Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 73
Like Tree218Likes

Wątek: 2019.08.15 Ural Airlines A321 Birdstrike i lądowanie na brzuchu

  1. #41

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez supermajku Zobacz posta
    Myślisz, że zdążyli włączyć? (Czy jest automat co uruchamia?)
    Raczej nie zdążyli, chyba, że mieli włączone przed startem, ale tego się raczej nie praktykuje. Zresztą nawet włączone APU w takiej sytuacji pomogło by tylko odrobinę.

  2. #42

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AllOver Zobacz posta
    Każde lądowanie większym samolotem po za terenem lotniska nie jest normalne. A wynik tego? Czy to było szczęście czy doświadczenie? Pewnie wszystkiego po trochu.
    O doświadczeniu można by mówić, gdyby pilot już wcześniej lądował Airbusem w polu kukurydzy

  3. #43
    Awatar lukasrz

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    O ile wiem na swoją wiedzę amatorską APU startuje kilkadziesiąt sekund? Tu były ułamki sekund.
    pasazernagape likes this.

  4. #44
    Awatar chudy183

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPRA/EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RedLite Zobacz posta
    Tak, daje.

    Gdyby to zrobił jakiś nasz Kapitan Wrona, to miałby tutaj stawiane pomniki.
    APU nie daje hydrauliki w A320.
    Bez silników możesz włączyć elektryczną pompę hydrauliczną na prawym (żółtym) i środkowym (niebieskim) systemie hydraulicznym, albo wystwic RAT.

    APU daje ci elektrykę i bleed.

  5. #45
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez chudy183 Zobacz posta
    APU nie daje hydrauliki w A320.

    ...możesz włączyć elektryczną pompę hydrauliczną...
    APU daje ci elektrykę...
    podkręć logikę wypowiedzi lekko

    BTW, producent (Honeywell 131-9) twierdzi co następuje:
    The APU also provides primary or backup electrical power for environmental, cockpit and hydraulic systems during flight. In 2009, the Honeywell 131-9A APU on a US Airways A320 played a critical role in the emergency landing of US Airways Flight 1549 in New York’s Hudson River, ensuring the safety of 155 passengers onboard.

  6. #46
    Awatar chudy183

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPRA/EPWA

    Domyślnie

    APU nie dostarcza bezpośrednio ciśnienia w układach hydraulicznych - nie ma na nim zabudowanej pompy.
    APU Dostarcza prąd poprzez zabudowany generator, i sprężone powietrze.

    Ciśnienie w trzech układach hydraulicznych (Green,Blue,Yellow) dostarczają:-
    - w normalnych warunkach: dwie pompy hydrauliczne zabudowane na silnikach (EDP), zasilają układy G & Y
    - na ziemi: pompa elektryczna zabudowana w układzie Y, dostarcza także ciśnienie do układu G poprzez PTU
    - elektryczna pompa hydrauliczna zabudowana w układzie B
    - w przypadku awarii pozostałych: pompa hydrauliczna zabudowana na RAT zasilająca układ B

  7. #47

    Dołączył
    Feb 2017

    Domyślnie

    Czyli z tego opisu wynika, że jeśli nie będą w locie działać pomy silnikowe EDP to nawet mając źródło energii elektrycznej (APU) zarówno instalacja lewa jak i prawa nie będzie mieć własnego źródła ciśnienia w postaci pomy elektrycznej - skoro pompa elektryczna w Y działać ma tylko na ziemi. Zasilana byłaby tylko instalacja B pompą elektryczną (jedną???). Na pewno tak właśnie jest?

    W Boeingach (przynajmniej tych większych) jest to nieco inaczej i moim zdaniem rozsądniej: inst. lewa i prawa ma podstawą pompę silnikową Engine Driven Pump EDP i zapasową, na ogół pracująca w trybie stadby, pompę elektryczną włączającą się automatycznie w przypadku spadku ciśnienia w instalacji ale można ją też oczywiście włączyć ręcznie. Instalacja centralna ma dwie pompy elektryczne. Dopóki więc mamy energię elektryczną, to wszystkie instalacje będą mieć ciśnienie. Podobnie jest w Embraerach 170.

  8. #48
    Awatar chudy183

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPRA/EPWA

    Domyślnie

    W razie konieczności, możesz oczywiście włączyć pompy elektryczne w powietrzu.

  9. #49
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Elektryczne pompy hydrauliczne są dwie: B i Y
    Obie pobierają zasilanie z głównej szyny prądu przemiennego, która jest zasilana przy włączonym APU.
    Jeśli to znaczy, że APU nie daje hydrauliki, to spałem na zajęciach z logiki. Tyle.

  10. #50
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RedLite Zobacz posta
    Elektryczne pompy hydrauliczne są dwie: B i Y
    Obie pobierają zasilanie z głównej szyny prądu przemiennego, która jest zasilana przy włączonym APU.
    Jeśli to znaczy, że APU nie daje hydrauliki, to spałem na zajęciach z logiki. Tyle.
    Wg FCOM APU w czasie lotu:

    - backs up the electrical system
    - backs up the air conditioning
    - can be used to start the engines

    Jakby ktos robil test to odpowiedz, ze generuje hydraulike bylaby bledna i tyle.
    Rownie dobrze mozna powiedziec, ze samolotem kieruje APU bo daje prad do komputera
    CRC likes this.

  11. #51
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @up
    Ok, można i tak do tego podejść. A jak to działa w praktyce? Za godzinę na TVN leci "Sully" :f

  12. #52

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pzlm28 Zobacz posta
    Tam na wodzie, tu w kukurydzy wyluzuj
    Podobnie jak wracają kapsuły kosmiczne - rosyjskie lądują na lądzie, amerykańskie w wodzie.

  13. #53
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

  14. #54
    Awatar lukaszjb

    Dołączył
    Aug 2014
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie

    Takie w rosyjskim stylu te sprzątanie

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  15. #55

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    To jakby to zrobili po amerykańsku ? W sensie że w całości by go próbowali wydostać zamiast w częściach które są lżejsze czy jak ?
    tartal, Finch, G.Mark and 7 others like this.

  16. #56
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie

    nie robili by takiego bałaganu
    Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2
    Jeżeli nie widać moich zdjęć w poście to są tutaj : https://photos.app.goo.gl/6HbopqSiFsDUVd7y5

  17. #57

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Trochę faktów

  18. #58

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mickey93 Zobacz posta
    nie robili by takiego bałaganu
    No to rzeczywiście jest istotny problem warty odnotowania, podkreślenia i napiętnowania. Może im trzeba napisać odpowiednie procedury, bo te co teraz mają, są oczywiście do bani?
    mikesz likes this.

  19. #59
    Awatar lukaszjb

    Dołączył
    Aug 2014
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Beteleguese Zobacz posta
    To jakby to zrobili po amerykańsku ? W sensie że w całości by go próbowali wydostać zamiast w częściach które są lżejsze czy jak ?
    A czy wszystko od razu musie się dzielić na amerykańskie i rosyjskie? Właśnie o to mi chodzi że nie podzielili samolotu na segmenty orginalne i nie przewiozą go w stanie nie odbiegającym od tego po wypadku w celach ekspertyz. Tylko zwyczajnie niszczarką bezceremonialnie potną na blache i na złom.

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  20. #60

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    epgd

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez lukaszjb Zobacz posta
    A czy wszystko od razu musie się dzielić na amerykańskie i rosyjskie? Właśnie o to mi chodzi że nie podzielili samolotu na segmenty orginalne i nie przewiozą go w stanie nie odbiegającym od tego po wypadku w celach ekspertyz. Tylko zwyczajnie niszczarką bezceremonialnie potną na blache i na złom.
    Ale... po co? Mechanicy którzy potrafili by rozmontować airbusa nie są tani, a roboty przy tym bardzo dużo. Nie wspominając o sprzęcie. Przyczyna zdarzenia jest oczywista, są materiały wideo, zeznania załogi, potwierdzenie stanu silników zajęło pewnie kilka minut. Piloci wykonali swoją robotę doskonale. Co chciałbyś tutaj więcej badać? Samolot nadaje się tylko na złom, więc racjonalizują koszty.
    Valdi, Kazor, qwaseq and 8 others like this.

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •