Strona 12 z 13 PierwszyPierwszy ... 2 10 11 12 13 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 221 do 240 z 245
Like Tree288Likes

Wątek: 2019.06.15 Płock, JAK-52

  1. #221
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez buzz Zobacz posta
    Yaka
    Jaka

    Rozumiem, że Kolega tak po ingliszowemu
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  2. #222

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Tak przeglądałem zalecenia ULC dotyczące organizacji pokazów lotniczych. Oczywiście na temat obowiązku instruktora lotu/IP na ziemi nic nie ma. To co koledzy pisali bardziej w wojsku i grupy akrobacyjne a nie GA mają taki zwyczaj. Taką nieco inną rolę trochę pełni kierownik lotów, który powinien zareagować gdy poczynania pilota odbiegają od zgłoszonego programu. Pytanie jak precyzyjny program kierownik lotów dostaje i co zonacza, że program dane pokazu wymaga już reakcji czy np. jeden obrót w korku więcej? Kierownik lotów może nie znać możliwości danego modelu samolotu, pilota etc. Podczas gdy pilot instruktor z ziemi to człowiek obeznany i z programem i z pilotami i z maszynami. Co do materiałów ULC piszą o częstych błędach w organizacji pokazów. Materiał opracowany w 2016 roku ale poraża ilość naruszeń przy organizacji tego typu imprez ze strony i dyrektorów pokazów i kierowników lotu, które zarejestrował ULC. Nie mówię, że tu takie były ale uwaga generalna też jak duża odpowiedzialność jest na organizatorach. Nie ma nic o pokazach nad wodą, co ULC mógłby włączyć do tego opisu, bo tych mamy już sporo w Polsce. Rekomendacja odnośnie posiadania IP współpracującego przy pokazie też by była przydatna. Dodatkowo po katastrofie w Płocku była chęć części pilotów, żeby wykonać loty upamietniające pilota Jaka i ULC nie zezwolił o czym też w artykule poniżej. Pozostał żal po decyzji ULC.

    tutaj materiał ULC: https://www.ulc.gov.pl/_download/bez...liza.docAK.pdf

    a tu ciekawy wywiad z Prezesem Aeroklubu Ziemi Mazowieckiej ..Czy ja to wezmę jeszcze raz na klatę? Nie wiem." Prezes Aeroklubu gorzko i szczerze o wypadku i przyszłości Pikniku Lotniczego w Płocku.

    Wyborcza.pl

  3. #223

    Dołączył
    Jul 2018
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Obszerne cytaty z tego art. zamieścił kol. Kazor, dostępne tutaj: Płocki Piknik Lotniczy 2019 (15-16.06.2019)
    A konkretnie post #39

  4. #224
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    To jest właśnie trochę to co w innych krajach byłoby prawdopodobnie możliwe, a u nas niet.
    Decyzja o braku zgody na przelot była podyktowana jak ktoś tu chyba cytował stanem Wisły - w szczególności przejrzystością wody i wpływem tego na ewentualną akcję ratunkową.
    Ale skądinąd wiadomo że taka akcja była zupełnie bezcelowa.
    + w sumie minimalne ryzyko na jakikolwiek incydent w czasie przelotu upamiętniającego.

    Kolejny raz budzi to we mnie wniosek [zwłaszcza mając z tyłu głowy to co się dzieje w procedurach BHP w przemyśle - czyli często bez sensu], że żyjemy coraz bardziej w świecie rzyciochronów...
    supermajku and Rumun like this.

  5. #225

    Dołączył
    Jul 2018
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Czy raczej d... chronów?

  6. #226

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

  7. #227

    Dołączył
    Jul 2018
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Ok, tego nie znałem

  8. #228

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    100 milowy las

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aleks70 Zobacz posta
    Ok, tego nie znałem
    Sienkiewicza kolega nie czytał
    konradeck and Rumun like this.

  9. #229

    Dołączył
    Jul 2018
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Czytał, czytał ale jak to mówią PESEL robi swoje
    mammecyje likes this.

  10. #230

    Dołączył
    Sep 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Dwa: sekcja zwłok została już dawno przeprowadzona, były badania toksykologiczne i pobrane wycinki do histopatologii (co by pokazało jakikolwiek udar, czy zawał), o czym także prokuratura informowała.
    Przy swieżych uszkodzeniach niedokrwiennych histopatologia niestety nic nie pokaże - nie będzie jeszcze zmian w komórkach. Co innego udar krwotoczny mózgu, ale do tego nie trzeba histopatologii, bo widać w sekcji. Niestety przy urazie wielonarządowym i urazie mechanicznym mózgu taki udar jest niemożliwy do odróżnienia od pourazowych krwiaków śródmózgowych.

    pozdrawiam
    Rocko Silento and egon4x4 like this.

  11. #231

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Samolot sprawny technicznie, pilot zdrowy, warunki atmosferyczne normalne, pozostaje:

    - błąd pilota. Teraz komisja musi ustalić, jaki konkretnie to błąd lub jakie konkretnie to błędy.

  12. #232

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Z czystej ciekawości sprawdziłem jak zachowa się Jak-52 na symulatorze dostępnym na PC, mianowicie w DCS.
    O modelu lotu komputerowego Jaka naczytałem się sporo, głównie były to relacje realnego pilota i posiadacza takiego samolotu w USA.
    Wypowiadał się on bardzo pochlebnie o symulatorze, porównując charakterystykę, osiągi, zachowanie samolotu w różnych elementach lotu.

    Okazuje się, że odpowiednio ustawiając stery bez problemu można Jakiem wyjść z korkociągu, natomiast robiąc to w taki sposób, jak pilot na pokazach, niestety nie.

  13. #233

    Dołączył
    Jun 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sokolus Zobacz posta
    Z czystej ciekawości sprawdziłem jak zachowa się Jak-52 na symulatorze dostępnym na PC, mianowicie w DCS.
    O modelu lotu komputerowego Jaka naczytałem się sporo, głównie były to relacje realnego pilota i posiadacza takiego samolotu w USA.
    Wypowiadał się on bardzo pochlebnie o symulatorze, porównując charakterystykę, osiągi, zachowanie samolotu w różnych elementach lotu.

    Okazuje się, że odpowiednio ustawiając stery bez problemu można Jakiem wyjść z korkociągu, natomiast robiąc to w taki sposób, jak pilot na pokazach, niestety nie.

    Jeśli ta symulacja faktycznie jest taka dobra, to mógłbyś jeszcze zweryfikować:

    1. Czy potwierdzi się moje przypuszczenie, że ten samolot, bez gazu, nie ma większych problemów z wyjściem z korka, natomiast z przeciwną lotką po prostu ładniej i spokojniej kręci normalnego, choć lekko wypłaszczonego korka

    2. Czy na pełnej mocy kręci płaskiego korka

    3. Czy potwierdzi się, że z samą, wystarczająco długo trzymaną przeciwną lotką (i ściągniętym sterem wysokości + zgodnym sterem kierunku) ten samolot zmieni kierunek obrotów w korku

  14. #234

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPBC / EPGI

    Domyślnie

    Cyfrowi niepełnosprawni, stuknijcie się w głowę i zacznijcie latać NAPRAWDĘ, a nie wypisywać brednie z PlayStation.
    marcin_b91 and Bangi like this.

  15. #235
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Rozumiem że piloci też szkolą się tylko NAPRAWDĘ, bez symulatorów, jaka by nie była różnica od DCS.

    Znowu wypowiadasz się [i piszę to ceniąc twoje wypowiedzi] jak gość co wszystkie rozumy pozjadał

  16. #236

    Dołączył
    Jun 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craft Zobacz posta
    Cyfrowi niepełnosprawni, stuknijcie się w głowę i zacznijcie latać NAPRAWDĘ, a nie wypisywać brednie z PlayStation.

    Wydaje mi się, że trochę nie orientujesz się we współczesnych symulacjach, nawet tych "domowych". Nie mają wiele wspólnego z tym, co było 10 czy 20 lat temu. Mój syn rżnie w (nie)zwykłą grę War Thunder i charakterystyki lotne są tam całkiem niezłe. (Piszę niezwykłą, ponieważ jak słyszałem, producentowi bardzo zależało na realiźmie). Symulatory zapewne mają jeszcze lepsze odwzorowanie. Na możliwość realnej oceny w nieustalonych stanach lotu patrzę trochę z przymrużeniem oka, ale jak się nie ma co się lubi... Chyba że masz dostęp do Jaka-52 i możesz sprawdzić to empirycznie ?

  17. #237

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPBC / EPGI

    Domyślnie

    „Latanie” na PlayStation ma się tak do latania, jak lud do lodu. Nic nie oddaje latania danym typem i powoływanie się na gierkę komputerową jest po prostu śmieszne. Kiedyś, gdy pracowałem dla BAe, dostałem oprogramowanie autorstwa BAe, które było symulatorem lotu Spitfire'a. Było niekomercyjne i wewnętrzne BAe. I miało być super hiper. Tylko że niestety znałem dwóch gości (jeden już nie żyje), którzy naprawdę latają Spitfire'ami. Obaj orzekli, że ten programik jest dobry dla przedszkolaków. Jak się naprawdę lata Spitfirem to się bardzo boleśnie przekonał francuski pilot pokazowy, któremu się zapomniało, jaka jest specyfika tego samolotu już choćby tylko przy starcie i że nie wolno wtedy trzymać drążka w neutrum, bo się zdarzy to, co jemu się zdarzyło i powinien dziękować, że to przeżył. I żadne PlayStation nie ostrzega o żadnych specyfikach danego samolotu. Tak jest z każdym samolotem.

    Powoływanie się na jakieć PC-gierki na Jaka-52 jest po prostu śmieszne.
    marcin_b91 likes this.

  18. #238

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Oczywiście, że symulator nie oddaje w 100% zachowania samolotu, ale przy odpowiednim modelu numerycznym (i sprzęcie) można uzyskać wystarczającą dokładność. Z resztą pewnych rzeczy nie bada się eksperymentalnie, a jedynie numerycznie. Czy w tej grze model jest odpowiedni do takich "testów", to może powiedzieć tylko producent. Pamiętaj, że taka gra trafia do dość szerokiego grona odbiorców i może być "zjechana" przez wielu pilotów na całym świecie, więc twórcy mają pewnie sporą motywację, by zrobić ją dokładnie A jeśli chodzi o możliwości sprzętowe, to całkiem możliwe, że takie PlayStation ma więcej mocy obliczeniowej, niż pierwsze cyfrowe symulatory szkoleniowe
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  19. #239

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Nie no koledzy... Przesadzacie. Gra komputerowa i symulator to inne światy (no poza wersją na PC X-Plane i MS FS w zakresie radionawigacji). Gra komputerowa, szczególnie na konsole, tworzona jest w taki sposób aby:
    a) dało się sterować samolotem za pomocą gamepada
    b) aby samolot nie był przesadnie trudny w pilotażu, gdyż przeciętny kilkulatek musi być w stanie nim grać.

    Trudno mówić o pilotażu bez sił na sterach, szczególnie samolotu do akrobacji.

    W związku z tym zdecydowana większość, jeśli nie wszystkie gry, działają tak, że samolot leci tak jak nim sterujesz, a zjawiska aerodynamiczne są pominięte lub uproszczone, podobnie jak bezwładność samolotu.

    Prosty samolot jak C172 w zakresie lotu "normalnego" tj. start, wznoszenie, zakręty do 30 st. przechyłu, opadanie i lądowanie w ww. grach jest dość dobrze odwzorowany, ale nic poza tym. Na tym nawet UPRT się nie da 100% realnie odwzorować. Nawet dość kosztowne "symulatory", a w rzeczywistości trenażery czyli powszechne w szkolenie FNPT II nie odwzorowują fizyki lotu żadnego samolotu, a jedynie zbliżoną charakterystykę samolotu podobnej wielkości i z podobnym napędem.
    pwaos likes this.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    https://skyisthelimit.aero

  20. #240

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Craft Zobacz posta
    „Latanie” na PlayStation ma się tak do latania, jak lud do lodu. [...] .

    Powoływanie się na jakieć PC-gierki na Jaka-52 jest po prostu śmieszne.
    Craft przeczytaj uważnie co napisałem.
    Zrobiłem sobie w domu prosty i szybki test, z którego wynika to, co napisałem wyżej.
    Samolot w 'gierce z PlayStation' zachowuje się podobnie, jak realny Jak 52 przy odpowiednim ustawieniu sterów.
    Nic więcej. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że to tylko zabawka mająca dostarczyć rozrywkę a nie profesjonalny symulator danego typu maszyny.
    aaben likes this.

Strona 12 z 13 PierwszyPierwszy ... 2 10 11 12 13 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •