Strona 2 z 8 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 160
Like Tree391Likes

Wątek: 2021.02.23 Wypadek Bella 429 SP-KKS pod Pszczyną

  1. #21
    Awatar noise6

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Modlin

    Domyślnie


    Polecamy

    Kolego, mgła radiacyjna ma to do siebie, że potrafi występować bardzo lokalnie - na EPKT może być 100m widzialności a już w Tychach 5 km.
    Poczekajmy z tymi „rewelacjami” na raport.[/QUOTE]

    Skąd założenie że występowała mgła radiacyjna?

  2. #22
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK
    Wpisów
    4

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez noise6 Zobacz posta
    Skąd założenie że występowała mgła radiacyjna?
    Duża wilgotność (teren podmokły + częściowa pokrywa śnieżna), wysokie temperatury w ciągu dnia, bezchmurne niebo, znajomość terenu i bieżąca analiza pogody w promieniu 130 km w trakcie nocnego dyżuru. Coś jeszcze?
    heliHansa - Grzegorz Ziomek

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc
    „…No i zwykła głupota”
    Grzegorz Ziomek


  3. #23

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skopcon Zobacz posta
    Nie wybiegałbym tak szybko z taką tezą.
    No ale kto lata tak nisko we mgle raczej wyposażonym w dosc nowczesne systemy ostrzegania o terenie itp i to jeszcze noca? Tylko 'szef' ktory sie gdzies spieszy. Wiadomo akcja nie poparta niczym tutaj ale historie podobnych wypadków czesto wlasnie tak wygladały.


    Cytat Zamieszczone przez airmiss Zobacz posta
    Ale nie możemy oczywiście wykluczyć, że zwyczajnie odcięło silniki w pełni kontrolowanym podejściu w IMC. Zobaczymy
    Mówisz że w rocznym Bellu nagle by się silniki skończyły? Oczywiscie wykluczyc tego nie mozna. Trzeba poczekac na info z PKBWL

  4. #24

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SAR37 Zobacz posta
    Duża wilgotność (teren podmokły + częściowa pokrywa śnieżna), wysokie temperatury w ciągu dnia, bezchmurne niebo, znajomość terenu i bieżąca analiza pogody w promieniu 130 km w trakcie nocnego dyżuru. Coś jeszcze?
    Dziś wcześnie rano na dużym obszarze Górnego Śląska była ta mgła. Mogę potwierdzić, że zarówno w powiecie pszczyńskim, rybnickim i wodzisławskim widoczność była mocno ograniczona od kilkudziesięciu do kilkuset metrów ale wszędzie generalnie poniżej 1000, nie miejscowo ale raczej całościowo. Do tego można dodać METARy z EPKT i LKMT to też jakąś średnią sytuację Wam pokaże, a nawet smog. Rano w w.w. powiatach nie było tak, że mgła była mocno punktowa - była raczej na całym opisywanym obszarze ale oczywiście różnice jak to zwykle bywa były rzędu kilkuset metrów. Jak było dalej w innych powiatach nie wiem, tak samo to, że sytuacja z północy do rana mogła się mocno zmienić, więc kluczowe tutaj będzie to co powiedzą miejscowi i służby.

    71km od miejsca katastrofy

    SA 23/02/2021 02:00-> METAR LKMT 230200Z 23012KT 1000 R22/1400N R04/1500N -DZ BR
    OVC001 03/03 Q1030 TEMPO 0500 FG=
    SA 23/02/2021 01:30-> METAR LKMT 230130Z 23014KT 1200 R22/P2000N R04/P2000N BR
    OVC002 03/03 Q1030 TEMPO 0700 FG OVC001=
    SA 23/02/2021 01:00-> METAR LKMT 230100Z 22013KT 2500 BR OVC003 03/03 Q1029 TEMPO
    1400 BR OVC002=

    SA 23/02/2021 00:30-> METAR LKMT 230030Z 22013KT 4000 BR BKN005 03/02 Q1029 TEMPO
    2500 BR OVC005=
    SA 23/02/2021 00:00-> METAR LKMT 230000Z 22011KT 4000 BR SCT005 03/02 Q1029 TEMPO
    2500 BR OVC005=
    SA 22/02/2021 23:30-> METAR LKMT 222330Z 23013KT 4000 BR NSC 03/02 Q1028 NOSIG=


    52km
    SA 23/02/2021 02:00-> METAR EPKT 230200Z VRB01KT 0050 R27/0175N FZFG VV000 M03/M03
    Q1029=
    SA 23/02/2021 01:30-> METAR EPKT 230130Z VRB02KT 0050 R27/0275N FZFG SCT000 M01/M02
    Q1029=
    SA 23/02/2021 01:00-> METAR EPKT 230100Z VRB01KT 0050 R27/0250N FZFG BKN000 M02/M02
    Q1028=
    SA 23/02/2021 00:30-> METAR EPKT 230030Z 06001KT 0050 R27/0175N FZFG SCT000 M01/M02
    Q1028=
    SA 23/02/2021 00:00-> METAR EPKT 230000Z VRB02KT 0050 R27/0275N FZFG NSC M01/M02
    Q1028=
    SA 22/02/2021 23:30-> METAR EPKT 222330Z 22004KT 0100 R27/0375N FZFG FEW000 M01/M01
    Q1027=


    57km
    SA 23/02/2021 02:00-> METAR EPKK 230200Z 20002KT 0050 R25/0275N FZFG SCT001 M02/M03
    Q1029=
    SA 23/02/2021 01:30-> METAR EPKK 230130Z VRB02KT 0050 R25/0225N FZFG SCT001 M02/M02
    Q1029=
    SA 23/02/2021 01:00-> METAR EPKK 230100Z 24002KT 0300 R25/0900D FZFG SCT001 M02/M03
    Q1029=
    SA 23/02/2021 00:30-> METAR EPKK 230030Z 24002KT 0400 R25/0500D FZFG FEW001 M01/M02
    Q1029=
    SA 23/02/2021 00:00-> METAR EPKK 230000Z VRB01KT 0800 R25/0900U FZFG NSC M01/M02
    Q1028=
    SA 22/02/2021 23:30-> METAR EPKK 222330Z 19001KT 1600 BR NSC M01/M01 Q1028=
    SA 22/02/2021 23:00-> METAR EPKK 222300Z 20002KT 2000 BR NSC 01/00 Q1028=
    SA 22/02/2021 22:30-> METAR EPKK 222230Z 23003KT 140V260 2500 BR NSC 00/M01 Q1028=


    Tytułem tylko niejako ciekawostki dodam, że pogoda w powiecie wodzisławskim gdzie często przebywam, to taki mix między Ostrawą a Katowicami - częściej jednak z przewagą pogody katowickiej.

  5. #25
    Awatar Bross1981

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SAR37 Zobacz posta
    Duża wilgotność (teren podmokły + częściowa pokrywa śnieżna), wysokie temperatury w ciągu dnia, bezchmurne niebo, znajomość terenu i bieżąca analiza pogody w promieniu 130 km w trakcie nocnego dyżuru. Coś jeszcze?
    Ja przepraszam, że wtrącę swoje 3 grosze, ale niepotrzebnie tak cynicznie odpowiadasz i trochę cwaniacko. Rozumiem, że znasz temat, ale na forum nie wszyscy muszą być specjalistami...
    andrew23, popo78, noise6 and 2 others like this.

  6. #26
    Awatar lew3k

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bross1981 Zobacz posta
    Ja przepraszam, że wtrącę swoje 3 grosze, ale niepotrzebnie tak cynicznie odpowiadasz i trochę cwaniacko. Rozumiem, że znasz temat, ale na forum nie wszyscy muszą być specjalistami...
    Powiedział same konkrety, w czym problem? "nie wszyscy muszą być specjalistami". No to niech ci niespecjaliści czytają co mają mądrzejsi do powiedzenia i tyle. Ma udawać, że się nie zna by dorównać poziomem czy o co chodzi?
    saja, G.Mark, MAC_WRC and 31 others like this.

  7. #27
    Awatar Bross1981

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lew3k Zobacz posta
    Powiedział same konkrety, w czym problem? "nie wszyscy muszą być specjalistami". No to niech ci niespecjaliści czytają co mają mądrzejsi do powiedzenia i tyle. Ma udawać, że się nie zna by dorównać poziomem czy o co chodzi?
    Żebyśmy mieli tutaj do siebie wzajemny szacunek. Tylko tyle, czy to aż tak dużo? Coś jeszcze?
    popo78, Tomek Z and Piotr1974 like this.

  8. #28
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK
    Wpisów
    4

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bross1981 Zobacz posta
    Ja przepraszam, że wtrącę swoje 3 grosze, ale niepotrzebnie tak cynicznie odpowiadasz i trochę cwaniacko. Rozumiem, że znasz temat, ale na forum nie wszyscy muszą być specjalistami...
    Cynicznie i cwaniacko? OK - jeśli tak to zabrzmiało to serdecznie przepraszam.
    Ton mojego postu wynikał z frustracji (i pewnie zmęczenia po dyżurze) na tak prozaiczne - skoro jesteśmy na portalu branżowym - pytanie. Nie użyłem żadnego, specjalistycznego słownictwa lub jakichkolwiek skrótów (np. RF) czy anglicyzmów (radiation fog) a powszechnie znane, polskie określenia, których sens (mgła, radiacja) jest raczej ogólnie znany już od wczesnych lat szkolnych.
    Sam się wkurzam, jeśli w opisie zdarzenia, autorzy postów używają wyłącznie obcojęzycznych określeń lub skrótów bez polskiego nazewnictwa. Jednak tłumaczenie tak prostych i powszechnych określeń - przy całej masie wyszukiwarek i słowników - uważam za delikatnie żenujące.


    Cytat Zamieszczone przez samatyranin Zobacz posta
    'szef' ktory sie gdzies spieszy.
    Akurat TEN szef - jak słyszałem z "pierwszej ręki" - był mocno nastawiony na bezpieczeństwo.
    heliHansa - Grzegorz Ziomek

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc
    „…No i zwykła głupota”
    Grzegorz Ziomek


  9. #29

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Dziś wcześnie rano na dużym obszarze Górnego Śląska była ta mgła.
    Mgła to mgła, ale marznąca mgła FZFG jest znacznie groźniejsza. Mówi się, że mogło wystąpić oblodzenie łopat.
    HINCulek_av likes this.

  10. #30

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    3City

    Domyślnie

    Akurat TEN szef - jak słyszałem z "pierwszej ręki" - był mocno nastawiony na bezpieczeństwo.[/QUOTE]

    Ciekawe czy dał pilotowi polatać na nowym typie tak z 30-50 godzin żeby to bezpieczeństwo zapewnić...

  11. #31
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    50??? Co tak słabo? Bez Kozery powiem pińcet.
    Nikonem likes this.
    For every solution there is a problem.

  12. #32

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez remas2000 Zobacz posta
    Wątpie żeby biznesmen z dwójką pasażerów które były być może rodziną lub bliskimi naciskał na pilota. Miał facet wszystko po co niby miałby to robić?
    nie po to się kupuje w pełni wyposażony śmigłowiec za 30 baniek, żeby nim lądować tam, gdzie nie ma mgły.
    Pośredni nacisk na pilota, by podjął próbę lotu, czy lądowania przy bardzo niesprzyjających warunkach atmosferycznych. To samo było z Bryantem, to samo było w Smoleńsku, także i tu jest wysoce prawdopodobne.

  13. #33

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Żory

    Domyślnie

    Prawdopodobnie rozbił się 300m od tego lądowiska.

    https://www.google.com/maps/place/50...3!4d18.9620075

  14. #34
    Awatar 12wit

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Ciekawe czy dał pilotowi polatać na nowym typie tak z 30-50 godzin żeby to bezpieczeństwo zapewnić...
    13 i 14 pensje też powinien wypłacać żeby pilot był zadowolony i oczywiście masaż pleców po każdym locie.
    Ostatnio edytowane przez hawky ; 23-02-2021 o 16:50 Powód: poprawka cytowania

  15. #35

  16. #36

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SAR37 Zobacz posta
    Sam się wkurzam, jeśli w opisie zdarzenia, autorzy postów używają wyłącznie obcojęzycznych określeń lub skrótów bez polskiego nazewnictwa.
    To akurat trzeba oddać że czasem najprostsze coś jest łatwiej podać wersję angielską bo polskiej się zwyczajnie nie zna.

    Cytat Zamieszczone przez SAR37 Zobacz posta
    Akurat TEN szef - jak słyszałem z "pierwszej ręki" - był mocno nastawiony na bezpieczeństwo.
    Nie znałem człowieka i może tak było ale różne są sytuacje w których ludzie o nawet najbardziej chłodnej głowie potrawią podejmować głupie decyzje. Oby to nie było to bo źle by to świadczyło nie tylko o 'szefie' ale o pilocie który był podobno bardzo doświadczony że nawet mimo nacisków szefa mógł doprowadzić do głupiej sytuacji.

  17. #37

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    epgd

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kqba Zobacz posta
    Prawdopodobnie rozbił się 300m od tego lądowiska.

    https://www.google.com/maps/place/50...3!4d18.9620075
    To ciekawa informacja. Juz patrząc po etykietach na mapie Googla, nie było to przypadkowe lądowisko. A helikopter nie znalazł się tam nisko bez przyczyny.

    Kolejny smutny dzień w naszym GA.

  18. #38
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Ciekawe czy dał pilotowi polatać na nowym typie tak z 30-50 godzin żeby to bezpieczeństwo zapewnić...
    13 i 14 pensje też powinien wypłacać żeby pilot był zadowolony i oczywiście masaż pleców po każdym locie.
    Nie ma co sobie heheszek robić, to normalne działania. Jak pracowałem u pana X na pewnym śmigłowcu to miałem na typie 700 h. Przyszedł za mnie do pracy "młody" pilot, ledwo co po TR i ubezpieczyciel zażyczył sobie, żeby ze mną pod nadzorem wylatał właśnie 50 godzin. Potem, żeby składka nie była zabójczo droga wykazywany byłem jako "latający" na śmigłowcu bo mój następca miał niewiele godzin i trzeba byłoby duuuużo płacić za polisę.
    Ostatnio edytowane przez hawky ; 23-02-2021 o 16:51 Powód: poprawka cytowania
    frik, myszygon and chmua like this.

  19. #39

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    gdzieś

    Domyślnie

    Na podstawie internetu można stwierdzić że ten Bell miał niewielki nalot.
    1 lutego przebazowano go z Babic do Pszczyny ok 1h.
    2 i 3 lutego loty wokół komina ok 2h
    11 luty- lot ok 2h
    13 luty powrót- lot półtora godziny
    19 luty lot na Mazury tam i z powrotem ok 3:15h
    20 luty lot do Krosna tam i z powrotem ok 2h
    Wychodzi ok 15 20 h w lutym.
    Prawdopodobnie pilot nie miał wielkiego nalotu na typie.
    Zadam pytanie ile potrzeba czasu żeby poznać np GTN 750 czy FMSa z cyfrową mapą?

  20. #40
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez RobCopter Zobacz posta
    Nie ma co sobie heheszek robić, ...
    Robert, nie chodzi o heheszki.
    Sytuacja, którą opisujesz, jest przykładem systemu, który zadziałał. Dodatkowe wymagania w stosunku do "młodego" wypłynęły z otoczenia prawno-instytucjonalnego, i tak powinno to wyglądać.

    Za to postulat, który cytujesz, a sprowokował kolejne wypowiedzi, dotyczy kaprysu ludzkiego pana, którego tu jakoby zabrakło.
    Właśnie - czy zabrakło? Pilot powinien był mieć większy nalot na typie? Nie miał go? Za sprawą skerstwa właściciela? Tak? Nie?
    Problem jest z tamtą wypowiedzią - albo się coś wie i o tym pisze, albo nie pisze się nic.
    12wit and mikesz like this.
    For every solution there is a problem.

Strona 2 z 8 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •