Kilkanaście dni po Smoleńsku:
https://www.google.com/amp/s/www.fak...ku/96wet71.amp
Oni się nigdy nie nauczą...
Wysłane z mojego LM-V500 przy użyciu Tapatalka
Nie mam pojęcia gdzie i jak to wpisać, ale...
https://wyborcza.pl/7,155287,2611528...naciskali.html
Ostatnio edytowane przez hawky ; 05-08-2020 o 16:11 Powód: błędna data i błędy format daty
Kilkanaście dni po Smoleńsku:
https://www.google.com/amp/s/www.fak...ku/96wet71.amp
Oni się nigdy nie nauczą...
Wysłane z mojego LM-V500 przy użyciu Tapatalka
Akurat tamten stary artykul jest nieprecyzyjny - brak sluzb ruchu lotniczego nie musi oznaczac, ze lotnisko jest zamkniete. Chyba byla wtedy o tym dyskusja tutaj.
Hm... ciekawe? Ciekawe czy to się potwierdzi?
W dodatku tam przewoźnikiem był SPLT, a tu LOT w którym podobno przepisy zabraniają korzystać z lotnisk i strefy niekontrolowanej.
Instrukcja head tego zabrania.
Instrukcja HEAD jest tutaj:
http://www.dz.urz.mon.gov.pl/zasoby/...Nr_146-sig.pdf
Ale nie wiem czy LOT stosuje się tylko do niej czy ma jeszcze jakieś wewnętrzne wytyczne. Loty rozkładowe wykonują tylko pod kontrolą ruchu lotniczego.
Wykonywanie operacji na zamkniętym lotnisku jest oczywiście zakazane. No ale dotyczy to tylko zwykłych, szarych obywateli. (przykład Modlin)
https://dlapilota.pl/wiadomosci/pols...niczego-modlin
W EPZG rządzi PPL którego prezesem jest Mariusz Szpikowski. Godziny pracy lotniska oraz służb ruchu są powszechnie znane, oczywiście nie ma problemu aby w razie potrzeby te godziny przedłużyć i na pewno byłoby to zrobione na potrzeby operacji o statusie HEAD. Wystarczy odpowiednia informacja z sensownym wyprzedzeniem.
Tu piszą więcej i wydaje mi się, że dość szczegółowo: https://tvn24.pl/wybory-prezydenckie...-lotow-4633876
EDIT
Dlatego napisałem "godziny pracy lotniska oraz służb ruchu".
Loty HEAD wymagają czasem wykonywania operacji z miejsc którym daleko nawet do lądowiska a o jakiejkolwiek służbie można zapomnieć. Instrukcja określa jak można wykonywać takie starty i lądowania z zapewnieniem oczekiwanego przez MON poziomu bezpieczeństwa.
Czy ja dobrze rozumiem, że LOTowskie embriony latają pod "kontrolą" SOPów LOT ORAZ instrukcji HEAD?
Czy ktoś może zweryfikować, czy SOPy LOTu dopuszczają wykonywanie operacji w przestrzeni G?
Bo skoro nie było ATC, to zapewne i CTR nie funkcjonował, więc od startu do FL95 lecieli w przestrzeni niekontrolowanej?
Do tego ciekawi mnie kwestia formalna wykorzystania "rządowego" Embriona i statusu HEAD na potrzeby kampanii wyborczej...
Pozdrawiam
Konradeck
Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.
Jeżeli to wszystko w artykule TVN24 to prawda ... Trzeba jasno powiedzieć sobie że rządzą nami idioci a co gorsza zatrudniają jeszcze większych bęcwałów. Jak można wiedząc że kontrola lotów przestaje pracować o 22:00 organizować o tej samej godzinie przyjazd na lotnisko i start. Przecież to się nie odbędzie w ciągu jednej sekundy. Jakim trzeba być matołem aby tak się tłumaczyć do TV ?!
W czasach szkoły podstawowej chłopak ode mnie z klasy popchnął drugiego ze schodów. Później bojąc się konsekwencji tłumaczył się wychowawczyni że tam ten sam upadł. Tutaj jest to samo. Organizacja leży, kontrola lotów ma przerwę, a piloci zostają zawieszeni bo wystartowali będąc ciśnieniowani przez idiotów których wieźli. Przecież w całej tej historii brakuje jeszcze pijaczka który wszedł niepostrzeżenie na teren lotniska i zasnął na silnikach.
Naszym rządzącym powinni kupić tanie tenisówki, kij, worek i prowiant i puszczać ich delegacje. Gdzie i czym się poruszają tam albo coś zniszczą albo się rozbiją. To nie życie to występ w cyrku.
,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara
Podasz ten dokładny zapis? Bo przejrzałem całą i nigdzie nie widzę ani słówka o tym.
BTW -sądzę, że nie SOP może zabraniać latania w klasie G, tylko raczej OMA... Jeśli jest tam o tym mowa. Czartery (ogólnie) często latają z przestrzeni niekontrolowanej. Loty z vipami na pokładach Lotowskich maszyn zapewne są czarterami (bo czym innym). Pytanie tylko co w OMA ma LOT. Nie zdziwiłbym się, gdyby był tam zapis pozwalający na operacje z przestrzeni niekontrolowanej.
Czyli teraz nawet w LOT do "wożenia" VIP-ów będą delegowania najgorsi których nie będzie żal przykładnie ukarać lub zwolnić?
Część z załóg LOT przeszła specjalne szkolenie i tylko oni są do tych lotów dopuszczeni.
Zakładki