Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy ... 4 5 6 7 8 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 120 z 154
Like Tree51Likes

Wątek: Zespoły Akrobacyjne!!!

  1. #101
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie


    Polecamy

    Byli tacy co z powodu Thunderów zainwestowali 2 złote na komunikację miejską w POZ i żałowali.
    Znam takich co pojechali na AXALP, wleźli do góry i po jednym przylocie usłyszeli: „mamy chmurę, przyjdzcie jutro”. Ale „jutro” to była droga do domu.
    Tak więc nastaw się że lecisz do USA, a jak będzie fajnie to będą pokazy, jak będzie jeszcze fajniej to będą Thundery, a jak będzie mega to będzie bariera dzwięku.

    Leć dla funu a nie z konkretnym nastawieniem.
    Radek 75 and Kazor like this.



  2. #102

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Tak więc nastaw się że lecisz do USA, a jak będzie fajnie to będą pokazy, jak będzie jeszcze fajniej to będą Thundery, a jak będzie mega to będzie bariera dzwięku.
    No ale jednak pokazy w bazie Edwards miałyby być głównym celem wyjazdu...

    To trochę jak z wybraniem się do lasu na grzyby: jeśli się grzybów nie znajdzie, to mimo wszystko są inne pożytki: ruszenie się poza miasto, pooddychanie leśnym powietrzem itp. - ale jednak niedosyt pozostaje...

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Leć dla funu a nie z konkretnym nastawieniem.
    Gdyby mieć ze 20 lat mniej (i ze 20 koła więcej na koncie)...

    Ale żeby nie kończyć tego wpisu tak... refleksyjnie: 10--11 października w San Francisco mają latać, jak chyba co roku (Fleet Week), Blue Angels. Można sobie wyobrazić taki wariacki plan (*), że w sobotę 10.X być w bazie Edwards, a w niedzielę 11.X w San Francisco. (Chyba są jakieś późno-wieczorne połączenia?) Blue Angels mają też wpisaną na 3--4.X NAS Point Mugu, CA - czyli właściwie (zwłaszcza jak na Amerykę) po sąsiedzku względem Edwards. Tylko że - jak się spojrzy na stronkę owych pokazów, to jest informacja że są odwołane (zresztą na stronce Blue Angels nie ma linku) - ale to chyba dotyczy poprzedniej edycji?! No i jeszcze jest 16--17.X (jakoś wcześnie - kiedyś bywał w listopadzie?) Blue Angels Homecoming Air Show w Pensacoli (FL). To tam już można by się przedostać na spokojnie (tyle że to kilka dodatkowych dni, i kilka dodatkowych tysięcy...).

    Swoją drogą, czy taki Homecoming Air Show jest jakiś spokojniejszy (a np. taki Fleet Week mocny, na przykład jeśli chodzi o występ zespołu), czy właśnie "full wypas" przed kilku-miesięczną przerwą?

    A swoją drogą, Blue Angels nie opublikowali jeszcze planu występów na 2021 rok (a od jakiegoś czasu publikowali właśnie z wyprzedzeniem dwuletnim, i podobnie Thunderbirds; oni na 2021 już podali) - czyżby szykowali European Tour (jak w 2006, co wtedy niestety czynnościowo przegapiłem)? Może z uwzględnieniem Radomia? No co, pomarzyć nie można?

    ----------
    (*) Pogoda chyba nie powinna przeszkodzić (może z wyjątkiem mgły w San Francisco) - skoro, jak to kiedyś śpiewano, "seems it never rains in southern California".

    PS.
    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Byli tacy co z powodu Thunderów zainwestowali 2 złote na komunikację miejską w POZ i żałowali.
    Bo wtedy, o ile pamiętam opisy, była to "bardzo deszczowa impreza"?
    Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 19-01-2020 o 02:58
    Kazor likes this.

  3. #103
    Awatar Pawel_2404

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wszędzie mnie pełno

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Gdyby mieć ze 20 lat mniej (i ze 20 koła więcej na koncie)...

    Ale żeby nie kończyć tego wpisu tak... refleksyjnie: 10--11 października w San Francisco mają latać, jak chyba co roku (Fleet Week), Blue Angels. Można sobie wyobrazić taki wariacki plan (*), że w sobotę 10.X być w bazie Edwards, a w niedzielę 11.X w San Francisco. (Chyba są jakieś późno-wieczorne połączenia?) Blue Angels mają też wpisaną na 3--4.X NAS Point Mugu, CA - czyli właściwie (zwłaszcza jak na Amerykę) po sąsiedzku względem Edwards. Tylko że - jak się spojrzy na stronkę owych pokazów, to jest informacja że są odwołane (zresztą na stronce Blue Angels nie ma linku) - ale to chyba dotyczy poprzedniej edycji?! No i jeszcze jest 16--17.X (jakoś wcześnie - kiedyś bywał w listopadzie?) Blue Angels Homecoming Air Show w Pensacoli (FL). To tam już można by się przedostać na spokojnie (tyle że to kilka dodatkowych dni, i kilka dodatkowych tysięcy...).
    W 2017 w październiku zrobiłem coś takiego w Texasie . Nie trzeba 20 tys i 20 lat . A tak na poważnie. W 2017 roku w odstępie tygodnia były pokazy w Houston i Dallas. Na jednych byli TB na drugich BA. Sprawdź jak jest w tym roku, ale wydaje mi się że w Dallas w tym roku są tylko Snowbirds z Kanady

  4. #104

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pawel_2404 Zobacz posta
    W 2017 w październiku zrobiłem coś takiego w Texasie . Nie trzeba 20 tys i 20 lat . A tak na poważnie. W 2017 roku w odstępie tygodnia były pokazy w Houston i Dallas. Na jednych byli TB na drugich BA. Sprawdź jak jest w tym roku, ale wydaje mi się że w Dallas w tym roku są tylko Snowbirds z Kanady
    Uooo, no bo Houston i Dallas to w ogóle prawie po sąsiedzku są. Nawet jeśli uwzględnić że to największy stan w continental US.

    Co do TB i BA, to TB widziałem w Anglii w 2011 roku (oczywiście nie mam nic przeciw powtórce). Teraz chodzi(łoby) o to żeby do pokazów w bazie Edwards jakoś "dołożyć" BA.

    Tak czy owak, pokazy w Edwards AFB będą pierwszymi tam od 2009 roku (!), więc można mieć nadzieję, że organizatorzy się postarają.
    Pawel_2404 likes this.

  5. #105
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Zespoły akrobacyjne Blue Angels i Thunderbirds wykonały przelot dla pracowników służby zdrowia pracujących w miejscach najbardziej dotkniętych epidemią koronawirusa.

    https://www.youtube.com/watch?v=6tJaX8JNhTE
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  6. #106

    Dołączył
    Apr 2017
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Tutaj profesjonalny materiał z tego przelotu. Polecam!
    tux, Kazor and maro like this.

  7. #107

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    WAW/RDO

    Domyślnie

    Pierwszy Super Hornet dla Blue Angels. Zespół przesiądzie się na te maszyny najprawdopodobniej już w przyszłym roku.


    https://airshowstuff.com/v4/2020/fir...rnet-unveiled/

  8. #108
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  9. #109
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    grupa akrobacyjna rosyjskich WKS Russkije Witjazi odebrała kolejne 4 myśliwce wielozadaniowe Su-35S.
    https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=30948
    Kazor likes this.
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  10. #110

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Czy ktoś może wyjaśnić jak to jest na pokazach. Czy każdy pilot biorący udział w pokazach lotniczych zarabia pieniądze za dany pokaz, czy to tak nie jest? Jakie to mogą to być pieniądze i czy to w ogóle jest dobry zarobek brać udział w pokazie na pokazach lotniczych ??

  11. #111

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    Jest bardzo, bardzo różnie i jak to w życiu "wszystko zależy" od tylu okoliczności, że nie chce mi się pisać....
    Odnośnie kwot to też Ci nie powiem bo nie wypada poza tym znam tylko te które znam.
    Ogólnie zależy to od umowy pilota z organizatorem, tej prawnej lub po prostu dogadania się bo air show er-szołowi nie równy. Choć dla widza wszystko to pokazy lotnicze.

    Odnośnie płacenia załogom za pokaz to w zależności od organizacji imprezy jest tak:
    - latają za darmo dla przyjemności i aplauzów na swój koszt lub koszt organizatora imprezy.
    - nie biorą honorarium za pokaz ale oczekują zwrotu kosztów za paliwo na dolot i odlot, olej, parafinę do smugaczy, hotel, wyżywienie itd..
    - był też przypadek że pilot pokazowy oprócz swojego akrobata miał drugi samolot na którym zarabiał na lotach widokowych podczas pokazów i za akrobacje nie brał kasy a jedynie za możliwość wykonywania zarobkowych lotów widokowych podczas imprezy.
    - inny z kolei przedsiębiorca latał "za darmo" ale barterowo jego firma reklamowała się wśród publiczności.
    - są też tak znani i rozchwytywani soliści lub grupy acro, że podpisuje się z nimi umowy na określone i to nie małe kwoty nawet na rok przed imprezą.
    Wszystko zależy od rangi imprezy, sposobu jej finansowania i kto jest gospodarzem oraz szeroko pojmowanych umów z załogami.
    Wojsko np lata za free ale bywa kapryśne choć ostatnimi czasy mniej.
    Organizatorem może być lokalny aeroklub, lokalny samorząd: gmina, powiat, miasto a także wojsko lub zupełnie prywatna firma specjalizująca się w masowych eventach lub nawet tylko w imprezach lotniczych.
    Najlepiej zrób sobie trening mentalny i wyobraź że sam organizujesz pokazy w swoim mieście i akurat masz telefony do 10 pilotów i grup akrobacyjnych. Szybko zrozumiesz, że prawie z każdym z nich będziesz uzgadniał indywidualnie warunki uczestnictwa i poniesione przez to koszty.
    ....długo by pisać, niewdzięczny temat

  12. #112
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Pierwszy samolot F/A-18E Super Hornet dla grupy pokazowej US Navy - Blue Angels
    https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=31048
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  13. #113

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Zdaje się że pokazy w bazie Edwards będą, wg obecnego żargonu, hybrydowe. Czyli, w praktyce, będą do oglądania tylko na ekranach? Ale żeby to miało jakiś sens (optyczny, a i dźwiękowy), to chyba powinny być transmitowane w IMAX-ach, lub przynajmniej w dużych salach "zwykłych" kin? (Tak jak np. mecze piłkarskie.)

  14. #114
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Eskadra demonstracyjna US Navy Blue Angels wykonała wczoraj ostatni lot na samolotach wielozadaniowych F/A-18A/B/C/D Legacy Hornet
    https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=31866
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  15. #115

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    "Zespół Blue Angels żegna Hornety" - ale jak poczytać dalej (czyli znaleźć się w grupie 0,01 procent, i nie chodzi mi tu o ten konkretny artykuł czy serwis), to jednak nie za bardzo je żegna: bo nadal ma latać na Hornetach, tylko w innej wersji. (Można było napisać np. "... żegna klasyczne Hornety".)

    PS. Ale (skoro już brniemy w "nowoczesność") oczywiście procesowo dałoby się obronić: żegna Hornety, bo będzie latał na Super Hornetach.

    A może bardziej na wesoło:
    - Chciałbyś mieć Rollsa?
    - Nie.
    - No jak to?!
    - Chciałbym mieć dwa Rollsy.

    PS2. A tak na spokojnie - na jaki zupełnie inny typ mogliby się przerzucić? F-35? F-22 (żeby trzymać się dwusilnikowych)? Swoją drogą, powiedzmy że F-22 będą kiedyś wycofywane: czy wtedy mogą trafić do takiego zespołu jak Blue Angels? Czy raczej, jeśli (nie tylko F-22) są wycofywane, to w szczególności mają wyczerpany resurs? Ale co do F-18, to jak wynika z artykułu "Pierwszy Super Hornet dla Blue Angels" na Altairze (link do tegoż jest zawarty w powyższym), te Super Hornety nie są nowe (zresztą nowych by im pewnie nie przydzielono, co skądinąd zrozumiałe). No ale, oczywiście niewątplywie (jak w piosence Wojciecha Młynarskiego), resurs mają z wystarczającym zapasem.
    Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 06-11-2020 o 18:29

  16. #116
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Navy nie używa F-22, do tego są drogie w utrzymaniu liniowym, a co dopiero dla zespołu. Linia produkcyjna zamknięta, a każdy F-22 jest na wagę złota, zwłaszcza, że 17 F-22 z bazy Tyndall uszkodził huragan. Jeżeli w Navy wycofają Super Hornety to nie ma wyjścia i będą musieli przejść na F-35B ale do tego jeszcze długie lata.
    Ostatnio edytowane przez schwefel ; 06-11-2020 o 18:40
    Czterosilnik likes this.

  17. #117
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    EDIT:
    Oczywiście F-35C a nie B.

  18. #118
    Awatar Darecki

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Płock

    Domyślnie

    11 listopada Żelazny pojawi się nad wzgórzem tumskim w Płocku.


  19. #119
    Awatar Radek Zlin

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Darecki Zobacz posta
    11 listopada Żelazny pojawi się nad wzgórzem tumskim w Płocku.
    Pokaz odwołany z powodu złych warunków atmosferycznych w Płocku.

  20. #120
    Awatar Darecki

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Płock

    Domyślnie


    Polecamy

    Potwierdzone?

Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy ... 4 5 6 7 8 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •