Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3
Pokaż wyniki od 41 do 59 z 59
Like Tree59Likes

Wątek: 2021.02.20 UAL328 B772 N772UA eksplozja silnika po starcie z DEN

  1. #41
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez HINCulek_av Zobacz posta
    Japoński nadzór też już nakazał All Nippon airways uziemić 777 z PW4000. Czy tylko ja mam wrażenie że GE ponownie takimi akcjami swoich konkurentów tylko wzmacnia swoją pozycję ?

    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Nie zeby mi zrecznie bylo o tym mowic ale BA w Las Vegas (na 777) to nie byla zbyt piekna historia. Southwest - jeszcze gorsza.
    Ale ogolnie strasznie przykro ze P&W taki ciezki weekend mial i ze Trent sie okazal lekka tandeta.

    Troche sensacja bo ten inlet cowl to ogrodka wpadl. Jak na AF A380 wentylator odpadl nad Grenlandia (tez P&W notabene) i zagrzebal sie w lodzie tak ze kilka lat zajelo go znalezienie to sensacja byla troche mniejsza - a znacznie wiekszych szkod by narobil niz inlet cowl ktory jest praktycznie z cienkiej blachy zrobiony.
    Krasin and frik like this.
    KZ

  2. #42
    Awatar Szczypu

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HINCulek_av Zobacz posta
    W pw1100g to się chyba nazywa reduction gearbox I zmniejsza obroty (RPM) wentylatora.
    Rozwiązanie Pratta nazywa się FDGS tj. "Fan Drive Gear System " i jest to w dużym skrócie przekładnia planetarna o przełożeniu 3:1 umieszczona między wentylatorem "F"a sprężarką niskiego ciśnienia "LPC".

    Pzdr.
    HINCulek_av likes this.

  3. #43
    Awatar HINCulek_av

    Dołączył
    Apr 2020

    Domyślnie

    Oświadczenie NTSB na temat tego incydentu

    https://www.ntsb.gov/news/press-rele...R20210221.aspx


    Sent from my iPhone using Tapatalk


    Taki NOTAM wydał japoński nadzór


    Sent from my iPhone using Tapatalk


    Nie pisz posta pod postem w odstępie kilku minut. Masz 30 minut na edycję i nie ma potrzeby pisania kilku postów jeden pod drugim, w krótkim odstępie czasu. Jeśli się nie dostosujesz do tej zasady, to Twoje posty mogą zostać potraktowane jako SPAM a Ty otrzymasz ostrzeżenie od moderatora.
    Ostatnio edytowane przez STYRO ; 22-02-2021 o 21:52 Powód: post pod postem

  4. #44
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MarcoPe Zobacz posta

    To każdy z ulicy może wejść to fabryki i dawać swoje części do montażu czy to jednak producent decyduje od jakich dostawców bierze części?
    Troche bzdury, troche nie. Dostawcow silnikow dla modelu wybiera airframer (w tym przypadku wszystkich trzech zostalo wybranych), konkretnego dostawce wybiera linia. Za certyfikacje silnika odpowiada producent silnika, nie platowca wiec troche z dupy komentarz. Tak, nagonka na Boeinga jest bez sensu ale takie zycie producenta samolotow.
    KZ

  5. #45
    Awatar HINCulek_av

    Dołączył
    Apr 2020

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Troche bzdury, troche nie. Dostawcow silnikow dla modelu wybiera airframer (w tym przypadku wszystkich trzech zostalo wybranych), konkretnego dostawce wybiera linia. Za certyfikacje silnika odpowiada producent silnika, nie platowca wiec troche z dupy komentarz. Tak, nagonka na Boeinga jest bez sensu ale takie zycie producenta samolotow.
    Certyfikują to chyba bardziej nadzory. Często też się zdarza, że producent silników "podsuwa" je producentowi samolotu. Tak było z Leapem 1-B do MAXów i zmodyfikowanym GEnx do A350. Nawet US Airways miał zamówienie na a350 z GEnx ale nigdy nie doszło to do skutku


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #46
    Awatar Szczypu

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HINCulek_av Zobacz posta
    Certyfikują to chyba bardziej nadzory. Często też się zdarza, że producent silników "podsuwa" je producentowi samolotu. Tak było z Leapem 1-B do MAXów i zmodyfikowanym GEnx do A350. Nawet US Airways miał zamówienie na a350 z GEnx ale nigdy nie doszło to do skutku
    Przepraszam za OT ale A350 ma tylko jedną opcję silników i są to RR Trent XWB
    HINCulek_av likes this.

  7. #47
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HINCulek_av Zobacz posta
    Certyfikują to chyba bardziej nadzory. Często też się zdarza, że producent silników "podsuwa" je producentowi samolotu. Tak było z Leapem 1-B do MAXów i zmodyfikowanym GEnx do A350. Nawet US Airways miał zamówienie na a350 z GEnx ale nigdy nie doszło to do skutku
    Nie za bardzo rozumiem o czym piszesz. Type certificate holder dla silnika to jego producent. Proces oferowania silnika producentowi samolotu to zupelnia inna historia i z niczym w tym watku nie zwiazana - zwiazana glownie z pieniedzmi.

    Cytat Zamieszczone przez Szczypu Zobacz posta
    Przepraszam za OT ale A350 ma tylko jedną opcję silników i są to RR Trent XWB
    Tylko zanim A350 dorobil sie "XWB", planowane byly dwie opcje.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 23-02-2021 o 01:34
    HINCulek_av likes this.
    KZ

  8. #48
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Szczypu Zobacz posta
    i jest to w dużym skrócie przekładnia planetarna o przełożeniu 3:1 umieszczona między wentylatorem "F"a sprężarką niskiego ciśnienia "LPC".
    A dlaczego "w dużym skrócie"?

  9. #49
    Awatar Szczypu

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    A dlaczego "w dużym skrócie"?
    Konstrukcja, technologia wykonania, dokładności, etc. z którymi musieli zmierzyć się inżynierowie na poszczególnych etapach wdrażania FDGS-u powodują, że śmiało można nazwać tę przekładnie współczesnym "kunsztem inżynierii". Czas pokaże czy rozwiązanie zaproponowane przez RR tj. Ultra Fan Technology z przekładnią firmy Liebherr będzie jeszcze na wyższym poziomie zaawansowania niż rozwiązanie PW.

    Pzdr.

  10. #50
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Szczypu Zobacz posta
    Konstrukcja, technologia wykonania, dokładności, etc. z którymi musieli zmierzyć się inżynierowie na poszczególnych etapach wdrażania FDGS-u powodują, że śmiało można nazwać tę przekładnie współczesnym "kunsztem inżynierii". Czas pokaże czy rozwiązanie zaproponowane przez RR tj. Ultra Fan Technology z przekładnią firmy Liebherr będzie jeszcze na wyższym poziomie zaawansowania niż rozwiązanie PW.

    Pzdr.
    Bez jaj - przekladnie planetarne to istnieja od bardzo dawna i problemy konstrukcyjne GTF nie mialy specjalnie nic wspolnego z wykonaniem samej przekladni. Tu nie chodzi o stopnie zaawansowania bo nie mistrzostwa swiata w kunszcie inzynierii tylko zbudowanie w miare niezawodnego silnika (co P&W ostatnio slabo wychodzi) ktory sie da wyprodukowac za jak najmniejsza kase. Btw - to jest off topic troche.
    Witt and mickey93 like this.
    KZ

  11. #51
    Awatar Szczypu

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Bez jaj - przekladnie planetarne to istnieja od bardzo dawna i problemy konstrukcyjne GTF nie mialy specjalnie nic wspolnego z wykonaniem samej przekladni. Tu nie chodzi o stopnie zaawansowania bo nie mistrzostwa swiata w kunszcie inzynierii tylko zbudowanie w miare niezawodnego silnika (co P&W ostatnio slabo wychodzi) ktory sie da wyprodukowac za jak najmniejsza kase. Btw - to jest off topic troche.
    Powiem tak ... lotnictwo to nie rolnictwo i jeśli ktoś swoją wiedzę (w tym konkretnym temacie) opiera na dostepnej literaturze lub czasopismach popularno-naukowych to może tak napisać. Na szczęście "doświadczenie" w przemyśle lotniczym zdobywa się latami dlatego dalszą dyskusję uważam za zbędną

    Pzdr.
    Ostatnio edytowane przez Szczypu ; 22-02-2021 o 21:08

  12. #52
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Szczypu Zobacz posta
    Powiem tak ... lotnictwo to nie rolnictwo i jeśli ktoś swoją wiedzę (w tym konkretnym temacie) opiera na dostepnej literaturze lub czasopismach popularno-naukowych to może tak napisać. \
    Pzdr.
    LOL Nie musiales pisac, slowa o "kunszcie" mowia same za siebie...
    qwaseq likes this.
    KZ

  13. #53
    Awatar Moonmaker

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie

    Uuuu... nie odzywam się nigdy, ale tym razem nie wytrzymam... bo żeby z KZ robić rolnika i uczyć go o turbofanach, to trzeba być deczko niedoinformowanym, hehe... No ale cóż, pycha kroczy przed upadkiem Szacun dla KZ za opanowanie.
    mickey93, frik, Adik_s and 8 others like this.
    Wiem, wiem, miałem nie pisać

  14. #54

    Dołączył
    Jul 2018
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Moonmaker Zobacz posta
    Uuuu... nie odzywam się nigdy, ale tym razem nie wytrzymam... bo żeby z KZ robić rolnika i uczyć go o turbofanach, to trzeba być deczko niedoinformowanym, hehe... No ale cóż, pycha kroczy przed upadkiem Szacun dla KZ za opanowanie.
    Nigdy nie mów nigdy...
    Kazor and zbigor like this.

  15. #55

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Troche bzdury, troche nie. Dostawcow silnikow dla modelu wybiera airframer (w tym przypadku wszystkich trzech zostalo wybranych), konkretnego dostawce wybiera linia. Za certyfikacje silnika odpowiada producent silnika, nie platowca wiec troche z dupy komentarz. Tak, nagonka na Boeinga jest bez sensu ale takie zycie producenta samolotow.
    Ty to wiesz, ja to wiem, inni na tym forum tez wiedzą. Ale ktoś nieobyty w temacie nie będzie wiedział. I się zrobi hejt bo boeing się zepsuł - znów - pewnie znów max.
    HINCulek_av likes this.

  16. #56
    Awatar HINCulek_av

    Dołączył
    Apr 2020

    Domyślnie



    Huhuhu, nieźle. NTSB foty wrzuciło


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  17. #57
    Awatar arek_waw

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    MO927

    Domyślnie

    dotyczy poprzedniego podobnego incydentu z 2018 roku (N773UA)

    NTSB Probable Cause: the fracture of a fan blade due to P&W's continued classification of the TAI inspection process as a new and emerging technology that permitted them to continue accomplishing the inspection without having to develop a formal, defined initial and recurrent training program or an inspector certification program. The lack of training resulted in the inspector making an incorrect evaluation of an indication that resulted in a blade with a crack being returned to service where it eventually fractured. Contributing to the fracture of the fan blade was the lack of feedback from the process engineers on the fan blades the inspectors sent to the process engineers for evaluation of indications that they had found.
    Ciekawe czy do tej pory opracowali te procedury?

  18. #58
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Moonmaker Zobacz posta
    Uuuu... nie odzywam się nigdy, ale tym razem nie wytrzymam... bo żeby z KZ robić rolnika i uczyć go o turbofanach, to trzeba być deczko niedoinformowanym, hehe...
    ,

    No nie wiem, KZ akurat czasem strzeli też coś nie do końca teges, bo na przykład nie zrozumiał wypowiedzi, bywało...
    IMNHO jednak ze względu na moce przenoszone, lekkość konstrukcji i deklarowaną niezawodność nie jest łatwo zrobić dobrą przekładnię, a przynajmniej jest trudniej niż w automotive choćby.
    Zresztą, jakby było tak łatwo, to by nie było kiedyś ograniczeń na moc turbośmigłowych, choćby.
    Wszystko dojrzewa.


    Cytat Zamieszczone przez arek_waw Zobacz posta
    lack of feedback from the process engineers on the fan blades the inspectors sent to the process engineers for evaluation of indications that they had found.
    Pewnie jest wiadomo co jest nie tak, ale to by za drogo wychodziło, żeby powiedzieć wprost i szybko
    mcxmcx likes this.

  19. #59
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    ,

    No nie wiem, KZ akurat czasem strzeli też coś nie do końca teges, bo na przykład nie zrozumiał wypowiedzi, bywało...
    IMNHO jednak ze względu na moce przenoszone, lekkość konstrukcji i deklarowaną niezawodność nie jest łatwo zrobić dobrą przekładnię, a przynajmniej jest trudniej niż w automotive choćby.
    Wiadomo - ale nie ma co glosic korporacyjnych bzdur na forach chyba ze nie w niej nie pracowalo wystarczajaco dlugo zeby ogarnac jak korporacje dzialaja. To co napisalem jest bardziej "prawda o zyciu" - tak dziala kazda korporacja - czy produkuje samochody, samoloty czy silniki.

    A z geared turbofanami to praktycznie wszyscy producenci kombinowal od lat 70-ych i kazdy mial dzialajacy silnik - tyle od wyprodukowania dzialajace produktu do certifikacji i zarobienia na tym pieniedzy droga daleka. Bo zarowno Raytheon, GE jak i RR produkuje silniki zeby na nich zarobic (to w sumie dosc oczywiste ale moze nie dla wszystkich).
    Anyway - to zaczyna byc mocno off topic.
    KZ

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •