AT3 SP RWC - są już zdjęcia na FB - OSP Kobyłka https://www.facebook.com/ospkobylka/...c_location=ufi
https://warszawawpigulce.pl/katastro...uzb-na-miejscu
świeża sprawa, na razie brak innych info.
"Niedaleko Marek, w terenie zalesionym, rozbił się niewielki samolot pasażerski typu awionetka. Na miejscu jest mnóstwo służb.
(...)
Na miejsce zmierzają ogromne siły i środki.
"
("dobre dziennikarstwo" aż brak sił i środków do wyrażenia zachwytu...)
Pani pilot ponoć zakleszczona ale żyje.
Ostatnio edytowane przez frik ; 22-01-2020 o 09:50 Powód: tytul
Pozdrawiam
Konradeck
Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.
AT3 SP RWC - są już zdjęcia na FB - OSP Kobyłka https://www.facebook.com/ospkobylka/...c_location=ufi
Interia zapodaje, że ogólnie poza samolocikiem, wszyscy w miarę cali i zdrowi
https://fakty.interia.pl/mazowieckie...mi,nId,4281635
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/okolice/kobylka- piszą że wylądowała pod lasem nie dotykając drzew i stoi na kołach zuch dziewczyna.
Lepiej latać z jednym skrzydłem niż w ogóle...
Czyj jest SP-RWC? To nie Runway z Babic?
Bo ze zdjęć na FB wynika, że LOT Flight Academy, co mnie dziwi
ADS-B zaktywowany przez zaloge /zaktywowal sie sam wskutek incydentu?
https://fr24.com/data/flights/sprwc#2399d6bd
Koleżanka kolegi z pracy ponoć złamana ręka
Jeżeli skrzydło przemieszcza się szybciej niz kadłub, to będziemy mieli do czynienia ze śmigłowcem.
ADS-B czy ELT? ADS-B aktywuje się wraz z ustawieniem transpondera na ON lub ALT. ELT aktywuje się po przekroczeniu określonego przeciążenia z ustawieniem na ARM lub po przestawieniu na ON. ADS-B działa w zasadzie w każdym locie, więc to nie jest sensacja, że było aktywne, ELT przy lądowaniu przymusowym jak najbardziej mogło się uruchomić, a czasami nawet checklista do forced landing zawiera taki element (ustaw na ON). ELT ma własną baterię, więc nawet jak przed przyziemieniem wyłączysz zasilanie to i tak nadaje.
Raport końcowy:
http://www.pkbwl.gov.pl/images/rapor...owy_228_20.pdf
Załoga potrafiła pomóc swojemu szczęściu. Dziewczyny udowodniły, że określenie airmanship jest za ciasne.
(I wiem, że airmanship zaczyna się jeszcze na ziemi. Nie zmienia to jednak oceny działań załogi w powietrzu.)
For every solution there is a problem.
Wydaje mi się, że zamknięcie lewego pustego zbiornika też umożliwiło by dłuższą pracę silnika. Pompa paliwa była zapowietrzana z lewego zbiornika, w którym ciśnienie było wyższe niż suma ciśnienia hydrostatycznego paliwa i ciśnienia powietrza nad paliwem w zbiorniku prawym. Gdyby zawór lewego zbiornika był zamknięty pompa zasysała by paliwo z prawego (podciśnienie nie powinno tego uniemożliwić).
Zakładki