Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
Like Tree18Likes
  • 1 Post By Portallo
  • 1 Post By DmN
  • 5 Post By Portallo
  • 1 Post By aaben
  • 9 Post By Rosenzweigova
  • 1 Post By jordanj

Wątek: 2019.05.30 Awaryjne lądowanie - Babice

  1. #1
    Awatar leoniada

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie 2019.05.30 Awaryjne lądowanie - Babice


    Polecamy

    "Straż pożarna prowadzi akcję na lotnisku Warszawa-Babice, gdzie awaryjnie wylądować ma awionetka, której pilot zgłosił problemy z podwoziem"

    https://www.tvp.info/42865938/awionetka-krazy-i-zrzuca-paliwo-awaryjne-ladowanie-na-lotnisku-warszawababice


    ma ktoś skaner w okolicy?
    Ostatnio edytowane przez frik ; 30-05-2019 o 15:42 Powód: data

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EHTW

    Domyślnie

    Kurcze, co oni ("dziennikaŻe") zawsze mają z tym zrzucaniem paliwa?

    Edit 15:50:
    Piper PA-28-180 Cherokee Challenger D-EKUC
    Podobno problem z prawą golenią podwozia, wylądował, wygląda na to, że w jednym kawałku.

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Niemiecki Piper PA-28 180 Cherokee, D-EKUC

    Lata teraz biedny wkoło:
    https://www.flightradar24.com/DEKUC/20b3a33f

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EHTW

    Domyślnie



    Awionetka wylądowała. Na pokładzie były dwie osoby - Wiadomości - Warszawa

    Wygląda na to, że lot szkoleniowy, przy lądowaniu zaliczyli cyrkla o 180 stopni, ale raczej bez większych obrażeń.

    A jeśli wierzyć doniesieniom z profilu FB EPBC, to koło odpadło wcześniej przy nieudanej próbie lądowania... w Chrcynnie (EPNC):

    https://www.facebook.com/groups/4001...0350519802843/
    tartal likes this.

  5. #5
    DmN
    DmN jest nieaktywny

    Dołączył
    Jul 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Portallo Zobacz posta
    Kurcze, co oni ("dziennikaŻe") zawsze mają z tym zrzucaniem paliwa?
    Robi efekt WOW, medialne hasło. :/

    Mistrzowie: najpierw w nagłówku, że przed lądowaniem trzeba było zrzucić paliwo, a kawałek dalej, że wypalają, bo nie ma możliwości zrzutu.

    Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
    grindavik likes this.

  6. #6
    Xon
    Xon jest nieaktywny
    Awatar Xon

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

  7. #7
    Awatar quanti86

    Dołączył
    Jan 2016

    Domyślnie

    Tak się zastanawiam czy nie lepiej w takiej sytuacji lądować ze schowanym podwoziem?

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EHTW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez quanti86 Zobacz posta
    Tak się zastanawiam czy nie lepiej w takiej sytuacji lądować ze schowanym podwoziem?
    Siekierą mieli odrąbać? Czy brzeszczotem?
    Hint: stałe podwozie

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Państwowa Komisja Odstępowania od Badania Wypadków Lotniczych opublikowała "Raport" podpisany przez NN, w którym z powodu braku formalnego nie podjęła próby ustalenia przyczyny tego zdarzenia.

    http://www.pkbwl.gov.pl/images/rapor..._1945_2019.pdf
    jordanj likes this.

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EHTW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Państwowa Komisja Odstępowania od Badania Wypadków Lotniczych opublikowała "Raport" podpisany przez NN, w którym z powodu braku formalnego nie podjęła próby ustalenia przyczyny tego zdarzenia.

    http://www.pkbwl.gov.pl/images/rapor..._1945_2019.pdf
    Uff, co za ulga. Od razu się czuję bezpieczniej. Rozumie ktoś, w jaki sposób fakt niezgłoszenia użytkowania zagranicznego statku powietrznego do ULC miał wpływ na wystąpienie ww. incydentu? Bo jeżeli nie miał, to z jakiej racji PKBWL czuje się zwolniona z obowiązku wyjaśniania okoliczności incydentu?

  11. #11

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Komisja pojechała po bandzie. Odstępuje się od badania, gdy niewłaściwe użytkowanie ma oczywisty wpływ na zdarzenie.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    https://skyisthelimit.aero

  12. #12
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft under the rainbow

    Domyślnie

    Ja się w ogóle zastanawiam, czy Komisja miała podstawy by orzekać, że samolot był w Polsce dłużej niż 3 miesiące, bo tylko wtedy istnieje konieczność zgłaszania do ULC. Nic o tym nie widnieje w raporcie.
    Rozumiem zresztą zgłoszenie tego typu niedopełnienia formalności do ULC i kontynuowanie badania, ale żeby odstępować od badania odpadającego podwozia ze względu na uchybienia formalne niezwiązane z wypadkiem?

    Patrząc z ostatnich kilku raportów widać powtarzający się schemat - jeśli tylko jest podejrzenie o niespełnieniu najdrobniejszego (nawet nieistotnego z punktu widzenia zdarzenia) przepisu - odstąpić od badania.
    Na statystyki wydanych raportów na pewno wpływa to pozytywnie. Czy taki jest natomiast sens pracy Komisji - nie sądzę.
    frik, LoboV, Gdabski and 6 others like this.


  13. #13
    Awatar leoniada

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Portallo Zobacz posta
    Uff, co za ulga. Od razu się czuję bezpieczniej. Rozumie ktoś, w jaki sposób fakt niezgłoszenia użytkowania zagranicznego statku powietrznego do ULC miał wpływ na wystąpienie ww. incydentu? Bo jeżeli nie miał, to z jakiej racji PKBWL czuje się zwolniona z obowiązku wyjaśniania okoliczności incydentu?
    „Badanie zdarzenia prowadzone było jedynie w celu zapobiegania wypadkom i incydentom w przyszłości w oparciu o obowiązujące przepisy prawa międzynarodowego, Unii Europejskiej i krajowego.”

    poza tym, gdzie tu jest jakaś zagranica?

  14. #14
    Awatar przemo1000

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Wilga

    Domyślnie

    Czyli zanim następnym razem koło zechce odmaszerować, należy zadbać o zgodność z literą prawa. W przeciwnym wypadku koło odmaszeruje bezprawnie, a to jest niedopuszczalne i trzeba całą operację powtórzyć.

  15. #15

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPBC / EPGI

    Domyślnie

    Kolejny popis Państwowej Komisji Boguduchawinnych Wypadków Lotniczych (PKBWL).

    Ktoś zdziwiony?

    Nie widzę...

  16. #16

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Komisja pojechała po bandzie. Odstępuje się od badania, gdy niewłaściwe użytkowanie ma oczywisty wpływ na zdarzenie.
    Skąd tak daleko idące wnioski?

  17. #17

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    @luktr Jaki wpływ na zaistnienie zdarzenia lotniczego ma niezgłoszenie do ULC samolotu (nota bene zarejestrowanego w inym państwie EASA, a zatem poddanego temu samemu rygorowi obsługi technicznej), który podobno, choć i tego nie wykazano, przebywa w PL powyżej 3 miesięcy???
    mcxmcx likes this.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    https://skyisthelimit.aero

  18. #18

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    @luktr Jaki wpływ na zaistnienie zdarzenia lotniczego ma niezgłoszenie do ULC samolotu (nota bene zarejestrowanego w inym państwie EASA, a zatem poddanego temu samemu rygorowi obsługi technicznej), który podobno, choć i tego nie wykazano, przebywa w PL powyżej 3 miesięcy???
    Dobra, trochę Cię nie zrozumiałem.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •