Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 54
Like Tree210Likes

Wątek: 2020.01.14 Los Angeles B777 Delty zrzuca paliwo "na plac zabaw dla dzieci"

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie 2020.01.14 Los Angeles B777 Delty zrzuca paliwo "na plac zabaw dla dzieci"


    Polecamy

    Wkrótce po starcie lot 89 z Los Angeles do Szanghaju samolot miał problem z silnikiem, co wymagało powrotu do LA. Maszyna wylądowała bezpiecznie po awaryjnym zrzuceniu paliwa, aby zmniejszyć ciężar podczas lądowania" - oświadczył rzecznik linii.

    https://wiadomosci.onet.pl/swiat/los...tawowa/0bddcrx


    https://twitter.com/CBSLA/status/1217209681627811840

  2. #2
    Awatar szajber

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    https://youtu.be/mIA90evz8gs

    Tutaj liveatc z radarem z tego zdarzenia

    Panowie robił dup na miastem. Na tym filmie brak komunikacji do do zgody na zrzut.

    Wysłane z mojego MI 8 Lite przy użyciu Tapatalka
    http://youtube.com/szajber - Video spotter EPWA

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szajber Zobacz posta
    https://youtu.be/mIA90evz8gs

    Tutaj liveatc z radarem z tego zdarzenia

    Panowie robił dup na miastem. Na tym filmie brak komunikacji do do zgody na zrzut.

    Wysłane z mojego MI 8 Lite przy użyciu Tapatalka
    Tam było nisko, jeden silnik, nie wiadomo co jest powodem problemów, dyskusja czy zrzucić nad miastem czy wspinać się wyżej / dalej żeby zrzucić paliwo "gdzieś" i wrócić jest absurdalna.

    Jeżeli drugi silnik by poszedł wtedy mamy cały samolot + szacunkowo kilkadziesiąt osób ma ziemi ofiar.

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    dyskusja czy zrzucić nad miastem czy wspinać się wyżej / dalej żeby zrzucić paliwo "gdzieś" i wrócić jest absurdalna.
    Absurdalnością jest myśleć że tylko swój punkt widzenia jest najlepszy. Rozumiem, że jak samolot nie ma technicznych możliwości takiego "zrzutu" to jest absurdalność projektantów/konstrukcji? Skoro miał jeden silnik sprawny i był w pobliżu lotniska to nawet awarii drugiego nie musi oznaczać od razu katastrofy i historia zna sporo takich historii. A zrzut paliwa nad gęsto zamieszkałym terenem jest conajmniej niepokojący.

  5. #5
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    dyskusja czy zrzucić nad miastem czy wspinać się wyżej / dalej żeby zrzucić paliwo "gdzieś" i wrócić jest absurdalna.
    Pytanie czy koniecznie musieli je w ogóle zrzucać. Zwłaszcza, że ATC potwierdzili, że nie potrzebują zrzucać paliwa. Czy w te parę minut między zgłoszeniem emergency i lądowaniem zrzucili tyle paliwa by zejść poniżej MLW?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  6. #6
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    Skoro miał jeden silnik sprawny i był w pobliżu lotniska to nawet awarii drugiego nie musi oznaczać od razu katastrofy i historia zna sporo takich historii.
    Jak padają oba silniki to historia pokazuje, że szansa na katastrofę jest wielokrotnie większa niż na szczęśliwe zakończenie. A już szczególnie, jak padają na małej wysokości.
    Inter, murdoc, hellhax and 4 others like this.

  7. #7
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Pytanie czy koniecznie musieli je w ogóle zrzucać. Zwłaszcza, że ATC potwierdzili, że nie potrzebują zrzucać paliwa. Czy w te parę minut między zgłoszeniem emergency i lądowaniem zrzucili tyle paliwa by zejść poniżej MLW?
    Zrzucali na 17km przed progiem pasa. Alternatywą było drugie kółko i zrzut nad oceanem.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    klasyk


    mang00d, Pokrak, Adik_s and 23 others like this.

  9. #9
    Awatar tawal

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Elbląg EPEL/Giżycko EPGM

    Domyślnie

    Chyba trochę przesadzili. Nawet zakładając, że dziennikarze też.
    https://tvn24.pl/swiat/usa-boeing-zr...eles-ra1000518
    Tadd --- N858 --- BINKA.PESEL,BODLA - BOKSU ---
    Canon 40D + 10" + TV 2x

  10. #10

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Tam było nisko, jeden silnik, nie wiadomo co jest powodem problemów, dyskusja czy zrzucić nad miastem czy wspinać się wyżej / dalej żeby zrzucić paliwo "gdzieś" i wrócić jest absurdalna.

    Jeżeli drugi silnik by poszedł wtedy mamy cały samolot + szacunkowo kilkadziesiąt osób ma ziemi ofiar.
    Ale nikt nie mówi o dyskutowaniu. Zapewniam Cię, że kontroler nie będzie dyskutował z kapitanem samolotu w zagrożeniu. Chodzi tylko o komunikowanie. Jeśli atc pyta czy jest potrzeba zrzutu paliwa a pilot mówi że nie, po czym zrzuca paliwo w ruchliwym TMA, na małej wysokości i na ścieżce podejścia końcowego to dla mnie jest to bezmyślność i kryminał. I nie chodzi o dzieci na placu zabaw (to dla dziennikarz) ale o inne samoloty w powietrzu dla których taka elegancka mieszanka paliwowo-powietrzna może być sporym zagrożeniem jeśli atc nie zapewni im odpowiedniej separacji. Jak jesteś pilotem zawodowym to właśnie dlatego twoje szkolenie trwa kilka lat, przechodzisz liczne badania, a zarobki są wielokrotnością średniej krajowej żebyś w sytuacji emg nie panikował i widział coś więcej niż czubek swojego nosa...
    Ostatnio edytowane przez airmiss ; 15-01-2020 o 12:54 Powód: literówki
    Omega98, qwaseq, Witold212 and 9 others like this.

  11. #11
    Awatar konkordskij

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Echhh...

    "Awaryjny zrzut paliwa" - no tak, bo przecież bywają zrzuty okazjonalne, symboliczne, ofiarne, zwyczajowe itd.
    " Ucierpiały DZIECI" - no i tu jest klucz. Dzieci, skarb narodów, mój borze bombelki cierpią, z pewnością ochlapanie bombelka mgiełką nafty lotniczej grozi śmiercią lub kalectwem a już na pewno traumą do końca życia.

    I się klika, bo tylko o to chodzi. Przepraszam, ale ciężko zdzierżyć takie "dziennikarstwo".
    radyo, tango fox, T0pek and 8 others like this.

  12. #12
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Tam było nisko, jeden silnik, nie wiadomo co jest powodem problemów, dyskusja czy zrzucić nad miastem czy wspinać się wyżej / dalej żeby zrzucić paliwo "gdzieś" i wrócić jest absurdalna.

    Jeżeli drugi silnik by poszedł wtedy mamy cały samolot + szacunkowo kilkadziesiąt osób ma ziemi ofiar.
    Przyklad falszywej alternatywy. To nie byly jedyne dostepne wybory. Jesli z jakiegos powodu nie mozna wykonac zrzutu zgodnie z przepisami, to wlasciwym dzialaniem jest ladowanie z przekroczona masa do ladowania, sa na to procedury. A nie totalna partyzantka.
    QbaqBA, Witold212, frik and 4 others like this.

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Dziewczyny, nie goraczkujcie się.

    Co się stało: zrzucił paliwo.

    Podchodził doładowania, na emergency, znaczy i tak do upewnienia się że pas czysty nikt nie wyląduje.
    Czyli kwestia że ktoś się utopi w paliwie odpada.

    Można gdybać, ale czy miał miejsce żeby wykręcić na lądowanie bez zrzutu?

    Nie wiadomo jakie miał odczyty i co było powodem problemów z silnikiem, może wyglądało że drugi też się uwolni?

    Przypomną koledzy na jakiej wysokości był i ile z tej wysokości poszybuje...

    Zakładam że straci drugi silnik, zrobi krąg żeby z drugiej strony podejść? Starczy wysokości?


    Może mieli wystarczająco dużo pracy, że na komunikację nie starczyło?

  14. #14
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Dziewczyno, nie pisz gluopt.
    qwaseq, QbaqBA, frik and 11 others like this.

  15. #15

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Przynajmniej wiadomo, że to grzeczne dziewczyny, bo nie palą papierosów.

  16. #16

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Dziewczyny, nie goraczkujcie się.

    Co się stało: zrzucił paliwo.

    Podchodził doładowania, na emergency, znaczy i tak do upewnienia się że pas czysty nikt nie wyląduje.
    Czyli kwestia że ktoś się utopi w paliwie odpada.

    Można gdybać, ale czy miał miejsce żeby wykręcić na lądowanie bez zrzutu?

    Nie wiadomo jakie miał odczyty i co było powodem problemów z silnikiem, może wyglądało że drugi też się uwolni?

    Przypomną koledzy na jakiej wysokości był i ile z tej wysokości poszybuje...

    Zakładam że straci drugi silnik, zrobi krąg żeby z drugiej strony podejść? Starczy wysokości?


    Może mieli wystarczająco dużo pracy, że na komunikację nie starczyło?
    Jeśli jesteś tylko pasjonatem lotnictwa ewentualnie latasz turystycznie to ok. Jeśli latasz czymkolwiek większym niż "duża cessna" to już Twoje wypowiedzi wzbudzają mój niepokój

    Jeśli dla Ciebie compressor stall na jednym silniku B777 tłumaczy zrzut paliwa bez zezwolenia na prostej do lądowania (za nim podchodziły kolejne samoloty) to gratuluje. To jest swoją drogą tak głupie i nieprofesjonalne, że może się jeszcze okazać że zapomnieli w ferworze walki o wyłączeniu zrzutu (chociaż chyba ciężko to przeoczyć). Dobrze że nie wylądował z tymi odkręconymi kurkami
    QbaqBA, tawal, mikesz and 2 others like this.

  17. #17

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    (...)
    W internecie jest już wystarczająco dużo informacji żeby Twoje supozycje szybko odrzucić. Załoga została zapytana wprost o potrzebę zrzucania paliwa i wprost zanegowała.

    System zrzucania paliwa na tym samolocie jest prosty w obsłudze, w paru słowach naciskasz ARMED żeby to uzbroić i ON na każdą stronę żeby zacząć zrzucać i tyle. System nawet sam wyłącza zrzut po osiągnięciu odpowiedniej ilości paliwa. Nie pilnuje wysokości.
    MalyEPWA likes this.

  18. #18

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Takie pytanie, bo niepokoi mnie los wszystkich bombelków (a i pewno były tam też madki) na tym placu zabaw, co się może stać człowiekowi od zrzucanego paliwa? Oparzenia, zatrucia, trauma po deszczyku ze specyficznym zapaszkiem?
    T0pek likes this.

  19. #19

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez airmiss Zobacz posta
    Jeśli jesteś tylko pasjonatem lotnictwa ewentualnie latasz turystycznie to ok. Jeśli latasz czymkolwiek większym niż "duża cessna" to już Twoje wypowiedzi wzbudzają mój niepokój

    Jeśli dla Ciebie compressor stall na jednym silniku B777 tłumaczy zrzut paliwa bez zezwolenia na prostej do lądowania (za nim podchodziły kolejne samoloty) to gratuluje. To jest swoją drogą tak głupie i nieprofesjonalne, że może się jeszcze okazać że zapomnieli w ferworze walki o wyłączeniu zrzutu (chociaż chyba ciężko to przeoczyć). Dobrze że nie wylądował z tymi odkręconymi kurkami
    Paanie, a co ja bym dał żeby latać, ale ślepy jestem jak kret.



    Chciałem tylko zauważyć, że nawet jak tam było mnóstwo samolotów, to nikt nie leciał bezpośrednio za nimi, bo nie wiadomo czy i jak wyląduje pacjent z emergency, więc pierwsza trudność odpada, i dalej podtrzymuje, skoro zdecydowali się zawrócić na szybko to mieli do tego podstawy.

  20. #20
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Tomaszek Zobacz posta
    Takie pytanie, bo niepokoi mnie los wszystkich bombelków (a i pewno były tam też madki) na tym placu zabaw, co się może stać człowiekowi od zrzucanego paliwa? Oparzenia, zatrucia, trauma po deszczyku ze specyficznym zapaszkiem?
    Przy tak niskiej wysokości zrzutu mogło ono nie odparować i dolecieć do ziemi. A nafta lotnicza ma mocne właściwości drażniące, więc jeśli dotarła do ziemi w postaci aerozolu, to mogła podrażnić skórę i śluzówki.
    Omega98, LoboV, przemo-19 and 3 others like this.

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •