Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy ... 2 3 4 5 6 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 80 z 159
Like Tree261Likes

Wątek: 2020.05.22 PIA A320 rozbił się na podejściu w KHI

  1. #61
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    Osmalenia na silnikach raczej niewiele mają wspólnego z problemami z podwoziem, ale teza o ptakach nabiera sensu.
    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Masz rację gdyby na pasie coś było - były by zdjęcia. Poza tym ciężko wierzyć, że poszedł by w go around po takim kontakcie. W wyniku takiego lądowania, osłona pewnie by cała mogła odpaść przy takiej prędkości. Jeżeli zdjęcie jest prawdziwe to przyczyna może być bardziej prozaiczna, wyciek czegoś np. po przywaleniu w dużą grupę ptactwa. To, że są znaki na dwóch silnikach wyklucza zwykłą awarię silnika, ale teoria o przywaleniu nimi w pas słabo się trzyma.
    Zdarte i rozerwane od spodu, na całej długości, osłony silników ewidentnie świadczą o ciągnięciu nimi po glebie. Co przy normalnie wypuszczonym podwoziu jest raczej mało wykonalne.

    Do tego przy normalnie wypuszczonym głównym podwoziu i niezablokowaniu lub niewypuszczeniu przedniego ewentualne uszkodzenia byłyby głównie z przedniej części gondoli, okolicach wlotu. A tu ewidentnie widać uszkodzenia rozszerzające się ku tyłowi. Czyli tak jakby do kontaktu z pasem doszło dokładnie w pozycji, jaką samolot ma przy normalnym lądowaniu.

    W ostatniej chwili przypomnieli sobie o podwoziu, zaczęli GA ale bezwładność zrobiła swoje i zdążyli pociągnąć po glebie?
    murdoc and radyo like this.

  2. #62

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Przeorali gondolami pas, to że poszli w GA to raczej cud który był zgubny niestety, wyciek płynów hydraulicznych doprowadził po jakimś czasie do problemów ze sterowaniem, duży kąt natarcia gasi silniki?

  3. #63
    Awatar echoman

    Dołączył
    Dec 2013

    Domyślnie

    Initial Investigation Report of yesterday's PIA flight #PK8303 crash.

    1) Aircraft was cleared by ground staff at the time of departure hence Aircraft was technically sound to fly.
    2) According to the ATC call record, Aircraft completed 2 hours 15 minutes route from LHR to KHI without any problem.
    3) Moments before landing, Pilots found out that landing gears are not Deploying because of some technical problem in the hydraulic system.
    4) Captain decided to attempt a Belly landing at Jinnah International Airport runway 25L without landing gears, but the 1st landing attempt was unsuccessful. During this attempt Aircraft Engines touched the ground and suffered damage. According to initial Runway inspection report, their are two engine marks on Runway 25L, 1st at 4500 ft and 2nd at 5500 ft.
    5) After first unsuccessful landing attempt, Pilot aborted the landing and went for a Go Around to prepare for 2nd landing attempt.
    6) Pilot climb's to 3000ft to made an ILS approach for the 2nd landing attempt on Runway 25L. During ILS approach ATC informed Captain that aircraft is not maintaining the required altitude.
    7) Captain asked ATC clearness for an ILS approach to Runway 25L.
    8) Soon after Captain asked ATC for Direct approach to Runway 25L because he was loosing power.
    9) Captain made a Mayday call and report that he lost his both engines.
    10) ATC cleared the Aircraft to land at Runway 25 (Both L & R because of Emergency landing)
    11) Aircraft lost contact from the ATC and crashed into residential Apartments just some hundred metres before Runway 25 of Jinnah International Airport Karachi with 99 souls on board ��.

    Rescue team's reached the crash site and started the rescue operation. 2 Passengers Miraculously survived this horrible Air Crash while 97 bodies has been recovered from the crash site including the bodies of Captain and the First officer ��.
    Mostly passengers are traveling to their home city Karachi to celebrate Eid festival with their families��
    May all the departe souls Rest In Peace.

    Black Box and Cockpit voice recorder has been recovered and it will be send to Airbus for decryption. High level inquiry board has been ordered to find out what went wrong with the unlucky Pakistan International Airline's flight PK8303.
    last minutes recording of conversation between ATC and captain.
    https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=jpJa9H7zAp4


    Complied by Muhammad Abdullah (Local Plane spotter and Aviation Geek).
    Źródło : https://www.facebook.com/photo.php?f...3472103&type=3
    k5 1200mm 2x ;)
    ob. Najlepsza Chełmska szkoła awiacji.
    Asthetic spotter


  4. #64
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez echoman Zobacz posta
    2) According to the ATC call record, Aircraft completed 2 hours 15 minutes route from LHR to KHI without any problem.
    Dałoby to prędkość o połowę większą od Condorde :-) Co najmniej 3 Mach. Model Airbus A320-Neo2-Hypersonic?
    Pan Muhammad miał na myśli trasę LHE-KHI.

  5. #65

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez echoman Zobacz posta
    Jeżeli się porówna sposób postępowania załogi LO16, a tejże załogi, to właściwie nie mam pytań. Skoro podwozie nie wyszło, to skąd ten pośpiech do lądowania? Po co taka stroma ścieżka schodzenia i prędkość na podejściu? Gdzie obstawa służb na lotnisku? Gdzie jakieś alternatywne próby wywalenia podwozia? Paliwa też raczej jakoś specjalnie nie wypalali. Dziwne to działanie załogi, albo czegoś jeszcze nie wiemy.

  6. #66

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez luktr Zobacz posta
    Skoro podwozie nie wyszło, to skąd ten pośpiech do lądowania?
    A jest gdzieś, że za pierwszym razem byli tego na pewno świadomi? Bo na innych zdjęciach podwozie jest... Przecież nie naprawiło się od szurania silnikami o pas?
    andrew23, murdoc, radyo and 3 others like this.

  7. #67

    Dołączył
    Jul 2018

    Domyślnie

    Słuchajcie.

    Potrafię uwierzyć, że pilot zapomniał wypuścić podwozie. Takie przypadki były, chociaż nowoczesny samolot robi co może, żeby o podwoziu przypomnieć.

    Potrafię uwierzyć, że przy późnej decyzji o 'go around' podwozie się schowało, ale samolot nie zdążył wyhamować opadania i przytarł o pas. Takie przypadki były.

    Ale uwierzyć, że pilot wykonując świadome lądowanie bez podwozia postanowił wystartować już po wylądowaniu silnikami na pasie??? No ludzie, są pewne granice.
    grindavik, radyo, hellhax and 7 others like this.

  8. #68

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MichalJ Zobacz posta
    Słuchajcie.

    Potrafię uwierzyć, że pilot zapomniał wypuścić podwozie. Takie przypadki były, chociaż nowoczesny samolot robi co może, żeby o podwoziu przypomnieć.

    Potrafię uwierzyć, że przy późnej decyzji o 'go around' podwozie się schowało, ale samolot nie zdążył wyhamować opadania i przytarł o pas. Takie przypadki były.

    Ale uwierzyć, że pilot wykonując świadome lądowanie bez podwozia postanowił wystartować już po wylądowaniu silnikami na pasie??? No ludzie, są pewne granice.
    Nauka radziecka nie takie przypadki zna...
    murdoc, msc3, radyo and 9 others like this.

  9. #69

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    A czy nie wydaje się logiczne, że nie było żadnych problemów z podwoziem?
    Moim zdaniem mogło być tak:
    - załoga zorientowała się, że ma zbyt dużą prędkość opadania i/lub schowane podwozie i podjęła decyzję o GA
    - silniki na pełną moc i podwozie w górę
    - jako, że prędkość opadania była duża, to zanim maszyna zaczęła się wznosić przepadła kikadziesiąt metrów i przetarła silnikami po pasie
    - uszkodzenia silników okazały się dla nich zabójcze i nie nie udało się już dokończyć kręgu
    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  10. #70
    Awatar marudny_stefan

    Dołączył
    Jul 2016
    Mieszka w
    średniowieczu

    Domyślnie

    https://www.youtube.com/watch?v=EFhGnCOtcc8
    analiza wypadku przy założeniu, że przyziemili na silnikach i odeszli ,
    opis skupia się od strony technicznej na silnikach,
    10,30 min, po angielsku.
    aaben, murdoc and Madrider like this.

  11. #71

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Jak dla mnie to ewidentnie wygląda na pospieszne zejście, bo wiedząc że są zbyt szybko / za wysoko myśleli że zdążą. Może to sugerować konwersacja z ATC: "We are comfortable. We can make it". "We are comfortable now and we're out of 3500' for 3000' established ILS 25L" i założenie ATC, że na tej wysokości wcale nie są na ILSie, tylko dopiero trzeba ich wektorować na przechwycenie ("Roger, turn left heading 180"). No i w tym całym pośpiechu zapomnieli o podwoziu - w pewnym momencie w tle coś co brzmi jak Master Caution (konfiguracja?). Nad samym pasem sobie uświadomili i próbowali odejść na drugi krąg, niestety w międzyczasie zdążyli przywalić, uszkadzając silniki.
    Not Real likes this.
    Eee tam, podpis ;)

  12. #72

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Nie chce wybiegać ale jakoś nie wierze ze ktoś mimo licznych ostrzeżeń wydawanych przez samolot kontynuował podejście bez podwozia i zauważył to dopiero w momencie robienia flare. Mi to bardziej wyglada na GA po potężnym kangurze który mógł wystąpić przy nieustabilizowanym podejściu, schowanie podwozia tuż po odbiciu w momencie wpięcia TO/GA, przed nabraniem obrotów przez silniki samolot przyziemił się ponownie na gondole silników i dopiero poszedł w górę (chyba żaden pilot przy jakimkolwiek airframe strike nie zdecydowałby się zainicjować GA bo nie wiadomo co i w którym momencie mogłoby w każdej chwili odpaść jeśli jeszcze nie odpalo). Tak naprawdę w tym przypadku wszystko będzie widać na Zapisie FDR.
    Mimis and lew3k like this.

  13. #73

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Abnormal Runway Contact czyli grzmotnięcie czymś o pas się zdarza i często jest przyczyną g/a.
    Zdarzają się przypadki nawet tak skrajne jak ten. https://www.youtube.com/watch?v=ZPbxIrprato

    Słabo w kontekście osiągów wygląda latanie z wysuniętym podwoziem w momencie kiedy samolot nie trzyma wysokości i nie ma pewności że doleci do lotniska.
    murdoc likes this.

  14. #74
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    nie wierze
    A rzeczywistość mówi "potrzym mi piwo i patrz..."
    Lista niewiarygodnych błędów albo i świadomych złamań procedur, które ktoś jednak popełnił jest długa.
    mcxmcx, murdoc, Mimis and 3 others like this.

  15. #75

    Dołączył
    Mar 2019
    Mieszka w
    EPZP

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mimis Zobacz posta
    Jak dla mnie to ewidentnie wygląda na pospieszne zejście, bo wiedząc że są zbyt szybko / za wysoko myśleli że zdążą. Może to sugerować konwersacja z ATC: "We are comfortable. We can make it". "We are comfortable now and we're out of 3500' for 3000' established ILS 25L" i założenie ATC, że na tej wysokości wcale nie są na ILSie, tylko dopiero trzeba ich wektorować na przechwycenie ("Roger, turn left heading 180"). No i w tym całym pośpiechu zapomnieli o podwoziu - w pewnym momencie w tle coś co brzmi jak Master Caution (konfiguracja?). Nad samym pasem sobie uświadomili i próbowali odejść na drugi krąg, niestety w międzyczasie zdążyli przywalić, uszkadzając silniki.
    Czekaj bo ja się trochę pogubiłem. To nie jest tak, że cytowany przez Ciebie zapis rozmowy jest sprzed samej katastrofy? Uszkodzone silniki widziane na zdjęciu był chyba już po rzekomym GA przed drugą próbą?

  16. #76
    Awatar leoniada

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    wiadomo gdzie siedzieli pasażerowie, którzy przeżyli?

  17. #77
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez leoniada Zobacz posta
    wiadomo gdzie siedzieli pasażerowie, którzy przeżyli?
    1C
    10C

    https://www.dailymail.co.uk/news/art...illing-97.html
    no risk, no fun ;D


  18. #78

    Dołączył
    Dec 2016

    Domyślnie

    Ale że na ziemi nikt nie zginął... niesamowite!

    avherald:
    On Ma 24th 2020 Pakistan's Ministry of Health reported all 97 bodies have been recovered from the crash site, there had been two survivors amongst the passengers, 4 people on the ground were taken to hospitals with burns. 19 houses, 10 cars and 3 motor cycles were damaged in the accident.

  19. #79

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Za avherald, załoga nie wypuściła podwozia przed pierwszym przyziemieniem i nie zgłaszała problemów z podwoziem ani nie podjęła działań na taką okoliczność:
    "On May 24th 2020 Pakistan's media quote a CAA official speaking on condition of anonymity that the aircraft made two attempts to land. During the first approach it appears the landing gear was still retracted when the aircraft neared the runway, the pilot had not indicated any anomaly or emergency, emergency services thus did not respond and did not foam the runway as would be done in case of a gear malfunction. The marks on the runway between 4500 feet and 7000 feet down the runway suggest the engines made contact with the runway surface, it is possible that the engines were damaged during that contact with the runway surface leading even to possibly fire.

    On May 24th 2020 a spokesman of the airline said, the landing gear had not been (partially or fully) lowered prior to the first touch down. The crew did not call out the standard operating procedures for an anomaly and no emergency was declared. Most likely the crew was not mentally prepared for a belly landing and went around when they realized the engines were scraping the runway."
    murdoc, Trooper85, maciass and 1 others like this.

  20. #80
    Awatar chudy183

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPRA/EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez FighterMan Zobacz posta
    Ciekawa teoria, ale jest dosyć małe prawdopodobieństwo że akurat przytarli na tyle słabo że silniki i tak pozwoliły im odejść na drugi krąg, a na tyle mocno że kompletna awaria obu silników nastąpiła w ciągu zaledwie kilku minut.
    Jak widać z pozwoliły. Przetarcie gondolami potwierdzone przez Komisję.
    lew3k likes this.

Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy ... 2 3 4 5 6 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •