Strona 9 z 21 PierwszyPierwszy ... 7 8 9 10 11 19 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 161 do 180 z 418
Like Tree1009Likes

Wątek: 2020.07.02 Samolot z prezydentem Duda wystartował z lotniska niekontrolowanego

  1. #161

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    @Stiletto - zlituj się. O 22 Babimost przestawał spełniać wymagania organizatora tego lotu. Tenże organizator olał to i nie przygotował wariantu na ewentualność spóźnienia. Naprawdę chcesz gadać dlaczego ktoś inny niż załoga nie chciał ratować tyłka tego leniucha?

    Piotr
    Tak. Chcę rozmawiać.

  2. #162

    Dołączył
    Dec 2016

    Domyślnie

    Czy nie chodzi przypadkiem o to, że o godz. 22 przestrzeń wokół lotniska Babimost przestała być przestrzenią kontrolowaną i ktoś mógł tam wlecieć bez zwolenia ATC? W AIP Polska stoi napisane: „CTR ZIELONA GÓRA/Babimost aktywny w godzinach pracy organu TWR ZIELONA ZIELONA GÓRA/Babimost”.

  3. #163

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    Są zawody ze ścisłym rozliczaniem czasu pracy np. czas pracy kierowcy. Kierowca tez ma problemy jeśli przekroczy czas pracy lub jazdy. Tutaj wielu pracowników było postawionych w sytuacji w której nie mieli możliwości odjęcia dobrej decyzji. Mogli podjąć tylko złe lub gorsze. Tak trudno to zrozumieć?
    Twój argument jest inwalidą - w rozporządzeniach Parlamentu Europejskiego jest zapis (dokładnie chodzi o art 12/561/2006 WE) zgodnie z którym jeżeli nie zagraża to bezpieczeństwu drogowemu (a te kilka minut nie sprawia że kierowca nagle staje się rządnym krwi rzeźnikiem) to w stanie wyższej konieczności może wydłużyć czas pracy bez wynikających z tego konsekwencji. Tym stanem wyższej konieczności jest nie tylko dostawa towaru szybko psujacego sie, ale również zjazd na parking albo tzw 'poszukiwanie miejsca parkingowego'. Jakby ktoś na wieży posiedział 10 minut dłużej to nagle by nie spowodował katastrofy lotniczej - zwlaszcza w tak zatłoczonym CTR jak Babimost.
    Kazor likes this.

  4. #164

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    Tutaj ciekawe zebranie informacji:
    Ujawniamy. Tak tuszowano incydent z udziałem prezydenta Andrzeja Dudy - WP Wiadomości

    Chyba sporej ilości osób zależało aby schować temat pod dywan.
    Temat nie był ruszany na forum od sierpnia 2020. Aż do teraz. Zastanawia mnie powód i dlaczego teraz wp temat ponownie wywlokło i wątek na forum znowu jest poruszany
    aleks70 and Gabec like this.

  5. #165
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez samatyranin Zobacz posta
    Jakby ktoś na wieży posiedział 10 minut dłużej to nagle by nie spowodował katastrofy lotniczej - zwlaszcza w tak zatłoczonym CTR jak Babimost.
    I takie zdanie w raporcie PKBWL nas rozbawi.

    Piotr

  6. #166

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez samatyranin Zobacz posta
    Jakby ktoś na wieży posiedział 10 minut dłużej to nagle by nie spowodował katastrofy lotniczej
    Przecież posiedział dłużej.

  7. #167

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stiletto Zobacz posta
    Zastanawia mnie powód i dlaczego teraz wp temat ponownie wywlokło
    Bo od ponad roku panuje permanentny sezon ogórkowy
    Nurkoman likes this.

  8. #168

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez samatyranin Zobacz posta
    Tym stanem wyższej konieczności jest nie tylko dostawa towaru szybko psujacego sie, ale również zjazd na parking albo tzw 'poszukiwanie miejsca parkingowego'.
    A to ludzie są tym towarem szybko psującym się czy ten samolot tam nie mógł być "zaparkowany"?

  9. #169
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stiletto Zobacz posta
    to jak w końcu faktycznie wyglądały te "czynności lotnicze" personelu z Babimostu? proszę o jakąś merytorykę a nie linki "mediów czasów obecnych"...
    A mogły se wyglądać jak chciały.
    Rzyci dał sztab dudeła, kropka!
    pwaos, PeK, sprajt2 and 1 others like this.

  10. #170

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    A to ludzie są tym towarem szybko psującym się czy ten samolot tam nie mógł być "zaparkowany"?
    Wiesz - skoro dla takiego air force one potrafia zamknac cala przestrzen i lotnisko bo ląduje a typka w C150 straszyć że go zestrzelą jak nie zmieni kursu to rownie dobrze mozna powiedziec, że 'Budyń' był tym towarem szybko psujacym sie.

  11. #171
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Za tydzień w czwartek 29 kwietnia o godzinie 10:00 będzie posiedzenie podkomisji sejmowej poświęcone wyłącznie tej sprawie. Marszałek Witek wyraziła na to zgodę. I będzie to posiedzenie stacjonarne a nie online.
    https://sejm.gov.pl/Sejm9.nsf/calend...ate=2021-04-29

  12. #172
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez samatyranin Zobacz posta
    Wiesz - skoro dla takiego air force one potrafia zamknac cala przestrzen i lotnisko bo ląduje a typka w C150 straszyć że go zestrzelą jak nie zmieni kursu to rownie dobrze mozna powiedziec, że 'Budyń' był tym towarem szybko psujacym sie.
    Ci od AF1 wiedzą jak to się robi i mają pod ręką co trzeba aby C150 rzeczywiście zmienił kurs. W tym przypadku nie zrobiono literalnie nic, nie było niczego pod ręką nawet planu B i wyraźnie organizator nie miał zielonego pojęcia jak to się robi.

    Piotr

  13. #173
    Awatar Don Corleone

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Maastricht

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez samatyranin Zobacz posta
    Twój argument jest inwalidą - w rozporządzeniach Parlamentu Europejskiego jest zapis (dokładnie chodzi o art 12/561/2006 WE) zgodnie z którym jeżeli nie zagraża to bezpieczeństwu drogowemu (a te kilka minut nie sprawia że kierowca nagle staje się rządnym krwi rzeźnikiem) to w stanie wyższej konieczności może wydłużyć czas pracy bez wynikających z tego konsekwencji. Tym stanem wyższej konieczności jest nie tylko dostawa towaru szybko psujacego sie, ale również zjazd na parking albo tzw 'poszukiwanie miejsca parkingowego'. Jakby ktoś na wieży posiedział 10 minut dłużej to nagle by nie spowodował katastrofy lotniczej - zwlaszcza w tak zatłoczonym CTR jak Babimost.
    To jak już sobie czytamy, to polecam m.in. EC/2008/216, EC/2017/373 i ICAO Doc 9966, szczególnie Appendix D. pkt. D3.

  14. #174

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Ci od AF1 wiedzą jak to się robi i mają pod ręką co trzeba aby C150 rzeczywiście zmienił kurs. W tym przypadku nie zrobiono literalnie nic, nie było niczego pod ręką nawet planu B i wyraźnie organizator nie miał zielonego pojęcia jak to się robi.
    Państwo z dykty to i planowanie z dykty. Co zrobisz.

  15. #175

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Historia wróciła nie po dlatego że trzeba tam coś wyjaśniać pod względem organizacyjnym, choć być może Sejm dowie się że od kilku lat w PKBWL nie ma nikogo kto się zna na służbach ruchu lotniczego... Historia wróciła bo ujawniła skrajną patologię polegającą na tym że szef PAŻP z szefem LOT prowadzili co najmniej aktywny dialog z najwyższymi władzami w państwie jak te naruszenia przepisów ukryć.
    walusinsky, 12wit, pwaos and 17 others like this.

  16. #176
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krótka Prosta
    Jak Pasażer nr 1 wbija się w PZL W-3 i ląduje na trawniku czy parkingu to nikt afery nie kręci, tu polecieli 4 minuty VFR-em (całkiem niedawno normalna sytuacja np. na EPBY gdzie po g. 15:00 ATCO zamykał drzwi na wieży i szedł do domu, a lufy, rayany i cała reszta dzielnie sobie radziła)
    A nie sądzisz, że jest pewna różnica pomiędzy zaplanowanym (mam nadzieję) i dobrze przygotowanym przez odpowiednie służby (tu też mam nadzieję, ale raczej przeważają wątpliwości) lotem śmigłowcem o MTOW <6T, który jest z definicji przystosowany do latania w VFR, a cięciem jetem o MTOW 35-40T z zupełnie inną prędkością przez przestrzeń G bez zabezpieczenia separacji itd? Trochę inne prędkości, trochę inne masy, trochę inne przygotowanie załogi (W3 pewnie odczuwalną część czasu latają na V, podczas gdy załoga LOT jednak z definicji porusza się na I).

    Poza tym trochę inaczej szykujesz się do lotu, kiedy wiesz, że będziesz leciał w rygorze niekontrolowanym, a inaczej kiedy chwilę przed startem się to okazuje. Poza tym tutaj nie mówimy o standardowym locie rozkładowym, tylko o transporcie VIPa ze statusem HEAD. Sorry, od tego jest sztab ludzi żeby wszystkie takie scenariusze przewidzieć.

    Wszystkie relacje wskazują, że to jest wydarzenie na miarę Smoleńska, jeśli chodzi o przygotowanie. Tam też nie mieli opcji zapasowych. Wiadomo było, że jeśli nie wylądują są w czarnej d: Witebsk jako lotnisko zapasowe był zamknięty, nigdzie poza Smoleńskiem nie było przygotowanego transportu. Tak, jak słusznie napisał Pek:
    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    O 22 Babimost przestawał spełniać wymagania organizatora tego lotu. Tenże organizator olał to i nie przygotował wariantu na ewentualność spóźnienia.
    Cytat Zamieszczone przez Krótka Prosta
    Generalnie dmuchamy balon....
    (...) robi się z tego wydarzenie na miarę Smoleńska.
    To nie jest dmuchanie balonu. Służby, które były odpowiedzialne za bezpieczeństwo VIPa nie wykonały swojej pracy, tak jak w Smoleńsku. Reszta tego zdarzenia to próba wyjścia przez jednostki (piloci i ATC) z bagna, w które zostali wsadzeni przez pkt 1. Tak, jak w Smoleńsku. Na szczęście tym razem znowu "się udało". W Smoleńsku nie.

    Ten balon trzeba dmuchać, bo widać, że po Mirosławicach i Smoleńsku nie zmieniło się niczyje nastawienie. Brak opcji, presja na pilotów, get-there--itis, Kapitan lotu HEAD z stosunkowo niewielkim doświadczeniem i z instruktorem (Ciekawe czy to był lot w stylu PICUS?). Brzmi znajomo?

    Oczywiście wiadomo, że takie szczury jak artykuł WP wypływają w sposób kontrolowany. Pytanie komu zależało na tym? Bo na tym, żeby rozmydlić sytuację przed wyborami to wiadomo ("no to wakacje" na koniec po ogłoszeniu wyborów mówi wszystko). Co do tego, to polecam film Fakty i Akty (Wag the dog).
    Ostatnio edytowane przez frik ; 22-04-2021 o 18:13 Powód: korekta nickow w cytatach
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  17. #177
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Tym bardziej, że każdy z tych osób jest opłacany właśnie za organizację, zabezpieczenie itp takich lotów. Jeśli wszystko ma być na pałę, to niech sobie umierają. Ale przynajmniej niech ograniczają przy tym koszty. Umrzeć można w znacznie tańszy sposób.

  18. #178

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    "Dajcie spokój przecież czerwone Seicento nie latają."
    mcxmcx, SPMRK, konradeck and 4 others like this.

  19. #179
    Awatar HINCulek_av

    Dołączył
    Apr 2020

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    PKBWL nie ma nikogo kto się zna na służbach ruchu lotniczego... .
    Sorry za OT, ja zdaje sobie sprawę że aktualna władza zrobiła spustoszenie w PKBWLu, ale z ekspertem od służb ruchu lotniczego to chyba tam od zawsze był problem, bo ciężko jest znaleźć eksperta z tej dziedziny który by chciał za taką kasę pracować.

    Nawet Maciej Lasek w jednym z ostatnich spotkań o tym mówił.

    A w temacie tego incydentu, to gdzies było mówione że człowiek z PKBWLu miał gotowy raport końcowy z tego zdarzenia ktory wksazywal na problem presji i wyleciał razem z raportem, i tym wlaśnie sposobem w komisji nie ma nikogo kto ma doświadczenie w lataniu liniowym.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  20. #180

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Oczywiście wiadomo, że takie szczury jak artykuł WP wypływają w sposób kontrolowany.
    Tu akurat myślę, że raczej tak nie było. Widzę zbieżność z niedawnym konfliktem wokół pojedynczej obsady ATC. Niewykluczone, że ktoś mocno niezadowolony zdecydował się pomóc przy opowiedzeniu historii. No i kluczowy może być także moment wycieku "dialogu" z Whatsappa. Nie posuwałbym się do tez o planowanym terminie wyjścia materiału, bo znacznie lepszy termin byłby np. przy dyskusji o pojedynczej obsadzie jakąś chwilę temu.

    Pozdrawiam, Adam
    HINCulek_av and maciass like this.

Strona 9 z 21 PierwszyPierwszy ... 7 8 9 10 11 19 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •