Sadząc wg prędkości pionowej z fr24, to runął do wody.
https://www.flightradar24.com/data/a...k-clc#26860e0e
Za Avherald:
Samolot wystartował z Dżakarty do Pontianak, kontakt urwał się nad Morzem Jawajskim 11nm na północ od CGK. Brak większych informacji.
Accident: Sriwijaya B735 at Jakarta on Jan 9th 2021, aircraft missing
Sadząc wg prędkości pionowej z fr24, to runął do wody.
https://www.flightradar24.com/data/a...k-clc#26860e0e
Patrząc na latające po twitterze listy pasażerów to 57 paxów. I pewnie 5 załogi.
Patrząc na to co teraz lata po twitterze to tak. 6 załogi + 53 + 3 inf.
Jestem w szoku, że nawet dane o załadunku i on/off block już są. Tam nikt tego nie kontroluje?
09/01/2021
PK-CLC
SJ-182
CGK-PNK
P/S : D52
STD ; 13.25 LT
BLOCK OFF : 14.13 LT
AIRBONE : 14.36 LT
POB : 46/07/03
BGE O/B : 42 Q/ 500 KG
Ostatnio edytowane przez tomenaa ; 09-01-2021 o 12:30
swoją droga ludzi oczywiście szkoda i wielka to tragedia. Zawsze jest tragedia czy spada cirrus z 3 osobami czy w pełni załadowany 777. Zastanawiająca jest jednak ilość poważnych incydentów i wypadków w całym regionie Indonezji. Sam Lionair zalicza przynajmniej jeden w roku
Ostatnio edytowane przez Quantas ; 09-01-2021 o 18:13 Powód: Usunięcia odnuesienia do skasowanego posta
Chodzą plotki że w dniu wczorajszym jeden z 738 linii Sriwijaya miał wczoraj problemy z silnikiem. I do dziś stoi uziemiony. Co wywołało spowodowało zamieszanie w siatce połączeń. Tel katastrofalny lot miał być wykonywany przez 738 tak jak jest to na co dzień. Ale z potrzeby zastąpienia uszkodzonego samolotu, podstawiono do tego lotu w ostatniej chwili na zastępstwo z powodu niskiego obłożenia 735. Możliwe że ta sztuka nie była w pełni przygotowana do lotu. Lub załoga ściągniętą w ostatnie chwili nie w pełni gotowa do pracy.
Nie wydaje wyroków, streszczam to co można wyczytać na ichnieszych forach
Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka
http://youtube.com/szajber - Video spotter EPWA
Pisza, że rybacy słyszeli huk. Myśleli, że to tsunami nadciąga...
Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka
Czytam że namierzyli sygnały ze skrzynek.
To, że uwielbiam "Pilota" Davisa i "Norton N22" Crichtona, nie robi ze mnie specjalisty od lotnictwa ani wypadków lotniczych.
Nie dziwne ze spora czesc linii azjatyckich itp nie ma wlotu do USA czy Europy bo nie spełniają standardów ICAO w zakresie bezpieczeństwa. Nie zdziwiłbym się jak tam by się okazało podobnie jak było w Karaczi w maju ubiegłego roku że piloci mogli licencje 'z chipsów' wyciągnąć. Bo jak ktoś tu napisał że nie dziwne że spadł bo miał 26 lat. Starsze 747 i MadDogi latają i nie ma z nimi problemów - grunt to odpowiednie zarządzanie i serwisowanie.
No to średnie plotki - ta konkretna maszyna od 29 grudnia latała dość regularnie.
https://flightaware.com/live/flight/PKCLC
Tak jest na całym świecie. Są linie, które spełniają wszelkie światowe wymogi i te zazwyczaj latają po całym świecie i są linie lokalne, których standardy są z lekka inne i zazwyczaj latają "lokalnie". Oczywiście wewnątrz UE wygląda to jeszcze inaczej.
Tutaj taka ciekawostka:
https://youtu.be/HzBz-MwJ7fA
Kolega raczej miał na myśli inną maszynę - faktycznie był taki incydent (maszyna B738 rej.PK-CRI):
Incident: Sriwijaya B738 at Makassar on Jan 8th 2021, engine problem
Z zapisu danych radarowych na FR24 wynika, że ok. 4 minuty po starcie na wysokości prawie 11 tys. ft samolot zaczyna wytracać zarówno prędkość jak i wysokość aż do wy. ok. 4000 ft (awaryjne zniżanie?), gdzie następuje gwałtowny wzrost prędkości sugerujący niemal pionową trajektorię (maks 360 kts).
Brak informacji nt. zgłaszanych ew. problemów.
Samolot był opóźniony z powodu opadów deszczu, a w regionie znajdowało się kilka rozbudowanych komórek CB.
Zakładki