Strona 8 z 17 PierwszyPierwszy ... 6 7 8 9 10 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 141 do 160 z 335
Like Tree785Likes

Wątek: 2019.05.05 Pożar przy lądowaniu SSJ100 Aerofłotu na SVO

  1. #141

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    BUFFowi pewnie chodziło o to, że w samolotach komunikacyjnych (a napewno w znacznej jej większości) nie ma sprężyn. Za tłumienie odpowiada olej zaś za "sprężynowanie" azot pod ciśnieniem.

    Może z tym brakiem amortyzacji to kwestia niedomówień / dziennikarskiej rzetelności / niedokładnego tłumaczenia i chodziło o to, że zabrakło "długości amortyzatora" żeby wytłumić uderzenie (w sensie dobiło zawieszenie, jeśli idzie zrozumieć co mam na myśli).

    Mnie zastanawia jeszcze jedno... wiadomo, że teraz wszędzie są komórki, ludzie nagrywają loty bo lubią, a jak już się coś dzieje, to jest materiał (może i przydatny w dochodzeniu, a przy okazji żeby zdobyć trochę odsłon na YT albo parę groszy w TV) ale czy jak już samolot się pali / wyleciał z pasa, to nie lepiej byłoby się skupić na sprawnej ewakuacji niż na nagrywaniu tego co się dzieje w środku (pamiętam, że z brzychowania 767 na Okęciu film też był z całości, łącznie z biegiem przez korytarz, jazdą po trapie i biegiem po płycie).

    Przecież według procedur bezpieczeństwa do momentu całkowitego zatrzymania samolotu pozostajemy na miejscu zapięci w pasach.

    Dlatego ja o to wcześniej pytałem czy w takiej sytuacji nie lepiej zmienić procedury .

  2. #142

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Wskazywanie na pilotów na tak wczesnym etapie jest najgorszą rzeczą którą można robić. Przede wszystkim Rosjanom powinno zależeć na wyjaśnieniu co się stało. CVR podobno jest, ale FDR poważnie uszkodzony. Nie wiem czy jakiś QAR jest w kokpicie, ale mógł nie działać przy braku prądu. Jeżeli załoga słyszy że to ich wina, to będzie się broniła zamiast wyjaśniać okoliczności zdarzenia.

    Mogą powiedzieć np., że nie było możliwe zredukowanie ciągu do minimum na wyrównaniu więc konieczny był crash landing.

    Niestety ale prokuratury na całym świecie nie mają zielonego pojęcia o bezpieczeństwie i jego rozwijaniu, najważniejsze dla nich to znaleźć haka.
    Kazor, Omega98, 12wit and 4 others like this.

  3. #143
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

  4. #144

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wojtek73253 Zobacz posta
    Jeżeli był ten film, to proszę usunąć.

    Na filmiku nie ma żadnej paniki, samolot podchodzi jak po maśle, pasażer ma nawet czas, żeby to wszystko filmować. To wszystko wygląda jak normalne podejście do lądowania. Oby się nie okazało, że awaria był nieznaczna, samolot w pełni sterowny, ale pilotom po prostu szkoda było zrzucać kilka ton paliwa.
    tartal likes this.

  5. #145

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Nazhir Zobacz posta
    samolot w pełni sterowny
    Przy założeniu direct law = w pełni sterowny? Pewnie komfortowo się nie lata, ale na pewno bardziej komfortowo się ląduje jak się ma puste zbiorniki niż prawie pełne.

  6. #146
    Xon
    Xon jest nieaktywny
    Awatar Xon

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez komarr Zobacz posta
    Pytanie, czy Okęcie ma już drugą remizę ?
    Ma dwie od dawien dawna. Ma być trzecia.

    EDIT Jest też wojskowa.
    Ostatnio edytowane przez Xon ; 07-05-2019 o 11:38

  7. #147

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Składanka dostępnych filmów zsynchronizowana w czasie.

    supermajku likes this.

  8. #148
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Relacja pasazera ktory wyszedł ostatni, po nim już nikt się nie uratował...Страшное свидетельство. Пожар в самолете глазами пассажира Олега Молчанова, сидевшего на 12 ряду на месте А. На одном из форумов собрали его посты (про чемоданы тоже). Орфография и пунктуация автора.

    ŤВсем привет. Я был на этом рейсе, пару пояснений:
    — люди с чемоданами это бизнес класс, эти сумки были не большие и никому не мешали.
    — давки не было. Одна женщина упала в проходе, ее быстро подняли и вытолкнули.
    — после 12 ряда почти никто не выжил — если вы заметили трапов сзади нет. Не выкинуло. А если бы и было то там было пекло. Большая часть погибла моментальное.
    — маски кислорода не выкинуло. На правую сторону от силы 3-4 штуки.
    — МЧС приехало быстро , но даже если бы и медленно, спасать там было некого.
    — учитывая общий бардак и несогласованность служб, все пострадавшие были окружены вниманием , поддержкой, едой и даже была водка. Правда одна бутылка, но хоть что-то.

    По поводу скорости горения самолёта, я немного сам не ожидал, что он горит как пластиковый стаканчик. Моментально. Стекла в моем ряду расплавились ещё до остановки борта

    И по выживанию — там момент везения и отсутствия паники. Один вдох черного дыма и человек уже не встанет с места. А учитывая, что видимости нет, то и спасать его никто не будет, тупо не видно. Дышать не возможно. Полнолицевых масок в самолёте не было, ну или их не могли найти.

    Интересно, что шасси почти полностью погасили удары. Трясло, но не критично. Действительно до остановки, почти все сидели на местах. Ну по крайней мере те которых я видел со своего ряда.

    Кто-то писал, что возможно люди были не пристёгнуты и вырубилось от удара — не было такого удара. Все было терпимо. Да и не думаю что ремни в самолёте не дают биться головой об сидушку.

    Я вышел последний за мной с задних рядов не было людей.

    Я не могу точно ответить, почему после 12 все почти погибли, могу предположить. Первый вариант, люди ломанулись к ближайшему выходу, а для них это задний трап. И второй вариант, что они сгорели от пламени которое исходило от крыла. Те кто было на передних рядах и не выбрался — угарный газ. Два раза хапнул и все.

    По поводу того, руководили ли бортпроводники:

    Я не слышал, после первого удара , женщины начали кричать на ультразвуке. И общий звуком фон все загораживал.
    Нечего пояснять, ор стоял , орали все. В таком окружении смешанном со скрежетом самолёта ничего не разобрать. Кто что говорил, какие команды и были ли они.

    Ещё раз, давки не было. Проход загородила женщина , ее сразу подняли и вышли. Меня в спину никто не толкал. По мне никто не бегал. Последнюю часть пути я выползал — нечем было дышать. Дорога была свободна.

    Про молнию:

    А, забыл. В самолёт ударила молния, упала тяга (возможно это пилот приглушил), вентиляция не работала. Заход на посадку был один. Петля на радаре — трек захода. После скачка рассыпалась левая сторона крыла— начался пожар. Возможно с другой было так же , я не смотрел. По ощущениям скорость.

    Я сидел на крыле, левая сторона. Удар однозначно был — я пялится на облака, как раз залетели в тучу
    Молния была видна, звука я не слышал. Вспышка на правом крыле — поползли типо разрядов и все
    После удара молнии когда вышли из облака, бортпроводник по громкой связи сообщила, что пилот принял решение вернутся в связи технической необходимость / неполадками / технической причиной. Точно не помню.
    После этого других объявлений по громкой связи не было

    Про человека, с 18 ряда, который выжил:
    Человек который выжил — ломанулся к выходу после первого скачка. Его это и спасло.

    По поводу того, можно ли было еще спасать людей (под предбанником имеется ввиду пространство между кабиной и бизнес-классом):
    Не возможно без оборудования было. Я был в самолёте до последнего, кого можно вытаскивали. Дальше переборки предбанника— огненный писец

    Жар у меня только по верху, сначала шел вприсядку, когда понял что теряю сознание пополз. Ожогов нет.
    Ещё раз — видимости на уровне моей головы к моменту когда я вылез со своего места уже не было. Черный дым. В присядку был ещё белый.

    Я не видел других людей.
    Я не знаю сколько их было всего, проводников.

    ...Я вылез из бизнес класса в предбанник. Потерял жену из вида, сел у выхода, спиной к кабине, трап был справа от меня. Рядом был проводник девушка, мужчина и я. Мы начали вытаскивать людей из амбразуры с дымом. Три человека. Два м и одна ж. Потом из салона уже пылыхнуло.

    Я попросил полнолицевую маску, молодой человек метнулся к каким-то ящиками и сказал, что нет. Взял фонарь посветил в проход— там жопа. Мы с проводницей выпрыгнули на правый трап по ходу движения. Мне показалось что молодой человек ушел к другому трапу. Но это не точноť.

  9. #149

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    ^^^

    Mocne...

    Kto nie zna jazyka, niech poczeka do wieczora, przetłumaczę, jak wrócę z pracy (no chyba, że ktoś będzie szybszy)

  10. #150

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    No właśnie, ja już miałem prosić, a translator nie pomoże.
    przemo-19 likes this.

  11. #151

    Dołączył
    Mar 2019
    Mieszka w
    EPZP

    Domyślnie

    Wódka dla ofiar katastrofy, szacun. Może oni tak rozumieją "pomoc psychologa"?

    Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 07-05-2019 o 13:28 Powód: regulamin tego nie wymaga
    malgond, Omega98, jordanj and 1 others like this.

  12. #152

    Dołączył
    Jul 2009

  13. #153
    Awatar HARM

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Czyli z tego wynika, że pasażerowie nie zostali przygotowani na awaryjne lądowanie przez załogę, mimo czasu na to?
    Pozdrawiam, Łukasz

  14. #154

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HARM Zobacz posta
    Czyli z tego wynika, że pasażerowie nie zostali przygotowani na awaryjne lądowanie przez załogę, mimo czasu na to?
    Kapitan poinformował, że będą lądować z przyczyn technicznych. Więcej komunikatów nie było.

    W skrócie - piorun strzelił w samolot, kapitan poinformował o lądowaniu z przyczyn technicznych, powrót na lotnisko. Po przyziemieniu, nikt nie wypadł z fotela, pasy zatrzymały wszystkich. Pasażerowie tylnej sekcji udali się do tylnych drzwi ewakuacyjnych, gdzie panował pożar i zadymienie.



    Można się domyślać, że awaria nie była zbyt poważna, skoro załoga nie poprosiła pasażerów o przyjęcie awaryjnej pozycji, nie było dodatkowego sprawdzania pasów, przypominania procedur. Ciekawe, czy decyzja o lądowaniu z pełnymi zbiornikami paliwa to autorska decyzja kapitana, czy procedury opracowane przez Aerofłot....

  15. #155

    Dołączył
    Jun 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HARM Zobacz posta
    Czyli z tego wynika, że pasażerowie nie zostali przygotowani na awaryjne lądowanie przez załogę, mimo czasu na to?
    albo sytuacja w momencie podchodzenia do lądowania nie była jeszcze taka tragiczna i liczyli że uda im się normalni wylądować. (nie mieli świadomości że część systemów nie działa?)

  16. #156
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Trzeba wiedzieć co im się uszkodziło po piorunie, może w ichnim QRH jest napisane ladować na najbliższym lotnisku.Więc, zakładam , sprawdzili ORH poszli do holdingu bo 30 minut jednak latali , lecz w tzw miedzyczasie coś jeszcze im nawaliło to zdecydowali sie na lądowanie z masą powyżej dopuszczalnej.Awarii zasilania nie mieli , bo po pierwsze primo latali te 30 minut a drugie primo RAT nie wywalił. Byc może zle tłumacze , ale wygląda że , przynajmniej z wpisów na forach, na ajcasie wyswietla się komunikat LAND ASAP! przy uszkodzeniach istotnych systemów...ach te ruskie

  17. #157
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Zawsze jak widzę na flightradar ze samolot spuszcza paliwo to sobie myślę ze szkoda tego paliwa. Teraz już na pewno mi takie myśli przejdą. Ewidentnie trzeba to robić. W tym przypadku tez pewnie wszyscy by przeżyli.

  18. #158
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    W poprzednim poście w linku jest podane że mozna lądować z masa wiekszą od dopuszczalnej, ograniczeniem jest predkość zniżania nie więcej niz 360 stóp na minute ze wzgledu na wytrzymałość goleni. Super Suchoj ma centralny zbiornik, który po uderzeniu rozszczelnił się,stad wszyscy siedzący od linii skrzydeł w tył zgineli.

  19. #159
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    No, można z większa masa lądować ale raczej przy sprawnej elektronice i silnikach (np. w przypadku choroby pasazera). Gdy z samolotem coś jest nie tak, to bym jednak paliwo spuścił żeby zmniejszyć ryzyko pożaru.

  20. #160

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie


    Polecamy

    Czy w ostatniej fazie "hamowania" po płycie samolot skręcił na drogę szybkie zjazdu?

Strona 8 z 17 PierwszyPierwszy ... 6 7 8 9 10 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •