Strona 6 z 9 PierwszyPierwszy ... 4 5 6 7 8 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 120 z 175
Like Tree235Likes

Wątek: 2021.01.09 Katastrofa 737-500 PK-CLC Sriwijaya

  1. #101

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez HINCulek_av Zobacz posta
    Ponadto uzyskaliśmy potwierdzenie, że nie doszło do żadnego przeciągnięcia, co także potwierdził FR24 że wartość 115kts to Ground Speed, Czyli tylko i wyłącznie prędkość względem ziemii.
    Z ciekawości, skoro używasz słowa "uzyskaliśmy" (czyli jak rozumiem - identyfikujesz się i możesz wyjaśnić).

    W tej fazie powinni mieć minimum 240kts, a sądząc po pomiarach obok byli już po akceleracji na F100 (przed spadkiem prędkości mieli blisko 300kts). To jakie jest to wyjaśnienie? Zmiana siły wiatru o 200kts na przestrzeni 30 sekund? 200 węzłów wiatru na poziomie 110? Może jest po prostu zbyt skrócone, ale na razie coś mi się nie klei.

    Pozdrawiam, Adam

  2. #102

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    W tej fazie powinni mieć minimum 240kts, a sądząc po pomiarach obok byli już po akceleracji na F100 (przed spadkiem prędkości mieli blisko 300kts). To jakie jest to wyjaśnienie?
    Spadek wysokości o 5000 ft w 10 sekund to prędkość pionowa 150m/s czyli 300kts w dół. To było gwałtowne nurkowanie z normalnego lotu początkowego. Ten zakręt był wykonany przed obniżaniem czy w trakcie?
    Ostatnio edytowane przez Marek. ; 04-02-2021 o 10:47 Powód: korekta wysokości

  3. #103
    Awatar HINCulek_av

    Dołączył
    Apr 2020

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    Z ciekawości, skoro używasz słowa "uzyskaliśmy" (czyli jak rozumiem - identyfikujesz się i możesz wyjaśnić).

    W tej fazie powinni mieć minimum 240kts, a sądząc po pomiarach obok byli już po akceleracji na F100 (przed spadkiem prędkości mieli blisko 300kts). To jakie jest to wyjaśnienie? Zmiana siły wiatru o 200kts na przestrzeni 30 sekund? 200 węzłów wiatru na poziomie 110? Może jest po prostu zbyt skrócone, ale na razie coś mi się nie klei.

    Pozdrawiam, Adam
    Podsylalwm gdzieś wyżej IAS i można to tak znaleźć. Zauważ, że przy praktycznie pionowym locie w dół prędkość względem ziemii będzie niska, TAS i IAS niekoniecznie. Ten samolot po prostu leciał dziobem pionowo w dół i niektórzy zinterpretowali błędnie ground speed i zaczęli snuć teorie że doszło do przeciagniecia, a takowe nie miało miejsca.

    Użyłem stwierdzenia zyskaliśmy potwierdzenia, jako my (ogół społeczeństwa lub wszyscy zainteresowani tym tematem.

    Pozdrawiam, Łukasz


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  4. #104
    Awatar HINCulek_av

    Dołączył
    Apr 2020

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HINCulek_av Zobacz posta
    Macie IAS


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Prosz


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  5. #105
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szajber Zobacz posta
    Czyli z FDR nie wynika że problem z A/T.

    Czyżby wrócił stary problem ze sterem kierunku ??
    Tamten problem powodował maksymalne wychylenie steru. Co nijak nie pasuje do "przechył w lewo, który systematycznie się powiększał aż samolot runął w dół"

    Cytat Zamieszczone przez arek_waw Zobacz posta
    Ciekawe w którym momencie rozłączono AP i AT i próbowano ogarnąć samolot ręcznie (o ile to w ogóle zrobiono).
    ZTCW autopilot wyłącza się po zmianie trybu nawigacji.

    W ogóle, wygląda na to, że katastrofa Adam Air 574 niczego nie nauczyła.
    Tam zmiana trybu nawigacji spowodowała odłączenie autopilota, restart systemu (wszystko, łącznie z ADI - off), a naturalna tendencja tego egzemplarza 737 do skrętu w prawo, stopniowy przechył i utratę kontroli (przy zerowej widzialności).

    Cytat Zamieszczone przez HINCulek_av Zobacz posta
    Ten samolot po prostu leciał dziobem pionowo w dół
    :facepalm:

  6. #106
    Awatar HINCulek_av

    Dołączył
    Apr 2020

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RedLite Zobacz posta
    Tamten problem powodował maksymalne wychylenie steru. Co nijak nie pasuje do "przechył w lewo, który systematycznie się powiększał aż samolot runął w dół"



    ZTCW autopilot wyłącza się po zmianie trybu nawigacji.

    W ogóle, wygląda na to, że katastrofa Adam Air 574 niczego nie nauczyła.
    Tam zmiana trybu nawigacji spowodowała odłączenie autopilota, restart systemu (wszystko, łącznie z ADI - off), a naturalna tendencja tego egzemplarza 737 do skrętu w prawo, stopniowy przechył i utratę kontroli (przy zerowej widzialności).
    https://youtu.be/5ESJH1NLMLs

    Dobrze podsumowane i do tego klasyka, czyli Children of magenta I genialne przedstawienie tego co dzieje się w kokpicie jak nagle trzeba "zmienić poziom automatyzacji" i zostaje się wytrąconym z rutyny.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  7. #107

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HINCulek_av Zobacz posta
    https://youtu.be/5ESJH1NLMLs
    Dobrze podsumowane i do tego klasyka, czyli Children of magenta I genialne przedstawienie tego co dzieje się w kokpicie jak nagle trzeba "zmienić poziom automatyzacji" i zostaje się wytrąconym z rutyny.
    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Albo tak jak w Airbusie FBW z flight envelope i mamy zabezpieczenie przed wytrąceniem z rutyny. B737 to obecnie jedyny produkowany samolot, który działa na zasadzie, że wprowadzamy innowacje, nowe autopiloty i inne systemy, ale nie muszą być zbyt niezawodne, bo jak coś się zepsuje, to je wyłączymy, a doświadczony pilot przejmie ręcznie stery i zawsze wyprowadzi samolot z opresji, tak jak zawsze to robił przez ostatnie pół wieku. .

  8. #108

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    ale nie muszą być zbyt niezawodne, bo jak coś się zepsuje, to je wyłączymy, a doświadczony pilot przejmie ręcznie stery i zawsze wyprowadzi samolot z opresji, tak jak zawsze to robił przez ostatnie pół wieku. .
    No i zazwyczaj się udaje. A jak się nie udało to był nieuk pewnie i licencję znalazł w chipsach. Za to linie nakazują kręcić pokrętłami zamiast sterami? Chyba smutne ale prawdziwe.
    radyo likes this.

  9. #109
    Awatar HINCulek_av

    Dołączył
    Apr 2020

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    No i zazwyczaj się udaje. A jak się nie udało to był nieuk pewnie i licencję znalazł w chipsach. Za to linie nakazują kręcić pokrętłami zamiast sterami? Chyba smutne ale prawdziwe.
    To tak działa.

    W linii raczej nie latasz, tylko pracujesz

    Jak chcesz latać to idziesz do ZUA lub zatrudniasz sie gdzieś gdzie mają stare sowieckie maszyny. Tam automatyki troszke mniej.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  10. #110

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie

    Przestań w końcu wypowiadać się na tematy o których nie masz pojęcia.
    Pilotowanie to nie tylko machanie drążkiem. W balonie też tylko stoją, nie latają?
    curly9087 likes this.

  11. #111
    Awatar HINCulek_av

    Dołączył
    Apr 2020

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maciejka79 Zobacz posta
    Przestań w końcu wypowiadać się na tematy o których nie masz pojęcia.
    Pilotowanie to nie tylko machanie drążkiem. W balonie też tylko stoją, nie latają?
    Ale ja nie mówię ze pilotowanie to machanie drążkiem, tylko że praca w linii jest specyficzna. Tam bardziej pracujesz niż latasz.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  12. #112

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie

    Jeżeli latasz w linii i tak uważasz to współczuje takiego operatora, jeżeli nie pracujesz i tylko słyszałeś od innych - patrz mój poprzedni post.
    norman171, schwefel, R.R.R and 3 others like this.

  13. #113

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Swilcza/ EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HINCulek_av Zobacz posta

    Jak chcesz latać to idziesz do ZUA
    Co to jest ZUA?

  14. #114
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    obok EPBC

    Domyślnie

    Zakład Usług Agrolotniczych

    lata się na 30 metrach( 100ft) nad polem i lasem
    HINCulek_av likes this.
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  15. #115

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HINCulek_av Zobacz posta

    Jak chcesz latać to idziesz do ZUA lub zatrudniasz sie gdzieś gdzie mają stare sowieckie maszyny. Tam automatyki troszke mniej.
    Strasznie uogólniasz i generalizujesz. Łatwo jest oceniać czyjeś postępowanie siedząc w kapciach przed ekranem komputera / telefonu. Co innego jest się znaleźć w sytuacji, gdzie na jedynie słuszną decyzje masz 5 sekund. Oczywiście zastanawiające jest to, co się stało, ale nadal nie wiemy z jakimi problemami zmagała się załoga i jak reagowała. Oczywiście, automatyka czasem ogłupia i rozleniwia, ale jest za wcześnie, aby wydawać ostateczne wyroki.

  16. #116

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez luktr Zobacz posta
    ....Oczywiście, automatyka czasem ogłupia i rozleniwia,...i.
    Czasem tak, ale czasem zwyczajnie jest wymagana przepisami (RVSM, ILS kat. III) a innym razem powoduje, że w ogóle jesteśmy w stanie oderwać się od ziemi.... Chętnie zobaczyłbym w akcji ortodoksyjnych zwolenników "manualnej drążkologii" gdy odrywają się nocą z pasa przy widzialności 1.5 km, podstawie 60 m i bocznym porywistym wiatrem 25 knotów, a następnie z palcem w tyłku ogarniają SIDa jednocześnie pilnując prędkości, wysokości, konfigurując samolot i czytając listy kontrolne., a wszystko to w takiej jakości by się nie wylał woda z kubka....

  17. #117

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    Z ciekawości, skoro używasz słowa "uzyskaliśmy" (czyli jak rozumiem - identyfikujesz się i możesz wyjaśnić).
    Kolega należy do grupy badającej przyczynę katastrofy delegowanej z lotnictwo.net.pl

    Cytat Zamieszczone przez HINCulek_av Zobacz posta
    zaczęli snuć teorie że doszło do przeciagniecia, a takowe nie miało miejsca.
    Miało nie miało - pamiętaj że jest tez cos takiego jak high speed stall.

  18. #118

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RedLite Zobacz posta
    ZTCW autopilot wyłącza się po zmianie trybu nawigacji.
    Wyjaśnij, bo na razie brzmi jak bzdura. Albo napisz w jakim samolocie.

  19. #119
    Awatar arek_waw

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    MO927

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RedLite Zobacz posta
    ZTCW autopilot wyłącza się po zmianie trybu nawigacji.
    Bardziej miałem na myśli w którym momencie piloci zdecydowali, że "oho, AP/AT robi głupotę, zatem czas najwyższy przejąć kontrolę". Piję do tego, że sporo katastrof (nie mówię że akurat ta - to wyjaśni śledztwo) dałoby się uniknąć, gdyby piloci nie bali się wyłączyć AP/AT zamiast biernie się przyglądać. Ale o tym już było...

  20. #120

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie


    Polecamy

    Wyłączanie AP/Athr to dokładanie sobie roboty. Dopóki da się je ogarnąć to zaleca się je pozostawić włączone
    HINCulek_av and grindavik like this.

Strona 6 z 9 PierwszyPierwszy ... 4 5 6 7 8 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •