Strona 8 z 21 PierwszyPierwszy ... 6 7 8 9 10 18 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 141 do 160 z 418
Like Tree1009Likes

Wątek: 2020.07.02 Samolot z prezydentem Duda wystartował z lotniska niekontrolowanego

  1. #141
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie


    Polecamy

    Póki co, tylko tyle o nim wiemy.

    https://www.polityka.pl/tygodnikpoli...0-mln-dol.read
    Krzychun likes this.

  2. #142

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Generalnie dmuchamy balon....

    Jak Pasażer nr 1 wbija się w PZL W-3 i ląduje na trawniku czy parkingu to nikt afery nie kręci, tu polecieli 4 minuty VFR-em (całkiem niedawno normalna sytuacja np. na EPBY gdzie po g. 15:00 ATCO zamykał drzwi na wieży i szedł do domu, a lufy, rayany i cała reszta dzielnie sobie radziła) i robi się z tego wydarzenie na miarę Smoleńska.

    Osobiście nie widziałem tego ściśle tajnego dokumentu (instrukcji LOT) którego naruszenie wszyscy wytykają, ale jeśli tam stoi napisane że w lotach specjalnych nie wolno wykonywać operacji poza obszarem kontrolowanym to po prostu trzeba wziąć to na klatę i tyle. Po co naginać rzeczywistość, udawać i kombinować...

    Z drugiej strony osobiście widziałem LOT-owski samolot lecący w klasie G i jeszcze wszyscy klaskali uszami z radości.... więc to też nie jest tak do końca, że się nie da...
    Rosenzweigova likes this.

  3. #143

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    A to my dmuchamy czy może ci co zamiast wyjaśnić problem bardziej się skupiają na tym jak ukręcić tematowi łeb?

    Pytanie kogo co bardziej bulwersuje. Bo coś się stało no to się stało. Ale chyba bardziej godne napiętnowania jest to co się stało/dzieje potem?
    Kazor, mcxmcx, junek and 2 others like this.

  4. #144

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    .... chyba bardziej godne napiętnowania jest to co się stało/dzieje potem?
    To co się stało "potem" to jest już tylko polityka. Piętnowanie polityki daje tyle co polewanie wodą kaczki - otrzepie się i poczłapie dalej...

  5. #145

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krótka Prosta Zobacz posta
    (całkiem niedawno normalna sytuacja np. na EPBY gdzie po g. 15:00 ATCO zamykał drzwi na wieży i szedł do domu, a lufy, rayany i cała reszta dzielnie sobie radziła) i robi się z tego wydarzenie na miarę Smoleńska.
    Według mojego rozumowania porównanie nietrafione, bo po godzinach pracy kontrolera lotów na lotniskach EPBY czy EPSY loty odbywają się bo jest obecny informator AFIS, a w tym przypadku oficjalnie nie było nikogo.
    Ostatnio edytowane przez R.R.R ; 20-04-2021 o 16:16 Powód: ograniczenie cytatu

  6. #146
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    Wiadomo co z tymi rządowymi 737, które bardzo długo stały potem długo załoga "nabijała" 250h oblotu. Latają już jako HEAD?
    Cytat Zamieszczone przez sprajt2 Zobacz posta
    Póki co, tylko tyle o nim wiemy.
    Wiemy więcej niż w tym artykule Polityki Samoloty dla VIP-ów
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  7. #147

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Przypomnijcie mi, jaki nick ma pan rzecznik Krzysztof Moczulski na forum...?

  8. #148

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez junek Zobacz posta
    Przypomnijcie mi, jaki nick ma pan rzecznik Krzysztof Moczulski na forum...?
    Krzysztof Moczulski
    @egonolsen1978
    i wariacje.

  9. #149
    Awatar HINCulek_av

    Dołączył
    Apr 2020

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krótka Prosta Zobacz posta
    Generalnie dmuchamy balon....

    Jak Pasażer nr 1 wbija się w PZL W-3 i ląduje na trawniku czy parkingu to nikt afery nie kręci, tu polecieli 4 minuty VFR-em (całkiem niedawno normalna sytuacja np. na EPBY gdzie po g. 15:00 ATCO zamykał drzwi na wieży i szedł do domu, a lufy, rayany i cała reszta dzielnie sobie radziła) i robi się z tego wydarzenie na miarę Smoleńska.

    Osobiście nie widziałem tego ściśle tajnego dokumentu (instrukcji LOT) którego naruszenie wszyscy wytykają, ale jeśli tam stoi napisane że w lotach specjalnych nie wolno wykonywać operacji poza obszarem kontrolowanym to po prostu trzeba wziąć to na klatę i tyle. Po co naginać rzeczywistość, udawać i kombinować...

    Z drugiej strony osobiście widziałem LOT-owski samolot lecący w klasie G i jeszcze wszyscy klaskali uszami z radości.... więc to też nie jest tak do końca, że się nie da...
    Jeszcze zabawniejszy jest fakt, że te ściśle tajne dokumenty stoją otworem w internecie, jeśli potrafi się używać czegoś takiego jak Google


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  10. #150

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez R.R.R Zobacz posta
    Według mojego rozumowania porównanie nietrafione, bo po godzinach pracy kontrolera lotów na lotniskach EPBY czy EPSY loty odbywają się bo jest obecny informator AFIS, a w tym przypadku oficjalnie nie było nikogo.
    Jak to nie było? Był ale tylko do 22...... przed 22 "delegacja" już była na lotnisku. I czy te "godziny" bądź minuty tej osoby aż tak były na styk że "se idę do domu"? I kolejne pytanie....: czy tak spektakularne wydarzenie jak lądowanie dużego samolotu (i to jeszcze z głową państwa) w województwie Lubuskim nie spowodowało jakiejś szczególnej uwagi "lotniska", i lub nawet zabezpieczenie odlotu samolotu pomimo depeszy (plan lotu)? Trochę mi się tu logika nie klei...

  11. #151

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stiletto Zobacz posta
    były na styk że "se idę do domu"?
    Są zawody ze ścisłym rozliczaniem czasu pracy np. czas pracy kierowcy. Kierowca tez ma problemy jeśli przekroczy czas pracy lub jazdy. Tutaj wielu pracowników było postawionych w sytuacji w której nie mieli możliwości odjęcia dobrej decyzji. Mogli podjąć tylko złe lub gorsze. Tak trudno to zrozumieć?

  12. #152
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Są zasady, albo ich nie ma. Skoro są, to obowiązują. Nie rozumiem skąd takie zastanawianie się. Dla jednego "na styk" będzie minuta, dla drugiego 10 minut, a dla mojego kolegi czasami nawet godzina.
    Cytat Zamieszczone przez stiletto Zobacz posta
    Jak to nie było? Był ale tylko do 22...... przed 22 "delegacja" już była na lotnisku. I czy te "godziny" bądź minuty tej osoby aż tak były na styk że "se idę do domu"? I kolejne pytanie....: czy tak spektakularne wydarzenie jak lądowanie dużego samolotu (i to jeszcze z głową państwa) w województwie Lubuskim nie spowodowało jakiejś szczególnej uwagi "lotniska", i lub nawet zabezpieczenie odlotu samolotu pomimo depeszy (plan lotu)? Trochę mi się tu logika nie klei...

  13. #153
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stiletto Zobacz posta
    czy tak spektakularne wydarzenie jak lądowanie dużego samolotu (i to jeszcze z głową państwa) w województwie Lubuskim
    To jest spektakularne co najwyżej dla lokalnych działaczy partyjnych i początkujących spotterów. W odróżnieniu od ruchu drogowego, taki HEAD ma jedynie zapewnione pierwszeństwo względem innych samolotów (a i od tego są wyjątki). Być może jeszcze wojsko jakoś dodatkowo monitoruje taki samolot na swoich radarach. Ale wszystkie przepisy obowiązują: w statusie HEAD nie wolno pędzić setką w zabudowanym, wyprzedzać na trzeciego, ciąć prywatne posesje czy blokować pół miasta, żeby tylko przeciąć gdzieś wstęgę albo wygłosić płomienną przemowę na wiecu.

  14. #154
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stiletto Zobacz posta
    Trochę mi się tu logika nie klei...
    Fakt, to nielogiczne, że nie było kolejki chętnych do wzięcia odpowiedzialności za bajzel organizacyjny. Musi spisek.

    Piotr
    Kazor, myszygon, Radek 75 and 1 others like this.

  15. #155

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sprajt2 Zobacz posta
    Są zasady, albo ich nie ma. Skoro są, to obowiązują. Nie rozumiem skąd takie zastanawianie się. Dla jednego "na styk" będzie minuta, dla drugiego 10 minut, a dla mojego kolegi czasami nawet godzina.
    Zasady to jakiś tam aksjomat...niby. W lotnictwie niema czegoś takiego jak zasady. Są instrukcje, procedury, "dobre praktyki". I nawet na podstawie dobrych praktyk tworzy się procedury (osobiście kilka takich opracowałem, uzgodniłem i wdrożyłem). One (te procedury) kompletnie wyeliminowały coś takiego jak piszesz "na styk". Był a w zasadzie jest cały czas "system podwójnej kontroli" tego co stworzyłem.

  16. #156

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    Są zawody ze ścisłym rozliczaniem czasu pracy np. czas pracy kierowcy. Kierowca tez ma problemy jeśli przekroczy czas pracy lub jazdy. Tutaj wielu pracowników było postawionych w sytuacji w której nie mieli możliwości odjęcia dobrej decyzji. Mogli podjąć tylko złe lub gorsze. Tak trudno to zrozumieć?
    Zgadzam się z Tobą. I między innymi (nie wiem czy to zawód czy nie) jest "personel lotniczy" (piloci, personel pokładowy, kontrolerzy, itd.). Ilu i jacy to byli pracownicy lotniska Babimost? Czy decyzję taką a nie inną z kimkolwiek konsultowali (przełożeni, kadra zarządzająca niższa lub wyższa)? Jak faktycznie przedstawiał się "czas czynności lotniczych" (no bo o tym się de facto nie pisze) tego lub tych "pracowników" o których piszesz?

  17. #157

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Loty VIP muszą być traktowane z najwyższą starannością, nie wiem jak można tego nie rozumieć i bagatelizować złamanie przepisów. Dla porównania:
    https://www.sport.pl/pilka/7,65081,2...-lotnisku.html
    W Polsce też są ludzie którzy napiszą skargę że samolot im hałasował a już było po czasie.
    SPMRK and myszygon like this.

  18. #158

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stiletto Zobacz posta
    Czy decyzję taką a nie inną z kimkolwiek konsultowali (przełożeni, kadra zarządzająca niższa lub wyższa)?
    Znaczy konsultować naginanie przepisów z przełożonym bo prezydent chce wrócić do domu samolotem? I właśnie dlatego, że większość z jego "obstawy" tak myśli że przecież można zadzwonić, załatwić, wymusić coś to potem mamy Smoleńsk, sławny lot do Gruzji, pękające opony w samochodzie dla VIP-ów itd. itp. Ale to nie będzie lepiej do czasu jak całe pokolenie nie wymrze w Polsce.

  19. #159

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Loty VIP muszą być traktowane z najwyższą starannością, nie wiem jak można tego nie rozumieć i bagatelizować złamanie przepisów. Dla porównania:
    https://www.sport.pl/pilka/7,65081,2...-lotnisku.html
    W Polsce też są ludzie którzy napiszą skargę że samolot im hałasował a już było po czasie.
    Ku ścisłości artykułu. To w końcu spędzili noc: w samolocie, na lotnisku w Berlinie czy pojechali do Monachium? (takie to media czasów obecnych....)

    Pytanie kończące....: to jak w końcu faktycznie wyglądały te "czynności lotnicze" personelu z Babimostu? proszę o jakąś merytorykę a nie linki "mediów czasów obecnych".....

  20. #160
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    @Stiletto - zlituj się. O 22 Babimost przestawał spełniać wymagania organizatora tego lotu. Tenże organizator olał to i nie przygotował wariantu na ewentualność spóźnienia. Naprawdę chcesz gadać dlaczego ktoś inny niż załoga nie chciał ratować tyłka tego leniucha?

    Piotr
    djzybi, macieju, sprajt2 and 5 others like this.

Strona 8 z 21 PierwszyPierwszy ... 6 7 8 9 10 18 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •