Strona 11 z 14 PierwszyPierwszy ... 9 10 11 12 13 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 201 do 220 z 264
Like Tree356Likes

Wątek: 2019.06.15 Płock, JAK-52

  1. #201

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie


    Polecamy

    O tym samym pomyślałem. Obraz z kamery może być informacją uzupełniającą, ale nie jest wyrocznią.
    Craft likes this.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  2. #202

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPBC / EPGI

    Domyślnie

    PKBWL powinna sobie porozmawiać z jednym z inżynierów Aeroklubu Polski, którego ojciec odszedł z powodu udaru, a odszedł szybko i spokojnie i z całkowicie nie zmienionym wyrazem twarzy. Inne znane mi identyczne przypadki przemilczę. To jest kompletnie niepoważne, co dziś ogłoszono. Znowu jedzie to na milę bylejakością i spychologią, aby tylko po łebkach odfajkować ten wypadek.

  3. #203

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Dla ścisłości i sprawiedliwości trzeba poddać w wątpliwość czy to ogłosiła PKBWL czy prokuratura. To że w prokuraturze pracują ignoranci nie jest niczym nowym bo jak taki prokurator ma ścigać jednego dnia podejrzanego o kradzież roweru, drugiego o przestępstwa gospodarcze, a trzeciego i spowodowanie wypadku lotniczego. Oni nie mają specjalizacji. Jeśli coś wykracza poza kradzież, rozbój czy morderstwo to oni często nie mają pojęcia o naturze przestępstw, które ścigają.
    lukaszjb likes this.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  4. #204
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Dobrze jakbyście doczytali jednak, że o nagraniu poinformowała prokuratura, nie PKBWL, to raz. Dwa: sekcja zwłok została już dawno przeprowadzona, były badania toksykologiczne i pobrane wycinki do histopatologii (co by pokazało jakikolwiek udar, czy zawał), o czym także prokuratura informowała.

    Jeśli chodzi o "ocenę stanu zdrowia na podstawie nagrania" to tylko Craft tutaj o tym rozprawia. Dzielnie obalając tezę, którą sam najpierw imputował PKBWL . Żaden z Was nie widział nagrania, ale jednoznacznie stwierdzacie, że nie można na podstawie ujęcia na twarz ocenić czy ktoś jest przytomny...

    Dla mnie w tym artykule prawdziwie niepokojące jest co innego:
    Śmigielska-Kowalska poinformowała także, że śledczy otrzymali też wstępną opinię Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych. – Nie ujawniono niesprawności maszyny, która mogłaby doprowadzić do tego nieszczęśliwego wypadku – mówi prokurator. (http://www.tvn24.pl)
    witek_s likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  5. #205

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPBC / EPGI

    Domyślnie

    Nie ujawniono niesprawności maszyny”, tylko nie ma jeszcze badań paliwa (czeka się na nie), które mogłoby być powodem niesprawności maszyny. Też dobre.

  6. #206

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craft Zobacz posta
    Maciej Lasek
    Cytat Zamieszczone przez Craft Zobacz posta
    pacjent
    Widzę że z lubością odjeżdżasz od tematu. Pan Maciej Lasek jest odpowiedzialny za największą zbrodnię jaką można było zrobić PKBWL, czyli zaangażowanie jej w sprawę polityczną i wejście z PKBWL do polityki. Sprawił tym samym że dla pacjenta i jego współrekonwalescentów Komisja nagle z niczego stała się łupem.

  7. #207

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPBC / EPGI

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Dobrze jakbyście doczytali jednak, że o nagraniu poinformowała prokuratura, nie PKBWL, to raz.
    I prokuratura ma oczywiście w swoim składzie takich wybitnie doświadczonych ludzi lotnictwa, którzy wiedzą, jak wygląda twarz człowieka w korkociągu ustalonym po 10 zwitkach i jak może taka twarz wyglądać normalnie, a jak nienormalnie, bo tam w tej prokuratorze to po prostu pilot na pilocie, nieprawdaż? Można uwierzyć w to, że nikt z branży lotniczej nie współtworzył dzisiejszego oświadczenia? A jeśli z branży lotniczej, to z jakiej instytucji?

  8. #208
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Przeczytaj jeszcze raz artykuł, swój post i mój. Znowu zaczynasz kreować rzeczywistość, żeby się z nią potem dzielnie rozprawiać.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  9. #209

    Dołączył
    Jun 2019

    Domyślnie

    "Jak ujawnia prokurator, na twarzy pilota nie widać także emocji, które wskazywałyby, że zdawał sobie sprawę z zagrożenia(http://www.tvn24.pl)"

    To by mogło potwierdzać to co próbowałem pisać wcześniej: korek był zamierzony, kontrolowany i nie było żadnych "prób" wyjścia z niego aż do zbyt niskiego wyprowadzenia na kierunek elewator

  10. #210
    Awatar Cruiser

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Tymczasem link do raportu umarł.... Albo sam raport umarł.

  11. #211

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Link ma się dobrze i raport wstępny również.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  12. #212
    Awatar Cruiser

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    To tylko u mnie może coś nie bangla.

  13. #213

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craft Zobacz posta
    Czyżby kolejny polski wkład naukowy w badanie wypadkowości lotniczej? Badanie stanu zdrowia zabitego pilota na podstawie wyrazu jego twarzy, a nie na podstawie sekcji zwłok?
    Jest jeszcze gorzej - wg artykułu opinia była INFORMATYKA na temat tego co widać na nagraniu, a osoba z prokuratory na podstawie swojej rozległej wiedzy medycznej (i każdej innej zapewne, coś jak u forumowiczów) otrzymała JASNĄ odpowiedź. Pozostaje cień nadziei że taki skrót "logiczny" zrobił dziennikarz, a nie wypowiadająca się osoba.

    Z nadesłanej do nas opinii informatycznej wynika, że na kamerze uwidoczniona została twarz pilota, który był skupiony na pilotowaniu samolotu. To daje nam jasną odpowiedź, że przyczyną tego wypadku nie było zasłabnięcie czy omdlenie. Tą kwestię możemy już wyeliminować – relacjonuje nam Iwona Śmigielska-Kowalska z Prokuratury Okręgowej w Płocku

  14. #214

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Nie panie kolego, tak odbywa się w większości przypadków proces oceny dowodów.
    Pyro1 likes this.

  15. #215
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    "Panie Heniu, jak pan już skończy kłaść te kable, to pan zobaczy, mamy tutaj takie coś... to się chyba kamera nazywa...
    Co Pan da radę z tego zrobić? Aaaaa, to odczytać można? I co tam widać? Aha, dziękuję. A, wie pan co, w domu mi myszka przestała działać, mógłby mi pan to też naprawić?"
    Kazor, myszygon, Zdun and 1 others like this.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  16. #216

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Trochę z innej beczki. Czy wszyscy piloci pokazowi mają osobe na ziemi, która pomaga w pokazie tj. niejako nadzoruje i doradza przy pokazie, szczególnie gdy coś dzieje się nie tak i podaje różne koordynaty pilotowi? Idąc oczywiście za wojskiem, nie wiem jak się profesjonalnie nazywa taka osoba nawijmy go koordynatorem pokazu. Nie zawsze oczywiście ktoś taki jest w stanie uratować pilota. Tu niestety przykład z Radomia i SU-27, gdzie koordynator/ dowódca z tego co było dla innych dostępne krzyczał do pilota "katapultuj się". Mam tu na myśli to, że jeśli rzeczywiście pilot schodzi za nisko, schodzi z osi pokazów, nie ma reakcji, zatracił poczucie wysokości nad wodą, to taka osoba może pomóc mu w odpowiedniej reakcji i być może w uratowaniu życia. Czy trzeba mieć takiego człowieka czy nie trzeba, albo czy powinno a nie trzeba a może kwestia indywidualna? I czy lot Jaka, ktoś na ziemi z teamu pilota obserwował i pomagał mu w pokazie?

  17. #217
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez remas2000 Zobacz posta
    Czy trzeba mieć takiego człowieka czy nie trzeba, albo czy powinno a nie trzeba a może kwestia indywidualna?
    Na pewno koordynatora warto mieć, ale nie ma przepisów które by to nakazywały (temat wypłynął ostatnio po katastrofie Huntera w UK).

    Rolą koordynatora jest głównie pilnowanie prędkości, wysokości i kierunku w kluczowych momentach pokazu. Żeby jego praca miała w pełni sens trzeba mieć też opracowane procedury przerwania pokazu, gdy któryś z tych parametrów nie jest zgodny z założeniami. Bo pilot próbujący odejścia "gdzie się da i jak się da" może narobić bałaganu gorszego, niż w przypadku gdyby się sam rozwalił w strefie.
    remas2000 likes this.

  18. #218

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPBC / EPGI

    Domyślnie

    Przymusu posiadania koordynatora naziemnego nie ma, aczkolwiek jest to praktyka dość powszechna na świecie.

    W Polsce zespół Biało-Czerwone Iskry miał (czy ma nadal - nie wiem) koordynatora. Na koniec kariery został inspektorem ULC. Wcześniej był jednym z najważniejszych pilotów zespołu.
    remas2000 likes this.

  19. #219

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    Orliki mają i F16 też chyba miewa, w każdym razie często pojawia się ktoś z jednostki, który ma łączność z ptakiem. U tych pierwszych nie raz z ręczniakiem stoi ktoś po stronie publiczności na wysokości punktu centralnego osi pokazu. I po prostu doradza. Oprócz bezpieczeństwa dba też o estetykę pokazu w stylu Tytus szybciej, Romek dociągaj, Atomek bliżej. Jest to przydatne bo przy silnym wietrze cała formacja przemieszcza się z wiatrem a poza tym sektor publiki nie zawsze znajduje się w środku lotniska jak na treningach a na trawiastych lotniskach po paru figurach trzeba poprawnie nadlecieć do kolejnej, wszyscy pilnują swojego prowadzącego a lider wśród innych pól nie zawsze szybko złapie właściwy trawnik z kolorową mozaiką ludzików gdy prowadzi formację. I wtedy koordynator się przydaje.

    Na pokazach w General Aviation raczej nie spotyka się takie osoby, pilot dostaje strefę pokazów tylko dla siebie a całość nadzoruje, doradza i opierdziela kierownik lotów. Ale już na profesjonalnych treningach do zawodów akrobacyjnych podobną rolę pełnią trenerzy.
    remas2000 likes this.

  20. #220

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    To o czym piszecie nazywa się IP - Instruktor pilot (czasem safety pilot). W wojsku, każdy zespół czy solista obowiązkowo ma wyznaczonego IP na każdy pokaz i trening. Prawie zawsze jest to bardzo doświadczona na danym typie i w danych elementach osoba. Powinien znać wiązankę figur na pamięć tak by zauważyć każdą nieprawidłowość. Każdy trening i pokaz jest ponadto rejestrowany na wideo. Odnosząc się do wypadku Yaka - faktycznie ktoś taki mógłby się przydać. Jeżeli wiązanka przewidywała np tylko 3 zwitki korkociągu to przy następnej już powinna być reakcja IP. Ciekaw jestem czy jako 4-ship Eastside Yaks mieli kogoś na ziemi do pomocy. O ile solo (cywilne) czasem nie ma pomocy na ziemi to nie wyobrażam sobie grupy akrobacyjnej bez IP.
    remas2000 likes this.

Strona 11 z 14 PierwszyPierwszy ... 9 10 11 12 13 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •