałem. Łatwo jest powiedzieć, że powinni jeszcze wylatać paliwo, bo przecież mieli jeszcze sterowanie, ale co byście zrobili bojąc się, że w każdej chwili może wysiąść kolejny (być może ostatni) system trzymający was w powietrzu? Być już uderzeniu pioruna z czasem pojawiały się kolejne awarie, a więc za chwilę mogłoby wysiąść to co zostało?

    Choć dużo wiemy, widzimy nagrania, to zachowanie pilotów będzie można oceniać dopiero po szczegółowym i oby uczciwym śledztwie.

    Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
    WrobelSwirek likes this.

  8. #108

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Wedle informacji .... lista ofiar i uratowanych z podziałem na miejsca.

    Ekonomik jest od rzędu 6 (wcześniej są 3 rzędy biznesu) czyli 10 realny rząd dawał szanse reszta zgineła poza jednym,


  9. #109

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez remas2000 Zobacz posta
    . Dalej jest mowa o tym, że pilot podszedł według wspomnianego eksperta do lądowania w tej sytuacji ze zbyt małą prędkością poziomą, ponieważ cięższy samolot potrzebuje większej siły nośnej a tym samym prędkości. Co więcej już po pierwszym koźle lądowanie było nie do uratowania.
    Ten ekspert to nie widział filmu z lądowania.

    Wyważenie (pusty z przodu i pełny z tyłu), też się mogło przyczynić do kangura.

  10. #110

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    Przod prawie pusty... Bilety kupione po najnizszej cenie i system „usadzil” wszystkich jak sardynki z tylu (jak to zwykle bywa)...

    Update: Podobno zostaja odsluchane czarne skrzynki.

  11. #111

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Myślę że rozwiązania techniczne SSJ100 mogły znacznie utrudnić to lądowanie awaryjne - brak amortyzatorów i duże wspomaganie układów sterowania przez elektronikę i siłowniki elektryczne
    Marek. likes this.

  12. #112

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Czyli te 50 sekund w jakich rzekomo przeprowadzano ewakuację, które się tu pojawiło za jakimś źródłem należy włożyć między ruskie bajki.

  13. #113

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    To ja mam jeszcze jedno spostrzeżenie, podłokietniki. Od korytarza, podłokietniki są zawsze zablokowane i trzeba znaleźć guziki. Jak ktoś jest większy to dużo prościej byłoby z pozycji awaryjnej zsunąć się z fotela na korytarz gdyby podłokietnik był podniesiony. Ktoś wie może dlaczego skrajne podłokietniki zawsze mają blokady?
    Omega98 likes this.

  14. #114

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Jeżeli był ten film, to proszę usunąć.


  15. #115

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    gdzieś

    Domyślnie

    Ciekawe czy jest jakaś procedura przy awaryjnym lądowaniu jak sa wolne miejscu z przodu w klasie biznes to mogą je zajmować z innych rzędów. Bliżej wyjścia. ...
    Chociaż większe szanse na przeżycie mają z końcowych miejsc... ale to teoria.
    Ciekawe jak przeżył pasażer z 18 rzędu.Może w czasie lotu przesiadł sie do 8 rzędu?
    11 12 rząd to końcówka skrzydła.
    Oj gdybym siedział w dalszych rzędach przy przyjesciu to jakby samolot hamowal na pasie to wyczepilbym pasy i uciekal do przodu byle do wyjscia.

    Patrząc na film to 80 procent pasażerów zjechalo prawy trapem , lewy był w ogniu.

  16. #116

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez angin Zobacz posta
    Myślę że rozwiązania techniczne SSJ100 mogły znacznie utrudnić to lądowanie awaryjne - brak amortyzatorów i duże wspomaganie układów sterowania przez elektronikę i siłowniki elektryczne
    W ślad za https://www.aviastar-sp.ru/en/projects/SSJ/
    Due to the automatic pilotage mode not only additional profit in fuel effectiveness is reached, but also high flight safety, because in this mode remote flight control system is protected from accidental faults. Remote control fail-safe system architecture allows full rejection of mechanic reservation. Horizontal stabilizer shift is also accomplished distantly. It helped to optimize its dimensions for its high control rate. It is the first time when algorithmic protection from touchdown at tearing off is applied on Superjet 100, that excludes the necessity of mechanic shock-absorbers usage, that other aircraft are equipped with.
    W tłumaczeniu jak ja to rozumiem : To jest po raz pierwszy, kiedy zastosowano algorytm ochrony przed odbiciem przy przyziemieniu zaaplikowany w Sukhoju Superjet 100, który umożliwia niestosowanie amortyzatorów będących standardowym wyposażeniom innych samolotów.

  17. #117

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wojtek73253 Zobacz posta
    Jeżeli był ten film, to proszę usunąć.

    Oglądając to nagranie zastanawiałem się czy to film z uszkodzonego samolotu, czy że przez okno będzie coś widać. Bardzo spokojny lot, do momentu przyziemienia...
    LoboV likes this.

  18. #118

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez waciak Zobacz posta
    Oj gdybym siedział w dalszych rzędach przy przyjesciu to jakby samolot hamowal na pasie to wyczepilbym pasy i uciekal do przodu byle do wyjscia.
    Kanapowe bajdurzenie. Skąd wiedziałbyś, z której strony czyha zagrożenie? Że przód nie uderzy w jakiś budynek?

    Co do filmu @Wojtka to szkoda, że nie nagrali dłużej. Do tego czasu wszystko wygląda normalnie i spokojnie.
    format, Rafoxs, LoboV and 1 others like this.


  19. #119

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Na pewno jak im zgasła elektronika chcieli lądować bo nie wiadomo czy za chwile nie stracą np hydrauliki, klap czy czegoś jeszcze.
    Też o tym myślałem, jeszcze przed doniesieniami z SVO. Mianowicie nt. lądowania kap. Wrony w Warszawie. Wysiadło podwozie, jaką miał pewność że to nie jest awaria która za chwile udupi stery? Wtedy się skończyło szczęśliwie.
    Na przykładzie IŁ-a 62 Kościuszko widać, że to że jeszcze mamy władzę nad samolotem, nie znaczy że za parę minut będziemy ją mieć. Wtedy, w Modlinie pewnie by usiedli. Chyba nie ma jednego złotego środka jak postępować.
    format, grindavik and WrobelSwirek like this.

  20. #120

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Red_Devil Zobacz posta
    Co do filmu @Wojtka to szkoda, że nie nagrali dłużej.
    Ciąg dalszy chyba jest tutaj;

    LoboV likes this.

Strona 6 z 17 PierwszyPierwszy ... 4 5 6 7 8 16 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •