Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy ... 3 4 5 6 7 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 100 z 130
Like Tree356Likes

Wątek: 2020.07.02 Samolot z prezydentem Duda wystartował z lotniska niekontrolowanego

  1. #81

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Niby drobiazg, ale z drobiazgów robią się duże sprawy.

    Incydent lotniczy, do którego doszło 2 lipca, polegający na starcie samolotu z prezydentem Andrzejem Dudą z niekontrolowanego lotniska, zamiast niezwłocznie, jak tego wymaga prawo lotnicze, został zgłoszony przez PLL LOT dopiero 9 lipca - ustalił tvn24.pl. Stało się to w dniu, w którym wysłaliśmy do rzecznika LOT-u pytania o tę sprawę. "Termin zgłoszenia zdarzenia niezgodny z obowiązującymi przepisami" - odnotowała Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych.

    Andrzej Pussak, wiceprzewodczniący PKBWL ds. pilotażowych potwierdza w rozmowie z tvn24.pl, że LOT zgłosił incydent, do którego doszło 2 lipca dopiero 9 lipca, co oznacza "złamanie przepisów".

    - Przekroczono wszystkie terminy. Ustawa prawo lotnicze mówi jednoznacznie, że każde zdarzenie lotnicze powinno być zgłaszane do Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych w terminie nie dłuższym niż 72 godziny - wyjaśnia.

    https://tvn24.pl/polska/lot-zglosil-...godniu-4652217
    mcxmcx and Nikonem like this.

  2. #82

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez okazjonalny Zobacz posta
    Niby drobiazg, ale z drobiazgów robią się duże sprawy.
    Niestety. Można latać bez uprawnień, latać bez posiadania jakiejkolwiek służby, chcieć lecieć z paxami na stojąco albo chcieć lądować na nieznanym lotnisku podczas operacji wojennych. Oby dowódcom rosły duże jaja żeby umieli odmówić zanim się zrobi duża sprawa. Ale doświadczenie pokazuje że ludzie niestety krótką mają pamięć
    Omega98, mcxmcx, Valdi and 1 others like this.

  3. #83

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    widzę że większość uwag odnosi się do sytuacji gdy lot nie jest HEAD, więc proszę poczytać (chyba jeszcze aktualna ;-) )
    http://www.dz.urz.mon.gov.pl/zasoby/...Nr_146-sig.pdf

  4. #84
    Awatar tawal

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Elbląg EPEL/Giżycko EPGM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez angin Zobacz posta
    widzę że większość uwag odnosi się do sytuacji gdy lot nie jest HEAD, więc proszę poczytać (chyba jeszcze aktualna ;-) )
    To z tym incydentem nie ma nic wspólnego. Dotyczy : Organizacja i zabezpieczenie lotów wojskowym specjalnym transportem lotniczymi innymi wojskowymi transportowymi statkami powietrznymi.
    Tadd --- N858 --- BINKA.PESEL,BODLA - BOKSU ---
    Canon 40D + 10" + TV 2x

  5. #85

    Dołączył
    May 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tawal Zobacz posta
    To z tym incydentem nie ma nic wspólnego. Dotyczy : Organizacja i zabezpieczenie lotów wojskowym specjalnym transportem lotniczymi innymi wojskowymi transportowymi statkami powietrznymi.
    Ma i to dużo. Instrukcja HEAD obowiązuje, w pewnym zakresie, także w lotach cywilnymi statkami powietrznymi. To jest regulowane na poziomie umowy MON-LOT. Zupełnie inną kwestią jest to, że LOT nie lata z lotnisk niekontrolowanych oraz w VFR, a to juz wynika z OM A.

  6. #86
    Awatar tawal

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Elbląg EPEL/Giżycko EPGM

    Domyślnie

    Bez wglądu w umowę MON-LOT nie da się powiedzieć, że ta konkretna instrukcja HEAD /dotycząca wojskowych statków powietrznych/ obowiązuje LOT. Jest to na pewno określone, ale w podanej przez angin instrukcji jest opisany kontakt na linii samolot wojskowy - wojskowe ośrodki dowodzenia i kontroli lotu. Wątpię by lotowscy piloci kontaktowali się z wojskową służbą operacyjną.
    norman171 likes this.
    Tadd --- N858 --- BINKA.PESEL,BODLA - BOKSU ---
    Canon 40D + 10" + TV 2x

  7. #87

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Pytanie jak doszło w ogóle do tego, że dla lotu o statusie HEAD nie było zabezpieczone zapewnienie odpowiednich służb ruchu lotniczego.
    Omega98 likes this.

  8. #88

    Dołączył
    May 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tawal Zobacz posta
    Bez wglądu w umowę MON-LOT nie da się powiedzieć, że ta konkretna instrukcja HEAD /dotycząca wojskowych statków powietrznych/ obowiązuje LOT. Jest to na pewno określone, ale w podanej przez angin instrukcji jest opisany kontakt na linii samolot wojskowy - wojskowe ośrodki dowodzenia i kontroli lotu. Wątpię by lotowscy piloci kontaktowali się z wojskową służbą operacyjną.
    I masz rację, dlatego jak pisałem, nie wszystkie jej zapisy maja zastosowanie do cywilnych statków powietrznych.

  9. #89

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Józefów

    Domyślnie

    Im dalej w las, tym więcej drzew...
    https://tvn24.pl/polska/bez-kontrole...dentem-4651392

  10. #90

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Glupoty. Zle swiadczace o paru osobach.
    Ostatnio edytowane przez Behemot ; 05-08-2020 o 16:19
    Stoarn likes this.

  11. #91

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Glupoty.
    Rozwiniesz?
    Kazor likes this.

  12. #92

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Co tu rozwijać wystarczy artykuł przeczytać.
    Stoarn likes this.

  13. #93

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Nastoletni skecz "Kabaretu Młodszych Panów" ciągle aktualny.

  14. #94

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez phiro Zobacz posta
    Rozwiniesz?
    Wlasciwie jedyny zarzut ktory jako tako moglby sie bronic to ten o wznawianiu uprawnien, chociaz tez mocno na sile. Cala reszta to niemozebne bzdury i tania demagogia.
    LuzZz and Stoarn like this.

  15. #95
    Awatar andrew23

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPWR/Oława

    Domyślnie

    Czy to normalna procedura, że do lotu z paxami /w tym przypadku z prezydentem/ startuje 2-os. załoga, z której tylko jeden pilot ma formalne papiery uprawniające do lądowania? Czy w takim wypadku nie powinno być jeszcze jednego pilota z kompletem uprawnień?
    Omega98 likes this.

  16. #96
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Poza tym po katastrofie smoleńskiej pokutuje opinia, że z cywilnymi pilotami jest bezpieczniej, bo bardziej przestrzegają procedur – wyjaśnia.
    Cacko!

    Swoją drogą - taki mały Babimost, a tyle się tam dzieje.

    Piotr
    macieju likes this.

  17. #97
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Po pierwsze - dowódcą samolotu (statku pow.) był instruktor, nie Pani Kapitan.
    Jaki stosują dobór kwalifikacji załóg - to sprawa umowy LOTu z rządem. I mniemam, że cała załoga miała ważne lecencje, a jedynie Kapitan nie była „recent” czyli nie miała wymaganych 3 startów i lądowań w ciągu ostatnich 90 dni.
    Nie znam LOTowskiego OM A, ale jeśli jest zgodne (a powinno być) z przepisami EASA to FCL-060(b)(1), (2); (c) to w/wym przepis stanowi, że jeśli nie było 3 startów/lądowań w ciągu 90 dni to wtedy można przedłużyć to do 120 dni POD warunkiem wykonania lotu pod nadzorem instruktora bądź egzaminatora (TRI/TRE) - i tu nawet przepis nie mówi, że to jest lot treningowy! Tak więc - przepisy w tym przypadku nie zostały przekroczone. Oczywiście, jeśli linia miałaby symulatory, to takie wznowienia to 20-30. minut symulatora! No ale po co LOTowi symulatory...
    Natomiast ZUPEŁNIE inną sprawą jest wybór załóg do konkretnych lotów HEAD - i tutaj witki mi opadają...
    Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 05-08-2020 o 22:51
    tawal, andrew23, PeK and 20 others like this.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  18. #98

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Wlasciwie jedyny zarzut ktory jako tako moglby sie bronic to ten o wznawianiu uprawnien, chociaz tez mocno na sile. Cala reszta to niemozebne bzdury i tania demagogia.
    Czy ja wiem. Część to tania sensacja ale niepokojących faktów jest tam wiele więcej.

  19. #99
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez phiro Zobacz posta
    Czy ja wiem. Część to tania sensacja ale niepokojących faktów jest tam wiele więcej.
    A to już inna para kaloszy - ASR itepe...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  20. #100

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    FCL-060(b)(1), (2); (c) to w/wym przepis stanowi, że jeśli nie było 3 startów/lądowań w ciągu 90 dni to wtedy można przedłużyć to do 120 dni POD warunkiem wykonania lotu pod nadzorem instruktora bądź egzaminatora (TRI/TRE)
    Czy TRI/TRE może być jednocześnie drugą osobą w załodze wieloosobowej, a nie powinien być trzecim, siedzącym z tyłu?

    No i co z GM1 FCL.060(b)(1), które stanowi, że "Jeśli pilot lub pilot dowódca wykonuje lot pod nadzorem instruktora w celu spełnienia wymogu wykonania trzech startów, podejść i lądowań, na pokładzie statku powietrznego nie może znajdować się żaden pasażer."
    mcxmcx likes this.

Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy ... 3 4 5 6 7 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •