Wygląda na pozostałości po AT-3. Dobrze że pilot cały, jeżeli faktycznie kolizja to worek szczęścia wybrany do cna.
Rozbił sie samolot należący do Goldwins Katastrofa lotnicza miÄdzy Wycinkami a Milewem | Radio PĹOĹSK - Pierwsi w powiecie, na podium w regionie!
Ostatnio edytowane przez frik ; 26-07-2020 o 23:32 Powód: tytul
Canon EOS 600D + Synta 8" + GSO 2" 2x , Canon EF 70-200mm f/4 L USM
Wygląda na pozostałości po AT-3. Dobrze że pilot cały, jeżeli faktycznie kolizja to worek szczęścia wybrany do cna.
Budować, Latać, Zalegalizować !
Jednoznacznie SP-RWD. Więcej zdjęć tutaj.
SP-RWD Goldwings Flight Academy.
Szczęście w nieszczęściu.
Rzeczywiście to było zderzenie z szybowcem???
Byłem dziś na miejscu i akurat wyciągali go. Na miejscu była również PKBWL i jej przedstawiciel nie potwierdził zderzenia z szybowcem. Powiedział, że spadał w korkociągu. Mam kilka fotek i sprobuje ja za chwile wstawić.
Kurczę żeby spadł w korkociągu to trzebaby się naprawdę postarać, sporo godzin zrobiłem na AT-3 i zarówno na klapach jak i bez przeciągnięta attrójka po prostu przepada.
To zależy która.
Teoretycznie te nowsze, które mają "odchylony" silnik, zachowują się w miarę prawidłowo. Tym niemniej np. go-around może czasem zaskoczyć, o ile się całej nogi nie wbije. Był taki wypadek parę lat temu w Sobieniach, gdzie bodajże SP-TPD (albo -G, nie pamiętam już) właśnie w ten sposób złożył się w prawo.
Trenowałem na jednym ze starszych, który przy treningu przeciągnięć, jeśli kulka nie była trzymana prawidłowo, miał tendencję do składania się dość gwałtownie na skrzydło.
Pozdrawiam
Konradeck
Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.
Zderzenie z szybowcem na prostej.
Film właściciela lądowiska:
https://www.youtube.com/watch?v=NSVbkXPjshI
Ciekawe jaki będzie finał tego. Typowe plasterki Reasona. Jeden choć nie miał obowiązku powinien się zgłosić bo tak rozsądek i kultura podpowiada, drugi gdyby robił normalny krąg a nie wejście jak Messerschmitt do ostrzału piechoty, pewnie by dojrzał ATeciaka. No i słońce. Szczerze to zastanawiałem się kiedy takie coś wydarzy się na Babicach a nie w Milewie...
Nie było mnie tam, ale autor filmu wyraźnie mówi, że szybowiec był w kręgu. Na dodatek ciągle miał wodę (widać jak ją spuszcza) więc i prędkość nieco większa.
Na Babicach jest RMZ i AFIS więc statystycznie prawdopodobieństwo dużo mniejsze, jakkolwiek....życie pisze różne scenariusze.
Wygląda to trochę jak przeciągnięcie dynamiczne, sam latam na At3 i wydaje mi się że wersje z wingletami mają nawet troszkę mniejszą tendencję do przeciągania się, aczkolwiek jak ktoś wcześniej pisałGorzej było z P2002, gdzie bardziej składał się do przeciągania na skrzydło."Kurczę żeby spadł w korkociągu to trzebaby się naprawdę postarać, sporo godzin zrobiłem na AT-3 i zarówno na klapach jak i bez przeciągnięta attrójka po prostu przepada."
k5 1200mm 2x ;)
ob. Najlepsza Chełmska szkoła awiacji.
Asthetic spotter
Zdjęcia na forum publikuje pierwszy raz. Jeśli zrobiłem coś nie tak, to przepraszam i proszę o instrukcję.
Zgodnie z przepisami nawet ratownik powinien przepuścić szybowca, chociaż zdarzają się próby ustawiania szybowców w holdingu przez co niektórych zarządców łąk. Szybowiec ma prawo lecieć nawet i 200 po kręgu, ograniczenie prędkości owszem jest ale tylko z dołu, a z góry VNE. Z wodą większość szybowców minimalną prędkość ma w granicach 110...120, a jeszcze wypadałoby dołożyć z 10 na okoliczność manewrów w pobliżu ziemi. Sprawa z punktu widzenia przepisów ewidentna, chociaż mnie uczyli zawsze obowiązkowo rozglądać się nie tylko w stronę pasa, ale również w drugą stronę i na wprost - czy przypadkiem ktoś nie podchodzi z prostej albo po samolotowym kręgu - pułap lotu podobny, więc gdyby ten z szybowca rozglądał się, to na pewno zobaczyłby spaliniarza po prawej.
A sam AT3 to wygląda na całkiem całkiem bezpieczny w lądowaniach na jeden punkt bez dobiegu.
Dzięki za wyjaśnienie, będę pamiętał gdy polecę z wodą Nie czepiam się przepisów, pierwszeństwa, prędkości. W ogóle się nie czepiam dlatego ciekawi mnie co ustalą...
Mniemam, że zabrakło pewnej systematyki, którą wymyśla się po to żeby zminimalizować prawdopodobieństwo wystąpienia takich i innych sytuacji. Zdarza mi się często być w powietrzu na lotnisku gdzie aktywna jest strefa skoków. Bez pewnych żelaznych zasad nazwijmy to "operacyjnych" łatwo lub dużo łatwiej o guza bo w pewnej chwili masz 14 skoczków losowo (dla pilota lecącego) rozrzuconych po niebie i "otworzonych"na różnych wysokościach, gdzieś z boku samolot stromo zniżający po zrzucie, dwa inne na kręgu, prostej lub kołujące po ziemi do pasa, holówkę wracającą po prostej do któregoś zakrętu i kilka szybowców w okolicy na termice. To tak już hardcorowo. Niby jest to wszystko jakoś poukładane ale kwadrat mimo świadomości sytuacyjnej nie ogarnie zawsze wszystkiego w każdej sekundzie dnia i dobrze jest trzymać się pewnych wymuszonych zasad dla własnego komfortu nawet gdy ma się milion-trzydzieści godzin wylatanych.
Przypomnę Radom-Piastów sprzed kilku lat gdzie oprócz kontaktu dwóch Cessn, było dużo więcej niż zwykle na tym lotnisku innych samolotów na kręgu i w dolocie,plus szybowce na swoim mniejszym kręgu. Radio tego dnia nie cichło i każdy swoje meldował a mimo to gong.
Raport pokaże co się wydarzyło ale zapewne Pilot zobaczył szybowiec w ostatnim momencie, leciał pod słonce i prawdopodobnie bardziej spoglądał na pas aniżeli przed siebie. Ponadto to było już w czwartym zakręcie (albo chwilę przed) więc prędkość już mała, możliwe że także pełne klapy (co zresztą widać na zdjęciach wraku),w następstwie gwałtowny manerw aby uniknąć zderzenia co w połączeniu z małą prędkoscią lotu (a może i zakrętem) dał przeciągniecię dynamiczne - a potem to już korkociąg do ziemi. Cud że przeżył.
O kurdę, maszyna na której robiłem wszystkie moje solówki. Szkoda jej cholernie, lubiłem ją. Najważniejsze że gościu przeżył, miał serio farta.
Po obejrzeniu filmu i zdjęć wraku mam dysonans poznawczy. Albo to wszystko jest dziełem speców od efektów specjalnych, albo AT-3 to jeden wielki zderzak Łagiewki, bo żeby po takim spotkaniu z terra firma wyjść o własnych siłach, tego współczesna fizyka nie obejmuje swoim zakresem.
Budować, Latać, Zalegalizować !
Zakładki