Normalne, że wentylator kręci się od wiatru. Samo wyłamanie łopatek wentylatora to pewnie było zjawisko wtórne większego zdarzenia. W resztkach obudowy na ziemi widać wbite mniejsze łopatki chyba sprężarki. One są mniejsze od wentylatora, ale kręcą się szybciej. W podobnym wypadku w Qantas flight32 przyczyną wybuchu był olej. Po zewnętrznej stronie obudowy wentylatora znajduje się instalacja, która nazywa się accessory gearbox połączona wałkiem z centralną częścią i tam może być sporo oleju.
To widomo, ale płomienie wyglądały na dość "uporządkowane", nasuwa się myśl jakby częściowo jeszcze jakimś cudem działał.... Ale to może być pęd powietrza i olej który akurat tak się spala.
mniejsze, szybciej więc mają po drodze jakieś planetarne przełożenie względem wentylatora?
Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2
Jeżeli nie widać moich zdjęć w poście to są tutaj : https://photos.app.goo.gl/6HbopqSiFsDUVd7y5
Czyli kręcą się niezależnie?
PW ma planetarne przełożenia turbofana, ale nie w tym samolocie, tylko w A320 neo / CS300. Przeważnie po prostu turbofan i pierwsze stopnie sprężarki są sztywno osiowo połączone z turbiną tylną z rozrzedzonymi gazami wylotowymi , a środkowa sprężarka wysokiego ciśnienia z turbiną gorących gazów. Niektóre wersje RR mają nawet trzy wały. Mechanicznie kręcą się niezależnie jak rura w rurze, z prędkością regulowaną jedynie ciśnieniem gazów.
Zewnętrzna obudowa normalnie się nie nagrzewa i ma wbudowaną wewnętrzną strukturę kompozytową typu sandwich z plastrem miodu, które zapewniają ochronę przed urwanymi elementami sprężarek i turbin. Regularne płomienie na filmie mi sugerują, że to ona się wypalała w tylnej części. Tylko zazwyczaj te struktury są z blaszek metalowych, więc raczej nie.
Najpierw Japonia a teraz FAA:
https://mobile.reuters.com/article/a...mpression=true
Sent from my M2007J17G using Tapatalk
Trochę dłuższe nagranie komunikacji https://www.youtube.com/watch?v=G7-zh7Sebr8
Boeing zalecił wszystkim przewoźnikom zawieszenie lotów samolotem B777 z silnikami Pratt & Whitney 4000
https://tvn24.pl/swiat/silnik-samolo...maszyn-5026035
Japoński nadzór też już nakazał All Nippon airways uziemić 777 z PW4000. Czy tylko ja mam wrażenie że GE ponownie takimi akcjami swoich konkurentów tylko wzmacnia swoją pozycję ?
Pewnie znowu w mediach pójdzie hate na Boeinga, kiedy to nawet nie jest ich wina. Oni tylko zamontowali to co klient wybrał... W 787 to samo. Ktoś wziął GEnx to żadne uziemienie i straty go nie dotknely, jak z kolei wziął Trenty 1000 to już trochę gorzej...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Z powodu tego incydentu:https://avherald.com/h?article=4e35302b&opt=0
uziemią wszystkie(chyba-?) PW4000 !
To juz trzecia taka poważna akcja w okresie roku. Najwyższy czas
Sent from my iPhone using Tapatalk
Silniki są często leasingowane osobno, możesz używać zgodnych. Więc nagonka na Boeinga w mediach tutaj trochę na wyrost, nikt nie piętnuje producenta silników.
Nawet na forum wyczuwam gonienie sensacji. Ale przeciez takie awarie zdazaly sie, i beda sie zdarzac, calkiem czesto. Nawet w prawie nowych samolotach (vide wspomniany tu VH-OQA). A tutaj mamy do czynienia z jednym z pierwszych egzemplarzy B777, ktory ma ponad 26 lat. Zapewne silniki maja podobny wiek. Zrobia przeglad pozostalych silnikow, byc moze zaleca czestrze kontrole stanu lopatek. Za 2 miesiace o sprawie nikt nie bedzie pamietal.
Zakładki