AP-BLD. PK8303 107 osób na pokładzie
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jak w tytule - Airbus A-320 rozbił się na podejściu do lądowania w Karaczi (KHI).
Na pokładzie było 99 pasażerów i 8 osób załogi.
Widoczny jest gęsty dym z miejsca katastrofy.
https://www.aviation24.be/airlines/a...achi-pakistan/
Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 22-05-2020 o 12:39
Pozdrawiam!
Piotr
Najnowszy, nie potwierdzony news od znajomego z Pakistanu - załoga zgłaszała niezblokowanie przedniego podwozia „nose gear unsafe”. Dostali zgodę na low i wtedy doszło do katastrofy.
EDIT: chyba jednak nie. Na prostej zgłosili mayday
Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 22-05-2020 o 12:47
Pozdrawiam!
Piotr
https://www.airlive.net/breaking-a-p...cx70qY8GIGe-GY
Tutaj więcej wideo, wygląda to strasznie...
https://archive-server.liveatc.net/o...2020-0930Z.mp3 Stracili ciąg. Od 4:40 do 8:50
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Trzymajmy się faktów i bieżących informacji, na ten moment wiemy, że samolot rozbił się przy podejściu (i to chyba drugim po wcześniejszym GA) i w zasadzie tylko tyle. Sprawa jest bardzo świeża. Przypominam, że jest to forum lotnicze, na którym tym bardziej powinniśmy trzymać poziom wypowiedzi, a nie snuć teorie spiskowe rodem z onetu. Jak będą ku temu przesłanki nie widzę powodów aby o tym nie mówić, na ten moment trzymajmy się faktów.
AV Herald - dwa silniki - brak paliwa?:
"A PIA Pakistan International Airlines A320-200, registration AP-BLD performing flight PK-8303 from Lahore to Karachi (Pakistan) with 90 passengers and 8 crew, had aborted the approach to Karachi due to problems with extension of the landing gear and performed a go around. While on second final approach the crew declared Mayday repeatedly reporting they had lost both engines. Tower cleared the aircraft to land on either runway 25 (25L or R). The aircraft lost height and impacted a residential area called Model Colony, featuring concrete multistorey buldings on second final approach east of the aerodrome (presumably while on final approach to runway 25L) and burst into flames. On the ground five multistorey houses are being reported to have been de-roofed and set ablaze, debris is distributed over the streets."
,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara
Live z akcji ratunkowej:
https://youtu.be/K4fMPDuVAkM
Engine Fail - ATC conversation before PIA Crash
https://www.youtube.com/watch?v=_DkNyfujrJI
Mnie się na razie to skojarzyło z tym: https://pl.wikipedia.org/wiki/Katast...ish_Airways_38
Ale tylko co do fazy lotu i ew. zgaśnięcia silnika/silników. Przyczyna może być kompletnie inna.
--
Leszek A. Szczepanowski
To wideo o ile jest prawdziwe wiele wyjaśnia. Nie widać żadnego pożaru, jakieś niestabilności poziomej samolotu w ostatnich sekundach, choć na początku wygląda jakby robił zakręt albo miał przechył, ale może to tylko złudzenie, a może utrata ciągu na jednym z engine. Ogólnie to wygląda to na zniżanie szybsze niż standardowa ścieżka podejścia - chęć utrzymania prędkości przez pilotów. Ale nic raczej nie wskazuje na jakieś zastrzelenie o którym tutaj piszecie, pożaru też nie ma. Również dobrze przyczyną awarii silnika, silników?, którą zgłosili piloci może być choćby birdstrike czy awaria mechaniczna po "drugim starcie" w postaci go around. Pytanie zasadnicze czy był w końcu ten go around i jeśli był to z jakiego powodu?
Trochę spekulacje, ale krąży zdjęcie samolotu po go-around z zadrapaniami na spodach silników. Proponowana jest wstępna teoria o lądowaniu bez podwozia (być może przypadkowym), wynikającym z tego go-around, jednak do silników mogły wpaść rzeczy podczas szurania o pas startowy. To by tłumaczyło zarówno podrapane spody silników, go-around, teoretyczną awarię obu silników, oraz mimo to pożar i obecność paliwa.
Dobra wiadomość taka, że powyciągali z wraku co najmniej kilkoro żywych ludzi.
Edit: chodzi o to zdjęcie, podobno widać na nim też RAM air turbine (nie potrafię się dopatrzyć):
Zakładki