Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 25
Like Tree23Likes

Wątek: 2020.07.25 Wypadek SP-RWD w Milewie koło Płońska

  1. #1
    Awatar kondzior1014

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    EPMO

    Domyślnie 2020.07.25 Wypadek SP-RWD w Milewie koło Płońska


    Polecamy

    Ostatnio edytowane przez frik ; 26-07-2020 o 23:32 Powód: tytul
    Canon EOS 600D + Synta 8" + GSO 2" 2x , Canon EF 70-200mm f/4 L USM

  2. #2
    Awatar przemo1000

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Wilga

    Domyślnie

    Wygląda na pozostałości po AT-3. Dobrze że pilot cały, jeżeli faktycznie kolizja to worek szczęścia wybrany do cna.
    Budować, Latać, Zalegalizować !

  3. #3
    Senior Screener
    Awatar adamsc

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    Piastów/EPWA

    Domyślnie

    Wygląda na SP-RWD


  4. #4

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    WAW/EPWA

    Domyślnie

    Jednoznacznie SP-RWD. Więcej zdjęć tutaj.

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2019

    Domyślnie

    SP-RWD Goldwings Flight Academy.
    Szczęście w nieszczęściu.

  6. #6

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Rzeczywiście to było zderzenie z szybowcem???

  7. #7

    Dołączył
    May 2015

    Domyślnie

    Byłem dziś na miejscu i akurat wyciągali go. Na miejscu była również PKBWL i jej przedstawiciel nie potwierdził zderzenia z szybowcem. Powiedział, że spadał w korkociągu. Mam kilka fotek i sprobuje ja za chwile wstawić.

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Kurczę żeby spadł w korkociągu to trzebaby się naprawdę postarać, sporo godzin zrobiłem na AT-3 i zarówno na klapach jak i bez przeciągnięta attrójka po prostu przepada.

  9. #9
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    To zależy która.

    Teoretycznie te nowsze, które mają "odchylony" silnik, zachowują się w miarę prawidłowo. Tym niemniej np. go-around może czasem zaskoczyć, o ile się całej nogi nie wbije. Był taki wypadek parę lat temu w Sobieniach, gdzie bodajże SP-TPD (albo -G, nie pamiętam już) właśnie w ten sposób złożył się w prawo.

    Trenowałem na jednym ze starszych, który przy treningu przeciągnięć, jeśli kulka nie była trzymana prawidłowo, miał tendencję do składania się dość gwałtownie na skrzydło.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Zderzenie z szybowcem na prostej.

    Film właściciela lądowiska:
    https://www.youtube.com/watch?v=NSVbkXPjshI

  11. #11

    Dołączył
    May 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Zderzenie z szybowcem na prostej.

    Film właściciela lądowiska:
    https://www.youtube.com/watch?v=NSVbkXPjshI
    No prawie zderzenie bo nawet w nazwie filmu jest "close midair collision". Bardzo pouczający filmik. No i przyczyna oczywista, a worek ze szczęściem jakby bardziej pusty u gościa z AT-3.

  12. #12

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    Ciekawe jaki będzie finał tego. Typowe plasterki Reasona. Jeden choć nie miał obowiązku powinien się zgłosić bo tak rozsądek i kultura podpowiada, drugi gdyby robił normalny krąg a nie wejście jak Messerschmitt do ostrzału piechoty, pewnie by dojrzał ATeciaka. No i słońce. Szczerze to zastanawiałem się kiedy takie coś wydarzy się na Babicach a nie w Milewie...

  13. #13

    Dołączył
    May 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DrtSpike Zobacz posta
    Ciekawe jaki będzie finał tego. Typowe plasterki Reasona. Jeden choć nie miał obowiązku powinien się zgłosić bo tak rozsądek i kultura podpowiada, drugi gdyby robił normalny krąg a nie wejście jak Messerschmitt do ostrzału piechoty, pewnie by dojrzał ATeciaka. No i słońce. Szczerze to zastanawiałem się kiedy takie coś wydarzy się na Babicach a nie w Milewie...
    Nie było mnie tam, ale autor filmu wyraźnie mówi, że szybowiec był w kręgu. Na dodatek ciągle miał wodę (widać jak ją spuszcza) więc i prędkość nieco większa.

    Na Babicach jest RMZ i AFIS więc statystycznie prawdopodobieństwo dużo mniejsze, jakkolwiek....życie pisze różne scenariusze.

  14. #14
    Awatar echoman

    Dołączył
    Dec 2013

    Domyślnie

    Wygląda to trochę jak przeciągnięcie dynamiczne, sam latam na At3 i wydaje mi się że wersje z wingletami mają nawet troszkę mniejszą tendencję do przeciągania się, aczkolwiek jak ktoś wcześniej pisał
    "Kurczę żeby spadł w korkociągu to trzebaby się naprawdę postarać, sporo godzin zrobiłem na AT-3 i zarówno na klapach jak i bez przeciągnięta attrójka po prostu przepada."
    Gorzej było z P2002, gdzie bardziej składał się do przeciągania na skrzydło.
    k5 1200mm 2x ;)
    ob. Najlepsza Chełmska szkoła awiacji.
    Asthetic spotter


  15. #15

    Dołączył
    May 2015

    Domyślnie Milewo/Wycinki, SP-RWD, 26.07.2020

    Zdjęcia na forum publikuje pierwszy raz. Jeśli zrobiłem coś nie tak, to przepraszam i proszę o instrukcję.




    adamsc likes this.

  16. #16

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DrtSpike Zobacz posta
    drugi gdyby robił normalny krąg a nie wejście jak Messerschmitt do ostrzału piechoty, pewnie by dojrzał ATeciaka
    Zgodnie z przepisami nawet ratownik powinien przepuścić szybowca, chociaż zdarzają się próby ustawiania szybowców w holdingu przez co niektórych zarządców łąk. Szybowiec ma prawo lecieć nawet i 200 po kręgu, ograniczenie prędkości owszem jest ale tylko z dołu, a z góry VNE. Z wodą większość szybowców minimalną prędkość ma w granicach 110...120, a jeszcze wypadałoby dołożyć z 10 na okoliczność manewrów w pobliżu ziemi. Sprawa z punktu widzenia przepisów ewidentna, chociaż mnie uczyli zawsze obowiązkowo rozglądać się nie tylko w stronę pasa, ale również w drugą stronę i na wprost - czy przypadkiem ktoś nie podchodzi z prostej albo po samolotowym kręgu - pułap lotu podobny, więc gdyby ten z szybowca rozglądał się, to na pewno zobaczyłby spaliniarza po prawej.
    A sam AT3 to wygląda na całkiem całkiem bezpieczny w lądowaniach na jeden punkt bez dobiegu.

  17. #17

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    Dzięki za wyjaśnienie, będę pamiętał gdy polecę z wodą Nie czepiam się przepisów, pierwszeństwa, prędkości. W ogóle się nie czepiam dlatego ciekawi mnie co ustalą...
    Mniemam, że zabrakło pewnej systematyki, którą wymyśla się po to żeby zminimalizować prawdopodobieństwo wystąpienia takich i innych sytuacji. Zdarza mi się często być w powietrzu na lotnisku gdzie aktywna jest strefa skoków. Bez pewnych żelaznych zasad nazwijmy to "operacyjnych" łatwo lub dużo łatwiej o guza bo w pewnej chwili masz 14 skoczków losowo (dla pilota lecącego) rozrzuconych po niebie i "otworzonych"na różnych wysokościach, gdzieś z boku samolot stromo zniżający po zrzucie, dwa inne na kręgu, prostej lub kołujące po ziemi do pasa, holówkę wracającą po prostej do któregoś zakrętu i kilka szybowców w okolicy na termice. To tak już hardcorowo. Niby jest to wszystko jakoś poukładane ale kwadrat mimo świadomości sytuacyjnej nie ogarnie zawsze wszystkiego w każdej sekundzie dnia i dobrze jest trzymać się pewnych wymuszonych zasad dla własnego komfortu nawet gdy ma się milion-trzydzieści godzin wylatanych.
    Przypomnę Radom-Piastów sprzed kilku lat gdzie oprócz kontaktu dwóch Cessn, było dużo więcej niż zwykle na tym lotnisku innych samolotów na kręgu i w dolocie,plus szybowce na swoim mniejszym kręgu. Radio tego dnia nie cichło i każdy swoje meldował a mimo to gong.
    Rosenzweigova, frik and lukaszjb like this.

  18. #18

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Raport pokaże co się wydarzyło ale zapewne Pilot zobaczył szybowiec w ostatnim momencie, leciał pod słonce i prawdopodobnie bardziej spoglądał na pas aniżeli przed siebie. Ponadto to było już w czwartym zakręcie (albo chwilę przed) więc prędkość już mała, możliwe że także pełne klapy (co zresztą widać na zdjęciach wraku),w następstwie gwałtowny manerw aby uniknąć zderzenia co w połączeniu z małą prędkoscią lotu (a może i zakrętem) dał przeciągniecię dynamiczne - a potem to już korkociąg do ziemi. Cud że przeżył.

  19. #19
    Awatar Doctor Who

    Dołączył
    Feb 2015
    Mieszka w
    EPKK/EPBC

    Domyślnie

    O kurdę, maszyna na której robiłem wszystkie moje solówki. Szkoda jej cholernie, lubiłem ją. Najważniejsze że gościu przeżył, miał serio farta.

  20. #20
    Awatar przemo1000

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Wilga

    Domyślnie


    Polecamy

    Po obejrzeniu filmu i zdjęć wraku mam dysonans poznawczy. Albo to wszystko jest dziełem speców od efektów specjalnych, albo AT-3 to jeden wielki zderzak Łagiewki, bo żeby po takim spotkaniu z terra firma wyjść o własnych siłach, tego współczesna fizyka nie obejmuje swoim zakresem.
    Omega98 likes this.
    Budować, Latać, Zalegalizować !

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •