Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 59
Like Tree60Likes

Wątek: 2021.02.20 UAL328 B772 N772UA eksplozja silnika po starcie z DEN

  1. #21

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta

    Ten silnik jeszcze pracuje? W sensie ma paliwo i napędza (w jakimś zakresie) turbiny? Czy to coś innego się pali?
    Normalne, że wentylator kręci się od wiatru. Samo wyłamanie łopatek wentylatora to pewnie było zjawisko wtórne większego zdarzenia. W resztkach obudowy na ziemi widać wbite mniejsze łopatki chyba sprężarki. One są mniejsze od wentylatora, ale kręcą się szybciej. W podobnym wypadku w Qantas flight32 przyczyną wybuchu był olej. Po zewnętrznej stronie obudowy wentylatora znajduje się instalacja, która nazywa się accessory gearbox połączona wałkiem z centralną częścią i tam może być sporo oleju.

  2. #22
    Awatar HINCulek_av

    Dołączył
    Apr 2020

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Normalne, że wentylator kręci się od wiatru. Samo wyłamanie łopatek wentylatora to pewnie było zjawisko wtórne większego zdarzenia. W resztkach obudowy na ziemi widać wbite mniejsze łopatki chyba sprężarki. One są mniejsze od wentylatora ale kręcą się szybciej. W podobnym wypadku w Qantas flight32 przyczyną wybuchu był olej. Po zewnętrznej stronie obudowy wentylatora znajduje się instalacja, która nazywa się accessory gearbox i tam może być sporo oleju.
    Air France a380 tez sobie raz nad Grenlandia GP7000 wybuchł


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #23

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Normalne, że wentylator kręci się od wiatru.
    To widomo, ale płomienie wyglądały na dość "uporządkowane", nasuwa się myśl jakby częściowo jeszcze jakimś cudem działał.... Ale to może być pęd powietrza i olej który akurat tak się spala.

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    One są mniejsze od wentylatora, ale kręcą się szybciej.
    mniejsze, szybciej więc mają po drodze jakieś planetarne przełożenie względem wentylatora?

  4. #24
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    mniejsze, szybciej więc mają po drodze jakieś planetarne przełożenie względem wentylatora?
    ŻADNE! Są na innym wale...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  5. #25
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    mniejsze, szybciej więc mają po drodze jakieś planetarne przełożenie względem wentylatora?
    konstrukcja silnika 2 wałowego wentylator jest napędzany innym wałem niż sprężarki w dużym uproszczeniu
    współcześnie chyba tylko PW1000G z A320 neo ma jakąś przekładnię
    Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2
    Jeżeli nie widać moich zdjęć w poście to są tutaj : https://photos.app.goo.gl/6HbopqSiFsDUVd7y5

  6. #26

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Czyli kręcą się niezależnie?

  7. #27
    Awatar HINCulek_av

    Dołączył
    Apr 2020

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mickey93 Zobacz posta
    konstrukcja silnika 2 wałowego wentylator jest napędzany innym wałem niż sprężarki w dużym uproszczeniu
    współcześnie chyba tylko PW1000G z A320 neo ma jakąś przekładnię
    W pw1100g to się chyba nazywa reduction gearbox I zmniejsza obroty (RPM) wentylatora.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  8. #28

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKA/EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mickey93 Zobacz posta
    konstrukcja silnika 2 wałowego wentylator jest napędzany innym wałem niż sprężarki w dużym uproszczeniu
    współcześnie chyba tylko PW1000G z A320 neo ma jakąś przekładnię
    Jeszcze silniki w BAe 146 mają reduktor przy wentylatorze.
    HINCulek_av and mickey93 like this.

  9. #29
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    Czyli kręcą się niezależnie?
    Wały są współosiowe, kręcą się niezależnie bo nie są niczym połączone.

    Cytat Zamieszczone przez Witt
    Jeszcze silniki w BAe 146 mają reduktor przy wentylatorze.
    Silniki w Jumbolino to była ciekawa historia bo powstały na podstawie silnika turbowałowego Lycoming T55 znanego m.in. ze smigłowca Chinook.
    Witt likes this.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  10. #30

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    mniejsze, szybciej więc mają po drodze jakieś planetarne przełożenie względem wentylatora?
    PW ma planetarne przełożenia turbofana, ale nie w tym samolocie, tylko w A320 neo / CS300. Przeważnie po prostu turbofan i pierwsze stopnie sprężarki są sztywno osiowo połączone z turbiną tylną z rozrzedzonymi gazami wylotowymi , a środkowa sprężarka wysokiego ciśnienia z turbiną gorących gazów. Niektóre wersje RR mają nawet trzy wały. Mechanicznie kręcą się niezależnie jak rura w rurze, z prędkością regulowaną jedynie ciśnieniem gazów.
    Zewnętrzna obudowa normalnie się nie nagrzewa i ma wbudowaną wewnętrzną strukturę kompozytową typu sandwich z plastrem miodu, które zapewniają ochronę przed urwanymi elementami sprężarek i turbin. Regularne płomienie na filmie mi sugerują, że to ona się wypalała w tylnej części. Tylko zazwyczaj te struktury są z blaszek metalowych, więc raczej nie.
    Krzychun and frik like this.

  11. #31

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Najpierw Japonia a teraz FAA:

    https://mobile.reuters.com/article/a...mpression=true

    Sent from my M2007J17G using Tapatalk

  12. #32

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Trochę dłuższe nagranie komunikacji https://www.youtube.com/watch?v=G7-zh7Sebr8

  13. #33

    Dołączył
    Apr 2019
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Boeing zalecił wszystkim przewoźnikom zawieszenie lotów samolotem B777 z silnikami Pratt & Whitney 4000
    https://tvn24.pl/swiat/silnik-samolo...maszyn-5026035

  14. #34
    Awatar HINCulek_av

    Dołączył
    Apr 2020

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piotr1974 Zobacz posta
    Boeing zalecił wszystkim przewoźnikom zawieszenie lotów samolotem B777 z silnikami Pratt & Whitney 4000
    https://tvn24.pl/swiat/silnik-samolo...maszyn-5026035

    Japoński nadzór też już nakazał All Nippon airways uziemić 777 z PW4000. Czy tylko ja mam wrażenie że GE ponownie takimi akcjami swoich konkurentów tylko wzmacnia swoją pozycję ?

    Pewnie znowu w mediach pójdzie hate na Boeinga, kiedy to nawet nie jest ich wina. Oni tylko zamontowali to co klient wybrał... W 787 to samo. Ktoś wziął GEnx to żadne uziemienie i straty go nie dotknely, jak z kolei wziął Trenty 1000 to już trochę gorzej...


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  15. #35

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Z powodu tego incydentu:https://avherald.com/h?article=4e35302b&opt=0
    uziemią wszystkie(chyba-?) PW4000 !
    HINCulek_av likes this.

  16. #36
    Awatar HINCulek_av

    Dołączył
    Apr 2020

    Domyślnie

    To juz trzecia taka poważna akcja w okresie roku. Najwyższy czas


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  17. #37

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HINCulek_av Zobacz posta
    Pewnie znowu w mediach pójdzie hate na Boeinga, kiedy to nawet nie jest ich wina.

    To każdy z ulicy może wejść to fabryki i dawać swoje części do montażu czy to jednak producent decyduje od jakich dostawców bierze części?

  18. #38

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Silniki są często leasingowane osobno, możesz używać zgodnych. Więc nagonka na Boeinga w mediach tutaj trochę na wyrost, nikt nie piętnuje producenta silników.

  19. #39
    Awatar HINCulek_av

    Dołączył
    Apr 2020

    Domyślnie

    A to ciekawe że belly fairing oberwał.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  20. #40

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    epgd

    Domyślnie


    Polecamy

    Nawet na forum wyczuwam gonienie sensacji. Ale przeciez takie awarie zdazaly sie, i beda sie zdarzac, calkiem czesto. Nawet w prawie nowych samolotach (vide wspomniany tu VH-OQA). A tutaj mamy do czynienia z jednym z pierwszych egzemplarzy B777, ktory ma ponad 26 lat. Zapewne silniki maja podobny wiek. Zrobia przeglad pozostalych silnikow, byc moze zaleca czestrze kontrole stanu lopatek. Za 2 miesiace o sprawie nikt nie bedzie pamietal.
    HINCulek_av likes this.

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •