Filmowa relacja z tegorocznych pokazów w Volkel :
http://www.youtube.com/watch?v=9fu0STxwLKg
YouTube - Volkel 09 Chapter 2
YouTube - Volkel 09 Chapter 3
YouTube - Volkel 09 Chapter 4
YouTube - Volkel 09 Chapter 5
YouTube - Volkel 09 Chapter 6
YouTube - Volkel 09 Chapter 7
YouTube - Volkel 09 Chapter 8
A to ja jeszcze dorzucę swoje marne trzy grosze
Organizacyjnie to bardzo nie będę narzekał, ale jadąc z Oss (pln-zach od lotniska) za znakami pokazów objechałem lotnisko prawie dookoła przy czym od wsch strony wciąż w korku przez który dotarłem na lotnisko dopiero podczas pokazu Saaba A do wyjazdu mimo, że zmyłem się natychmiast po MIGu stałem ponad godzinę, przez co później biłem rekord trasy do Brukseli żeby zdążyć na samolot do Tuluzy Nie wiem jak jest gdzie indziej, bo do tej pory zawsze jeździłem komunikacją zbiorową, ale biorą pod uwagę, że to był piątek to nie wyobrażam sobie soboty.
O pokazach to w sumie można jednym słowem... genialne. Do kompletu z Europy to brakowało tylko Freece Tricolori i większej ilości dawnego UW. Z zespołów to pozytywnie zaskoczyli mnie Turcy, całkiem blisko, dość składnie, dużo lepiej niż w zeszłym roku, tylko komentatora by odesłali z powrotem do akwizycji Po raz pierwszy widziałem Marche Verde i Jordanian Falcons, pierwszy bardzo pozytywnie, drudzy już raczej średnio. Patrulla Aguila też po raz pierwszy w pełnym pokazie, a nie w deszczu tuż nad ziemią, bardzo przyzwoicie. RA i PdF to raczej klasa sama w sobie, nie trzeba komentować. Z nowości to bardzo podobały mi się "dwupoziomowe" rozejścia na publiczność (z jedną częścią formacji wykonującą figurę powyżej drugiej) i kapitalna synchroniczna beczka wszystkich samolotów w formacji (PdF).
Z solistów to zaraz mnie pewnie ktoś rozszarpie, ale zawiodłem się na Sheiku. Niby dynamiczny pokaz, ale miałem wrażenie, że bardzo liniowy, głównie z lewa na prawo i z powrotem + wznoszenie na końcach i w sumie w większej części składający się z beczek. Może to tylko zbyt wyostrzony apetyt ale jak dla mnie Belg był na tym samym poziomie. Bardzo ciekawie latał F-18, podobnie jak Typhoon, ale przy tym drugim nie jestem obiektywny bo jak dla mnie to on by mógł latać cokolwiek, a ja bym sobie tylko słuchał silnika
Znowu się może narażę na skrzyczenie, ale z pokazu Airpower to wrażenie robił faktycznie przelot formacji, bo i atak na lotnisko i desant był jak dla mnie sporo słabszy niż niemiecki pokaz na ILA, mniej rozbudowany, nastawiony bardziej na duży huk niż pokazanie złożonej operacji, więcej samolotów, ale dużo mniej śmigłowców i sprzętu + brak dużego transportowca.
No i na koniec mega-gwiazdy. Vulcan, ok, robi wrażenie, ale jakoś nie czuję w jego przypadku jakiegoś większego entuzjazmu, po prostu fizycznie mi sie nie podoba, choć jak sobie pomyślę ile kosztuje to, że lata... Nasz Mig-29, ujmę to tak, dla mnie najlepszy pokaz dnia, chociaż wypadł mniej dynamicznie niż np. na ILA (tak wiem, na ILA był jednomiejscowy chodzi mi o odczucia niezależnie od typu maszyny) i mniej dynamicznie od wciąż kręcącego się Sheika, ale był chyba jedynym, który dał prawdziwie przestrzenny pokaz z odchylaniem praktycznie każdej figury o inny kąt w stosunku do pasa. No i moment startu, który Holendrzy chcieli sprytnie pokazać na telebimach ujęciem od tyłu, a zobaczyli tylko chmurę czarnego dymu, bezcenne
Cytując klasyka, i to by było na tyle... a po zdjęcia Klik
Ostatnio edytowane przez YaS ; 03-07-2009 o 02:20
YaS
O kurcze nie spodziewalem sie ze komus bardziej mogloby sie podobac demo na ILA niz Airpower...Fakt smiglowcow bylo wiecej ale Holendrzy latali bardziej przestrzennie bym powiedzial...i ze swietna koordynacja...Herkules mial byc ponoc ale wezwali go do Afganistanu.
Rowniez nie moge sie zgodzic z ocena ze Kozak latal lepiej w Berlinie. Tam bylo krotko i daleko. No ale kazdy ma swoj gust.
Bezapelacyjnie sie zgadzam co do PdF. Ostatnio obrabialem zdjecia z ich wystepu i okropnie zaluje ze nie potrafilem oddac ich swietnego pokazu w nalezyty sposob. Szkoda ze zabraknie ich w Radomiu. No i pani komentator miala mily glos
A to znalazlem na Home of the dutch F16 display team RNLAF 2007 2009 :
OPIS ZDJĘCIE Witold Łożyński (Wlkp_Spotters)
- Samolot: General Dynamics F-16AM Fighting Falcon
Reg: J-015
Linia: Netherlands - Royal Air Force
Kraj: Netherlands
Lotnisko: EHVK
OPIS ZDJĘCIE Witold Łożyński (Wlkp_Spotters)
- Samolot: Beechcraft YC-43 Staggerwing
Reg: N295BS
Linia: Prywatny
Kraj: Netherlands
Lotnisko: EHVK
OPIS ZDJĘCIE Witold Łożyński (Wlkp_Spotters)
- Samolot:
Reg:
Linia:
Kraj: Netherlands
Lotnisko: EHVK
OPIS ZDJĘCIE Witold Łożyński (Wlkp_Spotters)
- Samolot: Avro Vulcan B.2
Reg: G-VLCN
Linia: Prywatny
Kraj: Netherlands
Lotnisko: EHVK
OPIS ZDJĘCIE Witold Łożyński (Wlkp_Spotters)
- Samolot: Agusta-Westland Merlin HM.1
Reg: ZH840
Linia: United Kingdom - Royal Navy
Kraj: Netherlands
Lotnisko: EHVK
Bery, widzę, że przekonałeś się do A-10
Touch and go - Mig 29
http://www.airliners.net/photo/Poland---Air/Mikoyan-Gurevich-MiG-29A-(9-12A)/1562318/L/
Nasza szparka nr "15" na zeszłorocznych pokazach w Volkel:
YouTube - Polish Air Force MiG-29 Fulcrum Luchtmachtdagen 2009 highlights
Zakładki