Strona 6 z 12 PierwszyPierwszy ... 4 5 6 7 8 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 120 z 222
Like Tree380Likes

Wątek: 2020.05.22 PIA A320 rozbił się na podejściu w KHI

  1. #101

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez luktr Zobacz posta
    GWPS nie generuje ostrzeżenia Too Low Gear?
    Owszem, generuje, w połączeniu z /pull up/ i /too low terrain/.

  2. #102

    Dołączył
    May 2015

    Domyślnie

    Na tej samej zasadzie można pytać, czy pilot nie ma w domu małego dziecka, które płacze całą noc. I jasne - to wpływa na jego możliwości psychofizyczne. Tylko czy stwierdzenie "dziecko miało kolkę, nie lecę" da się obronić przed pracodawcą?
    A co do postu - sam praktykuję i wiele może być różnych reakcji organizmu, u mnie raczej wyostrza uwagę. Ale każdy człowiek ma indywidualne reakcje.
    MK

  3. #103
    Awatar szajber

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marcin75 Zobacz posta
    Na tej samej zasadzie można pytać, czy pilot nie ma w domu małego dziecka, które płacze całą noc. I jasne - to wpływa na jego możliwości psychofizyczne. Tylko czy stwierdzenie "dziecko miało kolkę, nie lecę" da się obronić przed pracodawcą?
    A co do postu - sam praktykuję i wiele może być różnych reakcji organizmu, u mnie raczej wyostrza uwagę. Ale każdy człowiek ma indywidualne reakcje.
    MK
    Da. Każdy i pilot i załogo pokładowa , ma prawo zgłosić niedyspozycję. Nawet w lowcostowym Wizz.

    Po to są dyżury że wyrazie czego taki delikwent wchodzi na miejsce nie dysponowanego.

    Ale jest ograniczona ilość takich dni. W Wizz bodajże 2/m-c

    Wysłane z mojego MI 8 Lite przy użyciu Tapatalka
    mcxmcx, aleks70, myszygon and 3 others like this.
    http://youtube.com/szajber - Video spotter EPWA

  4. #104
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marudny_stefan Zobacz posta
    Czy ja dobrze rozumiem, że ciągnęli po pasie przez 2500ft ? Tj 762 metry ?? " .. marks on the runway between 4500 ft and 7000 ft..." nie mogli się zdecydować czy zostać na ziemi czy się poderwać ?
    https://en.wikipedia.org/wiki/Mal%C3%A9v_Flight_262

    Tu-154 to co prawda inny samolot, ale gdy w roku 2000 przypadkowo Malev lądował bez podwozia w Salonikach, rozpoczęli procedurę go around na wysokości 60 stóp, ale przyziemili i jechali brzuchem po pasie przez 650m zanim silniki się zebrały i udało się oderwać od ziemi.

  5. #105

    Dołączył
    Dec 2016

    Domyślnie

    Tylko tam silniki nie miały kontaktu z płytą... pewnie jak by to był Boeing/Airbus skończyło by się jak w PIA.

  6. #106
    Awatar Rumun

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    LSZK

    Domyślnie

    Czy możliwe jest, że podwozie nie wyszło, bo mieli za dużą prędkość? Wygląda na to, że pierwsze podejście było dosyć dużą prędkością, więc może ustawili przełącznik gear down, ale system nie wypuścił, bo byli za szybko?
    pozdrawiam,
    Rumun

  7. #107
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rumun Zobacz posta
    Czy możliwe jest, że podwozie nie wyszło, bo mieli za dużą prędkość? Wygląda na to, że pierwsze podejście było dosyć dużą prędkością, więc może ustawili przełącznik gear down, ale system nie wypuścił, bo byli za szybko?
    Podwozia nie da się wypuścić powyżej 260kts, ale później powinno wyjść jak się zwolni. Natomiast w przypadku usterki ADR 1+3, można je wypuścić tylko grawitacyjnie plus nie działają pewne funkcje E/GPWS.
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 25-05-2020 o 15:33

  8. #108

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Owszem, generuje, w połączeniu z /pull up/ i /too low terrain/.
    IMO, nie.
    'Pull Up!' ma (naj)wyższy priorytet.
    A 'Too Low, Gear', to jest alert, który wolno na bieżąco skorygować (przez rekonfigurację).
    Podobnie 'Too Low, Flaps'!
    Jeśli jest 'Pull Up', to zawsze i bezwzględnie TOGA.

    Chociaż linie mogą pewnie mieć zróżnicowane SOP.

  9. #109

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Czyli widzenie tunelowe? Mieli świadomość, że wygenerują jakieś alarmy zniżaniem jak promem kosmicznym to wygenerowali. Usłyszeli to co chcieli i zrobili co chcieli...?

  10. #110

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RedLite Zobacz posta
    IMO, nie.
    Nie? A jakie było pytanie?

  11. #111

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Nie? A jakie było pytanie?
    Nie w połączeniu.
    W sensie EGPWS uruchamia alert 'Too Low Gear', gdy podwozie nie jest wypuszczone wtedy kiedy powinno być, ale niekoniecznie wraz z 'Pull Up'. Pull Up idzie dopiero gdy przekroczone są warunki dla tego alarmu.
    ZTCMW, nie sprawdzałem w praktyce.
    .

  12. #112

    Dołączył
    May 2016

    Domyślnie

    Jaka może być przyczyna zbyt szybkiego zniżania? Błąd ludzki? A może świadome działanie w celu oszczędzania czasu/paliwa lub w innym celu (chociaż to wydaje się mało prawdopodobne).

  13. #113

    Dołączył
    Dec 2016

    Domyślnie

    Jeśli to był pośpiech to przypomina się Teneryfa

  14. #114

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adrianp Zobacz posta
    Jaka może być przyczyna zbyt szybkiego zniżania? Błąd ludzki? A może świadome działanie w celu oszczędzania czasu/paliwa lub w innym celu (chociaż to wydaje się mało prawdopodobne).
    raczej świadome działanie, gonienie ścieżki, zbyt duża prędkość której zniżając po ścieżce nie można zrzucić skutkująca dużym rate of descesnd, licząc ze gdzieś po drodze się podejście ustabilizuje.
    mcxmcx and shovsky like this.

  15. #115

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Analiza z youtuba dokładniej wyjaśniająca to o czym pisałem na temat prawdopodobnej przyczyny wypadku czyli nieustabilizowanego, za szybkiego/stromego zniżania i podejścia.

    https://www.youtube.com/watch?v=UEYiiZdvNh4
    murdoc likes this.

  16. #116
    Awatar szajber

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Bez klap, bez podwozia do ziemi.

    Masakra.

    Zastanawiam się coś prawili że tak się spieszyli. Bo ani opóźnieni nie byli, ani pogodna nie miała się zmienić żeby ich wstrzymać.

    Czekam na CVR bo aż nie wierzę że swych pilotów szło na samobója

    Wysłane z mojego MI 8 Lite przy użyciu Tapatalka
    http://youtube.com/szajber - Video spotter EPWA

  17. #117

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szajber Zobacz posta
    Czekam na CVR bo aż nie wierzę że swych pilotów szło na samobója
    Możesz się nie doczekać. Wg pprune, pakistańska komisja składa się w większości z wojskowych, a wysłani z Tuluzy do Karaczi przedstawiciela Airbusa szybko wrócili do Francji...
    suszykuba and LuzZz like this.

  18. #118

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Gliwice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez murdoc Zobacz posta
    Wg pprune, pakistańska komisja składa się w większości z wojskowych, a wysłani z Tuluzy do Karaczi przedstawiciela Airbusa szybko wrócili do Francji...
    Wg BEA są ciągle na miejscu:
    https://twitter.com/BEA_Aero/status/1265366149606318082

  19. #119

    Dołączył
    Apr 2020

    Domyślnie

    AIB1888 A330neo poleciał z Paryża do Karaczi z ekspertami Airbusa. Chwilę potem ten sam A330neo leciał z powrotem do Paryża AIB1889 z czarnymi skrzynkami do BEA, bo mają lepszy sprzęt i ekspertów żeby te dane odzyskać


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

    Mogło wystąpić zjawisko fiksacji podobnie jak Garuda Indonesia 200. Kapitan tak skupił się na zniżaniu, że nie kontrolował prędkości i konfiguracji i uderzyli w pas ze zbyt wysoką prędkością na klapach 5 i odbili się 3 razy przednia goleń się złamała i wypadli z pasa. Kapitan tak skupił swoją uwagę na zniżaniu, że zignorował 15 alarmów i 2 komunikaty FO.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez hawky ; 27-05-2020 o 14:59

  20. #120

    Dołączył
    Apr 2020

    Domyślnie


    Polecamy

    Przepraszam AIB1888 leciał z Tuluzy


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    dlu109 likes this.

Strona 6 z 12 PierwszyPierwszy ... 4 5 6 7 8 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •