Strona 7 z 21 PierwszyPierwszy ... 5 6 7 8 9 17 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 121 do 140 z 418
Like Tree1009Likes

Wątek: 2020.07.02 Samolot z prezydentem Duda wystartował z lotniska niekontrolowanego

  1. #121
    Behemot
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Co wg mnie jest akurat troche dziwne.
    Szynus and jordanj like this.

  2. #122

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Co wg mnie jest akurat troche dziwne.
    Czemu?

  3. #123
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Czy naruszenie wewnetrznych regulacji przewoznika i/lub umow ze zleceniodawca jest powaznym incydentem podleglym badaniu PKBWL? Bo sam start Embraera w przestrzen niekontrolowana przeslanek nie spelnia.
    jordanj likes this.

  4. #124

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Czy naruszenie wewnetrznych regulacji przewoznika i/lub umow ze zleceniodawca jest powaznym incydentem podleglym badaniu PKBWL? Bo sam start Embraera w przestrzen niekontrolowana przeslanek nie spelnia.
    Skoro nic się nie stało, to dlaczego obowiązek zgłaszania do PKBWL?

  5. #125

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Czy naruszenie wewnetrznych regulacji przewoznika i/lub umow ze zleceniodawca jest powaznym incydentem podleglym badaniu PKBWL? Bo sam start Embraera w przestrzen niekontrolowana przeslanek nie spelnia.
    Hm zastanówmy się:
    1. Z tego co czytam to z jakiegoś powodu LOT zrobił autopodpier.... yy zgłosił incydent do PKBWL.
    2. Zrobił to po ustawowym terminie, tego samego dnia gdy zapytały o niego media. Pewności nie ma, ale sugeruje to fakt, że gdyby nie wyciekło to by nie zgłosili.
    3. Jeśli doniesienia medialne są prawdziwe to LOT zawiesił załogę.
    4. PKBWL rozpoczęła badanie, choć nie zawsze to robi
    5. Pkt 1-4 sugerują że jakieś przesłanki musiały być spełnione, pewnie tylko nie wiemy jakie.
    Nikonem likes this.

  6. #126

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Wszystkie incydenty są przesyłane dalej do statystyk. Tym mogli się zainteresować bo był po terminie. Wewnętrzne regulacje przewoźnika są równie ważne jak prawo, na ich podstawie przewoźnik wykonuje operacje i utrzymuje certyfikat.

  7. #127

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Kluczowe dla mnie jest zdanie że trzeba poczekać na raport. Bo na podstawie niego można będzie wyciągać wnioski. Pośpiech wskazany jest jedynie podczas łapania pcheł.
    taa, na raport o Smoleńsku czekamy już 10 lat (poprzednia wersja została przez partię rządzącą uznana za nieważną, a za robotę wziął się pan Macierewicz ze swoimi ekspertami - do chwili obecnej, poza hipotezą o bombach w skrzydłach, niewiele wiemy).

    Kuriozalny jest w ogóle sposób przygotowania lotu z prezydentem na pokładzie, kuriozalny jest fakt, że lotowski samolot jest wykorzystany za pieniądze podatnika jako airtaxi w kampanii prezydenckiej, kuriozalny jest fakt, że rząd kilka lat temu kupił bez przetargu flotę samolotów vipowskich (jedyny zakup lotniczy obecnej ekipy), by teraz sępić samolot z załogą od narodowego przewoźnika.

    To wszystko powinno być wyjaśnione, ale nie będzie, bo po co.

    Nikt tu nie kwestionuje kwalifikacji pilotów, taki lot pewnie obsłużyłaby i załoga ucząca się dopiero latać. Kuriozalny jest sposób organizacji lotu. Całe szczęście, że tym razem nie było ładunków wybuchowych w skrzydłach i bomby termobarycznej pod siedzeniem, bo mielibyśmy powtórkę z nieudanego "Śmiało, zmieścisz się".

    Pewnie, można się poklepać po plecach, stwierdzić, że przecież się nic nie stało, przecież wylądowali, mieli papiery, więc o co chodzi. Tylko od takich drobnych 'nic się nie stało' to się zaczyna, a potem się kończy jak w Mirosławcu, Smoleńsku, czy uziemieniem MiGów 29 i Su-22, bo 'taki mały pierścień, to my se sami dorobimy'.
    mikesz, Valdi, Radek 75 and 13 others like this.

  8. #128

    Dołączył
    Aug 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Nazhir Zobacz posta
    a potem się kończy jak w Mirosławcu, Smoleńsku,
    Do trzech razy sztuka... A starają się mocno. W sumie sami niech się zabijają jak chcą, szkoda ewentualnych postronnych i tych co zostali zmuszeni do brani w tym udziału.
    mcxmcx, pwaos, saab900 and 1 others like this.

  9. #129

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Kluczowe dla mnie jest zdanie że trzeba poczekać na raport. Bo na podstawie niego można będzie wyciągać wnioski. Pośpiech wskazany jest jedynie podczas łapania pcheł.

    Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
    Wiesz po co pisze się raporty? Po to, aby w przyszłości tych samych błędów nie popełniać. Zapewne w tym przypadku, raport pojawi się za 5 lat i jak dobrze pójdzie, to nie będzie utajniony. Nikomu korona z głowy nie spadnie...

  10. #130

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Dlatego jak były jakieś niedociągnięcia ,to należy je wykazać w raporcie.
    Zwłaszcza powinno zależeć PLL Lot na oczyszczeniu imienia.

  11. #131

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Tutaj ciekawe zebranie informacji:
    Ujawniamy. Tak tuszowano incydent z udziałem prezydenta Andrzeja Dudy - WP Wiadomości

    Chyba sporej ilości osób zależało aby schować temat pod dywan.
    mcxmcx and myszygon like this.

  12. #132
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft over the rainbow

    Domyślnie

    Pomijając polityczne bicie piany, to jest to odpowiedź na pytanie: dlaczego loty o statusie HEAD powinny być wykonywane przez lotnictwo państwowe, a nie jakąś podnajętą firmę z niedostosowanymi procedurami operacyjnymi.

    A bardziej niż ten start w VFR mnie osobiście przeraża to, że opisane ustalenia post-factum wiceministrowie, Prezes i członkowie Zarządu LOT oraz Prezes PAŻP dokonują na... WHATS APPIE! Gdzie rozum?


  13. #133

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rosenzweigova Zobacz posta
    dlaczego loty o statusie HEAD powinny być wykonywane przez lotnictwo państwowe, a nie jakąś podnajętą firmę z niedostosowanymi procedurami operacyjnymi.
    Żeby było łatwiej zatuszować naginanie własnych procedur? Przecież to była kwestia dostarczenia ludzi do domu, a nie jakiś bardzo ważny i nie cierpiący zwłoki interes państwowy...

    A mnie w tym wszystkim martwi, że dowody znikają, tak samo znikają dowody z wypadku samochodu rządowego... W jakim kraju żyjemy?

    A i jeszcze jedno. Zaraz z VIP-ami będą latali sami nieudacznicy bo każdy pilot będzie zdawał sobie sprawę, że w takiej sytuacji niezależnie od podjętych decyzji jego kariera się niechybnie skończy lub w najlepszym przypadku będzie miał pod górę do końca kariery... Będzie albo tym co odmówił prezydentowi/ministrowi itd albo tym co złamał procedury z prezydentem na pokładzie. Mamy w swojej historii przykłady podejmowania obu decyzji.
    Mike28, mcxmcx, malgond and 13 others like this.

  14. #134

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    Tutaj ciekawe zebranie informacji:
    Ujawniamy. Tak tuszowano incydent z udziałem prezydenta Andrzeja Dudy - WP Wiadomości

    Chyba sporej ilości osób zależało aby schować temat pod dywan.

    "Złamane są wewnętrzne procedury. Przepisy europejskie nic na ten temat nie mówią" - przyznaje w pewnym momencie rzecznik LOT-u Krzysztof Moczulski.
    Oj Egon Egon
    Kazor and junek like this.

  15. #135

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DrOzda Zobacz posta
    Oj Egon Egon
    A to na tym forum można tak kogoś wywoływać do tablicy ze względu na to gdzie pracuje i jakie stanowisko zajmuje?

  16. #136
    Awatar pablo2208

    Dołączył
    Sep 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    A to na tym forum można tak kogoś wywoływać do tablicy ze względu na to gdzie pracuje i jakie stanowisko zajmuje?
    A dlaczego nie? Skoro i tak się wypowiadał już w temacie
    grindavik, morrowind96 and kzet69 like this.
    Pozdrawiam Pablo



  17. #137

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    A to na tym forum można tak kogoś wywoływać do tablicy ze względu na to gdzie pracuje i jakie stanowisko zajmuje?
    A to jest Dr.Jekyll i Mr.Hyde ? Oficjalnie "procedury i bezpieczeństwo to podstawa" , no ale w tym wypadku "w zasadzie to tylko wewnętrzne procedury , można się rozejść".

    A poza tym:

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Kluczowe dla mnie jest zdanie że trzeba poczekać na raport. Bo na podstawie niego można będzie wyciągać wnioski. Pośpiech wskazany jest jedynie podczas łapania pcheł.


    Czyli tak z dekadę jak już wszyscy zapomną.
    mcxmcx, pwaos, junek and 5 others like this.

  18. #138

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pablo2208 Zobacz posta
    A dlaczego nie? Skoro i tak się wypowiadał już w temacie
    Niby tak, ale to dla mnie personalne ataki na użytkownika forum. Po prostu mnie to razi. W takiej atmosferze najprościej mu milczeć zamiast coś powiedzieć co rzucało by jakieś światło na sprawę...

    Cytat Zamieszczone przez DrOzda Zobacz posta
    A to jest Dr.Jekyll i Mr.Hyde ? Oficjalnie "procedury i bezpieczeństwo to podstawa" , no ale w tym wypadku "w zasadzie to tylko wewnętrzne procedury , można się rozejść".
    Nie neguję, ale wywoływanie personalnie innego użytkownika forum ma głębszy sens? Bardzo blisko od tego do jakiegoś szczucia pracowników LOT za decyzje góry/rządu?
    aleks70 likes this.

  19. #139

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    Niby tak, ale to dla mnie personalne ataki na użytkownika forum. Po prostu mnie to razi. W takiej atmosferze najprościej mu milczeć zamiast coś powiedzieć co rzucało by jakieś światło na sprawę...



    Nie neguję, ale wywoływanie personalnie innego użytkownika forum ma głębszy sens? Bardzo blisko od tego do jakiegoś szczucia pracowników LOT za decyzje góry/rządu?
    O toto lepiej milczeć a nie ściemniać. Zwłaszcza mając świadomość że się osobiście uczestniczyło w akcji rozmydlania incydentu.

    Przepraszam bardzo pracownicy LOT-u to nie są ubezwłasnowolnione dzieci , jeśli poddają się zewnętrznej presji to może niech pomyślą o zmianie zawodu. Właśnie minęła 11 rocznica wypadku. Właśnie z tego samego powodu.
    pwaos, Kazor, lukaszjb and 4 others like this.

  20. #140

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez DrOzda Zobacz posta
    O toto lepiej milczeć a nie ściemniać.
    Ściemniać czy stwierdzać fakty? Coś tutaj za dużo uproszczeń albo czegoś nie rozumiem. Gdzie ta ściema?

    I tak mi się jakoś pomyślało: Polacy nie są ubezwłasnowolnieni. Jak się nie podoba rząd to go zmieńmy.

    A tak jeszcze na marginesie. Wiadomo co z tymi rządowymi 737, które bardzo długo stały potem długo załoga "nabijała" 250h oblotu. Latają już jako HEAD?

Strona 7 z 21 PierwszyPierwszy ... 5 6 7 8 9 17 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •