Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
Like Tree28Likes

Wątek: 2019.08.10 B787 Awaria silnika B788 Norwegian pod Rzymem

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    epgd

    Domyślnie 2019.08.10 B787 Awaria silnika B788 Norwegian pod Rzymem


    Polecamy

    Media raportują wczorajsze problemy B787 Norwegiana z silnikami Trent 1000. Po starcie z Fiumicino wystąpił problem z silnikiem, załoga podjęła decyzję o powrocie. Podczas podejścia silnik najwyraźniej rozsypał się w drobny mak, uszkadzając odłamkami turbiny jakoby 12 domów (to chyba przesada), 25 samochodów oraz, na szczęście niegroźnie, trafiając pieszego.

    Więcej informacji i zdjęć na Incident: Norwegian B788 at Rome on Aug 10th 2019, engine spits parts, hits person and vehicles on ground

    Ciekawy przypadek w kontekście dyskusji po locie i usterkach naszych Dreamlinerów...

  2. #2

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    po polsku z gazeta.pl

    Włochy. Z nieba spadały małe fragmenty norweskiego samolotu. Uszkodziły domy i samochody | Wiadomości ze świata - Gazeta.pl

    Awaryjne lądowanie na Fiumicino. Z nieba na domy i samochody spadały fragmenty norweskiego boeinga


    LG11.08.2019 08:34

    We włoskiej miejscowości Fiumicino zapanował strach, kiedy w sobotę z nieba zaczęły spadać małe fragmenty samolotu, który wystartował z pobliskiego lotniska. Odłamki zniszczyły kilkanaście domów i samochodów, kiedy maszyna zawracała na lotnisko z powodu problemów technicznych.

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Miejmy nadzieję że po tym incydencie nie uznają że obecne dodatkowe przeglądy nie są wystarczające i nie uziemią 787 z wadliwymi silnikami, bo dla LOTu to byłaby katastrofa.

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SPlDER Zobacz posta
    Miejmy nadzieję że po tym incydencie nie uznają że obecne dodatkowe przeglądy nie są wystarczające i nie uziemią 787 z wadliwymi silnikami, bo dla LOTu to byłaby katastrofa.
    Tak po prawdzie, to powinny już po naszym lądowaniu na JFK, gdy lądowaliśmy z jednym uszkodzonym silnikiem, a okazało się, że drugi też był do wymiany. Sorry, ale safety first, a nie dopiero po dwóch katastrofach. Jeśli by się okazało, że to trent z "tej" serii, to wszystkie powinny do czasu wyjaśnienia sprawy pójść na glebę, bo za dużo tu "przypadków" i jak widać częstsza boroskopia niekoniecznie wystarcza. Zwłaszcza po maxach.
    kzet69 and lukaszjb like this.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKA/EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SPlDER Zobacz posta
    Miejmy nadzieję że po tym incydencie nie uznają że obecne dodatkowe przeglądy nie są wystarczające i nie uziemią 787 z wadliwymi silnikami, bo dla LOTu to byłaby katastrofa.
    Jak są wadliwe, to niech uziemią. Słabo by było dostać takim złomem, nawet od LOTu.

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2019
    Mieszka w
    EPZP

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SPlDER Zobacz posta
    Miejmy nadzieję że po tym incydencie nie uznają że obecne dodatkowe przeglądy nie są wystarczające i nie uziemią 787 z wadliwymi silnikami, bo dla LOTu to byłaby katastrofa.
    Idąc Twoim tokiem rozumowania, nie ważne że złom, ważne że LOT? Później po katastrofie tłumy ekspertów forumowych będą biadolić i psy wieszać na wszystkich których się da..
    kzet69 likes this.

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SPlDER Zobacz posta
    Miejmy nadzieję że po tym incydencie nie uznają że obecne dodatkowe przeglądy nie są wystarczające i nie uziemią 787 z wadliwymi silnikami, bo dla LOTu to byłaby katastrofa.
    Zgadzam się. Poczekajmy, może nic się nie stanie. A jak by się stało drugi raz - to wtedy zareagujmy... (to był sarkazm jak coś )
    marcin_b91, prima and kzet69 like this.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SPlDER Zobacz posta
    Miejmy nadzieję że po tym incydencie nie uznają że obecne dodatkowe przeglądy nie są wystarczające i nie uziemią 787 z wadliwymi silnikami, bo dla LOTu to byłaby katastrofa.
    Jeśli nawet odpowiednia władza by uznała, że obecne inspekcji są niewystarczające, to nie musi to oznaczać uziemienia wszystkich B787 z takimi silnikami. Ostatnie nowe odkrycia, gdy w silnikach eksploatowanych zaledwie rok w 787-10 stwierdzono pęknięcia turbiny wys. ciśnienia, nie pociągnęły za sobą uziemienia wszystkich a obowiązek określonych działań, w tym inspekcji i skrócenie czasu eksploatacji.
    A przyczyny tego incydentu nie są znane. Czy to nowa wada, czy rezultat błędu w obsłudze, czy chociażby ptak.

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemm Zobacz posta
    Czy to nowa wada, czy rezultat błędu w obsłudze, czy chociażby ptak.
    Tak , General Electric podpisał umowy ze wszystkimi gatunkami ptactwa żeby te nie przelatywały zbyt blisko silników GEnx.
    pinQ, mcxmcx, vonMises and 4 others like this.

  10. #10

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DrOzda Zobacz posta
    Tak , General Electric podpisał umowy ze wszystkimi gatunkami ptactwa żeby te nie przelatywały zbyt blisko silników GEnx.
    Jeżeli już, to Rolls Royce - i prawdopodobnie pokłosie tego samego, co unieruchamia wszystkie inne 787.

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ItsMeOnly Zobacz posta
    Jeżeli już, to Rolls Royce - i prawdopodobnie pokłosie tego samego, co unieruchamia wszystkie inne 787.
    Tłumaczenie że ptaki mogą być odpowiedzialne za awarię Trentów a nie ma takich przypadków w GEnx jest z punktu widzenia statystyki karkołomne. No chyba że amerykańskie silniki lepiej je mielą albo ptactwo omija je szerokim łukiem. W każdym razie mleko już się rozlało , miejmy nadzieję że RR i Boeing ogarną temat doprowadzenia tych silników do porządku, zanim wydarzy się jakaś tragedia. Bo uziemienie połowy floty 787 i jednoczesne 737MAX może być spektakularne.
    vonMises likes this.

  12. #12
    M.B
    M.B jest nieaktywny

    Dołączył
    May 2014

    Domyślnie

    Oprócz tego - ptaki powodują uszkodzenia wentylatorów i sprężarek, nie turbin.

  13. #13

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Poznań/EPPO

    Domyślnie

    "Ciężkie czasy dla Norwegian" :-) jak by tego co powyżej, było mało, kolejny incydent:
    https://wiadomosci.onet.pl/swiat/londyn-gatwick-dreamliner-linii-norwegian-uszkodzony/d22qw8f


  14. #14

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Najbardziej rozwala mnie zdjęcie B738 z podpisem Boeing 787 Dreamliner - zdjęcie ilustracyjne. Mogli tam zdjęcie Cessny 172 wstawić i tak samo podpisać.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    https://skyisthelimit.aero

  15. #15
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Najbardziej rozwala mnie zdjęcie B738 z podpisem Boeing 787 Dreamliner - zdjęcie ilustracyjne. Mogli tam zdjęcie Cessny 172 wstawić i tak samo podpisać.
    Dobrze, że nie wstawili B17 albo B 52
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Najbardziej rozwala mnie zdjęcie B738 z podpisem Boeing 787 Dreamliner - zdjęcie ilustracyjne. Mogli tam zdjęcie Cessny 172 wstawić i tak samo podpisać.
    Cytat Zamieszczone przez tango fox Zobacz posta
    Dobrze, że nie wstawili B17 albo B 52
    Tylko dlatego, że Norwegian nie ma ani Cessny ani B52
    tawal, tango fox, Adik_s and 2 others like this.

  17. #17
    Awatar szajber

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Chyba czytają nasze forum. No już zmienili na zdjęcie 787

    Wysłane z mojego MI 8 Lite przy użyciu Tapatalka
    tartal likes this.
    http://youtube.com/szajber - Video spotter EPWA

  18. #18
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemm Zobacz posta
    czy chociażby ptak.
    Ptak ? W HPT ?
    KZ

  19. #19
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Ptak ? W HPT ?
    Może wleciał od tylu...

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Ptak ? W HPT ?

    A to pewne, że uszkodzenie zapoczątkowane było rozerwaniem/wyłamaniem łopatek HPT? Jeśli wiadomo, że niewątpliwie tak, to ptak jest nierealny raczej, to jasne. Swoją drogą, ciekawe co było przyczyną, czy tak spektakularnie ujawniła się znana wada, czy Norwegian wykrył mimowolnie nowa wadę.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •