Archiwum tematu z lotnictwo.fora.pl
http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtop...=4746&start=15
W dniach 18-24 czerwca 2007 roku odbędą się targi Le Bourget.
Oto oficjalna strona imprezki.
http://www.salon-du-bourget.fr/en/
Wlkp_Spotters
Archiwum tematu z lotnictwo.fora.pl
http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtop...=4746&start=15
Jak myślicie, czy lepiej jechać w dni zamknięte, czy w publiczne? W 2005 byłem w te pierwsze, ale bez akredytacji pozwalającej na wejście do strefy foto i było tak hmm... no drętwo trochę Teraz mam możliwość załatwienia stosownego papierka, ale korci mnie też ten "grandstand" który ma być otwarty na piątek-niedzielę (i spotting na CDG z ekipą z EPPO ). Czy ktoś już zaliczył pstrykanie z tej trybuny? Czy miejsca są rezerwowane/numerowane, jak np. na FRIAT, czy raczej pchanie się kto gdzie może? Za ile, gdzie... itp Czy może lepiej jednak na dni zamknięte? Zaznaczam, że nie interesuje mnie specjalnie statyka, włażenie do kokpitów itp., tłum też mi nie straszny (bo i tak ponad niego wystaję ) - chcę "tylko" w miarę czysty widok na pas.
Moje lotnicze: http://danielrychcik.com/
Moje różne: http://photosite.pl/
Nowe! http://airshow-reviews.com/
Bezwzględnie polecam dni zamknięte. W "public days" są tłuuuumy ludzi. Byłem w 2003, 2005 i na tegoroczną edycję też powinno mi udać się dotrzeć. Najlepsze zdjęcia "w locie" udało mi się zrobić poza terenem wystawy, na końcu pasa stojąc na ... śmietniku (za wysoki nie jestem a siatka wokół lotniska tak . ale, że aparat mam taki sobie, to fotografowałem tylko podejścia do lądowania. W razie czego służę swoim skromnym doświadczeniem.
Z drugiej strony mam pytanie, czy ktoś zna dobre miejsce do zdjęć w locie położone poza samymi targami ale blisko nich (przeciwległa strona pasa raczej odpada...)
Pozdrawiam!
Tomek
A ja mam pytanie ktory bilet wybrać? Czy opłaca się kupować z trybuną i co ona daje. Pierwszy raz jade ja Paris Air Show i nie mam pojęcia co kupić a tłumy y=też mi nie są straszne
Wlasnie moze ktos z wyjadaczy ktorzy mieli juz niechybny zaszczyt tam byc napisze swego rodzaju poradnik. Poza tym co sadzicie o ustawieniu sie w jakims barku aby oblac ta wspaniala impreze np.w niedzielne popoludnie?
Co do biletów, to się nie wypowiadam, bo nigdy osobiście nie kupowałem (byłem tam służbowo).Zamieszczone przez jona
Porad specjalnych też nie mam.
Statyke lepiej zwiedzać w dni zamknięte a zdjęcia najlepiej robić przed oficjalnym otwarciem imprezy (brak barierek wokół samolotów). Polecam wizytę w znajdującym się tuż obok muzeum lotnictwa, jeśli ktoś nie był. I to chyba tyle...
Tomek
no wlasnie.....
i tu jest pytanie, w ktore dni jechac...
czy w trade visitors sa tez pokazy?
pozdrawiam i czekam na porade
Filip
Jak najbardziej. (W koncu ci, co kupują samoloty, chcą wiedziec, czy one naprawde latają. ) Przy czym program pokazow w dni profesjonalne moze sie troche roznic od programu w_dni "grand public" (zreszta i_w_konkretne dni danej czesci moga byc roznice - no coz, na *kazdej* imprezie jest "subject to change without previous notice"...)Zamieszczone przez filipc
Co do "kiedy jechac", to najlepiej sie wybrac na jeden dzien profesjonalny i_jeden "grand public" (te ostatnie sa chyba w_tym roku tak jak poprzedno, tzn._od piatku do niedzieli). W_dni "grand public" dostepny jest wiekszy teren blizej samego pasa (ma sie rozumiec, nie_*za* ogrodzeniem), no i_trybuna widokowa tez chyba jest dostepna tylko wtedy (przynajmniej tak bylo w_2005 roku, jesli dobrze zrozumialem). Mysle ze warto wykupic ten dodatkowy bilet na_nią - chyba zawczasu, bo ilosc miejsc jest oczywiscie ograniczona.
Nie upieralbym sie przy hotelu w_samym Le_Bourget. Oczywiscie, dojazdy zabierają troche czasu - ale Salon ma bardzo dobre polaczenie tak z_centrum Paryza, jak_i z_lotniskami CDG i_ORY - poprzez RER_B ("tylko" pociagi w_kierunku Roissy Aeroport CDG, stacja Le_Bourget - z_niej kursują bardzo czesto autobusy wahadlowe do bramy Salonu, w_dni grand public bezplatne, w_dni profesjonalne po EUR5 od_osoby, jezeli, co prawdopodobne, bedzie tak samo jak w_2005_r.; zreszta ze stacji na Salon nie_jest tak daleko, a_pieszo moze sie chwilami okazac szybciej, z_powodu wieeelkiej liczby samochodow jadacych na_Salon...).Zamieszczone przez PanPstryk
PS. Lyzka dziegciu: podobno lepiej nie wedrowac pieszo po Le Bourget po zmroku (ale w_czerwcu to nie_taki problem) - bo to przedmiescie wielkiego francuskiego miasta, niestety z_tych przedmiesc... Natomiast w_godzinach dzialania Salonu z/do stacji idzie bardzo duzo osob, czyli spoko.
Będę 18-19 Jakby co to ja śpię w Hotel Formule 1 Saint Denis centre, trochę na południe od LBG
Moje lotnicze: http://danielrychcik.com/
Moje różne: http://photosite.pl/
Nowe! http://airshow-reviews.com/
Witam Szanownych kolegów, wybieram się na tegoroczne Le Bourget 23-24. Frunę SKY'em 22 z EPWA, a wracam 25. Jest to mój pierwszy wyskok na zagraniczne pokazy . Nocuję w Hotelu D'Orsay po południowej stronie Paryża. Blisko Orly i RER B. Mam pomysł, być może to żadna dla was nowina, chociaż to może oczywiste, może spoterzy z EPWA zabrali by swoje kamizelki, wtedy łatwo byśmy się odnaleźli "w szalejącym tłumie".
Co wy na to?
Gdyby ktoś chciał się skontakcić to zapraszam na priv.
Dla zainteresowanych, Boeing podał aktualną listę zabawek jakie wystawi w Paryżu -- Liste_des_aeronefs.pdf nie zawiera kilku z nich (np. Apache'a i Chinook'a), także jeżeli ktoś z was jeszcze nie wie:
C-17 Globemaster III military transport, F-15E Eagle fighter jet, Harpoon missile, and AH-64D Apache Longbow and CH-47 Chinook helicopters, F/A-18F i B777-300ER
No to do zobaczenia ;)
Ciekawe, czy pokażą go w locie.Zamieszczone przez wmks
Paris Air Show, Le Bourget 2007
Ok. 2 tys. wystawców z 42 krajów pokaże 18 - 24 czerwca ok. 140 maszyn latających, cywilnych i wojskowych. Będą to samoloty bojowe, myśliwce, odrzutowce dyspozycyjne, duże samoloty transportowe, śmigłowce, drony (maszyny bezzałogowe), rakiety.
Francję reprezentuje 44 proc. wystawców, USA - 22 proc., a producentów z innych krajów europejskich - 20 proc.
Zaproszono 154 zagraniczne delegacje wojskowe, ma przybyć 13 ministrów obrony. Codziennie ok. 40 samolotów będzie uczestniczyć w pokazach w powietrzu, pierwszy raz podczas takiej prezentacji zobaczymy airbusa A380 i nowy myśliwiec Rafale.
Przewidziano uczczenie 100-lecia powstania śmigłowca (pierwszy pionowy start wykonał w 1907 r. Francuz Paul Cornu) i 50-lecie wystrzelenia pierwszego satelity przez ZSRR. Na konferencje prasowe, dyskusje z klientami, podpisywanie kontraktów i umów przygotowano 6 hal i 361 pawilonów ustawionych wzdłuż pasów startowych. 8 - 21 czerwca salon będzie wyłącznie miejscem spotkań biznesowych, przez kolejne 3 dni zostanie otwarty dla publiczności.
Organizatorzy liczą na 400 tys. gości i wpływy 50 - 55 mln euro (90 proc. zapłacą wystawcy, reszta z biletów wstępu). Dwa lata temu Le Bourget odwiedziło 480 tys. osób, a Airbus i Boeing zawarły kontrakty za 48 mld dolarów. ¦
http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/...omia_a_14.html
Zaorać, buraki posiać...
Zakładki