Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie Aero-moto vikend 2010 - Poprad 26-27.06.


    Polecamy

    Jeśli ktoś zastanawia się nad alternatywą dla wciąż niepewnego Małopolskiego Pikniku Lotniczego:
    Aero-moto v

    I od razu pytanie: Czy ktoś był na tej imprezie i mógłby opisać pokrótce jak wygląda (domyślam się że nie jest to typowy piknik lotniczy)?
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    -Mi-24W (F)
    -Mi-17 (S)
    -Follow Me (zespół akrobacyjny na Zlinach o którym nigdy wcześniej nie słyszałem).
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    +Jak-52
    +Pitts S-2S
    I oczywiście słowacka wybitność czyli do imprezy 3 dni a programu czy choćby pełnej listy uczestników (a zarazem odpowiedzi na najważniejsze pytanie - czy MiG będzie a jeśli tak to w który dzień) brak...
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    TARNÓW

    Domyślnie

    Jasiek , niestety MIGa nie ma w podanym przez organizatorów programie ..... więc chyba odpuszczę sobie wycieczkę na drugą stronę Tatr .
    Szkoda bo miałem zaplanowany w sobotę Poprad a w niedziele Kraków.

    Pozdrawiam

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    Ogólnie rzecz biorąc program bardzo słaby, słabszy niż w 2009 (wnioskuję z poprzedniej listy, bo wtedy wybrałem w oba dni MPL). Gdzieś zniknął Pitts i słowacki pilot... Poza tym 2h programu lotnego...
    Ja jednak się przejadę z kilku powodów, min. mam niedaleko, lotnisko w Popradzie jest pięknie położone (kto był w ładną pogodę ten wie o czym mówię), ale przede wszystkim dlatego by wreszcie mieć możliwość bezpośredniego porównania moich 2 idoli akrobacji - Zoltana Veresa i Jurgisa Kairysa (do tej pory nie widziałem ich obu w odstępie krótszym jak 2 tygodnie) oraz zobaczyć czymże takim jest zespół ,,Follow Me" i jaki poziom prezentuje (spodziewam się dna, ale nieraz w moim życiu tak bywało, że spodziewałem się czegoś dennego lub przeciętnego a odkrywałem prawdziwa wirtuozerię - tak było min. z Krila Oluje na NLD, PS na Airpower, 5x An-2 na CIAF-ie czy wreszcie i przede wszystkim z ,,63" w piątek pod płotem EPRA...).
    Nawiasem mówiąc zastanawia mnie brak zespołu Ocovski Bacovia - nie było ich na NLD przez ostatnie 3 lata, w Popradzie w tym roku też ich nie ma, za to mają być w Hradcu - czy mam rozumieć że Bacovia są Słowackim zespołem który na Słowacji w ogóle nie występuje?
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  6. #6
    YaS
    YaS jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jasiek Zobacz posta
    bezpośredniego porównania moich 2 idoli akrobacji - Zoltana Veresa i Jurgisa Kairysa
    nie wiem jak Jurgis w tym sezonie, ale Zoltan na NLD był w formie
    Cytat Zamieszczone przez jasiek Zobacz posta
    5x An-2 na CIAF-ie
    piękna sprawa to była i w dodatku tylko dla najwytrwalszych
    YaS

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez YaS Zobacz posta
    piękna sprawa to była i w dodatku tylko dla najwytrwalszych
    To też jest piękny aspekt - zastanawiasz się (bo do domu daleko), w końcu podejmujesz decyzję (bo to jest jak nałóg - co bym sobie nie obiecywał, prawie zawsze na pokazach ,,zamiatam" podłogę po wszystkich), chociaż to trochę bezsensu - w końcu to nie może być/nie ma być nic wybitnego, zostajesz raczej dla klimatu ostatnich chwil i z przyzwyczajenia. I nagle gdy to się zaczyna, zdajesz sobie sprawę że patrzysz na coś niesamowitego. W połowie pokazu oglądasz się, i widzisz że oprócz ciebie w promieniu 200m nikt oprócz ciebie, rodziny i kumpla na to nie patrzy, większość już wyszła a ci którzy zostali zajmują się czymś innym. I w tym momencie to wydarzenia staje się jeszcze bardziej wyjątkowe, bo już wiesz, że być może jesteś nawet jedynym który to uważnie podziwia, a jeśli nie to jednym z naprawdę niewielu, czujesz mieszankę rozżalenia (oni tak się starają a prawie nikt nie patrzy) i euforii... tak było nta wspomnianym CIAF-ie, tak było też na MPL 2008 podczas pokazu 2x 3Xtrim - z tą różnicą że tym drugim z czasem udało się wybić, powiększyć skład do 3 maszyn, zaprezentować w Bielsku-Białej, wreszcie teraz być w oficjalnym programie MPL, zaś piątki An-ów nigdy więcej nie widziałem (a to co pokazywała dwójka z Heritage Flight w Hradcu w 20% się do tamtego wyczyny nie umywa).
    Wreszcie radości z tamtego pokazu dodawała pewna nuta spontaniczności którą było widać w pokazie - solista z psującym się smugaczem, który pomimo rozpaczliwych prób nie był w stanie nadążyć za resztą grupy i utrzymać szyku, rzekłbym że na swój sposób było to...hmmm...urocze? (i oczywiście zaraz ,,odbite" ranwersem i zakrętem z przechyleniem 85st., potem już tylko czekałem na pętlę). Może jeszcze gdzieś uda się ich zobaczyć...
    Uaaa, alem się offtopowo rozpisał...
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    Podsumowanie imprezy po sobocie: Zgodnie z przewidywaniami, lokalnie i niewiele. Organizacja słaba, ale przy tej liczbie osób można było sobie na to pozwolić (nie było problemu z dopchaniem się do ,,barierek", a raczej taśm, ludzi było naprawdę mało). Teren imprezy dosyć mały, część naziemna też niewielka i mało interesująca (nawet samochodów zabytkowych było niewiele, podobnie jak stoisk z ,,materiałami festynowymi"), ratowały ją BMP-1 i SKOT którymi za odpowiednia opłatą można było się przejechać w terenie i po krzakach (zdecydowanie na plus, i to duży).
    Program w powietrzu:
    -Blanik - zadziwiajaca solówka na L-13, co prawda krótka (doskonałość), ale nie spodziewałem się że z tego szybowca da się tyle wycisnąć
    -Jak-52 - nisko, agresywnie i ostro, duży plus.
    -Mi-24W - Jak w Piestanach tylko bez smugaczy, no i można było stać 20m od niego przy starcie i lądowaniu (dodam że trawa na lotnisku jest teraz świeżo skoszona...)
    -Follow Me - bez rewelacji, latanie w 2 formacjach (romb i wąż) i płytsze lub głębsze zakręty w różne strony, bez rozejść, mijanek, specjalnych manewrów etc. Widać też że zespół nie jest do końca zgrany (lewoskrzydłowy nie nadążał przy zmianach formacji), jednak w stosunku do oczekiwań (przynajmniej moich) zdecydowania na plus. Brakuje tylko jakiegoś wyraźniejszego finału, bo pokaz kończy się zakrętem w wężu, po czym przed lądowaniem maszyny rozchodzą się bardzo powoli i spokojnie, stopniowo rozciągając ,,węża".
    Zoltan Veres - pokaz moim zdaniem (jako całokształt) trochę gorszy niż na NLD, aczkolwiek jeden moment po prostu mnie rozłożył - ok, jeszcze nie, jeszcze brakowało, zbyt dużo przesunięcia w górę a zbyt mało wzdłuż, trochę zbyt statycznie... Ale zważywszy na fakt że Zoltan lata MXS-em dopiero od tego roku, jestem przekonany, że już niedługo Jurgis Kairys straci monopol na kobrę na samolotach śmigłowych
    Moim zdaniem Veres powinien był z tym zaczekać jeszcze trochę, dopracować i pokazać wersję finalną (no chyba że to była wersja finalna), w każdym razie jest już blisko...bardzo blisko...

    A na koniec imprezy dawka rozżalenia zaserwowana przez prezenterkę Polskiej ,,jedynki", która oświadczyła że na MPL są tylko przeloty samolotów historycznych i nic więcej, żadnych akrobacji w związku z zeszłoroczną katastrofą...

    EDIT: Właśnie obejrzałem kilka filmików z pokazu Jurgisa z różnych perspektyw, i zaczynam dochodzić do wniosku, że to co pokazał Zoltan to była jednak pełnowartościowa kobra, prawie identyczna jak ta Jurgisa, tylko oglądana z innej (nietypowej dla mnie) perspektywy (kobrę Jurgisa zawsze widziałem tylko z boku, Zoltan robił ,,to coś" na początku pasa trawiastego tak że widziałem to bardziej ,,od przodu")...
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    TARNÓW

    Domyślnie

    ....faktycznie było cieniutko patrząc na wcześniejsze lata . Pojechałem tam jednak bo wiedziałem że Zoltan nie zawiedzie .
    Szkoda tylko że Tatry były przesłonięte chmurami bo fotki nabrały by innego wymiaru.
    Sądzę że frekwencja była by o wiele większa gdyby jednak ten MIG był w programie

  10. #10
    YaS
    YaS jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jasiek Zobacz posta
    -Follow Me - bez rewelacji, latanie w 2 formacjach
    a jak w porównaniu do 3AT3?

    Cytat Zamieszczone przez jasiek Zobacz posta
    A na koniec imprezy dawka rozżalenia zaserwowana przez prezenterkę Polskiej ,,jedynki", która oświadczyła że na MPL są tylko przeloty samolotów historycznych i nic więcej, żadnych akrobacji w związku z zeszłoroczną katastrofą...
    małe kłamstwo, duże kłamstwo i telewizja
    YaS

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez YaS Zobacz posta
    a jak w porównaniu do 3AT3?
    Nie, z nimi jednak nie ma porównania - jakby nie patrzeć przechyły w zakrętach mieli stosunkowo duże, dopóki lecieli w rombie trzymali się swoich pozycji jak należy (problemy pojawiały się dopiero przy przechodzeniu do węża - być może dlatego że zamykający/slot w wężu leciał jako drugi, a na miejsce 3 i 4 wchodzili prowadzeni), praktycznie zaraz po starcie utworzyli formację i ok. 2/3 długości pasa odeszli do pierwszego zakrętu, przez cały czas trwania pokazu znajdowali się nad lotniskiem i całkiem ciasno kręcili, czasami wychodząc z zakrętu nabierali prędkości i wychodzili formacją tuż nad pasem... No i przede wszystkim odstępy między maszynami nie były duże, niewiele większe niż u np. Żelaznych.
    Moim zdaniem, zgodnie z tym co napisałem wcześniej, Follow Me to jednak zespół - słaby bo słaby, ale zespół, a nie formacja/latanie w szyku. Od Żelaznych czy Flying Bulls dzielą ich kilometry, ale jednak znacznie bliżej im do nich niż do 3 AT-3 Formation Flying Team.
    Generalnie myślę że gdyby dać im więcej treningu i porządne maszyny - bo trzeba jeszcze wspomnieć, że zespół lata na 3x Zlin 226 i 1x Zlin 326, czyli maszyny nieporównanie gorsze od chociażby 526AFS czy 526F, o 50-tkach nie wspominając (226 nawet nie mają chowanego podwozia, do tego zarówno 226 jak i 326 są dwumiejscowe - a sami Żelaźni kiedyś wspominali, że 526F - dwumiejscowy i podobnej wielkości jakby ktoś nie wiedział - nie jest dobry do latania na pozycjach innych niż prowadzący i dla prowadzonych woleliby 526AFS - chodziło chyba min. o kwestię rozpiętości skrzydeł -dla AFS-a mniejsza- ale nie jestem pewien) spokojnie mogliby się wybić do ,,średniej światowej", a może nawet i wyżej.
    W każdym razie moim zdaniem zdecydowanie wyższa ranga niż 3 AT-3 Formation Flying Team (bynajmniej nie umniejszając tym drugim).

    P.S. Oczywiście całą moją ocenę opieram na jednym ich pokazie, tak więc mógł tu zajść opisywany przeze mnie tu i ówdzie ,,syndrom dobrego dnia"...
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •