[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz | ,,019" | ,,SP-ZAP" | płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz, ,,63" | ,,101" | mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz, ,,SP-3491" | mgr inż. pil. Tadeusz Świst, ,,SP-AAG" [*]
Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
http://smlzl.vot.pl/
Rozwiązanie jest proste - aeroklub out - jestem przekonany że znacznie więcej ludzi by się ucieszyło z kilku przelotów na dopałce zamiast lotów widokowych...
KZ
Biver - bez żartów. Wystarczył by standardowy wylot kilku maszyn na typowe zadanie, powrót, parę low passów i kołowanie (czyli coś co dzieje się w Łasku niemal codziennie). Publika była by wniebowzięta, a i piloci pewnie mieli by satysfakcję z pokazania się ludości.
Nie piszmy, że to przez aeroklub. Najpierw wylot/przylot - potem loty widokowe do oporu. Powód jest więc z pewnością inny.
Dla chcącego nic trudnego.. Gdyby chcieli to nie byłby wielki problem..
Po prostu tak już tutaj jest i my tego nie zmienimy..
Aeroklub zlatuje się od 8-9 aby zacząć latać od 9.
Oficjalny start imprezy około 11.
Szczyt ilości ludzi - 16-18 (większość czeka na koncert i fajerwerki)
Jasne że gdyby bardzo chcieli tam "na górze" to i Krzesiny by otworzyli i coś przysłali z Miro lub Powidza. Tylko że ciężko to im przychodzi już od kilku lat, a jak już dadzą jakiś kwit to dla imprez w randze ogólnopolskiej, a nie lokalnego pikniku. W zeszłym roku latał MiG na EPMM ?
Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
http://smlzl.vot.pl/
A gdzie ja stwierdziłem że to jedyny powód? Jest wiele czynników które nie pozwalają na start efków ale aeroklub jest tym przeważającym.
W 2007 roku (jeśli dobrze pamiętam) było poderwanie pary dyżurnej (akurat wtedy MiG-i z Mińska stały u nas) zakończone małym pokazem nad lotniskiem, tylko że wszystko działo się około 9-tej rano i guzik widziałem (siedziałem jeszcze w domku i dziwiłem się kto hałasuje nad lotniskiem). Co stało na przeszkodzie aby ćwiczebne poderwanie zrobić około 16 (alarm to alarm na to papierów od d-cy SP nie trzeba)?
Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
http://smlzl.vot.pl/
Nie ma sensu się sprzeczać panowie, co będzie to będzie, leczy wpływu na to my, nie mamy żadnego..
Myślę, że tak jak i my bardzo chcielibyśmy zobaczyć coś z palników w locie tak samo i Biver chciałby..
Biver, powiedz proszę, byłeś kiedyś na pokazach za granicą? Na przykład na NLD? Bo wiesz, tam były loty widokowe aeroklubu, tam latał Po-2 z trawy między pasem a drogą kołowania, i tam latał też F-16 (nie, nie był z dolotu). A, i aeroklub i tego typu rzeczy nie był tylko po, był wręcz w trakcie, na przemian z palnikami, co więcej, Jak i MXS startował z betonu (z którego startował też F-16) i nic się nie działo...
W ogóle nie rozumiem o co ci chodzi z tą ,,odpowiedzialnością". Odpowiedzialność za co? Start samolotu z trawy?
A tak poza tym, to czy w Łasku nie mają sprzętu do oczyszczania pasa? Co za problem przejechać nim po pasie przed startem eFów (chociaż to zupełnie niepotrzebne, bo jak napisałem powyżej - jest tysiąc innych sposobów).
Biver, kto ci powiedział że Aeroklub jest głównym powodem? Rzecznik bazy? Ktoś z DSP? Pozwól że przypomnę ci, że tacy właśnie ludzie przed piknikiem w Dęblinie mówili, że pokazu MiG-a nie będzie, bo ppłk. Kozak jest na Litwie i nie da rady i koniec no way. Poczytaj sobie temat o rzeczonym pikniku, bo tam Toyo opisał jak było naprawdę i ile było sposobów by to rozwiązać, zresztą zaproponowanych odpowiednim ludziom, i przez odpowiednich ludzi olanych...
Przejrzyj na oczy, problemem jest nie aeroklub, tylko DSP...
[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz | ,,019" | ,,SP-ZAP" | płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz, ,,63" | ,,101" | mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz, ,,SP-3491" | mgr inż. pil. Tadeusz Świst, ,,SP-AAG" [*]
Dobra, dobra, przekrzyczeliście mnie. Nie mam racji z aeroklubem i już niech tak pozostanie. DSP nie pozwala na loty efów podczas imprez na macierzystych lotniskach, bo...tak
PS "do jaśka".
Holenderski eF, który był na NLD jest maszyną demo, a nie samolotem "z linii".
Czyszczenie pasa jeśli patrzeć tylko odkurzacz/dmuchawę to parędziesiąt minut zależy ile sprzętu się rzuci na płytę (policz sobie: pas długości 2500 metrów o szerokości 40 metrów ma być odkurzony przez maszynę o szerokości 2,5 metra jadącą z prędkością 5 km/h).
Start z trawy: najdłuższy odcinek trawy dostępny to kawałek między łącznikami Brawo i Charlie (to dwa środkowe łączniki widoczne pięknie na google maps). Problemem jest RSL w połowie tego odcinka i głośniki ustawione, jeśli dobrze pamiętam, jakieś 50 metrów od pasa betonowego na tej trawie.
I na koniec. Nie, nie usłyszałem od nikogo stwierdzenia o problemie pod nazwą "aerokluby" (przynajmniej w tym roku, bo ubiegłorocznej edycji pikniku nie pamiętam już tak dobrze)
PPS
Tak dla rozluźnienia sytuacji.
Jak chcę zobaczyć palnik w locie to wychodzę na balkon o 10:30
Ostatnio edytowane przez biver ; 24-08-2010 o 00:31 Powód: literówka
Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
http://smlzl.vot.pl/
Co nie zmienia faktu, że na niego uważają, a przykładem jest chociażby i tak przestrzegana minimalna długość pasa z jakiego wolno im operować (chociaż Sheik sam kiedyś podkreślał że wystarczy znacznie mniej)...
Na jakiej wersji Jak-a będą się odbywać loty widokowe? Bo jakaś nietypowa jest, że potrzebuje całego pasa utwardzonego
Chociaż u nas kiedyś M-ka z szybowcem startowała i 1600m trawy nie starczało, więc może coś w tym jest...Ale to był start ekstremalny, z otwartymi hamulcami
[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz | ,,019" | ,,SP-ZAP" | płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz, ,,63" | ,,101" | mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz, ,,SP-3491" | mgr inż. pil. Tadeusz Świst, ,,SP-AAG" [*]
W nazwie pikniku jest słowo ,,lotniczy,,...rozumiem że to z powodu miejsca a nie z powodu samolotów.Za karuzele,watę cukrową i korki na wyjeżdzie to ja dziękuje.
ZTCW to przylecą 2 Hamerykańskie Jaszczembie ale raczej na statyke.
Zakładki