Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
Like Tree6Likes
  • 1 Post By mcxmcx
  • 2 Post By Portallo
  • 3 Post By TermiT

Wątek: 2019.07.08. MD-88 Delta 1425 awaria silnika

  1. #1

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie 2019.07.08. MD-88 Delta 1425 awaria silnika


    Polecamy

    https://twitter.com/winglets747/stat...955106817?s=19
    Delta 1425 from Atlanta to Baltimore diverted to Raleigh (Via @Micahlifa) https://t.co/JHiTkYN2R1

    Nie mam jak wstawić filmu, ale co mogło być przyczyną takiej awarii silnika? Czy cały dysk poszedł, czy tylko "kołpak" się oddzielił?
    Ostatnio edytowane przez frik ; 10-07-2019 o 09:36 Powód: dodalem typ
    tartal likes this.

  2. #2
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Czy cały dysk poszedł, czy tylko "kołpak" się oddzielił?
    Wygląda na to, że sam kołpak:
    https://youtu.be/BhE71Uep3NA


    Rejs z ATL do BWI, po awarii wylądowali w RDU.

    Incident: Delta MD88 near Raleigh/Durham on Jul 8th 2019, engine problem
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  3. #3

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EHTW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Czy cały dysk poszedł, czy tylko "kołpak" się oddzielił?
    Raczej sam stożek wlotowy. W środku pięknie się świeci od przegrzania łożysko, może to właśnie strzeliło jako pierwsze. Wentylator w tych silnikach jest dopiero za nieruchomą ramą/kierownicą strug.

  4. #4
    Awatar szajber

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Też mi się tak wydaje, ale jednak coś się kręci jako pierwsze na tym filmie

    Wysłane z mojego MI 8 Lite przy użyciu Tapatalka
    http://youtube.com/szajber - Video spotter EPWA

  5. #5
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szajber Zobacz posta
    ale jednak coś się kręci jako pierwsze na tym filmie
    Na filmie wyraźnie widać nieruchomą kierownicę i dopiero za nią kręcący się wentylator .
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  6. #6
    Awatar szajber

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Na filmie wyraźnie widać nieruchomą kierownicę i dopiero za nią kręcący się wentylator .
    Jakość filmu sprawia że na tel nie widać, na pc już jest dobrze widoczny

    Wysłane z mojego MI 8 Lite przy użyciu Tapatalka
    http://youtube.com/szajber - Video spotter EPWA

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EHTW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Na filmie wyraźnie widać nieruchomą kierownicę i dopiero za nią kręcący się wentylator .
    Zgadza się, chociaż tam też coś jakby iskrzyło/tarło, czyli wentylator też mógł nieznacznie oberwać po łopatkach. Dobrze, że całość skończyła się w wariancie "contained", bo w MD88 zozpad turbiny może być z uwagi na położenie silników niewesołą okolicznością.

  8. #8

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Na filmie wyraźnie widać nieruchomą kierownicę i dopiero za nią kręcący się wentylator .
    Ta kierownica na tym filmie ma bardzo mocno pochylone łopatki.

  9. #9

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Sorry zna nazewnictwo "łopatki", chodzi mi o to, że nieruchome blachy kierownicy (statory) są skośne, jakby to był wentylator, a na oryginalnym zdjęciu są prawie pod kątem prostym.

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EHTW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    nieruchome blachy kierownicy (statory) są skośne, jakby to był wentylator
    Łopatki kierownicy zawsze są lekko skręcone - inaczej niespecjalnie by "kierowały". Po prostu nie na każdej focie to widać, bo różne kąty obserwacji, różne ogniskowe obiektywu itp. Widać dobrze np. tu (wentylator na focie po bliskim spotkaniu z ptaszkiem):
    Ostatnio edytowane przez Portallo ; 10-07-2019 o 13:34 Powód: literówki
    radyo and Adik_s like this.

  11. #11

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Filmik jest niewyraźny i za kierownicę wziąłem jasne paski, a nie te cieńsze ciemne.

    Swoją drogą te jasne też są nieruchome, widocznie wentylator za kierownicą się urwał z oski i zablokował w nieruchomej pozycji.

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EHTW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    widocznie wentylator za kierownicą się urwał z oski i zablokował w nieruchomej pozycji.
    To chyba różne filmy oglądaliśmy. Wentylator tam mieli, aż iskry lecą z końcówek łopatek (coś się widocznie pogięło/połamało - w sumie nic dziwnego)

    Edit: nawiasem mówiąc, media już oczywiście donoszą o "dramacie" i "chwilach grozy" :
    http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomos...ml#s=BoxOpLink

  13. #13

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Ten sam, tam po prostu częściowo pomielone z tyłu.

  14. #14
    M.B
    M.B jest nieaktywny

    Dołączył
    May 2014

    Domyślnie

    Na którymś portalu widziałem info, że pojawił się dym w kabinie, więc objawy paniki w kabinie były trochę uzasadnione...

    Przy awarii pierwszego łożyska (która najprawdopodobniej nastąpiła patrząc na rozgrzany do czerwoności pierścień w jego miejscu) i otwarciu przestrzeni wokół informacja o dymie w kabinie jest całkiem wiarygodna.

  15. #15
    Awatar TermiT

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Portallo Zobacz posta
    Edit: nawiasem mówiąc, media już oczywiście donoszą o "dramacie" i "chwilach grozy" :
    http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomos...ml#s=BoxOpLink
    Może i "dziennikarze" często tych chwil grozy nadużywają, ale bez przesady. Lot samolotem z "rozsypanym" silnikiem, z którego coś odpadło i w którym coś się żarzy to już chyba nosi znamiona dramatycznej sytuacji - i to pewnie dla niejednej osoby. Większość pasażerów nie ma pojęcia o ETOPSie i może nie wiedzić, że dalszy lot (nawet w stronę najbliższego lotniska) na jednym w pełni sprawnym silniku jest relatywnie bezpieczny. Sam bym się czuł w takiej sytuacji niezbyt komfortowo, a już w szczególnosci gdybym był w samolocie z rodziną.
    Maciey, frik and Kazor like this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •