Za stroną imprezy w powietrzu:
- Retro Sky Team
- latający cyrk Martina Kindernaya
Czy można liczyć na udział Słowackich Sił Powietrznych ?
Już znamy dokładną datę tej imprezy to 23-24.06.2012 jeżeli tylko pogoda pozwoli to przy panoramie Tatr bardzo urokliwe widoki.
Aero-Moto Vikend 2012
Pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 10-06-2012 o 10:29
Za stroną imprezy w powietrzu:
- Retro Sky Team
- latający cyrk Martina Kindernaya
Czy można liczyć na udział Słowackich Sił Powietrznych ?
W tym terminie Mig ma latać we Florennes
Pojawił się w końcu program:
Robinson R22 - F
Zlín Z-226 - F
Zlín Z-526AFS - F
Blériot XI - F
Wright Flyer - F
Agusta A109-K2 - F
MD-530F- F
WT-9 Dynamic- F
Pitts S2C - F
Mi-17 - S
MDM-1 Fox- F
aparat + kilka obiektywów i lampa
Szału nie stwierdza się. Nie słychać coś o wojsku w locie?Zamieszczone przez tangier
Ostatnio edytowane przez jarekch ; 07-06-2012 o 09:06
Co tu napisać....
Nie.
Źródło: program | Aero-Moto Vikend 2012Bezmotorový akrobatický špeciál predstaví člen Aeroklubu Poprad, reprezentant SR v akrobacii vetroňov Bohuslav Medvec.
aparat + kilka obiektywów i lampa
TomaszL75 dlaczego nie odbierasz telefonu? Ciężko pracujesz?
Czy ktoś wie o której otwierają bramy? O której zaczynają się pokazy? Do której trwają? Jak wygląda dojazd z Polski od strony wschodniej? Ktoś się może podzielić doświadczeniami z lat poprzednich?
Jak rozumiem dorośli i młodzież płaci 6 EUR, a dzieciaki po 4 EUR.
Co tu napisać....
Wróciłem właśnie z Aalborga z pokazów , ale aby na inne jechać też muszę popracować
W tym roku niestety nie jadę do Popradu ale może komuś kto pierwszy raz tam zawita przyda się mapka poglądowa ( tak było w 2011) :https://maps.google.pl/maps/ms?msid=...09151,0.021865
Jak tylko pogoda pozwoli to wspaniałe widoki Tatr w tle . Uwaga z dojazdem - wjazd na autostradę = winetka (nie opłacalna opcja) ja jechałem od Piwnicznej i przed Popradem skręciłem na miejscowość Mlynica a następnie Velky Slavkow i pod lotnisko można również przez miasto .
Pozdrawiam
+ Polikarpov Po-2
Co tu napisać....
W 2010 (jedyne na których byłem) impreza zaczęła się ok. 10:00 a skończyła ok. 14:00-15:00 (mówię o pokazach w powietrzu). O której otwierają teren nie mam pojęcia, ja sam dotarłem na krótko przed początkiem pokazów lotnych. Pośpiech jest zbędny - impreza jest stosunkowo niewielka i kameralna (a przynajmniej taka była w 2010), nie było opcji żeby nie móc dorwać miejsca przy barierkach (o ile tak je można nazwać - w 2010 w większości miejsc były drewniane paliki i taśma), zwłaszcza że większość spośród publiczności stała w okolicach sceny i hangaru, daleko od osi pokazów, na samej statyce nie było zbyt wiele sprzętu. Rzeczona Oś pokazów 2 lata temu była bardzo blisko barierek, Zoltan Veresz latał naprawdę blisko strefy dla publiczności, chwilami był jakieś 10-20m od niej (podczas lotów koszących).
Ogólnie impreza raczej na luzie, bez tłoku i konieczności biegania by zaliczyć wszystko. A równocześnie program lotny w 2010 był naprawdę niezły - na pozór, patrząc na rozpiskę przed, nie powalał (pomijając Zoltana Veresza nie było niczego wybitnie ciekawego), ale już ,,w praniu" okazał się być znacznie lepszy - w 2010 w Popradzie widziałem jedną z najlepszych wiązanek akrobacji szybowcowej na zwykłym szybowcu szkolnym (Blanik z lokalnego aeroklubu i z lokalnym pilotem za sterami), zaryzykowałbym stwierdzenie że nie odbiegało to bardzo daleko od wyczynów niektórych pilotów na Fox-ie (pomijając czas trwania - widać że Blanik traci energię szybko) a wykonywane było przecież na niewybitnym pod tym względem szybowcu, nawiasem mówiąc coś czego już się chyba publicznie nie zobaczy (większość Blaników dostała niedawno zakaz akrobacji), do tego piękne kosiaki na Jak-52, całkiem fajny pokaz kompletnie nieznanego zespołu pilotażowego (,,Follow Me") oraz pierwsza (przynajmniej dla mnie) kobra Zoltana Veresza (a zarazem pierwsza nie w wykonaniu Jurgisa). Miłe były także pokaz śmigłowca ratowniczego i start Mi-24 - m.in dlatego że trawa na lotnisku została skoszona stosunkowo krótko przed imprezą (Miłe jak miłe, co mniej zakochani w lotnictwie raczej klęli na wbijające się w twarz suche źdźbła trawy). Innymi słowy bez wielkich i krzykliwych rzeczy, za to ze sporą ilością tych małych i niezauważanych, a czasami równie niesamowitych.
Opuszczając imprezę polecam udać się do odpowiedniego stoiska gdzieś w okolicach sceny lub hangarów i zakupienie lokalnego wyrobu - ,,zwijańców/śrub" z czekoladą (nie pamiętam już jak to nazywali)
[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz | ,,019" | ,,SP-ZAP" | płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz, ,,63" | ,,101" | mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz, ,,SP-3491" | mgr inż. pil. Tadeusz Świst, ,,SP-AAG" [*]
O ile znam się na jęz. słowackim, to jest spoko!Zamieszczone przez Roman KLOUDA
EDIT: jeszcze dostałem maila, że "cały program powinien być wkrótce na naszej stronie". Także nic tylko patrzeć co dojdzie.
Ostatnio edytowane przez jarekch ; 18-06-2012 o 08:43
Co tu napisać....
+ Jak-40
+ Mig-29 (w tej chwili jeszcze nie ma na stronie, ale info z wczoraj jak najbardziej aktualne)
Co tu napisać....
+ replika Fokker Dr.1 "Červený barón" v statickej ukážke
Co tu napisać....
Pojawił się dokładny program godzinowy:
+ MiG-29 (..a blok vyvrcholí ukážkou bojového lietadla MiG-29)
+ Z-37 Čmelák (ukážka činnosti legendárneho poľnohospodárskeho lietadla)
+ Piper PA-34 Seneca (dvojmotorové malé dopravné lietadlo)
+ An-2
Do zobaczenia!
aparat + kilka obiektywów i lampa
Zakładki