Strona 13 z 14 PierwszyPierwszy ... 3 11 12 13 14 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 241 do 260 z 264
Like Tree356Likes

Wątek: 2019.06.15 Płock, JAK-52

  1. #241
    Awatar Art-J

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    kapital sity Łorsoł

    Domyślnie


    Polecamy

    Chyba robi nam się trochę offtop, ale parę słów komentarza odnośnie tematu symulacji się należy.

    1) Nie wrzucajmy produktów do jednego worka. DCS / P3D z zewnętrznymi bibliotekami fizycznymi od A2A dzieli przepaść od Playstationowych "latajek". Tutaj gamepadem pograć nie sposób choćby człowiek chciał. Zresztą, nawet z pełnym HOTASem i orczykiem kilkulatek też nic nie zdziała;

    2) rzeczony moduł z Jakiem do DCSa rozpoczął żywot jako symulacyjne oprogramowanie komercyjne dla klienta z obszaru "prawdziwego" latania, a do dociągnięcia modelu numerycznego w wybranych (podkreślam) fazach wykorzystywano rejestrację parametrów lotu na prawdziwym egzemplarzu (z rejestracją reakcji na wychylenia sterów w ramach statycznej i dynamicznej stateczności podłużnej włącznie). Stąd zapewne opinie pilotów prawdziwych 52/CJ-6 o niezłym odwzorowaniu pewnych charakterystyk samolotu w DCSie.

    Niemniej jednak...

    3) Ci sami piloci wskazują na spore rozbieżności w wirtualnym odwzorowaniu innych aspektów pilotażu tej maszyny;

    4) Współczesne symulatory i te "dla ludu" i te "dla przemysłu" generalnie wciąż jeszcze mają problem z dokładnym odwzorowywaniem wszystkiego co dzieje się na nadkrytycznych kątach natarcia, więc choć w DCSie można sobie owszem dość realistycznie symulować podstawowe metody wyjścia z ustalonego korka, a nawet wpływu zmienionej wysokości gęstościowej, to do wyciągania jakichkolwiek wniosków odnośnie szczegółowych niuansów związanych z lotką czy przepustnicą podchodziłbym z krytycznym dystansem.

    P.S. - Francuz skapotował Spitfire'a startując na grząskim i wedle jego zeznań dla BEA niewykluczone, ze z częściowo zaciągniętym hamulcem. Tak samo to i ja mogę skapotować wirtualnego Spita w DCSie, i co z tego? Nic. Ani to nie potwierdza "realizmu" symulatora, ani nie przeczy jego oczywistym uproszczeniom i ograniczeniom. Argument równie offtopowy, jak i nasze ostatnie wpisy.

  2. #242
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Na poście Art-J zakończmy już ten offtop o symulatorach i grach komputerowych.
    Bangi likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  3. #243

    Dołączył
    Mar 2018

    Domyślnie

    Wracając do tematu mam pytanie: czy mogło się zdarzyć , że pilot źle ustawił wysokościomierz/wskazywał błędnie wysokość ? Czy podczas akrobacji pilot wykonując figurę bierze także pod uwagę bieżące wskazania wysokościomierza ? Czy ocenia wysokość wzrokowo przez okno? Czy nie patrzy na wysokościomierz i robi wszystko zgodnie z planem zapewniającym bezpieczne wykonanie figury czyli np - wznosi się na odpowiednią wysokość (to wiadomo czyta z wysokoaciomierza) , zaczyna robić ffiguę- robi np 3 zwitki (tyle samo co na treningach) i kończy. ? Jak to wygląda w praktyce, jakie są procedury ? Czy podczas rozpoczęcia figury ma czas na obserwację wskazań przyrządów ? Czy wszystko dzieje się na tyle szybko, że cały manewr wykonywany jest "mechanicznie " zgodnie z ustaloną kolejnością ?

  4. #244

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPBC / EPGI

    Domyślnie

    Nikt nie patrzy na przyrządy w czasie akrobacji, bo i po co? Stałopłat sam sygnalizuje najlepiej, co się z nim dzieje. Sygnalizuje dźwiękami, wibracjami, naporem powietrza na oszklenie kabiny, wszystkim innym. Nikt nie robi akrobacji z patrzeniem na przyrządy, ale też nikt przy zdrowych zmysłach nie robi 10 zwitek korkociągu, chyba że zmysły nie mają z tym nic wspólnego, ponieważ coś innego idzie „nie tak”.

  5. #245

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craft Zobacz posta
    Nikt nie patrzy na przyrządy w czasie akrobacji, bo i po co?....
    Za to każdy prędkość wprowadzenia do pętli, imelmana, ranwersu, beczki sterowanei czy szybkiej ocenia wystawiając przez lufcik otwartą dłoń w kierunku lotu - jak można zgiąć palce to prędkość jest za mała, jak palce są wyprostowane to jest OK., a jak się wyginają w stawach w drugą stronę to znaczy że prędkość jest za duża.
    Wysokość natomiast ocenia się na podstawie szczegółów obserwatorów/widzów - jeśli z trudem na tle ziemi rozróżniamy pojedyncze osoby to jesteśmy za wysoko i akrobacja nie będzie efektowna, jeśli postacie mają wygląd łepka od szpilki to jest OK., natomiast gdy wyraźnie widzimy jak ludzie nam machają to znak że jesteśmy za nisko....

    Craft, błagam, przestań....

  6. #246

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPBC / EPGI

    Domyślnie

    To Ty przestań. Nawet jeśli założymy, że pilot wchodzący do samolotu akrobacyjnego zapomni wyregulować wysokościomierz, jak pyta o to inny forumowicz, to co się wtedy stanie? O ile pomiar się zmieni? O grube setki metrów? O tysiące metrów? Czy może zmieni się o wartości nic nie znaczące dla bezpieczeństwa pokazu, jeśli dba się o to bezpieczeństwo?

  7. #247

    Dołączył
    Jun 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craft Zobacz posta
    Nawet jeśli założymy, że pilot wchodzący do samolotu akrobacyjnego zapomni wyregulować wysokościomierz, jak pyta o to inny forumowicz, to co się wtedy stanie? O ile pomiar się zmieni? O grube setki metrów? O tysiące metrów? Czy może zmieni się o wartości nic nie znaczące dla bezpieczeństwa pokazu, jeśli dba się o to bezpieczeństwo?
    Może zmienić się troche więcej, jeśli na ten wysokościomierz w ogóle nie spojrzy. W figurach ok, patrzysz na inne rzeczy, ale jakoś nie wierzę, że na wprowadzeniu do figury nie zerkasz na przyrządy. I na wyprowadzeniu. Dla bezpieczeństwa właśnie Problem w tym, że idąc Twoim tokiem rozumowania, można przełożyć wajchę za bardzo w drugą stronę, tzn. trzy zwitki, beczka na szybko, jakaś pętelka, ranwersik i do domu... Najlepiej 2 km od publiki żeby było bezpieczniej... A ludziom marzy się, że RedBull doda im skrzydeł... Trzeba to jakoś bezpiecznie wyśrodkować. Czyli niestety zarządzać ryzykiem.
    Kazor and suszykuba like this.

  8. #248

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    Jeśli założymy ... gdyby ....
    Craft jak tak czytam jesteś mistrzem erystyki. (chyba urodzonym) Dlatego wcześniej już mi się nie chciało gadać o "serze" bo ciągnęlo by się to w nieskończoność.
    Włączasz do rozmowy tezę z którą inny rozmówca ma niewiele wspólnego a następnie sam się do niej odnosisz tworząc wrażenie obalenia racji tegoż. To niewątpliwie talent. Ale stosując taką metodę możesz zanegować właściwie każdy post na tym i innym forum i w dodatku nikt ci nie powie, że nie masz racji bo jak dobrze obalisz swoją tezę to rzeczywiście będziesz ją miał

    A na gałgany w akro zerka się i to często: przed i w trakcie.
    frik, aaben, Kazor and 8 others like this.

  9. #249

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Nie znasz się nie latałeś na symulatorze BAE z 1995.

  10. #250

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    .. ale latałem Spitfirem na ATARI!
    uminus and suszykuba like this.

  11. #251
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craft Zobacz posta
    To Ty przestań. Nawet jeśli założymy, że pilot wchodzący do samolotu akrobacyjnego zapomni wyregulować wysokościomierz, jak pyta o to inny forumowicz, to co się wtedy stanie? O ile pomiar się zmieni? O grube setki metrów? O tysiące metrów? Czy może zmieni się o wartości nic nie znaczące dla bezpieczeństwa pokazu, jeśli dba się o to bezpieczeństwo?
    Ale kojarzysz jak Thunderbird o ziemie rozwalil z Mountain Home zdaje sie z powodu zle ustawionego wysokosciomierza ?? Trudno chyba o bardziej spektakularny przyklad...
    lukaszjb and MaciekK84 like this.
    KZ

  12. #252

    Dołączył
    May 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craft Zobacz posta
    Nikt nie patrzy na przyrządy w czasie akrobacji, bo i po co? Stałopłat sam sygnalizuje najlepiej, co się z nim dzieje. Sygnalizuje dźwiękami, wibracjami, naporem powietrza na oszklenie kabiny, wszystkim innym. Nikt nie robi akrobacji z patrzeniem na przyrządy, ale też nikt przy zdrowych zmysłach nie robi 10 zwitek korkociągu, chyba że zmysły nie mają z tym nic wspólnego, ponieważ coś innego idzie „nie tak”.
    Kolego, weź sobie do serca co Ci kiedyś napisałem. Nie pisz o rzeczach, na których się nie znasz. Bo nie wiadomo czy śmiać się czy płakać.
    Spacelord and MaciekK84 like this.

  13. #253
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Trudno chyba o bardziej spektakularny przyklad...
    Ale jakby ktoś bardzo chciał, to można się przez taką "pierdołę" jak niewyregulowany wysokościomierz władować Anakondą do Zatoki Puckiej.
    MaciekK84 likes this.

  14. #254

    Dołączył
    Mar 2018

    Domyślnie

    Czyli jak to w końcu jest ? :-) idąc dalej - (zakładając że jednak patrzy na ten wysokościomierz) zaczyna robić korkociąg, wysokościomierz pokazuje źle (zaciął się , obojętnie , załóżmy że pokazuje że jest jeszcze wysoko) robi programowe kilka zwitek, zerka na wysokościomierz- "jestem jeszcze wysoko, to dokręcę jeszcze kilka", bum.

    Możliwe to jest ?

    A poza tym to prosiłbym o wytłumaczenie (najlepiej przez pilota latającego akrobacje) co się dzieje dokładnie w kabinie podczas takiego lotu.

  15. #255

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tybek Zobacz posta
    Czyli jak to w końcu jest ? :-) idąc dalej - (zakładając że jednak patrzy na ten wysokościomierz) zaczyna robić korkociąg, wysokościomierz pokazuje źle (zaciął się , obojętnie , załóżmy że pokazuje że jest jeszcze wysoko) robi programowe kilka zwitek, zerka na wysokościomierz- "jestem jeszcze wysoko, to dokręcę jeszcze kilka", bum.

    Możliwe to jest ?

    A poza tym to prosiłbym o wytłumaczenie (najlepiej przez pilota latającego akrobacje) co się dzieje dokładnie w kabinie podczas takiego lotu.

    Z wysokością podczas lotu jest trochę jak z oceną wieku innych ludzi. Między 40, a 45 lat można na oko nie wyłapać, ale 2 latka z 7 latkiem jest już trudno pomylić. Tak samo z wysokością, raczej nie jest trudno wyłapać, że zamiast 500m na zegarku mamy realnie 200. Co innego gdyby to było na dużej wysokości.

  16. #256
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ppompka Zobacz posta
    zamiast 500m na zegarku mamy realnie 200
    Albo zamiast 100 mamy 20
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  17. #257
    Awatar Grzegorz Stępień

    Dołączył
    Jun 2012
    tawal and myszygon like this.

  18. #258
    Awatar b182

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Gorlice

    Domyślnie

    Panowie o jakim patrzeniu na przyrządy podczas akrobacji tak dynamicznym samolotem mówicie. Przecież wszystkie przyrządy lotnicze, a zwłaszcza wysokościomierz i wariometr mają tak dużą bezwładność, że przy akrobacjach korzystanie z nich nie ma sensu. Zbyt szybko się wszystko dzieje aby można było odczytywać prawidłowe wskazania. Odczytywanie powinno odbywać się w ustalonym locie, a nie podczas "wygibasów"

  19. #259
    Awatar TermiT

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ale chyba są - przynajmniej dla części figur - jakieś minimalne (a może zakresy) wysokości i prędkości ich rozpoczęcia, i wtedy się te parametry jednak na przyrządach sprawdza. Jak wiesz, że do odwróconej pętli wchodzisz na określonej wysokości i przy określonej prędkości, to wiesz jakiej wysokości i jakiej prędkości spodziewać się po jej zakończeniu.

  20. #260

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Wrocław, Poland, EPWS

    Domyślnie


    Polecamy

    Tak realnie ile jest możliwe w ogóle do zrobienia zwitek w korku? chodzi o max. ile ktoś wykonał? ile wytrzyma samolot/pilot?

Strona 13 z 14 PierwszyPierwszy ... 3 11 12 13 14 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •