Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 23
Like Tree77Likes

Wątek: 2021.03.05 Akcja Greenpeace'u na CDG

  1. #1
    Awatar HINCulek_av

    Dołączył
    Apr 2020

    Domyślnie 2021.03.05 Akcja Greenpeace'u na CDG


    Polecamy

    Dzisiaj "aktywiści" Greenpeace w dosyć banalnie wyglądający sposób (drabiną przez płot) włamali się na lotnisko Charlesa De Gaulle'a I nastepnie idiotycznym gestem protestu pomalowali na zielono Boeinga 777 AF.

    https://fb.watch/41QQof7pc4/

    https://www.facebook.com/39435457457...9265386687458/

    Greenpeace słynie z takich radykalnych akcji, ale jak na moje to jest pseudoprotestowanie i zwykła dewastacja. Mam nadzieję że za to zapłacą i dostaną parę lat darmowych wakacji wraz z wyżywieniem w odosobnieniu.

    Zadziwiający jest też fakt, że po prostu podstawili drabinę i sobie tam wleźli, kiedy na CDG trzeba mieć szereg zezwoleń nawet na spotting.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez hawky ; 05-03-2021 o 15:56 Powód: Data ROK MIESIAC DZIEN - zapamietaj wreszcze - i tytul do poprawki
    SPlDER, oskiboski and Adik_s like this.

  2. #2
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Myślę, że równie dotkliwą karą dla nich będzie sponsorowanie C/D-checku (nie wiem, który będzie miał tu zastosowanie) i przemalowania maszyny...
    A ponieważ raczyli to wrzucić na FB, to dość szybko powinni zostać namierzeni
    HINCulek_av, msc3 and Adik_s like this.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  3. #3
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Myślę, że równie dotkliwą karą dla nich będzie sponsorowanie C/D-checku (nie wiem, który będzie miał tu zastosowanie) i przemalowania maszyny...
    Panie, weź pan mnie nie rozśmieszaj, bo mam zajady.

    Dostaną 20 godzin prac społecznych, i szlus.

    PS. Do odrobienia np. w Greenpeace...
    Kazor, myszygon, vivere and 2 others like this.
    For every solution there is a problem.

  4. #4

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HINCulek_av Zobacz posta
    Greenpeace słynie z takich radykalnych akcji, ale ...
    W normalnym kraju uznano by to za akt terroryzmu / sabotażu i zamknięto owych delikwentów w pierdlu.
    Psy szczekaja a karawana idzie dalej

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Myślę, że równie dotkliwą karą dla nich będzie sponsorowanie C/D-checku (nie wiem, który będzie miał tu zastosowanie) i przemalowania maszyny...
    Nie widzę podstaw do wykonania C checku po pomalowaniu samolotu - taki przegląd ma inne kryteria, nie wspominając, że to określenie to już chyba z 15 lat nie nie ma zastosowania poza historycznym przyzwyczajeniem (analogicznie jak nazywanie zwolnienia lekarskiego symbolem L4). Chyba już z 15 lat temu Boeing zrezygnował z oznaczeń A check, C check zamieniając symbole A czy C (i ich krotności i pochodne) na interwały opisane wprost godzinami lotu/lądowaniami/czasem - kalendarzem. Nie znam B777, ale w w B787 od samego początku nie było oznaczeń A, C.

    Cytat Zamieszczone przez spiggy Zobacz posta
    W normalnym kraju uznano by to za akt terroryzmu / sabotażu i zamknięto owych delikwentów w pierdlu.
    Nie przesadzajmy z terroryzmem, pomalowanie przez wandala ściany budynku czy samochodu niewiele różni się od pomalowania samolotu. Ważne, że lotnisko CDG ma najnowsze (jak się domyślam) procedury bezpieczeństwa zapobiegające wtargnięciu niepowołanych osób na jego teren i może nawet świetnie przechodzi róźne audyty.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 06-03-2021 o 14:16

  6. #6

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez spiggy Zobacz posta
    W normalnym kraju uznano by to za akt terroryzmu / sabotażu i zamknięto owych delikwentów w pierdlu.
    Wychodzi na to, że jedynym normalnym krajem jest Rosja, gdzie tych kretynów po "abordażu" jakiegoś statku, który czymś się zielonym naraził, zawinęli ich i wpieprzyli do "tiurmy".

    Wysłane z mojego LM-V500 przy użyciu Tapatalka
    jordanj and MaciekK84 like this.

  7. #7
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HINCulek_av Zobacz posta
    Zadziwiający jest też fakt, że po prostu podstawili drabinę i sobie tam wleźli, kiedy na CDG trzeba mieć szereg zezwoleń nawet na spotting.
    A dla mnie absolutnie nie.
    Czym bardziej oddalamy się od XX wieku, tym więcej działań pozorowanych, również w dziedzinie ochrony i służb.
    Tak się kończy, jak papierologia jest ważniejsza od praktycznych działań czy podejścia, LOL

    Cytat Zamieszczone przez Przemm Zobacz posta
    i może nawet świetnie przechodzi róźne audyty
    Ja tam mam wyrobioną opinię, często gęsto ludzie od tych audytów to zwykli idioci, którym zbyt często ktoś schodził z drogi zamiast powiedzieć wprost, że brną w jakieś idiotyzmy.
    mikesz, przemo-19, Gryni and 1 others like this.

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemm Zobacz posta
    Nie przesadzajmy z terroryzmem, pomalowanie przez wandala ściany budynku czy samochodu niewiele różni się od pomalowania samolotu.
    Różni się i to sporo.
    Kazor, myszygon, Pzlm28 and 9 others like this.

  9. #9
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    https://airwaysmag.com/airports/gree...af-boeing-777/

    Cytat Zamieszczone przez Przemm Zobacz posta
    Nie widzę podstaw do wykonania C checku po pomalowaniu samolotu - taki przegląd ma inne kryteria.
    jak zwał tak zwał, ale na pewno konieczny będzie gruntowny przegląd:
    - okna i porty pomalowane nieznaną farbą - możliwe zatkania i uszkodzenia struktury okien
    - ostre przedmioty (drabiny) na poszyciu - skrzydła i kadłub potencjalnie uszkodzone
    - osoby "niezaufane", kręcące się obok silników - prawdopodobne wrzucenie czegoś do silnika
    - osoby niekwalifikowane poruszające się po skrzydłach i kadłubie poza strefami do tego przeznaczonymi.

    Do tego nie wyobrażam sobie, żeby operator dopuścił maszynę bez przemalowania - farba prawdopodobnie nie da się usunąć bez uszkodzeń w lakierze.

    Last but not least - przy takiej akcji na pewno da się znaleźć "paragrafy" uzasadniające wykonanie dużej ilości prac, tak żeby rachunek był jak najwyższy, włączając w to uziemienie maszyny, żeby zrobić pokazówkę.

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    Panie, weź pan mnie nie rozśmieszaj, bo mam zajady.

    Dostaną 20 godzin prac społecznych, i szlus.

    PS. Do odrobienia np. w Greenpeace...
    W sprawie prokuratorskiej pewnie tak.

    Uszkodzenia pokryje ubezpieczenie. Ale ubezpieczyciel, mając winowajców, z pewnością będzie chciał zrobić do nich regres.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 06-03-2021 o 14:20
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    jak zwał tak zwał, ale na pewno konieczny będzie gruntowny przegląd:
    - okna i porty pomalowane nieznaną farbą - możliwe zatkania i uszkodzenia struktury okien
    - ostre przedmioty (drabiny) na poszyciu - skrzydła i kadłub potencjalnie uszkodzone
    - osoby "niezaufane", kręcące się obok silników - prawdopodobne wrzucenie czegoś do silnika
    - osoby niekwalifikowane poruszające się po skrzydłach i kadłubie poza strefami do tego przeznaczonymi.
    Jeśli dobrze widzę, to samolot wygląda na zabezpieczony do postoju na dłuższy czas a te tzw. porty są zaklejone. Natomiast pomalowane zostały chyba - o ile dobrze widzę szczegóły - dwa zawory upustowe powietrza z kabiny. Przy okazji, jeśli ktoś zna w miarę dobrze ten typ samolotu lub ma dostęp do dokumentacji, to będę wdzięczny za potwierdzenie. Nie zmienia to faktu, że ww elementy jak i okna zostały zamalowane.
    Nie jest to nadzwyczajny problem. Szyby okien można wymienić jeśli nie da się ich prosto przywrócić do sprawności, jest to trochę pracochłonne ale nie tak bardzo skomplikowane. Inspekcja płatowca pod kątem potencjalnych uszkodzeń mechanicznych (drabiny) jak najbardziej wskazana.
    Usuwanie farby nawet do "gołej" blachy to standardowa czynność przy malowaniu samolotu, można to zrobić chemicznie a potem odtworzyć kompletne oryginalne malowanie (warstwy antykorozyjne, grunt/podkład, farba zewnętrzna). dodatkowo usunięcie farby pozwala zrobić dokładną inspekcję poszycia, czy nie ma uszkodzeń mechanicznych.
    Łącznie sporo prac, wskazany hangar (Air France ma spora bazę obsługową na CDG więc to nie problem) ale wg mnie zakres zdecydowanie niepokrywający się z przeglądem C (pozostańmy przy tej dawnej nazwie).
    Ciekawe zagadnienie, co z silnikami, jeśli wychodzimy z założenia, że mieli możliwość coś tam wrzucić. Racja, mogli ale równie dobrze mogli celowo zrobić inne szkody: uszkodzić opony, jakimś preparatem wywołującym utlenianie polać zespoły hamulcowe (a jak wiadomo węglowe zespoły mogą być podatne na przyspieszone utlenianie i kilkanaście lat temu był z tym problem), uszkodzić przewód hydrauliczny na podwoziu (bo czemu nie) czy złośliwie uderzyć czymś ciężkim albo celowo zarysować powierzchnię płatowca.
    Ale to są celowe działania i teoretycznie samolot zostawiony bez bezpośredniego ciągłego nadzoru może tego doświadczyć ze strony każdego, kto ma dostęp do płyty lotniska i mu coś odbije (nie wspominając o przypadkowym uszkodzeniu i próbie zatajenia). Można oczywiście odpowiedzieć, że nikt z personelu lotniska tego nie zrobi a nikt postronny nie ma dostępu (mamy takie procedury że cos niesamowitego), co jak widać w przypadku CDG nie sprawdziło się. Ale może to zbyt daleko idące dywagacje?
    mcxmcx likes this.

  11. #11

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Last but not least - przy takiej akcji na pewno da się znaleźć "paragrafy" uzasadniające wykonanie dużej ilości prac, tak żeby rachunek był jak najwyższy, włączając w to uziemienie maszyny, żeby zrobić pokazówkę.
    Chances are, that - samolot i tak nie latal bo mamy covid Ale przynajmniej w koszty moznaby to wrzucic.

    Cytat Zamieszczone przez Przemm Zobacz posta
    Ciekawe zagadnienie, co z silnikami, jeśli wychodzimy z założenia, że mieli możliwość coś tam wrzucić. Racja, mogli ale równie dobrze mogli celowo zrobić inne szkody: uszkodzić opony, jakimś preparatem wywołującym utlenianie polać zespoły hamulcowe (a jak wiadomo węglowe zespoły mogą być podatne na przyspieszone utlenianie i kilkanaście lat temu był z tym problem), uszkodzić przewód hydrauliczny na podwoziu (bo czemu nie) czy złośliwie uderzyć czymś ciężkim albo celowo zarysować powierzchnię płatowca.
    Nie jestem specem od Greenpeace. Ale tak podążając ich akcjami oni nie są nastawieni na niszczenie rzeczy w sensie destrukcji. Ich głównym planem działania jest manifestowanie pewnych rzeczy. Stąd też przywiązują się do drzew a nie demolują koparki. Podobnież pomalowali samolot a nie bawili się nacinanie węży hydraulicznych czy niszczenie opon albo okladanie płatowca młotkami. Jeżeli coś wpadło do silnika to predzej nieumyślnie niż jako celowe działanie.
    oskiboski and Przemm like this.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez samatyranin Zobacz posta
    Podobnież pomalowali samolot a nie bawili się nacinanie węży hydraulicznych czy niszczenie opon albo okladanie płatowca młotkami. Jeżeli coś wpadło do silnika to predzej nieumyślnie niż jako celowe działanie.
    Tez jestem takiego zdania, należy się raczej spodziewać, że drabina mogła upaść i uszkodzić skrzydło ale nikt celowo nie szkodził.
    Ale jeśli ktoś szuka jakiejkolwiek możliwości celowego zaszkodzenia, to każdy może celowo zaszkodzić - to tylko kwestia jego woli. Zatem jakikolwiek samolot pozostawiony bez ciągłego dozoru może być tak uszkodzony i wymagałby kompleksowej inspekcji. Tylko czy takie rozumowanie to nie jest juz przekroczenie granic paranoi?
    mcxmcx likes this.

  13. #13

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Zawsze przemawia do mnie argumentacja "a mogli zabić...".

  14. #14

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Po pierwsze nie powinni przejść przez ogrodzenie ,już w tym momencie złamali prawo (Spotterowi nie można oprzeć drabiny o płot).
    Pomalowanie samolotu to już czysty wandalizm, zresztą był wypadek jak po malowaniu samolotu ,zamalowali czujnik i samolot się rozbił.

  15. #15

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Mnie ciekawi czemu ci "aktywiści" w "śladzie węglowym" widzący największe zło obecnego świata nie wzięli się za jakieś bizjety np. pana Gates'a , który codziennie samolotem pokonuje odległości rzędu kilkuset km max tylko padło na samolot , który daje pracę tylu osobom, który umożliwia podróże tak dalekie, który umożliwia spotkania z bliskimi na innych kontynentach, debile to mało powiedziane.
    MaciekK84, Goppel, chrafal and 1 others like this.

  16. #16
    Awatar hds.147

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wrocławianin Zobacz posta
    Mnie ciekawi czemu ci "aktywiści" w "śladzie węglowym" widzący największe zło obecnego świata nie wzięli się za jakieś bizjety np. pana Gates'a , który codziennie samolotem pokonuje odległości rzędu kilkuset km max tylko padło na samolot , który daje pracę tylu osobom, który umożliwia podróże tak dalekie, który umożliwia spotkania z bliskimi na innych kontynentach, debile to mało powiedziane.
    Bo mają świadomość, że ktoś kogo stać na biza i jego utrzymanie, ma też na armię prawników, która wgniotła by ich w ziemię. I skończyliby się rumakowanie
    Canon EOS 7D mark II + Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6 L IS USM
    Heavy Weight Photography: https://heavyweightphotography.wordpress.com/
    Paraglider Rider: https://www.instagram.com/paragliderrider/

  17. #17

    Dołączył
    Aug 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hds.147 Zobacz posta
    Bo mają świadomość, że ktoś kogo stać na biza i jego utrzymanie, ma też na armię prawników, która wgniotła by ich w ziemię. I skończyliby się rumakowanie
    Bo jak widamo zarówno linie lotnicze jak i ubezpieczyciele nie słyszeli o prawnikach...
    Kazor, myszygon and samatyranin like this.

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2017

    Domyślnie

    Zwłaszcza duże linie jak AirFrance, że tak nawiążę do pomalowanego samolotu.

  19. #19
    Awatar hds.147

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Shrek Zobacz posta
    Bo jak widamo zarówno linie lotnicze jak i ubezpieczyciele nie słyszeli o prawnikach...
    Owszem mają, ale podobnych akcji było już kilka i jakoś nie słyszałem żeby ci "obrońcy świata" ponieśli z tego powodu jakieś większe konsekwencje. A przypadku samolotu bogacza byłoby to obligatoryjne.
    Canon EOS 7D mark II + Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6 L IS USM
    Heavy Weight Photography: https://heavyweightphotography.wordpress.com/
    Paraglider Rider: https://www.instagram.com/paragliderrider/

  20. #20
    MDA
    MDA jest nieaktywny
    Awatar MDA

    Dołączył
    Jun 2019
    Mieszka w
    niedaleko od ETNU

    Domyślnie


    Polecamy

    Czytam ten wątek długo i nasuwa mi się tylko jedna myśl. Niszczenie cudzego mienia jest zwykłym skurwy..ństwem. Bez względu na intencje. Winni powinni ponieść konsekwencje.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •