Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 58
Like Tree57Likes

Wątek: 2019.10.02 B-17G KBDL

  1. #21
    Awatar Lotnik21

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez DrtSpike Zobacz posta
    Jaka to wspaniała ironia losu, że onegdaj nastoletni i ogólnie przed 30-echą piloci mieli uprawnienia z wolnej ręki na sprzęt na który teraz trzeba wydać "milaiardy", żeby zrobić krąg ....
    Z jednej strony same szkolenia jak i samoloty na których uczono się latać były zdecydowanie bardziej wymagające. Wszystkie ówczesne konstrukcje charakteryzowały się podobnymi właściwościami pilotażowymi czy rozwiązaniami technicznymi więc nie była to tak egzotyczna przesiadka jak teraz w dobie wiele wybaczających samolotów szkoleniowych, autopilotów i całej tej zaawansowanej techniki i rozwiązań mających możliwie ułatwić, uprzyjemnić pilotaż. Z drugiej strony tych wszystkich starych samolotów lata niestety coraz mniej i to też wpływa na podnoszenie wymagań. Nikt nie chce pozwolić sobie na uszkodzenie czy całkowitą utratę maszyny. Celowo nie piszę tutaj o ludziach, bo wiadomo, że ich życie zawsze jest najważniejsze. Dodatkowo, gdyby dostęp do takiego latania był prostszy prawdopodobnie nie byłoby już czym latać - choćby za względu na pokończone resursy.

    Inna sprawa, że tak jak chętnie my usiedlibyśmy za sterami tych wszystkich samolotów historycznych, tak samo chętnie tamtejsi piloci - gdyby tylko mieli taką możliwość - zostawiliby je, żeby tylko polecieć jedną z dzisiejszych konstrukcji.
    Kazor, myszygon and kobuch like this.
    "Kiedy fruwałem pierwszy raz, poczułem życie. Nic mnie nie uciskało od spodu. Żyłem w pełni powietrza: wszędzie wokół powietrze,ani jednej bariery łamiącej powietrzne przestrzenie. Wszystko warto oddać za to, by znaleźć się w powietrzu i być żywym."

  2. #22
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lotnik21 Zobacz posta
    tych wszystkich starych samolotów lata niestety coraz mniej
    Polemizowałbym.
    Wystarczy popatrzeć ile funkcjonuje firm, których jedynym zajęciem jest przywracanie do stanu lotnego starych samolotów, budowa latających replik czy odbudowy latających egzemplarzy z kupki pomiętych blach. Spity i Hurricane-y to już się prawie seryjnie produkuje.

    Nawet na naszym podwórku znajdą się przykłady, choćby Storchy remontowane w Krośnie.
    Odbudowywany Jak-11 zaliczył już pierwsze uruchomienie silnika.
    Powoli, ale idzie rekonstrukcja P.11, gdzieś w tle majaczą dwie sztuki RWD-8.
    Nie są to maszyny tego kalibru co B-17, ale pokazują, że nawet na takiej warbirdowej pustyni coś się dzieje.

  3. #23
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    Tak wiec mysle ze poziom doswiadczenia i wiedzy tych pilotow jest raczej w swiatowej czolowce
    Ja tego nie neguję i nie o to mi chodziło...
    B-17 należy powiedzmy do pierwszej dziesiątki, może i pierwszej piątki samolotów, które miały zdecydowany wpływ na losy świata.
    Lata z 10 egzemplarzy, przy czym część tylko dzięki uporowi pasjonatów.
    Z 12000+ wyprodukowanych.
    Spitfire - z 20000 lata 50, WOW!

    Naprawdę nie stać nas jako cywilizację w ogólności, żeby chuchać i dmuchać na takie perełki?
    Żeby nie "zbierać funduszy cegiełkami", tylko poświęcić te pikoprocenty kasy płynącej w lotnictwie na dziedzictwo?
    Żeby zapewnić szklarniane warunki również załogom?
    A może po prostu nie dorośliśmy?

  4. #24
    Awatar nomen82

    Dołączył
    Nov 2012

    Domyślnie

    Nie dorośliśmy Kazor. Lotnictwo jest tylko bardzo małym smutnym przykładem.

  5. #25

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    Naprawdę nie stać nas jako cywilizację w ogólności, żeby chuchać i dmuchać na takie perełki?
    Żeby nie "zbierać funduszy cegiełkami", tylko poświęcić te pikoprocenty kasy płynącej w lotnictwie na dziedzictwo?
    Czyli docelowo zabronić prywatnym kolekcjonerom możliwości operowania "dziedzictwem ludzkości" i przekazać w państwowe ręce, za co wszyscy będziemy płacić w podatkach tak w skrócie ?

    Moim zdaniem z punktu widzenia ideowego nic nie jest bardziej sprawiedliwe niż dobrowolne dorzucanie się do naszego wspolnego dziedzictwa.
    mcxmcx and frik like this.

  6. #26

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    B-17 należy powiedzmy do pierwszej dziesiątki, może i pierwszej piątki samolotów, które miały zdecydowany wpływ na losy świata.
    Lata z 10 egzemplarzy, przy czym część tylko dzięki uporowi pasjonatów.
    Z 12000+ wyprodukowanych.
    Spitfire - z 20000 lata 50, WOW!
    Naprawdę nie stać nas jako cywilizację w ogólności, żeby chuchać i dmuchać na takie perełki?
    Ale jeden B17 to jak cztery Spitfire-y więc proporcja się zgadza.
    Nie ważne ile wyprodukowano tylko ile zostało po wojnie?
    Poza tym namów Niemców - szczególnie tych z Drezna i Norymbergii, żeby się dorzucili to tego dziedzictwa światowego

  7. #27
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez P4blo Zobacz posta
    Czyli docelowo zabronić prywatnym kolekcjonerom możliwości operowania "dziedzictwem ludzkości" i przekazać w państwowe ręce, za co wszyscy będziemy płacić w podatkach tak w skrócie ?
    1. NIE!
    2. TAK - i przestań, bo zacznę nawoływać do rebelii

  8. #28

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    Nie wiem skąd takie założenie, ze państwowi operatorzy za państwowe pieniądze będą lepiej dbać o te samoloty niż ich prywatni właściciele... i jakoś magicznie sprawia, ze samoloty przestaną ulegac wypadkom...

  9. #29

    Dołączył
    Aug 2019

    Domyślnie

    To jest prywatna własność. Nie wyobrażam sobie żeby ktoś (instytucja, fundacja) dorzucał się np do remontów motocykli Sokół kolekcjonerom w Polsce. Dla miłośników motocykli też mają wysoką wartość jak Spity czy inne B-17.... A dla innych? Dla nas, miłośników lotnictwa zabytkowe samoloty mimo wszystko mają inną wartość niż dla reszty społeczeństwa (co wybiorą, kasę na zabytki czy np służbę zdrowia?). Zobaczcie jakie kłopoty mają w Stanach z USS Texas. To ponad stuletni pancernik, jako jedyny pamiętający obie wojny światowe. To jest dopiero światowe dziedzictwo. Niedawno prawie zatonął, a teraz są problemy żeby zebrać marne 35-40mln $ na suchy dok i remont.
    Zanim ktoś napisze wprost o uziemieniu zabytków, pamiętajcie że to nie są okazy wyciągnięte z muzeów (w większosci %), tylko maszyny często wyrwane w ostatniej chwili ze złomowska przez osoby które na nich zarabiały w cywilu, gasiły pożary, ścigały sie w rajdach. Dopiero później nabrały wartości historycznej. Istnieją tylko dzięki tym prywatnym osobom, które przywróciły je do lotu. Uziemienie warbirdów spowoduje spadek ich ilości. BTW, ktoś kiedyś wspomniał że więcej zabytkowych samolotów było zniszczonych w muzeach (pożary, huragany) niż z powodu kraks. Ciekawe czy jest do policzenia?
    Kazor, frik and aleks70 like this.

  10. #30
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    Ja tego nie neguję i nie o to mi chodziło...
    B-17 należy powiedzmy do pierwszej dziesiątki, może i pierwszej piątki samolotów, które miały zdecydowany wpływ na losy świata.
    Lata z 10 egzemplarzy, przy czym część tylko dzięki uporowi pasjonatów.
    Z 12000+ wyprodukowanych.
    Spitfire - z 20000 lata 50, WOW!

    Naprawdę nie stać nas jako cywilizację w ogólności, żeby chuchać i dmuchać na takie perełki?
    Żeby nie "zbierać funduszy cegiełkami", tylko poświęcić te pikoprocenty kasy płynącej w lotnictwie na dziedzictwo?
    Żeby zapewnić szklarniane warunki również załogom?
    A może po prostu nie dorośliśmy?
    Ale kim jestesmy "my" ? Piszesz o ludzkosci lub innych nieokreslonych organizacjach... W kapitalistycznym swiecie "my" nie istnieje, tutaj nie ma nikogo kto bedzie na takie rzeczy lozyl pieniadze. Pieniadze podatnikow ida na to aktualnie jakis lobbysta wychodzil - szczegolnie w US.

    Sprobuj taki samolot kupic i utrzymywac razem z zaloga (btw - cos sie do tej zalogi przyczepil ? zaloga to akurat baaaardzo doswiadczona byla tylko zdaje sie troche wiekowa - co nie musialo miec zadnego wplywu na to zdarzenie) i daj znac jak Ci idzie...
    Ogolnie to troche sie krecisz w kolko - Collier Foundation robi dokladnie to o Ci chodzi - restauruje do lotnego stanu i samolotem lata. Nie wiem dlaczego z gory zakladasz ze cos robia nie tak a wypadek to czyjes przeoczenie, brak kasy czy zaloga...
    mcxmcx and kurt like this.
    KZ

  11. #31
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez łosiu Zobacz posta
    USS Texas. To ponad stuletni pancernik, jako jedyny pamiętający obie wojny światowe. To jest dopiero światowe dziedzictwo. Niedawno prawie zatonął, a teraz są problemy żeby zebrać marne 35-40mln $ na suchy dok i remont.
    Koszty operacyjne Facebook Poland zwiększyły się z 27,99 mln zł w 2017 roku do 46,21 mln zł w ub.r., a więc o 65,1 proc. Wydatki na usługi obce podskoczyły o ponad 100 proc.- z 10,53 do 22,32 mln zł. Natomiast nakłady na wynagrodzenia wzrosły o 40,2 proc. - z 10,89 do 15,27 mln zł. Na koniec ub.r. firma zatrudniała 36 pracowników, o 15 więcej niż na koniec 2017 roku.
    Globalnie jest podobnie, za średniej jakości usługę i bańkę marketingowo-giełdową są zyski z dupy...
    Może i zaraz niektórzy krzykną na mnie "socjalista" czy "ignorant", ale dla mnie to jasny przykład, że cywilizacja ewoluuje wstecznie


    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Pieniadze podatnikow ida na to aktualnie jakis lobbysta wychodzil - szczegolnie w US.
    Pełna zgoda, to już dawno powinno się skończyć rewolucją

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Nie wiem dlaczego z gory zakladasz ze cos robia nie tak a wypadek to czyjes przeoczenie, brak kasy czy zaloga...
    Nie wiem, nic nie mam, ale z reguły jest tak, że jakby finanse były lepsze, to praca pasjonatów [warte podkreślenia] jest mniej narażona na ryzyko.
    Tylko tak tu zostawię że co, pożar Notre Dame też jest bez winy globalnej polityki?
    LOL
    ...może poczekajmy na raport...
    Ostatnio edytowane przez Kazor ; 05-10-2019 o 02:28

  12. #32
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Kazor czas idzie ciągle do przodu i tych eksponatow przybywa. Z kazdej "ery". My interesujemy się lotnictwem, ja interesuje się jeszcze wieloma innymi rzeczami, pozostała społeczność ma jeszcze inne zainteresowania. Czy wszystko ludzkość powinna zbierac i konserwowac po to, że ktoś ma sentyment? Ludzie maja za to placic?

  13. #33

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sprajt2 Zobacz posta
    Kazor czas idzie ciągle do przodu i tych eksponatow przybywa. Z kazdej "ery". My interesujemy się lotnictwem, ja interesuje się jeszcze wieloma innymi rzeczami, pozostała społeczność ma jeszcze inne zainteresowania. Czy wszystko ludzkość powinna zbierac i konserwowac po to, że ktoś ma sentyment? Ludzie maja za to placic?
    Zabytki techniki to też dziedzictwo kulturowe. Chyba nie masz wątpliwości, że jako społeczeństwo powinniśmy, jeśli to konieczne, dokładać się do utrzymania zamku w Chęcinach albo wrocławskich kamienic. To, że nie każdy się nimi interesuje, nie jest argumentem. To, że większość Polaków nie czyta w ogóle i nie chodzi do muzeów, nie znaczy, że nie należy dotować bibliotek i konserwacji zbiorów.
    szymonk2 and Rocko Silento like this.
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  14. #34

    Dołączył
    Sep 2011

  15. #35

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    Chyba nie masz wątpliwości, że jako społeczeństwo powinniśmy, jeśli to konieczne, dokładać się do utrzymania zamku w Chęcinach albo wrocławskich kamienic.
    Mam kilka starych samochodów, dorzucisz mi coś? Tylko zanim mod wyczyści temat z OT.
    sprajt2 and frik like this.

  16. #36
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    Zabytki techniki to też dziedzictwo kulturowe. Chyba nie masz wątpliwości, że jako społeczeństwo powinniśmy, jeśli to konieczne, dokładać się do utrzymania zamku w Chęcinach albo wrocławskich kamienic. To, że nie każdy się nimi interesuje, nie jest argumentem. To, że większość Polaków nie czyta w ogóle i nie chodzi do muzeów, nie znaczy, że nie należy dotować bibliotek i konserwacji zbiorów.

    Niech stoi zadbany w muzeum. Zabytkiem może być wszystko: talerze, telefony.komorkowe, samochody, statki, czolgi, zamki, palace, komputery, siodła, lampy, skarpety.... Wszystko. Ale czy to znaczy, że do każdej zschcianki trzeba dorzucac pieniądze? Jeśli taki samolot nie jest w stanie zarobic na swoje utrzymanie w stanie lotnym to nie jest to obowiązek społeczeństwa. Należy zminimalizować koszty i wstawic go jako eksponat do muzeum.

  17. #37

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPBC / EPGI

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DrtSpike Zobacz posta
    Najskrajniejsza głupota ludzi, którym się wydaje, że 75-letni samolot będzie latał bezpiecznie po trzech czwartych wieku, że będzie latał w nieskończoność, nie podlega jak widać ograniczeniom taka głupota. Dopiero co Ju-52 zabił wszystkich na pokładzie, ale oczywiście nikogo to nie interesuje, bo jak zawsze zachodzi liczenie na cud, że takie trupy będą latały do końca świata. Jeszcze myśl ludzka nie skonstruowała takiego endoskopu technicznego, aby do takiego trupa wprowadzić go w każde miejsce i sprawdzić, czy to się nadaje do latania. Gatunek ludzki niczego nie jest w stanie się nauczyć.

  18. #38
    Awatar qwaseq

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Radom
    - EVA67 report heading
    - Yes sir, we are happy :)

  19. #39

    Dołączył
    Apr 2010
    uminus likes this.

  20. #40

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Zawsze pozostaje pytanie czy robimy muzeum, czy latający cyrk.
    2019.04.22 Katastrofa Northropa N-9M
    "Planes of Fame" ma świetną kolekcję, robi bardziej to drugie, czasem traci unikatowe samoloty, "Yanks Air Museum" na tym samym lotnisku w Chino (sic) także utrzymuje samoloty w stanie zdolnym do latania, jednak uważa się za muzeum i nie wykorzystuje ich do latania.
    Ostatnio edytowane przez okazjonalny ; 08-10-2019 o 09:14 Powód: link się nie zlinkował

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •