O ile wiem na swoją wiedzę amatorską APU startuje kilkadziesiąt sekund? Tu były ułamki sekund.
podkręć logikę wypowiedzi lekko
BTW, producent (Honeywell 131-9) twierdzi co następuje:
The APU also provides primary or backup electrical power for environmental, cockpit and hydraulic systems during flight. In 2009, the Honeywell 131-9A APU on a US Airways A320 played a critical role in the emergency landing of US Airways Flight 1549 in New York’s Hudson River, ensuring the safety of 155 passengers onboard.
APU nie dostarcza bezpośrednio ciśnienia w układach hydraulicznych - nie ma na nim zabudowanej pompy.
APU Dostarcza prąd poprzez zabudowany generator, i sprężone powietrze.
Ciśnienie w trzech układach hydraulicznych (Green,Blue,Yellow) dostarczają:-
- w normalnych warunkach: dwie pompy hydrauliczne zabudowane na silnikach (EDP), zasilają układy G & Y
- na ziemi: pompa elektryczna zabudowana w układzie Y, dostarcza także ciśnienie do układu G poprzez PTU
- elektryczna pompa hydrauliczna zabudowana w układzie B
- w przypadku awarii pozostałych: pompa hydrauliczna zabudowana na RAT zasilająca układ B
Czyli z tego opisu wynika, że jeśli nie będą w locie działać pomy silnikowe EDP to nawet mając źródło energii elektrycznej (APU) zarówno instalacja lewa jak i prawa nie będzie mieć własnego źródła ciśnienia w postaci pomy elektrycznej - skoro pompa elektryczna w Y działać ma tylko na ziemi. Zasilana byłaby tylko instalacja B pompą elektryczną (jedną???). Na pewno tak właśnie jest?
W Boeingach (przynajmniej tych większych) jest to nieco inaczej i moim zdaniem rozsądniej: inst. lewa i prawa ma podstawą pompę silnikową Engine Driven Pump EDP i zapasową, na ogół pracująca w trybie stadby, pompę elektryczną włączającą się automatycznie w przypadku spadku ciśnienia w instalacji ale można ją też oczywiście włączyć ręcznie. Instalacja centralna ma dwie pompy elektryczne. Dopóki więc mamy energię elektryczną, to wszystkie instalacje będą mieć ciśnienie. Podobnie jest w Embraerach 170.
W razie konieczności, możesz oczywiście włączyć pompy elektryczne w powietrzu.
Elektryczne pompy hydrauliczne są dwie: B i Y
Obie pobierają zasilanie z głównej szyny prądu przemiennego, która jest zasilana przy włączonym APU.
Jeśli to znaczy, że APU nie daje hydrauliki, to spałem na zajęciach z logiki. Tyle.
Wg FCOM APU w czasie lotu:
- backs up the electrical system
- backs up the air conditioning
- can be used to start the engines
Jakby ktos robil test to odpowiedz, ze generuje hydraulike bylaby bledna i tyle.
Rownie dobrze mozna powiedziec, ze samolotem kieruje APU bo daje prad do komputera
@up
Ok, można i tak do tego podejść. A jak to działa w praktyce? Za godzinę na TVN leci "Sully" :f
Sprzątanie:
fot. twitter.com/airplusnews_EN
fot. twitter.com/CockpitChatter
Takie w rosyjskim stylu te sprzątanie
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
To jakby to zrobili po amerykańsku ? W sensie że w całości by go próbowali wydostać zamiast w częściach które są lżejsze czy jak ?
nie robili by takiego bałaganu
Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2
Jeżeli nie widać moich zdjęć w poście to są tutaj : https://photos.app.goo.gl/6HbopqSiFsDUVd7y5
Trochę faktów
A czy wszystko od razu musie się dzielić na amerykańskie i rosyjskie? Właśnie o to mi chodzi że nie podzielili samolotu na segmenty orginalne i nie przewiozą go w stanie nie odbiegającym od tego po wypadku w celach ekspertyz. Tylko zwyczajnie niszczarką bezceremonialnie potną na blache i na złom.
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Ale... po co? Mechanicy którzy potrafili by rozmontować airbusa nie są tani, a roboty przy tym bardzo dużo. Nie wspominając o sprzęcie. Przyczyna zdarzenia jest oczywista, są materiały wideo, zeznania załogi, potwierdzenie stanu silników zajęło pewnie kilka minut. Piloci wykonali swoją robotę doskonale. Co chciałbyś tutaj więcej badać? Samolot nadaje się tylko na złom, więc racjonalizują koszty.
Zakładki