Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Awatar mateusz_95

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Kielce EPKA

    Domyślnie Waddington Air Show 2-3.07.2011


    Polecamy

    W dniach 2-3 lipca odbędą się pokazy w Waddington. Bilety w cenie 20£ za osobę na wybrany dzień, dzieci 0-5 wchodzą za darmo a 5-15 10£.
    Waddington International Airshow - 2-3 July 2011 - official website

    Pierwsze potwierdzenia:

    Statyka:
    Boeing E-3 Sentry (RAF)
    Sentinel R1-5 (RAF)
    Boeing C17 x2 (USAF) One pojawiają się jako wsparcie Thunderbirds

    Dynamika:
    Red Arrows (RAF)
    Thunderbirds (USAF)
    Team Viper

    Wybiera się ktoś z forumowiczów. Ja mam zamiar wybrać się ze względu na Thunderbirds
    Pozdrawiam Mateusz :)

  2. #2
    Awatar nobie1973

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    Ja będę w tym roku na pewno tylko ze względu na Thunderbirds (moja rodzinka jeszcze ich nie widziała, a naprawdę warto). Nie wiem tylko w jaki dokładnie dzień się wybiorę .
    Pozdrawiam,
    Norbert
    Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Wg stronki www.vulcantothesky.org , Vulcan bedzie latal i prezentowal sie na statyce w oba dni, tzn. 2 i 3 lipca. Oczywiscie (jak rozumiem) z naczelnym zastrzezeniem, tzn. "subject to funding"...

    No to (z powyzszym zastrzezeniem) bylby to argument za Waddington ponad Koksijde, chyba ze trzeba jeszcze chwile poczekac, bo na wymienionej stronce kalendarz konczy sie na razie na Waddington wlasnie.

  4. #4
    falwej19822
    Goście

    Domyślnie

    Ja się wybieram. Jadę z Northampton w sobotę.
    Wie może ktoś czy bilety są dostępne na miejscu i w dniu pokazów, czy muszę je bukować gdzieś indziej? ... bo nie jestem pewny czy dobrze zrozumiałem to co na stronce tam jest napisane...

  5. #5

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Wyglada na to ze mozesz je dostac jeszcze w wymienionych punktach sprzedazy m.in. w banku HSBC (ktory jest w Northampton) oraz marketach Morrisons oraz w dniu imprezy w cenie 26 funtow pod warunkiem ze jeszcze beda. Ja juz jutro rozpoczynam wyprawe w strone Waddington
    Pozdro

  6. #6
    falwej19822
    Goście

    Domyślnie

    Heja. W morisonie biletów nie było ani w jednym ani w drugim. HSBC też wyprzedał wszystko ale i tak w sobotę się wybrałem. Było naprawdę extra. Pogoda dopisała a i popatrzeć też w sumie było na co (Thunderbirds, Red Arrows, Vulcan i wiele wiele innych statków powietrznych). Dla mnie rarytasikiem była wizyta w polskiej Bryzie z Siemirowic i serdeczna pogawędka z załogą zakończona serią pamiątkowych zdjęć. A miało ich wogóle nie być... Oby więcej takich "rodzynków" na brytyjskiej ziemi.

  7. #7
    falwej19822
    Goście

    Domyślnie

    Ktoś był jeszcze oprócz mnie na Waddington w tym roku?? Ludziska, nie krępować się, opisywać wrażenia.

  8. #8
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez falwej19822 Zobacz posta
    Ktoś był jeszcze oprócz mnie na Waddington w tym roku?? Ludziska, nie krępować się, opisywać wrażenia.
    E tam Waddington - my na Airpower byliśmy
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  9. #9

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPRA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez falwej19822 Zobacz posta
    Ktoś był jeszcze oprócz mnie na Waddington w tym roku?? Ludziska, nie krępować się, opisywać wrażenia.
    Było bajecznie,niezapomnianym wrazeniem było popatrzeć na Thunderbirds-to są dopiero showmani,fajnie wyglądał Lancaster ze Spitem i Hurrym u boku,Chinook tez się fajnie prezentował...aha bymbył zapomniał o gigancie Avro Vulcanie

  10. #10

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Nie ukrywam ze wróciłem z pokazów bardzo zadowolony. Bardzo podobał mi się pokaz Tornado GR4 Role Demo z efektami specjalnymi jak zawsze świetny pokaz w wykonaniu Jordanian Falcons oraz The Blades. Niezapomniane wrażenie zrobił na mnie start Vulcana i ryk silników (tym razem bylem w odpowiednim miejscu by to uchwycić). No i oczywiście jak tu nie wspomnieć o Thunderbirds dla których wybrałem te pokazy. Świetne show w ich wykonaniu prezentujący trochę inny styl bylem pod wrażeniem. Miłym akcentem z ich strony było to iż po zakończeniu niedzielnego pokazu podeszli do barierek gdzie zgromadzona była widownia. Mozna było porozmawiać, zebrać autografy, zrobić zdjęcie. Sam skorzystałem z okazji i zebrałem autografy pilotów i części obsługi technicznej Ogólnie milo i sympatycznie.

  11. #11
    falwej19822
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rainbow6 Zobacz posta
    Nie ukrywam ze wróciłem z pokazów bardzo zadowolony. Bardzo podobał mi się pokaz Tornado GR4 Role Demo z efektami specjalnymi jak zawsze świetny pokaz w wykonaniu Jordanian Falcons oraz The Blades. Niezapomniane wrażenie zrobił na mnie start Vulcana i ryk silników (tym razem bylem w odpowiednim miejscu by to uchwycić). No i oczywiście jak tu nie wspomnieć o Thunderbirds dla których wybrałem te pokazy. Świetne show w ich wykonaniu prezentujący trochę inny styl bylem pod wrażeniem. Miłym akcentem z ich strony było to iż po zakończeniu niedzielnego pokazu podeszli do barierek gdzie zgromadzona była widownia. Mozna było porozmawiać, zebrać autografy, zrobić zdjęcie. Sam skorzystałem z okazji i zebrałem autografy pilotów i części obsługi technicznej Ogólnie milo i sympatycznie.

    Ojojoj, ja niestety przegapiłem ten fakt z autografami pilotów Thunderbirds. Żonie zachciało się zwiedzać nie tą stronę lotniska co by trzeba było... Ehhh, takie życie... Może innym razem. Ale Vulcan dał do pieca, to fakt.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Na pokazy wybralem sie w sobote 2.VII. Byly znakomite.

    Numer jeden to bezwzglednie Avro Vulcan. Przepiekna maszyna, no i ten niesamowity odglos podczas rozpedzania sie po pasie przed startem. Co dodatkowo wazne, w Waddington samolot nie tylko prezentowal sie w locie, ale byl i zbazowany na czas pokazow, wiec mozna mu sie bylo dobrze poprzygladac. A dodatkowo, po drugiej stronie pasa jest na stale wystawiony Vulcan o numerze 607, ktory uczestniczyl w operacji na Falklandach w 1982 roku, i ktory jest tylulowym bohaterem ksiazki "Vulcan 607" (o ktorej dowiedzialem sie nastepnego dnia w Muzeum Lotnictwa w Newarku). Z ciekawostek techncznych: Vulcan nie ma zadnej mechanizacji plata na krawedzi natarcia.

    Thunderbirds: Zupelnie inna filozofia pokazu niz zespolow z tej strony Wielkiej Wody, a mianowicie TB maja na przemian manewr czworki samolotow i manewr solisty lub dwoch solistow (wtedy najczesciej nadlatujacych naprzeciw siebie). Tylko kilka manewrow, i to blizej konca programu (choc nie na zakonczenie), wykonywali cala szostka. Natomiast ta glowna czesc to w sumie wiele szybkich przelotow (choc jest rowniez np. przelot czworki w konfiguracji z wypuszczonym podwoziem, a takze przelot solisty na malej predkosci i duzym kacie natarcia). Ale, jak to juz ktos tu na Forum napisal, milo sie oglada manewry w naprawde ciasnym szyku samolotow bojowych (a nie treningowych), no i kilka elementow pokazu bylo naprawde swietnych, poczawszy od startu czterech F-16 na raz - cztery dopalacze to robi wrazenie, tym bardziej ze stalem blisko. Fajny tez byl manewr, gdy z jednej strony nadlatywalo czterech, zgrupowanych w dwie pary, a w "okienko" miedzy nimi z przeciwnej strony i na duzej predkosci wlatywal solista. Jedno, co mogliby sobie darowac, to puszczanie muzyki jako podkladu; na pokazach lotniczych najlepszą muzyką sa dzwieki samolotow.

    A propos (w nawiazaniu do dyskusji w watku o Koksijde): czy brak pewnych elementow pokazu, ktore wystepuja u RA czy PdF czy FT (tego ostatniego zespolu jeszcze nie widzialem osobiscie; ostrze sobie zęby na Radom), nie wynika po prostu z samego faktu wlasnie, ze TB lataja na mysliwcach a nie na samolotach szkolnych?

    Red Arrows: Z chyba 2003 roku z Radomia pamietalem ich pokaz, ktory choc bardzo dobry, jednak jakos czegos mu brakowalo, jakiejs iskry (takiej przez male "i" ). Natomiast obecny wystep w Waddington - chapeau-bas! Naprawde znakomity, dynamiczny, no i bardzo precyzyjny. Najpierw wiele manewrow cala dziewiatka, potem podzielili sie na dwie grupy (4+5), bylo tez kilka manewrow solistow. No i byla m.in. moja ulubiona beczka symultaniczna (czyli wykonywana jednoczesnie przez kazdy samolot osobno, a nie calą taflą) - choc trzeba dodac, ze pokazali ją takze inni (przyznam, ze ucieklo mi teraz, kto).

    Bardzo dobre tez wystepy dwoch zespolow na (kazdy z nich) czterech Extrach-300 (sorry KZ ), a mianowicie Royal Jordanian Falcons i The Blades. Pierwsi pieknie prezentowali sie w manewrach cala formacja. Mieli tez w programie rozyczke - i kiedy zblizal sie jej punkt kulminacyjny, nie moglem sie obronic przed zatrzymaniem oddechu i akcji serca... No ale manewr zespolu zakonczyl sie pomyslnie. Natomiast The Blades to bardziej cyrkowcy, w najlepszym tego slowa znaczeniu. I maja bardzo pieknie pomalowane swoje Extry, w takie czarno-niebieskie barwy.

    Kolejny zespol (nie opisuje chronologicznie): Team Viper, na pieciu samolotach Hawker Hunter, pomalowanych zreszta w rozne barwy, tak jak kiedys dzialaly w roznych jednostkach. Piekna sylwetka sprzed lat, i takze niesamowity dzwiek przy niektorych zakresach obrotow silnika w powietrzu i (jak rozumiem) ustawieniach samolotu (co ciekawe, o ile wychwycilem, roznych dla roznych egzemplarzy), czy tez charakteru danego przelotu; ten dzwiek zwany jest "blue note".

    I znow samoloty historyczne: Battle of Britain Memorial Flight (Avro Lancaster, Hawker Hurricane i Supermarine Spitfire, ten ostatni w malowaniu (czy nawet ten egzemplarz?) maszyny Jana Zumbacha - pan komentator bardzo wyraznie wymowil to nazwisko). To byl pierwszy raz, kiedy widzialem Lancastera, i to znow: zarowno w locie, jak i podczas kolowania, startu i ladowania. Co by nie mowic, cztery wielkie tlokowe silniki brzmia pieknie! Mozna sie bylo o tym upewnic takze w czasie (oddzielnego od BBMF) pokazu B-17 (znow: i na ziemi, i w powietrzu), przy czym ten samolot juz kiedys widzialem i slyszalem (ale nigdy za duzo takich powtorek!).

    Informacja dodatkowa: Lancaster i Vulcan maja tego samego konstruktora.

    Jeszcze jeden zespol, a dokladniej para: Vampire'y, jeden dwumiejscowy, drugi jednomiejscowy, oba z Norwegii. I ten charakterystyczny odglos przy kolowaniu. A potem latali w pieknym rownym szyku, przyjemnie popatrzec!

    Oczywiscie, takze wystepy maszyn solowych: Apacz, Belg na F-16 (bardzo ladnie pomalowany), Beechcraft King Air, takze Tornado, i kilka innych.

    Jednemu soliscie poswiece nieco dluzsza chwile: Chinook (co ciekawe, pan komentator wymawial [Szinuk]). Wiele razy widzimy ten helikopter (BTW, majacy w ukladzie napedowym mocny slad pomyslow Franka Piaseckiego) w relacjach z dzialan bojowych. Wyladowuje zolnierzy, zaladowuje sprzet. Duzy, masywny transportowiec. Tymczasem... w Waddington mozna bylo zobaczyc, jak niesamowicie jest manewrowy! I to zupelnie mu nie przeszkadza taki a nie inny uklad napedowy wlasnie.

    Z ciekawostek na statyce: dwa Nimrody, holenderski KC-10 i polska Bryza! Szkoda ze nie uczestniczyla w pokazach w locie. Jesli ma taki sam STOL, jak wariant zwany SkyTruckiem, to byloby sie czym pochwalic.

    Sobotnie pokazy zakonczyly sie wystepem pary smiglowcow Westland Lynx. Piekna sprawa, bo chyba to pierwszy raz, kiedy udalo mi sie tę konstrukcję zobaczyc nie-w-ksiazce, a w dodatku pokaz naprawde fajny, w tempie, z pomyslem.

    Z mankamentow calosci - jeden (dobrze nam zreszta znany!) to ten, ze publicznosc zgromadzona jest po (z grubsza) polnocnej stronie pasa. Ale tym razem pogoda byla bardzo dobra, bo z jednej strony sloneczna, lecz bylo takze wiele chmur, za to wysokich, wiec nie przeszkadzajacych w pokazach, a przeciwnie, przynoszacych ulge.

    Natomiast jedyny powazny mankament to brak naglosnienia dalej niz bezposrednio przy linii pokazow (czyli gdy sie np. chcialo obejsc sektor(y) dla VIP-ow). No ale wiekszosc czasu spedzilem jednak tam gdzie trzeba, czyli blisko barierki.

    Mimo tych zastrzezen (a w sumie, jak mowie, tylko tego drugiego; na pierwsze sa takie remedia jak kapelusz oraz koszula z dlugim rekawem) powtarzam swoja opinie: pokazy piekne, i zdecydowanie warto sie bylo (oraz bedzie za jakis czas znowu) wybrac.

    Poza-lotniczy element wystawy statycznej to piekne samochody z... poprzednich epok, nawet jesli odleglych o zaledwie 30 czy 40 lat (choc bylo i kilka mlodszych)...

    A na zakonczenie dnia spelnilem jeszcze jedno swoje marzenie od zawsze: lot helikopterem. U nas loty widokowe w czasie pokazow urzadza sie na ogol samolotami, natomiast w Waddington te "pleasure flights" sa wlasnie smiglowcowe. (Ten, ktorym lecialem, to byl Bell 206L.) Co tu duzo mowic: pieeekna sprawa.

    PS. W niedziele na pokazy nie szedlem - ale i tak fragment niedzielnego wystepu Thunderbirds ogladalem, mianowicie z... samego Lincoln, czy Lincolnu (Waddington lezy kilka mil dalej). A konkretnie, wiele razy przelatywali nad miastem grupujac sie (lub ustawiajac) do kolejnych manewrow. Gdybym zorientowal sie w tym wczesniej, to wlasnie chwile wczesniej wybralbym sie na zwiedzanie zamku, gdzie w bilecie jest takze wejscie na mury zamkowe, no i bylby niczym nie zasloniety widok na manewry Walczacych Sokolow.

    Zreszta szczerze polecam zwiedzanie Lincoln(u) (BTW, w dawnych wiekach trzeciego co do wielkosci miasta Anglii), w ogole jest to bardzo ladna okolica.

    Dziekuje Cierpliwym za doczytanie az do tego miejsca. A zdjecia jakies wrzuce (choc zaledwie kompaktem robione) - ale dopiero jak sie naucze.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    czy brak pewnych elementow pokazu, ktore wystepuja u RA czy PdF czy FT (tego ostatniego zespolu jeszcze nie widzialem osobiscie; ostrze sobie zęby na Radom), nie wynika po prostu z samego faktu wlasnie, ze TB lataja na mysliwcach a nie na samolotach szkolnych?
    Nie jest tajemnicą że samoloty bojowe są chociażby szybsze od szkolnych i wykonywanie na nich akrobacji zespołowej prezentuje się nieco inaczej niż na tych drugich. Aczkolwiek przykłady Patrouille Suisse, Turkish Stars czy Russkije Witjazi i Striżi (2 ostatnich nigdy na własne oczy nie widziałem - opieram się na relacjach wideo) pokazują, że na naddźwiękowcach też da się robić ,,tykające zegary", dłuższe manewry pionowe/poziome/ukośne w formacjach 6 i więcej samolotów, i inne tego typu rzeczy.
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie Mrija nad Środkową Anglią?


    Polecamy

    Probowalem wpisac to pytanie w dziale o samolotach na wysokosci przelotowej, ale szanowny skrypt Forum zapetlil sie (tak wlasnie) na formularzu "Zaakceptuj regulamin podforum".

    A pytanie jest takie: Chyba w niedziele 3.VII ok. 21 nad Lincoln(em) lecial (na wysokosci przelotowej wlasnie) w kierunku z grubsza ze wschodu na zachod ogromny samolot. Nie mialem niestety przy sobie lornetki (bo na pokazach bylem w sobote), ale wygladalo mi to na Ruslana albo... no wlasnie: czy to mozliwe, aby to byla Mrija? Bo smiem twierdzic, ze mial(a) dwa stateczniki pionowe - no ale moze to jest tak, ze czlowiek troche jednak wizualizuje sobie marzenia... (kalambur niezamierzony, ale ladny ).

    Ciekawe BTW, czy jest jakas strona, ktora pokazuje planowane (i ostatnio wykonane ) loty Ana-225.

    A gdyby tak... Mrija w przyszlym roku w Farnborough... I to jeszcze w locie (ze startu i z ladowaniem tamze)...

    PS. Auto-poprawka redakcyjna do wpisu #12: slowko "wychwycilem" w akapicie o Hunterach z Teamu Viper oznacza sluchanie dzwieku samolotow, ale takze, lub wrecz przede wszystkim, wskazowek pana komentatora.
    Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 13-07-2011 o 15:16

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •