Strona 3 z 16 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 304

Wątek: ILA 2008

  1. #41
    Awatar michał s

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Kurde, czyli czeka mnie ścisk w tłoku Ale czego się nie robi dla samolotów
    Postaram się być wcześnie...

  2. #42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC, TXL

    Domyślnie

    Ja byłem w 2006 -- w sobotę.

    Faktycznie, ścisk jest nieopisany. Nie wiem jak was, ale mnie to doprowadza do szału.
    Jak wspomniał Sebastian, zrobienie czystej statyki jest niemożliwe. Po prostu się nie da.

    Atmosfera jest typowo festynowa. Mozna zjeść, wypić, kupić "ciupagę".

    Przez cały czas na niebie odbywają się pokazy lotnicze. Choć większość z nich jest - szczerze mówiąc - średnio ciekawa. Na ziemi stoi tyle atrakcji, które można niemal lub dosłownie pomacać, że pokazy akrobatyczne umiarkowanie mnie interesowały. Wolałem raczej pokontemplować z bliska maszyny, które znałem tylko ze zdjęć.

    Rewelacją był dla mnie Lufthansa Retro Jet D-AIRX, oraz hangar, gdzie malowano właśnie benka 737. Ta druga atrakcja nie była częścią imprezy, ale można było się tam wślizgnąć i zobaczyć coś naprawdę interesującego, w dodatku bez napierającej na plecy tłuszczy.

    Powiem szczerze, że pokazów grup akrobatycznych w ogóle nie zarejestrowałem. Były dość nudne.

    Pawilony wystawowe firm z branży lotniczej i kosmicznej, dość użyteczne jako schronienie przed deszczem. I zawartość typowo handlowa. Raczej mało ciekawa dla turystów.

    Poza tym, impreza "must-see"

  3. #43
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    Cześć,
    mam pytanie do tych co byli, czy pokazy powietrzne, przeloty są w dużej odległości od publiczności. Mam obiektyw 135 na długim końcu i nie wiem czy nie za krótki będzie.
    Pozdrawiam.

  4. #44

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Amadeusz
    mam pytanie do tych co byli, czy pokazy powietrzne, przeloty są w dużej odległości od publiczności. Mam obiektyw 135 na długim końcu i nie wiem czy nie za krótki będzie.
    Zależy jakie zdjęcia chcesz robić Ale jeśli nastawiasz się na samoloty w locie wypełniające kadr , to może być trochę krótko. Możesz spojrzeć na moje zdjęcia z 2006, w podpisach są milimetry.

    135mm na cropie starczy mniej więcej na złapanie startującego A380 w momencie gdy jest dokładnie na wprost w powietrzu to raczej 300-400 wskazane. Powiedziałbym, że na tle różnych innych pokazów, to w Berlinie latają względnie daleko.

  5. #45
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    Dzięki Muflon, nagle wszystko stało się jasne, przy okazji gratuluję zdjęć i sprzętu. Mimo wszystko mam ochotę tam pojechać.
    Pozdrawiam.

  6. #46
    Awatar Hamlet123456789

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    wybieram się z kumplami Pociagiem może ktosc takze zeche pojechac ze mna

  7. #47
    Awatar bartolomic

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    kiedy mniej wiecej pojawi sie jakis program akrobacji??

    bo strona ILA jest raczej pod targi zrobiona... :/

  8. #48
    Awatar Piwi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza

    Domyślnie

    Flight Display
    The preliminary flight display program is available of the ILA website by April 1. A more detailed program will follow shortly before the opening of ILA2008 and will be updated on each day of the show.

  9. #49
    Awatar Asta

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piwi
    Flight Display
    The preliminary flight display program is available of the ILA website by April 1. A more detailed program will follow shortly before the opening of ILA2008 and will be updated on each day of the show.
    Jest już dostępny? Bo nie mogę znaleść...

  10. #50
    Awatar Piwi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza

    Domyślnie

    Też nie widzę na razie. Myślę, że na dniach coś się pojawi.

  11. #51
    Awatar Piwi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza

    Domyślnie

    Wstępna informacja, wreszcie będzie Rusłan!

    Spectacular programme of flying displays

    With over 300 aircraft on display the ILA leads the world. The Airbus A380, the world’s most modern and most advanced passenger aircraft, will definitely be making an appearance at the ILA and other giants of the air such as the Boeing C-17 and Antonov An-124 will be keeping the Airbus company in Schönefeld.

  12. #52
    Awatar bartolomic

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piwi
    Wstępna informacja, wreszcie będzie Rusłan!

    Spectacular programme of flying displays

    With over 300 aircraft on display the ILA leads the world. The Airbus A380, the world’s most modern and most advanced passenger aircraft, will definitely be making an appearance at the ILA and other giants of the air such as the Boeing C-17 and Antonov An-124 will be keeping the Airbus company in Schönefeld.

    e tam rusłan, ostatnio stał sie dosc popularny.. mrija niech wystapi!! i wszytsko inne (no poza A380) moze leciec do domu

  13. #53
    Awatar Asta

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    "Day pass public days, 30/05 - 01/06/2008 17.00 EUR"
    To jest za jeden z tych trzech dni? Czyli za cały weekend trzeba zapłacić 51 euro?

  14. #54
    Awatar Piwi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza

    Domyślnie

    "Day pass" - czyli 17 euro za jeden dzień (11 ulgowy)

  15. #55
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Ale exhibition pass za 100 euro daje wstęp na wszystkie dni targowe (27-1)?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  16. #56
    Awatar Asta

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Ma ktoś może jakiś hotel dość blisko lotniska albo z dobrą komunikacją? Bo wszystko już jest prawie zarezerwowane...

  17. #57
    Awatar AndrzejD

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  18. #58
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Na ILA-2002 wcisnąłem się "na krzywy ryj" w sobotę ok. 8.30, gdy jeszcze było prawie pusto. Publikę wpuszczano od dziesiątej. Te półtorej godziny wystarczyło, aby złapać trochę niezłych ujęć statycznych. A nawet statyczno-dynamicznych, bo w niektórych przypadkach z personelem krzątającym się wokół sprzętu. Oraz w spokoju obskoczyć przygotowane stoiska z literaturą, a następnie zająć dobrą miejscówkę do pokazów w powietrzu, gdy publiczność była jeszcze zajęta oglądaniem wystawy statycznej

    Najlepiej przyjechać znacznie wcześniej komunikacją miejską, aby nie stać w korkach i nie tłoczyć się w tłumie oczekującym na wpuszczenie.

    Przez kilka godzin wpuszczali bez ograniczeń do szpitalnego Airbusa Luftwaffe. Do innych niestety nie wpuszczali, a szkoda, bo bardzo chciałem zobaczyć AWACS-a od środka.

    Potem w trakcie pokazów nad lotniskiem przeszła burza i część publiki się ulotniła, więc znów było sporo możliwości złapania ciekawych ujęć z samolotami mokrymi od deszczu na opustoszałym placu w wychodzącym ponownie zza chmur popołudniowym Słońcu. Ceną za to było odwołanie części pokazu wojskowego. Tornado skołowały w strugach deszczu, a MiGi-29 nawet nie wykołowały ze stojanki. Ale Eurofighter zdążył się pięknie zaprezentować przed ulewą, a Szwajcarzy opóźnili pokaz i bardzo efektownie polatali już po burzy.

    Na pokazach obiektyw 300 mm (bez cropa bo na kliszaku) wystarczał, aby dobrze złapać starty i lądowania oraz przeloty na wprost mojej miejscówki. Słońce świeci w plecy, więc nie przeszkadza. Kołowania są blisko publiczności i nie potrzeba takiej armaty. Dobrze się sprawdza w tamtejszych warunkach jedno body z długim tele i drugie z małym tele, albo jedno body ze sprawnym telezoomem. I koniecznie do plecaka duża butelka wody mineralnej oraz jakieś suchary, żeby w najciekawszym momencie nie stać w tasiemcowej kolejce do budki z Wurstami, gdy akurat głód lub pragnienie złapie.

    A najważniejsze, że jest to bardzo blisko Polski i niewielkim kosztem można na własne oczy obejrzeć sporo niedostępnych u nas atrakcji.

    Sukcesów wszystkim latającym reporterom życzę
    JacekB

  19. #59
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Asta
    Ma ktoś może jakiś hotel dość blisko lotniska albo z dobrą komunikacją?
    Na tle tego pytania jeszcze dorzucę kilka uwag praktycznych.
    Otóż w Berlinie na dobrą sprawę nie ma hoteli ze "złą" komunikacją. Każdy ma "dobrą" albo "bardzo dobrą" komunikację, niezależnie od dystansu do lotniska.
    To są zupełnie inne realia niż nasze. Warto przed podróżą zainwestować kilkanaście złotych albo na miejscu kilka euro w dowolny plan miasta, na którym są doskonale rozrysowane wszystkie S-Bahny, U-bahny, tramwaje i autobusy, którymi na jednym bilecie kupionym w dowolnym automacie szybko i sprawnie dojeżdża się z każdego końca miasta w dowolny inny koniec miasta. Trzeba tylko wiedzieć, na którym przystanku następuje ewentualna przesiadka i w jakim kierunku. Pojedynczy bilet jest ważny 2 godziny i w tym czasie można się przesiadać do woli. Oszczędni mogą sobie wydrukować aktualną mapkę sieci, ściągniętą ze strony www.bvg.de , albo poprosić o taką samą mapkę w punkcie informacyjnym na którejś ze stacji. Stosownie do własnego planu pobytu warto rozważyć skorzystanie z biletów dziennych i grupowych, dobranych do ilości osób i stref taryfowych, w których zamierzamy się poruszać. Strefy są trzy: A, B i C, na mapkach i planach są one zaznaczone. Schönefeld leży obecnie w strefie C.

    Szczegóły dojazdu na lotnisko można znaleźć na stronie ILA w zakładce "Mit Bus und Bahn zur ILA" . Z różnych punktów miasta będą jeździć wahadła autobusowe i kolejowe, w tym niektóre bezpłatne. Dowiozą na samo lotnisko bez korków i bez nerwów.

    Przyjeżdżającym samochodami warto polecić pozostawienie auta na jednym z parkingów P+R (zaznaczone na mapkach i planach, dużo miejsc parkingowych, bezpłatnie) i dalszą podróż na lotnisko środkami komunikacji publicznej.

    Kto wybiera się samochodem i zamierza wjechać na nocleg lub w jakimkolwiek innym celu do centrum Berlina (z grubsza biorąc strefa wewnątrz linii okrężnej S-Bahnu), powinien pamiętać o wcześniejszym nabyciu plakietki ekologicznej. To taki nowy tamtejszy wynalazek, który kosztuje 5 euro, zaś jego brak kosztuje 40 euro. Cudzoziemców obowiązek posiadania plakietki dotyczy tak samo jak tubylców. Możliwości negocjowania z policją wysokości mandatu nie ma, wszelka dyskusja może tylko pogorszyć sytuację delikwenta. Nabycie plakietki jest możliwe wyłącznie na terenie Niemiec.

    Jeżeli o mnie chodzi, to na taką imprezę w pojedynkę lub w dwie osoby zdecydowanie wybrałbym jazdę pociągiem.

  20. #60
    Awatar Bus127

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez JacekB
    ..Przez kilka godzin wpuszczali bez ograniczeń do szpitalnego Airbusa Luftwaffe. Do innych niestety nie wpuszczali, a szkoda, bo bardzo chciałem zobaczyć AWACS-a od środka

    Sukcesów wszystkim latającym reporterom życzę
    JacekB
    Pozwoliłem sobie cytat skrócić. Dzięki wielkie za rzeczowe uwagi!
    Pozdrawiam, Piotr



Strona 3 z 16 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •