Strona 7 z 12 PierwszyPierwszy ... 5 6 7 8 9 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 121 do 140 z 224
Like Tree411Likes

Wątek: 2020.05.22 PIA A320 rozbił się na podejściu w KHI

  1. #121

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Analiza z youtuba...
    Nie wiem po co im te komisje? Otworzyli by lotnictwo.net.pl i przyczynę katastrofy mają jak na dłoni w niecały tydzień...

  2. #122

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HINCulek_av Zobacz posta
    AIB1888 A330neo poleciał z Paryża do Karaczi z ekspertami Airbusa. Chwilę potem ten sam A330neo leciał z powrotem do Paryża AIB1889 z czarnymi skrzynkami do BEA, bo mają lepszy sprzęt i ekspertów żeby te dane odzyskać


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

    Mogło wystąpić zjawisko fiksacji podobnie jak Garuda Indonesia 200. Kapitan tak skupił się na zniżaniu, że nie kontrolował prędkości i konfiguracji i uderzyli w pas ze zbyt wysoką prędkością na klapach 5 i odbili się 3 razy przednia goleń się złamała i wypadli z pasa. Kapitan tak skupił swoją uwagę na zniżaniu, że zignorował 15 alarmów i 2 komunikaty FO.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    w normalnej załodze z normalnym CRM drugi pilot przejąłby stery i zrobił GA

  3. #123
    Awatar HINCulek_av

    Dołączył
    Apr 2020

    Domyślnie

    No właśnie normalne SOP i normalny CRM. Piloci złamali wszystkie procedury jakie mogli. Trzeba sprawdzić program szkolenia.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  4. #124

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomaszek Zobacz posta
    Nie wiem po co im te komisje?
    Obieg informacji w branży jest trochę inny niż to co widać w gazetach i to co po długim czasie publikują komisje. Komisje są związane przez procedury, politykę i najczęściej słabe finansowanie. Ale u producentów samolotów, w liniach i w kontroli wnioski po wielu zdarzeniach są wyciągane niemal natychmiast, najczęściej aby wyeliminować pewien specyficzny ciąg przyczynowo-skutkowy. Komisja zamyka zdarzenie, często wymienia dodatkowe czynniki, proponuje środki zaradcze na innym poziomie.

    Tutaj mamy już pewne informacje, można uprawdopodabniać przyczyny zdarzenia i nie jest to oparte na "wujek usłyszał że babcia mówiła że tam w tym Pakistanie to latać nie umio".
    Not Real, RedLite, murdoc and 6 others like this.

  5. #125

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    w normalnej załodze z normalnym CRM drugi pilot przejąłby stery i zrobił GA
    A jaka to ta „normalna” zaloga? Przepisy swoje, a rzeczywistosc swoje - przypominam chocby o niedawnym nagraniu z kokpitu EnterAir...

  6. #126

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Normalna załoga to raka, gdzie jest wspólne zaufanie, jest wysoki poziom wyszkolenia, a firma wspiera i kładzie nacisk na CRM, just culture, mądre i konkretne SOP i inne takie „pierdoly”. Co do nagrania z Enter, takie rzeczy nie powinny się zdążać, ale to tez z tego co wiem to była specyficzna sytuacja, szkolenie itp.

  7. #127
    tux
    tux jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Plus różnice kulturowe - w niektórych kulturach nie sprzeciwia się starszemu rangą na przykład. I tutaj nasze pojęcie "normalności" może bardzo odstawać (nie mówię, że tak jest w Pakistanie akurat, bo nie wiem - tak ogólnie do dyskusji dorzucam tylko).

  8. #128

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Cieszyn

    Domyślnie

    Opis wypadku okiem Eksperta:

    https://www.youtube.com/watch?v=OMMC7udtSH8
    satori85, Valdi, myszygon and 1 others like this.

  9. #129

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Waldo Zobacz posta
    Opis wypadku okiem Eksperta:

    https://www.youtube.com/watch?v=OMMC7udtSH8
    Powiedzmy.... innego pilota Airbusa ale na pewno pan Dariusz wie co mowi
    pgoral and kuba70 like this.

  10. #130

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Powiedzmy.... innego pilota Airbusa ale na pewno pan Dariusz wie co mowi
    Dla tych co nie chca ogladac. Zbyt strona ścieżka, zbyt duza predkosc opadania , zbyt późne "go around" i przywalili w pas.
    Jak w Smoleńsku można by powiedzieć.

    Z filmu Pana Darka jedna ciekawostka o ćwiczeniu bird strike po GA... gdzie jeden silnik płonie a drugi ma anormalne wskazania.
    Wyłączenie palącego sie silnika powodowało katastrofę i w ćwiczeniu trzeba było odkryć ze to palący sie daje moc a ten drugi anormalny mieli tylko wentylatorem na pusto....

    Ćwiczenie miało pokazać iż przed wyłączeniem silnikika trzeba na niego popatrzeć a nie mechanicznie stosować "Fire -> engine off". Z tonu wypowiedzi wygląda ze .... większość wyłączyła silnik z ogniem.

    (to w kontekście awarii silnika w PIA ze zgłosili jeden silnik i może nie trzeba było go wyłączać - lub wyłączyli nie ten)
    mcxmcx, walusinsky and curly9087 like this.

  11. #131
    Awatar FighterMan

    Dołączył
    Mar 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Waldo Zobacz posta
    Opis wypadku okiem Eksperta:

    https://www.youtube.com/watch?v=OMMC7udtSH8
    Nie eksperta, tylko Pana Darka- kapitana A320, poświęcającego pierwsze 2 minuty filmu na autopromocje. Pan Kapitan ma z pewnością bardzo dużo doświadczenia i bardzo duży autorytet do wypowiadania się w sprawach lotnictwa, ale w tym filmie poza informacjami-faktami z avherald przytacza jedynie swoją wersje wydarzeń, czyli dokładnie tak jak się to dzieje w tym wątku. I bardzo dobrze, bo wszyscy musimy zwyczajnie poczekać na chociażby wstępny raport. Po prostu tamten filmik nic nowego nie odkrywa.

    p.s
    W żaden sposób nie umniejszając Panu Darkowi jego twórczości, bo jego kanał robi świetną robote w edukacji społeczeństwa samych specjalistów od lotnictwa, ale dla przypomnienia rok temu Pan Kapitan w jednym ze swoich filmów bagatelizował fatalny CRM w słynnej komunikacji Enter Air. Ten wypadek po raz n-ty pokazuje jak ważny jest CRM.
    murdoc, frik, walusinsky and 7 others like this.

  12. #132

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FighterMan Zobacz posta
    ...Ten wypadek po raz n-ty pokazuje jak ważny jest CRM.
    A co konkretnie pokazuje? Czy to, że zarządzanie załogą było wzorowe, czy może to że go nie było w ogóle?

    W mojej opinii bez zapisów VDR i FDR nie możemy za wiele powiedzieć o tym co się działo w kokpicie, no ale to tylko moja opinia.

  13. #133
    Awatar HINCulek_av

    Dołączył
    Apr 2020

    Domyślnie

    FDR jest odzyskiwany w BEA, a CVR jeszcze nie znaleźli


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  14. #134
    Awatar HINCulek_av

    Dołączył
    Apr 2020

    Domyślnie


    Znaleźli CVR


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    murdoc likes this.

  15. #135

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FighterMan Zobacz posta
    Nie eksperta, tylko Pana Darka- kapitana A320, poświęcającego pierwsze 2 minuty filmu na autopromocje. Pan Kapitan ma z pewnością bardzo dużo doświadczenia i bardzo duży autorytet do wypowiadania się w sprawach lotnictwa, ale w tym filmie poza informacjami-faktami z avherald przytacza jedynie swoją wersje wydarzeń, czyli dokładnie tak jak się to dzieje w tym wątku. I bardzo dobrze, bo wszyscy musimy zwyczajnie poczekać na chociażby wstępny raport. Po prostu tamten filmik nic nowego nie odkrywa.
    Przecież wyraźnie zaznaczył skąd czerpie informacje. Ciekawsze jest to, że zasugerował, że być może załoga zbyt szybko schowała klapy lub/i podwozie i dlatego przyszurali.

  16. #136

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Swilcza/ EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Not Real Zobacz posta
    Przepisy swoje, a rzeczywistosc swoje - przypominam chocby o niedawnym nagraniu z kokpitu EnterAir...
    O co chodzi z Enter Air? Co to był za incydent?

  17. #137
    Moderator Senior Screener
    Awatar Pzlm28

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez grindavik Zobacz posta
    O co chodzi z Enter Air? Co to był za incydent?
    https://www.youtube.com/watch?v=m2E2Se4021E
    grindavik likes this.

    .................Don't let me die, I want to fly

  18. #138

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FighterMan Zobacz posta
    Pana Darka- kapitana A320, poświęcającego pierwsze 2 minuty filmu na autopromocje
    Niech się promuje, sporo pracy włożył w książkę. Chłop bez roboty siedzi teraz w domu, pensji nie przynosi, to przynajmniej niech ma jakieś pieniądze ma ze sprzedaży książki żeby żona nie krzyczała na niego

  19. #139
    Awatar Sylcobol

    Dołączył
    Jan 2018

    Domyślnie

    Druga część filmu Pana Dariusza:

    https://youtu.be/W2jj2THAKwg

    Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
    myszygon and Valdi like this.
    Pozdrawiam, Sylwia Staniszewska.

  20. #140

    Dołączył
    Aug 2008

    Domyślnie


    Polecamy

    Mam takie pytanko. Airbus nie krzyczy przed lądowaniem, że podwozie jest nie wysunięte ? Albo czy można odczuć w kokpicie, podchodząc do lądowania, że to podwozie jednak nie jest wysunięte ?

Strona 7 z 12 PierwszyPierwszy ... 5 6 7 8 9 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •