Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 42
  1. #1

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Wyszków

    Domyślnie Zasady latania pokazowego


    Polecamy

    Założony przez mnie nowy wątek ma na celu przybliżenie i wyjaśnienie szerszemu gronu zasad i aspektów latania pokazowego, zarówno wojskowego jak i cywilnego. Na początek mam pytanie do Toyo. Zamieściłem już je ale zostało umieszczone w wątku "1 Eskadra Lotnictwa Taktycznego". Mam prośbę, żeby pokrótce przybliżył nam swoje odczucia związane z akrobacjami indywidualnymi na MiG-29. Czy to dla pilota frajda i przyjemność, czy raczej nudny obowiązek zaspokojenia gawiedzi tam na dole? Poza tym, czy w Polsce obowiązywał jakiś konkretny plan manewrów - pytam, bo czasami treningi MiG-29 np. na Air Show Radom bardzo różniły się od pokazów przed publicznością. Wprawne oko mogło także po manewrach odróżnić konkretnego pilota demonstracyjnego. I moje ostatnie pytanie do Toyo - ile razy występowałeś na pokazach lotniczych i który swój występ uważasz za najbardziej udany? Nie wszystko na raz - Toyo - jak będziesz miał czas to odpisz. Dzięki.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT

    Domyślnie

    A ja jeszcze dodam:
    czy wykonywanie kobry na MiG-ach 29 jest w Polsce zabronione? A jeśli tak to dlaczego? W końcu widziałem w Kecskemet węgierskiego MiG-a który ten manewr wykonywał.
    I po drugie - słyszałem gdzieś że w Polsce jest dolna granica poniżej którą nie wolno zejść podczas pokazów - czy to prawda? I znowu - na zagranicznych Airshow widywałem samoloty latające na pułapie ok. 10m , więc skąd to ograniczenie (jeśli istnieje)?
    [*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz | ,,019" | ,,SP-ZAP" | płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz, ,,63" | ,,101" | mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz, ,,SP-3491" | mgr inż. pil. Tadeusz Świst, ,,SP-AAG" [*]

  3. #3
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jasiek
    W końcu widziałem w Kecskemet węgierskiego MiG-a który ten manewr wykonywał.
    Węgier pełnej kobry nie zrobił. Ograniczenie jest co do wysokości kręcenia akrobacji (no, w Kecskemecie to ten Węgier Extrą na skrzydle to niziutko pociął ), zagranicą też tak jest, tak nisko to tylko przeloty się robi.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    A jak wygląda od strony formalnej sprawa latania nad publicznością? Czy są pod tym względem różnice w Europie, czy jest jakaś unifikacja zasad? I jak się do tych zasad ma demo Blue Angels w Leeuwarden w 2006?

  5. #5
    Awatar Krasin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Dęblin

    Domyślnie

    z tego co wiem to w Niemczech chyba do dziś (od czasu katastrofy w Ramstein) jest zakaz lotów zespołów akrobacyjnych w ogóle.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT

    Domyślnie

    To czemu na ILA latają? zrobili wyjątek dla tych pokazów?

    A co do ograniczeń - no dobrze, pełnej kobry nie zrobił, ale nie widziałem polskiego MiG-a robiącego choć tyle. Więc wnioskuje że chodzi o jakieś ograniczenia (gdzieś obiło mi się o uszy coś o dopuszczalnych przepisami kątach natarcia, ale nie pamiętam dokładnie.) i o powód ich wprowadzenia (i zarazem powód ich nie wprowadzenia na Węgrzech i Słowacji).

    A poza tym, faktycznie, w Kecskemet zasadniczo na niskich pułapach wykonywano tylko przeloty (nie licząc tego co robił Zoltan Veres) min. niezapomniane kosiaki F-16A i J-22, ale nie pamiętam żeby w Radomiu ktoś coś takiego robił.
    [*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz | ,,019" | ,,SP-ZAP" | płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz, ,,63" | ,,101" | mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz, ,,SP-3491" | mgr inż. pil. Tadeusz Świst, ,,SP-AAG" [*]

  7. #7
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jasiek
    Więc wnioskuje że chodzi o jakieś ograniczenia (gdzieś obiło mi się o uszy coś o dopuszczalnych przepisami kątach natarcia, ale nie pamiętam dokładnie.) i o powód ich wprowadzenia (i zarazem powód ich nie wprowadzenia na Węgrzech i Słowacji).
    Przepisy, u nas też nie strzelają flarami na pokazach, ranwersu bodajże też nie robią. Ale dobrze to podsumował jeden z pilotów z 1elt, jak zapytałem czemu u nas nie można tak latac jak na Węgrzech: My żadnego MiGa nie straciliśmy w wypadku, Węgrzy owszem.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  8. #8
    Awatar Krasin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Dęblin

    Domyślnie

    skoro piszesz, że na ILA były zespoły to prawdopodobnie już odeszli od tego zakazu, o którym pisałem.

  9. #9
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  10. #10
    Awatar Puziu

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    POZ/EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jasiek
    A co do ograniczeń - no dobrze, pełnej kobry nie zrobił, ale nie widziałem polskiego MiG-a robiącego choć tyle.
    a może nasi piloci nie potrafią zrobić kobry?
    Wlkp_Spotters

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT

    Domyślnie

    O ile mi wiadomo Holenderski F-16 miał użyć flar podczas 2 dnia pokazów w Radomiu (ale jak wiemy nic z tego nie wyszło), czyżby zakaz obowiązywał tylko nasze samoloty? W takim razie podejrzewam że ma podłoże finansowe...
    [*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz | ,,019" | ,,SP-ZAP" | płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz, ,,63" | ,,101" | mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz, ,,SP-3491" | mgr inż. pil. Tadeusz Świst, ,,SP-AAG" [*]

  12. #12

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    O ile chodzi o kobrę to figórę wykonuje kilku pilotów z Kubinki i ostatnio po symulacjach na ziemi robi też kilku pilotów z USA, nikt tej figóry nie uczy bo nikt jej nie umie.

    Natomiast jeśli chodzi o Berlin to jestem na pokazach od 1996 roku i za każdym razem były zespoły akrobacyjne.
    pozdrawiam

  13. #13
    Awatar elcin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław/EPWR

    Domyślnie

    Z filmów na youtube z występu F-16 holendra widać, że w Radomiu w tym roku użył flar. Jak widziałem na własne oczy to wydawało mi się, że nie puszczał ale...

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT

    Domyślnie

    A to na pewno jest film z 2007?
    [*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz | ,,019" | ,,SP-ZAP" | płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz, ,,63" | ,,101" | mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz, ,,SP-3491" | mgr inż. pil. Tadeusz Świst, ,,SP-AAG" [*]

  15. #15
    Awatar Puziu

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    POZ/EPPO

    Domyślnie

    na 100% nie użył flar, chyba że na treningach
    Wlkp_Spotters

  16. #16
    Awatar elcin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław/EPWR

    Domyślnie

    Dobra zwracam honor opis filmu mnie zmylił.

  17. #17
    Awatar Kamil1231

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Radom/Chełm

    Domyślnie

    w 2005 w Radomiu jakiś samolot na 100% użył flar, ale nie wiem kto tego dokonał, z tego co sobie przypominam to był to holenderski f-16

  18. #18
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    a nie był to czasem F-15 z Izraela ?
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Z FL360

    Domyślnie

    W 2005 na Air Show Radom flar użył holenderski F16. Można zobaczyć przecież sobie fotki np. na airfoto.

  20. #20
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie


    Polecamy

    Izraelski F-15 był w 2003 i wtedy strzelał flarami, z 2005 nie pamiętam czy Holender strzelał. Ale w Radomiu 2007 nie strzelał na 100%, ani na treningach ani na pokazach, bo biorą tylko tyle flar ile do samolotu wchodzi, żadnych zapasowych, mieli strzelac flarami w niedzielę - więcej widzów.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •