Mam kolege w Poznaniu, ktory je sprzedaje. Jak chcesz to moge z nim zagadac cool) Chciec to moc :P
Wersja do druku
Program Pokazów.
Programma | Ministerie van Defensie
na galowo takze delegacja epgd spotters, ja w bluziebczerwonej. do zobaczenia jutro
Tak na szybko dla zachęty
http://lotnictwo.net.pl/gallery/imag...cf3e5fd5f1.jpg
Su-22 z Polski...nudy :)
Solo Turk masakra, szczęka mi opadła :p
Jak tam Panowie wrażenia po pierwszym dniu pokazów?
Suki zupełnie nie dały rady :/ po Air Power Demo też się więcej spodziewałam. Za to, w ramach rekompensaty, Tricolori (z komentatorem z ADHD) i Red Arrowsi dali czadu! Warto było tyle jechać! :)
Zupełnie Was nie rozumiem. Piszcie tak, a zaraz znowu będzie narzekanie, że SU-22 nie prezentują się na pokazach. Pamiętam, jak jeszcze niedawno większość na tym forum była zdania, że nawet gdyby SU-22 2 razy przeleciał wzdłuż pasa na dopalaczu to i tak byłby gwiazdą pokazów. Te samoloty to nie Tornado GR4 a już na pewno nie Mirage 2000N, które prezentują bardziej dynamiczne pokazy dwójkami. Spróbujcie lecieć czterdziestoletnim samolotem o aerodynamice kaflowego pieca trzy metry od siebie i to przy różnym kącie ustawienia płata. Dobrze, że SU-22 pokazują się za granicą, bo dziś jest to prawdziwy rarytas.
Za to Turek to dziś zdecydowanie nie trafił w pogodę...:zly
Czy latali już Patrouille Suisse?
Zaterdag 15 juni
Tijd Deelnemer 9.00 uur Hawker Hunter DHHF C-47 BBMF Saab Viggen Swedish AF Historic Flight Bolkow 105 German Army C-130 Royal Danish AF 10.00 uur MI-24 Czech AF Red Arrows Royal AF SU-22 Polish AF 11.00 uur Pilatus PC-7 Austrian AF F-16 Belgian AF Curtiss P-40 Fighter Collection MIG-15 Fundacja Polskie Orly Historisch Blok Propellor 12.15 uur Pauze 12.30 uur F-16 Demo + AH-64 Demo RNLAF Launch Air Power Demo RNLAF Departure Red Arrows Royal AF 13.22 uur Air Power Demo RNLAF 14.00 uur F-18 Hornet Finnish AF Frecce Tricolori Italian AF Saan Gripen JAS-39 Czech AF 15.00 uur Patrouille Suisse Swiss AF Ramex Delta French AF Spitfire Formation BBMF/RNLAF 16.00 uur F-16 Turkish AF Patrouille de France French AF 17.00 uur RNLAF Jet Formation RNLAF
Zgadzam się w całej rozciągłości z tym co napisał Pat21
Wygląda na to, że Turek zamienił się w programie miejscami z Belgiem i ten ostatni miał super pogodę. W ogóle od poprzedniego sezonu widać duży postęp w lataniu "Grata" Thysa. W zeszłym roku krzywo, mało dynamicznie, ciągłe poprawki pozycji po kolejnej figurze, za to dziś jego "FA-84" chodził po niebie jak żyletka. Ciesze się, że zawita w tym roku do Radomia. Co do Turka, że w Ostravie było 20% tego co w Volkel, to chyba przesada. Było jak zawsze, czyli wspaniale - przynajmniej wczoraj. Ulewa miała jednak swój plus. Po raz pierwszy zobaczyłem, jak wygląda pokaz Solo Turk w wariancie płaskim. Bardzo ładnie zaprezentował sie także fiński Hornecik.
Jak wspomniała Zuzia, Suczki kiepsko, szczególnie że wczoraj chyba przerwali pokaz, jak przy podejściu do przelotu na Vmin z wysuniętym podwoziem drugi samolot nie trafił w oś pokazu i zrobił mega wielki krąg gdzieś za plecami widowni... po tym od razu siadły obie... Poza tym jak dla mnie Gloster Meteor - rewelacja - nisko, blisko i szybko!, Solo Oranje bardzo mocno, szybko i zdecydowanie, Turk spoko, z tymi flarami to jednak bez przesady, Frecce świetnie, szczególnie z komentarzem (Soooolista!!! :D ). Nasz MiGuś znów na kilometry, wysoko i daleko, chociaż wzbudzał bardzo duże zainteresowanie wszystkich pilotów (stałem prawie naprzeciwko niego przez poł dnia, i co chwila ktoś podjeżdżał,zagadywał, robił zdjęcia...)
Reszta przyzwoicie, szkoda Viggena, że nie było kołowania przy publice przed i po pokazie... Dziś nie byłem, ale poza przelotem 10xF16 z KLM chyba było to samo...
Apropos naszego Lima - ciekawy przypadek"współpracy" pilota z obsługą naziemną :shock:
Mig 15 start op volkel 15-06-2013, let op de man met de trap! - YouTube
Panowie,
Jeżeli chodzi o Lima:
- "współpraca" z obsługą naziemną - takie sprawy się zdarzają, szczególnie, jeżeli organizator pogania, choć w planie jest co innego - niemożliwe jest asystowanie w zamykaniu kabiny, hamowanie samolotu i pilna odpowiedź na męczącego po raz ..nasty kontrolera - nie ukrywam, że bałagan na statyce panował masakryczny - głównie jeżeli chodzi o bezpieczeństwo kołowania i jego kolejność.
- odległość od publiki: fajnie by było, gdyby koledzy może zapytali na forum albo dowiedzieli się, jak wygląda sprawa linii pokazów, zanim zaczniecie narzekać. Dla waszej informacji: minimalna odległość od widzów 450 metrów, minimalna wysokość 200Ft. Wyjątek stanowiły statki powietrzne posiadające specjalne zezwolenie własnego kraju. Oczywiście nie muszę wspominać, że u nas ten temat jest w powijakach w ULC-u...
Wróciliśmy!
Na początku serdeczne podziękowania dla Michała i trzech Tomków z którymi spędziłem niesamowite dwa dni.
Impreza zdecydowanie udana, pomimo kiepskich warunków oświetleniowych w piątek (mleko na niebie).
Sobota była o wiele lepsza pogodowo, przelotny deszcz oczyścił ładnie powietrze i pozostawił trochę wilgoci na piękne oderwania.
Co do poszczególnych pokazów nie będę się rozpisywał, bo każdy ma swoje zdanie.
Mogę za to powiedzieć, że nasze SUczki wypadły dosyć blado w piątek, ale w sobotę było zdecydowanie lepiej.
W ziemię wbiło mnie natomiast AIR POWER, widziałem to pierwszy raz i nie ma znaczenia czy brało w nim udział 10 czy 15 F-16.
Ten element pokazów był niesamowity, nadlatujące zewsząd F-16, ogromne wybuchy, potem szarża AH-64, następnie przylot Chinookow i zawinięcie przez jednego z nich samochody z pasa. To po prostu musiało się podobać! Zobaczyć coś takiego w Polsce - niemożliwe.
Sobotnie przechwycenie Boeinga KLM przez 10xF-16 było bardzo miłą niespodzianką, mieć taki kadr - bezczenne.
Statyka - bardzo smacznym kąskiem był Predator B i makieta F-35, choć jak zajrzało się do kokpitu to śmiech człowieka ogarniał (tablica przyrządów jak namalowana na dykcie).
Podsumowując: Warto było powiększyć przebieg samochodu o blisko 3000 km i przy następnej okazji nie zawaham się o powtórkę.
PS. Polecam camping, który linkowałem kilka postów wcześniej. Miła obsługa (niemiecki, angielski) i bardzo dobre warunki. Prysznic (0,75 euro) przed długą drogą powrotną - rewelacja.