Strona 1 z 6 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 115
Like Tree96Likes

Wątek: 2019.10.02 B-17G KBDL

  1. #1
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie 2019.10.02 B-17G KBDL


    Polecamy

    Jak w tylule - rozbity B-17G na lotnisku Bradley International:
    https://www.wfsb.com/news/hurt-in-vi...02ec67428.html
    NIe zmogły go Messerschmitty, Focke-Wulfy i flak, a tu tylko został ogon i lewe skrzydło, kilka osób rannych w szpitalu.
    Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 02-10-2019 o 18:16
    Kazor likes this.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  2. #2
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    NIe zmogły go Messerschmitty, Focke-Wulfy i flak, a tu tylko został ogon i lewe skrzydło, kilka osób rannych w szpitalu.
    A bo współczesne podejście do kosztów utrzymania dziedzictwa kulturowego to jakiś ponury żart...
    Mówię o ewentualnych kosztach air awarness załóg latających takimi samolotami, dodatkowych szkoleniach, czy choćby dofinansowaniu tych zabytków!
    Gdzie przewala się czasem miliony na jakieś bzdurne kampanie lotnisk/eskadr czy armii, czy innych BHP
    Żenada...

  3. #3
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    Jak w tylule - rozbity B-17G na lotnisku Bradley International:
    https://www.wfsb.com/news/hurt-in-vi...02ec67428.html
    NIe zmogły go Messerschmitty, Focke-Wulfy i flak, a tu tylko został ogon i lewe skrzydło, kilka osób rannych w szpitalu.
    451: Unavailable

    The page you are attempting to access is not available in your country.



    Jakaś inna strona?
    Kazor likes this.

  4. #4
    Awatar krisow

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lidzbark Warmiński

    Domyślnie

    Trochę danych i zdjęcia:
    https://aviation-safety.net/wikibase/229659

  5. #5
    Xon
    Xon jest nieaktywny
    Awatar Xon

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez schwefel Zobacz posta
    451: Unavailable

    The page you are attempting to access is not available in your country.



    Jakaś inna strona?
    Przepuść przez google translatora, wtedy działa, filmy i zdjęcia również.
    schwefel and Cegła like this.

  6. #6
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    A bo współczesne podejście do kosztów utrzymania dziedzictwa kulturowego to jakiś ponury żart...
    Mówię o ewentualnych kosztach air awarness załóg latających takimi samolotami, dodatkowych szkoleniach, czy choćby dofinansowaniu tych zabytków!
    Gdzie przewala się czasem miliony na jakieś bzdurne kampanie lotnisk/eskadr czy armii, czy innych BHP
    Żenada...
    Skad wiesz ze zaloga byla nie wyszkolona ? Dofinansowania przez kogo ? Podatnikow ? Ten lot to bylo wlasnie takie dofinansowanie, zabieraja pasazerow za kase - jakies $450 za lot zwykle albo cos w tej okolicy + wystepy na pokazach.
    EPKR likes this.
    KZ

  7. #7
    Awatar jwmszczot

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Wg. tych informacji dwie osoby nie żyją
    https://www.o2.pl/artykul/katastrofa...0868904470657a

  8. #8
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Ten lot to bylo wlasnie takie dofinansowanie, zabieraja pasazerow za kase - jakies $450 za lot
    To jest właśnie żebranie o kasę na loty samolotów vintage...

  9. #9
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    NIe zmogły go Messerschmitty, Focke-Wulfy i flak
    Akurat ten egzemplarz nigdy niemieckich samolotów ani ostrzału w walce nie spotkał. Za fp magazynu "Lotnictwo":
    B-17G "Nine-O-Nine" został wyprodukowany w kwietniu 1945 r. i nie zdążył wziąć udziału w II wojnie światowej, za to służył jako morski samolot ratowniczy w 1. Rescue Squadron. Następnie był wojskowym samolotem transportowym. W 1952 r. został użyty na poligonie jako obiekt doświadczalny do badań wpływu eksplozji jądrowych na samoloty. "Nine-O-Nine" przetrwał trzy takie wybuchy! Następnie sprzedano go w cenie złomu w prywatne ręce. W Aircraft Specialties Company wyremontowano go i dostosowano do roli samolotu pożarniczego, w której służył przez 20 lat gasząc pożary lasów. W 1986 r. samolot trafił w końcu do Collings Foundation, gdzie został przywrócony do pierwotnej bombowej konfiguracji.
    jordanj, Kazor, MaciekK84 and 2 others like this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  10. #10

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    Z tymi vintage'ami nie jest tak źle. Po pierwsze kto niby miałby je finansować? Po drugie zwykle to są samoloty pilotów entuzjastów, kupione bądź odrestaurowane z prywatnej inicjatywy, należące do osób prywatnych których skoro się na to zdecydowali, to zwykle ich stać, albo należą do rozmaitych fundacji które na nich zarabiają w rozmaity i kreatywny sposób. Tak to działa również w Polsce w coraz większej ilości sztuk.

    A dodatkowo jeszcze powstają firmy które są w stanie na bazie oryginalnego projektu zbudować takiego Old Timera od zera, który nie dość że lata to jeszcze wygląda jak dzieło sztuki a nie samolot. W kraju szybko licząc mamy dwie takie firmy i na Węgrzech jest jedna która robi oryginalne latające Boeingi Stearmany, -nie wiem - chyba z samego chromu, machoniu i skóry lamparta. Strach się oprzeć, żeby śladu nie zostawić. Widziałem.
    ---
    Na tą chwilę podają, że co najmniej 5 osób zginęło oby plotki
    Kazor, myszygon and EPKR like this.

  11. #11
    Awatar Lotnik21

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Nie wiem na ile jest to wiarygodne źródło, ale na chwilę obecną potwierdzona jest śmierć 5 osób...

    https://www.stripes.com/world-war-ii...crC2b_VKCC9qHI
    "Kiedy fruwałem pierwszy raz, poczułem życie. Nic mnie nie uciskało od spodu. Żyłem w pełni powietrza: wszędzie wokół powietrze,ani jednej bariery łamiącej powietrzne przestrzenie. Wszystko warto oddać za to, by znaleźć się w powietrzu i być żywym."

  12. #12
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    To jest właśnie żebranie o kasę na loty samolotów vintage...
    To co mają zrobić ? Postawić go w muzeum ? Takich jest cała masa.

    Ten przynajmniej latał - jak znasz jakieś tajemne źródło finansowania (bo jakoś nie skomentowałes skąd mieli te pieniądze wziąć ) to chetnie się dowiem.

    Sent from my SM-G950U using Tapatalk
    P4blo, sprajt2, Drzemi and 2 others like this.
    KZ

  13. #13
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Niestety liczba potwierdzonych ofiar śmiertelnych wzrosła do siedmiu. Sześć osób na pokładzie przeżyło, jedna osoba została ranna na ziemi. Samolot wracał na lotnisko zaraz po starcie, jakiś problem z silnikiem nr 4.

    https://www.cnn.com/2019/10/02/us/co...rnd/index.html
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  14. #14
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Pusty bombowiec nie był w stanie lecieć na 3 siknikach? Chyba pożar musial być?

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    epgd

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sprajt2 Zobacz posta
    Pusty bombowiec nie był w stanie lecieć na 3 siknikach? Chyba pożar musial być?
    Wbrew pozorom, bombowce z tamtego czasu nie dysponowały jakimiś powalającymi osiągami. Jak patrzę taki B-17G miał udźwig 2.700 kg bomb, prędkość przelotową 352km/h, i ponad 25 minut potrzebował by się wzbić na 6000m. Pilot który znalazł się tuż po starcie w sytuacji awaryjnej i jak najszybciej chciał znaleźć się z powrotem na ziemi, nie specjalnie dysponował nadmiarem mocy. A to jest sytuacja w której łatwo o błąd - zbyt ciasny zakręt, nieupilnowanie prędkości, do tego asymetria ciągu...
    sprajt2 and frik like this.

  16. #16

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    ... i blisko 80-letni silnik, którego stanu nie znamy i trudno powiedzieć czy dysponował fabryczną mocą.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  17. #17
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    Isle of Man

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    A bo współczesne podejście do kosztów utrzymania dziedzictwa kulturowego to jakiś ponury żart...
    Mówię o ewentualnych kosztach air awarness załóg latających takimi samolotami, dodatkowych szkoleniach, czy choćby dofinansowaniu tych zabytków!
    Gdzie przewala się czasem miliony na jakieś bzdurne kampanie lotnisk/eskadr czy armii, czy innych BHP
    Żenada...
    Nie wiem jak bylo w tym przypadku, ale mam kolege ktory lata na B17 w Duxford. I mimo ze jest doswiadczonym kapitanem i TRI na jetach to zanim wogole chcieli z nim rozmawiac o lataniu na B17 musial najpierw polatac dobrych kilka lat na DC3 i na Catalinie, oczywiscie placac za wiekszosc z wlasnej kieszeni.
    Tak wiec mysle ze poziom doswiadczenia i wiedzy tych pilotow jest raczej w swiatowej czolowce

  18. #18
    Awatar wiler

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPZP/EPZG

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    ... i blisko 80-letni silnik, którego stanu nie znamy i trudno powiedzieć czy dysponował fabryczną mocą.
    mój silnik ma ponad 50 lat, a twój?

    hej

    j

  19. #19
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wiler Zobacz posta
    mój silnik ma ponad 50 lat, a twój?

    hej

    j
    No właśnie. Wszyscy tak wychodzą z założenia, że warbirdy to zalatany sprzęt, a jakby porównać je z przeciętną aeroklubową Wilga czy Gawronem, to można by się zdziwić. A taka C150, od pół wieku ujeżdżana przez początkujących lotników?

    Ciekawe ile silników się przewinęło przez skrzydła tego B-17?

  20. #20

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    Nie wiem jak bylo w tym przypadku, ale mam kolege ktory lata na B17 w Duxford. I mimo ze jest doswiadczonym kapitanem i TRI na jetach to zanim wogole chcieli z nim rozmawiac o lataniu na B17 musial najpierw polatac dobrych kilka lat na DC3 i na Catalinie, oczywiscie placac za wiekszosc z wlasnej kieszeni.
    Tak wiec mysle ze poziom doswiadczenia i wiedzy tych pilotow jest raczej w swiatowej czolowce
    Jaka to wspaniała ironia losu, że onegdaj nastoletni i ogólnie przed 30-echą piloci mieli uprawnienia z wolnej ręki na sprzęt na który teraz trzeba wydać "milaiardy", żeby zrobić krąg ....

Strona 1 z 6 1 2 3 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •