W 1995 rzeczywiście padało, ale do oberwania chmury dużo brakowało. Burza była w 1991 roku i żeby było zabawniej mięli wtedy występować Thunderbirds . Historia lubi sie powtarzać.Zamieszczone przez grzegorzz4
zgadzam sie jak najbardziej,byłem wtedy i czekałem na występ Thunderbirds,a tu lipa,wykołowanie na pas i potężna ulewa(zmokłem wtedy jak cholera ,zreszta tak samo jak na Krzesinach.........historia lubi sie powtarzać )Zamieszczone przez Krasin
No własnie wydawało mi się, że było to na początku lat 90. Pamiętam jak dziś, jak staliśmy przy płocie i czekaliśmy na F-16, które zamiast wystartować zaczęły gdzieś tam kołować. Na tym się skończył Air Show 1991...Burza była w 1991 roku i żeby było zabawniej mięli wtedy występować Thunderbirds . Historia lubi sie powtarzać.
Ale nie do tego zmierzam. Czy w 1991 roku latały na tych pokazach cztery Migi 29?
Przewaliłem wszystkie moje zbiory i znalazłem!Zamieszczone przez grzegorzz4
Jeszcze robione Smieną! Sorka za jakość ale.. młody byłem. No i na czarno białym filmie
Ja byłem na płycie. Latały wpierw cztery TS-11, a potem wykołowały F16 i kiedy byli na pasie do startu przyszła burza. Jedno ze zdjęć z powrotu na stojankę poniżej.Zamieszczone przez Occult
Nie mam do nich szczęścia. Ostatnio też na Krzesinach była burza.
Witam,ja też znalazłem dwie fotki z tej walki (sorki za jakość)Zamieszczone przez Gryniek
http://img57.imageshack.us/img57/111...001jpgoed4.jpg
http://img45.imageshack.us/img45/920...002jpgobk7.jpg
Oto kilka zdjęć autorstwa mojego ojca (to konto na tym forum z resztą tez jest jego). Zdjęć mamy więcej, głównie z 1993 r., lecz niestety, ale ja jako dziecko jestem na pierwszym planie większości z nich myślę więc, że nie ma sensu ich tu publikować.
ImageShack Gallery
1. Świdnik 22.08.1993 - Sokół podnosi Mi-2
2. Dęblin 29.08.1993 - Mig-21, Mig-23, Mig-29, Su-22, An-26
3. Dęblin 29.08.1993 - Wilga robi rzekomo pierwszą w historii przed publicznością beczkę i pętlę (pilot doświadczalny Jerzy Wojnar PZL-Okęcie)
4. Dęblin 29.08.1993 - sześć Su-22
5. Dęblin 29.08.1993 - start Tu-154M Lux z ówczesnym prezydentem Wałęsą na pokładzie
6. Dęblin 1995 - słowackie L-39 Albatrosy
7. Mielec 31.08.1997 - Gripen i Hornet
8. Dęblin 30.08.1998 - Spitfire
Dodam jeszcze, że w Dęblinie w roku 1991 były dwa interesujące ze względu na swoje rozmiary C-5 Galaxy, które przyleciały z Thunderbirds.
chopy - super foteczki! dużo bym teraz dał za mozliwość zrobienia 23-go w locie...
mam ale tylko na filmie ze Świdwina z 94 roku...
cieszę się jak dziecko na wieść że na Air Tattoo w 2010 roku będą latać rumuńskie 21-wsze
Rzeczywiście w 91 nas nieźle przemoczyło. Pamiętam przesiadywanie w hangarze w Dęblinie
Dziękuję Wam za te posty
W Bydgoszczy były w 1996 i 1997, z tym, że w 1997 organizowane były bez udziału PSP. Te w 1996 nastawione głównie na solówki palników - bo wtedy konkurs na nowy samolot wielozadaniowy wszedł u nas w fazę decydującą. Piloci testowi Dassault, Boeinga i LM pięknie latali wtedy na Mirage 2000, Hornecie i F-16. Nasz zespół na MiG-29 i mjr Chołuj na solowym pokazali klasę.
W 1997 dużo skromniejsze, ale za to gratką było zaobaczyć w powietrzu Drakena i SU-27 Kwoczura.
EDIT: Ops, sorki pomyliły mi się ostatnie posty. Ale co tam, może komuś odpowiedź coś przybliży.
To jeszcze parę moich fotek z Dęblina z 1995 roku . Co do opadów to pamiętam, że mnie solidnie zmoczyło a potem tumany wody wzbijał Harrier, co widać na jednym ze zdjęć. To były moje pierwsze (chyba, że Gdynia była wcześniej) pokazy, zdjęcia robione Fiedem, więc wybaczcie jakość
A są gdzieś zdjęcia z 1997? Wtedy chyba był Kwoczur który pokazywał cobre? Jeśli tak to byłem tam jako bajtl, miło by było powspominać
Pozdrawiam
Był również na Air Show 1997 w Bydgoszczy. Wtedy zahaczył o Polsce, również z powrotu lub dolotu na inne pokazy. YouTube - Anatolij Kwoczur Kobra Bydgoszcz 1997
To na pewno był Dęblin, była też cobra. Chyba był harrier, mi 24, reszty nie pamiętam. A teraz po poście SILowiec nie jestem pewien roku
To moje pierwsze w życiu pokazy, tak więc pamiętam doskonale. Odbyły sie tylko jednego dnia, w niedzielę 25 sierpnia 1991 r. Wystawa statyczna, tak jak ktos napisał: Hercules, nasze wszystkie maszyny ( no - prawie: niestety nie było Limów a szkoda ), oraz zachodznie mysliwce F-15, F-16, Mirage 2000. Rosjanie wpuszczali do kabiny SU-27 a Brytyjczycy do Tornado. Na początku był nasz aeroklub. Latał AN-28 w barwach cywilnych, Dromadery gasiły "pożar" wodą w dwóch kolorach - białym i czerwonym. Akrobacja na Zlinie-50. Pokazano także pilotaż na śmigłowcach Kania i Sokół oraz pilotaż szybowca "Jantar" w wykonaniu nieżyjącego już Januarego Romana. Blok wojskowy zaczął sie od baletu czterech MI-24 i pilotażu indywidualnego na tym śmigłowcu. Chwilę póżnej na niebie zagościł zespół "Rombik" w składzie sześciu TS-11 Iskra ( po raz pierwszy w pokazowym malowaniu znanym do dziś, ale jeszcze bez wytwornic dymu ). Potem wiązankę na prototypie Orlika wykonał Jerzy Wojnar a zaraz po nim na Irydzie latał Zbigniew Nowakowski. Druga część bloku wojskowego została w całości zdominowana przez maszyny bojowe. Zaczęła czwórka MiG-23MF ze Słupska wykonując trzy przeloty po okręgu ( pierwszy przy róznym skosie płata 16, 45 i 72 stopnie, drugi przy skosie 72 stopni i ostatni ze skosem 45 stopni i efektownym rozejściem na dopalaczach ). Chwilę póżniej ich miejsce zajęły 4 SU-22 z Powidza wykonując dwa przeloty i rozejście, w międzyczasie samotny SU-20 wykonal pozorowany atak na lotnisko wyrzucając naboje oświetlające. Zaraz po "sukach" wystartował pojedynczy MiG-29A nr "115" pilotowany przez kpt. Henryka Chołuja, wykonując pięciominutowy program ewolucji ( pętlę, ósemkę w poziomie i pionie, immelmana, obroty na zniżaniu z odejściem ). Zaraz po ladowaniu MiGa nad lotniskiem pojawiła sie trójka tych maszyn ( większośc samolotów na pokazy dolatywała nad Ławicę z Krzesin ) demonstrując pilotaż w szyku "klin" ( zakręty w prawo i w lewo, pętlę i wyjście z rozpuszczeniem formacji ). Parę minut po MiGach na niebie pojawiła się czwórka francuskich Mirage 2000 z Dijon, pokaując pilotaż grupowy czwórką ( w szyku romb i strzała ) a po podzieleniu sie na dwie pary kilkakrotny przelot nad lotniskiem w szyku "kolumna" i dynamiczne wznoszenie na dopalaczach. Zaraz po nich - znowu nietypowo z Ławicy - do pokazu wystartował solowy Mirage 2000 pilotowany przez kpt. Lorraine Fourniere'a. Pilot zaprezentowal dziesięciominutową piekną wiązankę wyższego pilotażu, świece na dopalaczu, wolny przelot itp. Po Francuzach nad pasem pojawił się F-15C z Bittburga pilotowany przez pilota z F-15 Demo Team - mjra Roberta Turnera. Piękny pokaz wyraźnie prezentujący moc tej maszyny. Szybkie przeloty, zwroty bojowe, podwójny immelman i "kubańska ósemka" w pionie. Na koniec dynamiczne wznoszenie z pionowymi beczkami i zniknięcie w chmurach. Po F-15 prezentowal się amerykański F-16C ze Spangdahlem. Wg mnie słaby pokaz - prezentacja kilku wolnych przelotów nad pasem z odejściem na dopalaczu - ot i wszystko. Na koniec szybki kosiak przy 1000 km/h. Prezentacje wykonywał liniowy pilot a nie z demo team, więc to wiele tłumaczy. Po F-16 przez kilka minut nisko nad pasem śmigał brytyjski Tornado GR1. Fajna sylwetka ze zbiornikami podskrzydłowymi. W kabinie majorzy : Greg Monagham ( pilot ) i Andy Tucker ( operator uzbrojenia ). Ostatni punkt programu należał do Rosjan, a konkretnie do płk Władymira Bażenowa i jego SU-27 z bazy w Chojnie. Najlepszy pokaz indywidualny tego dnia i jeden z najlepszych jakie widziałem. Płynnie, nisko, dynamicznie, zakończony świetnym konwojerem i startem z immelmanem. Poezja. Ot i tyle, cały dzień szybko zleciał. Było na co popatrzeć. Samoloty latały bardzo nisko i blisko publiki, która stała po obu stronach pasa i na ścieżce podejścia ( kto by dziś na to pozwolił? ). Nasze lotnictwo nie pokazało w powietrzu Limów ( choć wtedy jeszcze latały ) i MiG-21, co mam im trochę za złe. Przepraszam za przydługi post, ale może przybliży i odświerzy niektórym tamte chwile ( ostatecznie to pamiętny - pierwszy międzynarodowy Air Show w Polsce ).
Co do innych to walka MiG-23 vs MiG-29 była w Dęblinie 2-krotnie : w 1993 i 1995 roku. Spitfire i Messer kręciły walkę na Air Show Dęblin 1998. Wtedy tez był Hunter, którego oprócz Air Show widziałem w tamtym czasie nad Warszawą kilka dni wczesniej, bo była wtedy jakaś uroczystośc pod Pomnikiem Lotnika. Kręcił wtedy okręgi nad miastem razem ze "Spitem", wykonując kilka przelotów wzdłuż ul. Żwirki i Wigury.
Ja pamiętam swoje pierwsze pokazy z Ławicy z 20.08.1989 roku. Bylem w gronie laureatów konkursu jaki zorganizowały "Wiraże", stad większość czasu oglądałem imprezę z wojskowej części lotniska. Utkwił mi w pamięci Jak-40 na cywilnych znakach i przylot Ila-14 z Balic. Największa dla mnie atrakcja był przelot Jakiem 40 040 nad Poznaniem. Mam kilka zdjęć, niestety marnej jakości robionych Zenitem bez światłomierza na slajdach ORWO . Na statyce były m.in MiG-23 120, MiG-29 70, Iskra 1907, Lim 512 (?)Mig-21 7812, Orlik 006, Jak-40 039, An-26 (?), An-28 (?) w kamuflażu. Ktoś jeszcze pamięta coś z tamtej imprezy?
Zakładki