Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 38
Like Tree36Likes

Wątek: 2020.08.19 Fedex B767 lądowanie awaryjne w Los Angeles

  1. #1

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie 2020.08.19 Fedex B767 lądowanie awaryjne w Los Angeles


    Polecamy

    B767-3S2FER Fedex lądował awaryjnie w Los Angeles, po tym jak się okazało, że ma problem z wysunięciem i zablokowaniem lewego głównego podwozia. Pilot został ranny podczas ewakuacji z maszyny.

    Film z lądowania:
    https://youtu.be/tyVKN_q34tM

    FR24
    https://www.flightradar24.com/data/aircraft/n146fe

    Opis całości
    https://aviation-safety.net/wikibase/240254

  2. #2

    Dołączył
    Aug 2018

    Domyślnie

    Cargo nie mają trapów, czy po prostu nie używają?

  3. #3
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Piloci mają swój 'trap' - czyli linę z węzłami po której schodzą na dół.
    https://www.youtube.com/watch?v=_YZGH89WcPc

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Finch Zobacz posta
    Piloci mają swój 'trap' - czyli linę z węzłami po której schodzą na dół.
    https://www.youtube.com/watch?v=_YZGH89WcPc
    Wiem, ale wydawało mi się, że normalnie korzystają z trapu, chyba że się nie da. Wydaje się bezpieczniej.

  5. #5
    Moderator
    Awatar macieju

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Na filmie z lądowania widać jak pilot schodzi po tej linie ... ale chyba coś poszło nie tak i doznał kontuzji ...

  6. #6
    Awatar SaLMoN

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ełk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macieju Zobacz posta
    Na filmie z lądowania widać jak pilot schodzi po tej linie ... ale chyba coś poszło nie tak i doznał kontuzji ...
    No właśnie w okolicach 2:24 wygląda, jakby spadł - być może nie utrzymał się na linie przy schodzeniu.
    SaLMoN

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SaLMoN Zobacz posta
    No właśnie w okolicach 2:24 wygląda, jakby spadł - być może nie utrzymał się na linie przy schodzeniu.
    Znam paru amerykańskich pilotów nie z USAF i generalnie to sporych rozmiarów chłopaki. Nie wyglądają na takich, którzy regularnie ćwiczą na drążku....

  8. #8

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Procedury pewnie ,ale czy nie lepiej było podstawić schody pod drzwi .
    Nawet ta zwyżka już podjechała pod przód ,mógł wskoczyć na nią ,a nie spuszczać się po linie.
    grucha_e46 and grindavik like this.

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SaLMoN Zobacz posta
    No właśnie w okolicach 2:24 wygląda, jakby spadł - być może nie utrzymał się na linie przy schodzeniu.
    No właśnie slabo to wygląda - nie mogli im jakiejś drabinki dać zamiast sznurka z supełkami? Ja bym się osobiście bał po czymś takim biegać w wyjścoiwych pantflach (chyba że piloci jak "aniołowie zagłady" zmieniają w pracy regulaminowe buty na klapki. Nie mówiąc już o tym, ze jak jest trap i dostęp do niego to po co ryzykować skakanie po sznurkach>
    grindavik and grucha_e46 like this.

  10. #10

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie

    Czy ktoś ćwiczył takie opuszczanie kabiny. Trudno mi uwierzyć, że się da utrzymać na tak cienkiej lince.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    epgd

    Domyślnie

    Ta lina to troche nieporozumienie. Najlepiej gdyby byla oczywiscie drabinka, ale cienka lina z wezlami to chyba najgorsze rozwiazanie. Juz lepsza byla by zwykla gladka lina, ktora mozna by sobie oplatac i po ktorej mozna by sie spuscic - ryzykujac co najwyzej bolesne otarcia skory. Wezly powoduja ze nogi/rece sa odrywane od liny przez to czlowiek opada. A malo kto ma tyle sily - co tez wymagalo by to ciaglych treningow - by zejsc w sposob kontrolowany.

    A w tym przypadku, zastanawiam sie gdzie mu sie tak spieszylo. Ladowanie bylo bardzo udane, nie bylo widac zadnego ognia ani zagrozenia, a woz z platforma juz podjezdzal do kabiny...

  12. #12

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    W ogóle ciekawe jest nagranie z korespondencji, kilka razy robili low passa i za każdym razem co większa grupa ludzi patrzyła przez lornetki czy podwozie wyszło. Swoją drogą, w obecnych czasach montaż kamerek wraz z jakimś światłem, w miejscu gdzie oni jest chowane, rozwiązałby wiele dylematów.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Spacelord and grindavik like this.

  13. #13

    Dołączył
    Aug 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez potir Zobacz posta
    A w tym przypadku, zastanawiam sie gdzie mu sie tak spieszylo. Ladowanie bylo bardzo udane, nie bylo widac zadnego ognia ani zagrozenia, a woz z platforma juz podjezdzal do kabiny...
    Drugi chyba oknem wysiadał na podnośnik - nie mogli normalnie drzwiami wyjść?
    grindavik likes this.

  14. #14

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Dziwne to... Ewakuacja oknem czy włazem (jak np. w DHC) z kokpitu to backup na wypadek, gdyby standardowa droga przez drzwi była zablokowana / przestałaby istnieć / paliło by się po drugiej stronie.

    Tu samolot się zatrzymał w jednym kawałku, ognia nie widać a guz nabity.


    Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

  15. #15

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Co to za kanapowe teoretykowanie. Nie wiemy co było za plecami. Sygnalizacja pożarowa na silnikach na pewno spracowała. Jest jedna pewna droga ewakuacji i została wykorzystana.
    Maciey and chrafal like this.

  16. #16

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez luktr Zobacz posta
    ... Swoją drogą, w obecnych czasach montaż kamerek wraz z jakimś światłem, w miejscu gdzie oni jest chowane, rozwiązałby wiele dylematów.
    Ja bym poszedł jeszcze dalej. W razie podobnych kłopotów, otwiera się specjalny luk, który pozwala na "wystrzelenie" drona, który dokonuje inspekcji transmitując obraz do kokpitu w jakości 4K.

    Dla tych, którzy uważają, że odbyło się nie tak jak powinno być:
    https://www.fedex.com/en-us/home.html
    https://www.boeing.com/
    https://www.flylax.com/
    https://www.ntsb.gov/Pages/default.aspx

    Sugestie, komentarze, wątpliwości i wnioski, można wysłać bezpośrednio do zainteresowanych podmiotów.
    Na pewno zostaną one wysłuchane i uwzględnione w procedurach lotniska, producenta maszyny, instytucji państwowej i przewoźnika.
    lukas63 likes this.

  17. #17
    Awatar tawal

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Elbląg EPEL/Giżycko EPGM

    Domyślnie

    Chłop się połamał, ale zgodnie z procedurami. Czyli jest OK. Dziwny jest ten świat w XXI w, gdzie procedury zastąpiły logikę i myślenie. Nie tylko w lotnictwie...
    Nikonem, radyo, grucha_e46 and 9 others like this.
    Tadd --- N858 --- BINKA.PESEL,BODLA - BOKSU ---
    Canon 40D + 10" + TV 2x

  18. #18

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Niewykluczone, że po tym incydencie i na podstawie jego skutków, odpowiednie procedury zostaną zmienione.

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    okolice Łańcuta

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tawal Zobacz posta
    Chłop się połamał, ale zgodnie z procedurami.
    Nie sądzę, że zgodnie z procedurami. Ewakuacja z kokpitu przez okno i liną w dół to nie jest jedyna dopuszczalna droga ucieczki.

  20. #20
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie


    Polecamy

    Na innych forach piszą, ze niektóre 767F nie mają dmuchanych trapów, a jedynie linę w kokpicie i „inertia reels” w drzwiach wejściowych. Podobne zreszta są do ewakuacji z kokpitu w 747 i 787

    https://m.youtube.com/watch?v=2y5lNVbBeiU
    pwaos likes this.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •