Pokaż wyniki od 1 do 16 z 16
Like Tree25Likes
  • 5 Post By alien
  • 1 Post By Beteleguese
  • 5 Post By Finch
  • 2 Post By alien
  • 1 Post By Kazor
  • 1 Post By mikesz
  • 1 Post By Gregor
  • 6 Post By konradeck
  • 2 Post By Rosenzweigova
  • 1 Post By Rosenzweigova

Wątek: 2020.07.05 Wypadek Rand Robinsona KR-2 Krosno

  1. #1
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie 2020.07.05 Wypadek Rand Robinsona KR-2 Krosno


    Polecamy

    Maszyna najpierw uderzyła w latarnię a następnie w ogrodzenie prywatnej posesji i spadła na ziemię uderzając jeszcze w zaparkowany samochód osobowy.
    https://www.terazkrosno.pl/wiadomosc...lotu-w-krosnie
    Ostatnio edytowane przez frik ; 06-07-2020 o 14:26
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  2. #2
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Na zdjęciu widać, że to KR-2S z silnikiem Corvair.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  3. #3

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Co tam samolot czy pilot. Lotnicza bandyta mnie passata uszkodził��

    Poważniej pisząc. Facet wyszedł z samolotu o własnych siłach. Jest to spore osiągnięcie jak dla mnie patrząc gdzie spadł.

  4. #4
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Beteleguese Zobacz posta
    Facet wyszedł z samolotu o własnych siłach.
    Właśnie podałeś definicję poprawnego lądowania...
    mcxmcx, Trooper85, Kazor and 2 others like this.
    For every solution there is a problem.

  5. #5

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Beteleguese Zobacz posta
    Co tam samolot czy pilot. Lotnicza bandyta mnie passata uszkodził��

    Poważniej pisząc. Facet wyszedł z samolotu o własnych siłach. Jest to spore osiągnięcie jak dla mnie patrząc gdzie spadł.
    Samolot to KR 2 konstrukcji mieszanej z przewagą drewna. Fajnie latał przed zmianą silnika I wyglądał jak turboprop z racji wyważenia (silnik Rotax) miał przedłużone łoże i dużo miejsca pod maską. Właściciel postanowił wymienić silnik na mocniejszy ( aerokonwersja samochodówki). Chyba to pierwszy lot po zmianie. Co poszło nie tak? Pewnie wkrótce się okaże.

  6. #6

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Nie powiedziałbym że to normalne lądowanie. Zważywszy że gość zahaczył o latarnie, więźbę domu i spadł jakiemuś człowiekowi na podjazd domu zahaczając o zaparkowany samochód. Dla mnie normalnym lądowaniem jest lotnisko.
    alien likes this.

  7. #7
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    To taki żart był
    vonMises, T0pek, kobuch and 2 others like this.

  8. #8
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Beteleguese Zobacz posta
    Nie powiedziałbym że to normalne lądowanie.
    Słusznie protestujesz, użyłem złego przymiotnika - podałeś tam wyżej definicję udanego lądowania (takie, po którym pasażerowie opuszczają samolot o własnych siłach).
    Kazor and przemo1000 like this.
    For every solution there is a problem.

  9. #9
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nie każdy może into ironia
    Trooper85 likes this.

  10. #10

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie

    Mnie też uczono że lądowanie jest dobre jeśli pilot i pasażerowie wysiadają z samolotu o własnych siłach a bardzo dobre jeśli dodatkowo samolot nadaje się do dalszych lotów :-)
    mcxmcx likes this.

  11. #11
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody
    walusinsky likes this.
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  12. #12
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Zastanawia mnie proces wyciągania wniosków:
    1. Lot techniczny niezgłoszony (samolot nieprzygotowany?)
    2. Utrata ciągu ze względu na niewyregulowane śmigło (samolot nieprzygotowany do lotu, miał nie lecieć jeszcze?)
    3. Brak możliwości utrzymania lotu poziomego ze względu na p. 2

    a mimo to przyczyną jest Rozpoczęcie rozbiegu ze złego pasa...

    Zaraz dojdziemy do sytuacji, gdzie przyczyną wypadku będzie podjęcie decyzji o locie, bo już jesteśmy w miejscu, gdzie przyczyną wypadku nie jest nawet start, tylko rozpoczęcie rozbiegu...

    Wniosek z cyklu "Główną przyczyną rozwodów jest ślub".

    Oczywiście należy oddać wielki ukłon w stronę PKBWL, że nie skończyli badania na stwierdzeniu że lot był nielegalny, więc stanowił złamanie przepisów i w związku z tym nie muszą badać
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  13. #13

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie

    Nie ma informacji ze ze zlego pasa. Jest "rozpoczecie rozbiegu 300m od progu pasa" a to juz chyba ma znaczenie

  14. #14
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft over the rainbow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    (...) Utrata ciągu ze względu na niewyregulowane śmigło (...) a mimo to przyczyną jest Rozpoczęcie rozbiegu ze złego pasa...
    Zależy od jakiej strony podejść do całego "procesu"... Jeśli rozważasz ten lot jako zwykły, odosobniony start pierwszego lepszego samolotu, to przyczyną wypadku był brak wznoszenia i utrzymania wysokości spowodowane przez, jak napisano, niewyregulowanie śmigła.

    Jeśli natomiast rozważyć ten lot, jako jeden z wielu lotów w procesie prób w locie samolotu ze zmienionym silnikiem, to można uznać że "awaria" jakiegos rodzaju miała święte prawo się wydarzyć i pilot powinien był zaplanować lot z uwzględnieniem tej możliwości, czego nie zrobił - więc to uznano za przyczynę wypadku.

    Mnie w tym raporcie brakuje czegoś innego - rozumiem że lot (ten jeden konkretny) nie został zgłoszony w słowackim nadzorze i w związku z tym był nielegalny.
    Raport jednak ani słowem nie wspomina o tym, jak powinny wyglądać tego typu obloty, w oparciu o jaki program i jakie przepisy powinny być prowadzone i czy całość tego procesu była należycie przeprowadzona.

    Bo chyba operacji zmiany modelu silnika, nawet na ultralajcie z "lajtowymi" znakami, nie przeprowadza się w oparciu o "ustalenia ustne między oblatywaczem a właścicielem"?
    mcxmcx and Bart_K like this.

  15. #15
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mikesz Zobacz posta
    Nie ma informacji ze ze zlego pasa. Jest "rozpoczecie rozbiegu 300m od progu pasa" a to juz chyba ma znaczenie
    Poniekąd masz rację, odrobinę przeinaczyłem. Więc żeby być precyzyjnym:
    17. Przyczyna zdarzenia
    Rozpoczęcie rozbiegu (startu do oblotu samolotu po zmianie silnika) z miejsca, które nie dawało możliwości wykonania bezpiecznego lądowania w razie wystąpienia awarii.
    Czyli ani ze złego pasa (mea culpa) ani 300 m od pasa. Nadal nie zmienia to sensu mojej wypowiedzi. Miejsce startu (pas i punkt rozpoczęcia rozbiegu) nie umożliwiło wyjścia z sytuacji bez szwanku, ale chyba jednak od samego miejsca samolot nie spadł.

    Cytat Zamieszczone przez Rosenzweigova Zobacz posta
    Zależy od jakiej strony podejść do całego "procesu"... Jeśli rozważasz ten lot jako zwykły, odosobniony start pierwszego lepszego samolotu, to przyczyną wypadku był brak wznoszenia i utrzymania wysokości spowodowane przez, jak napisano, niewyregulowanie śmigła
    Jaki by nie był to był jednak lot. Fizyka nie patrzy, czy to lot zwykły, VIP, HEAD czy próbny. I koniec końców podczas lotu to ona rządzi.

    Patrząc na raporty innych KBWL (AAIB, NTSB itp.) Przyczyna zdarzenia to coś, co spowodowało, że miejsce startu i inne czynniki zaczęły być istotne. Tutaj jest raczej odwrotnie...

    I pełna zgoda do tego, że raporty powinny mieć też funkcję edukacyjną. Przydałoby się więc poświęcić godzinę na wykonanie opisu "Zrobił papierologię tak, a powinien tak".

    Inaczej to tylko papierologia.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  16. #16
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft over the rainbow

    Domyślnie


    Polecamy

    Mniej mi chodziło o papierologię a bardziej o wyjaśnienie, czy w tym locie powinien był wykonywać to konkretne zadanie, tzn czy całość tych prób byla prowadzona zgodnie ze "sztuką" - jakakolwiek by ta sztuka nie była.
    konradeck likes this.


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •