Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 36
Like Tree27Likes

Wątek: Impreza lotnicza w USA - wylot z Polski, logistyka, koszta i propozycje...

  1. #1
    Awatar obserwator

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Mielec EPML

    Question Impreza lotnicza w USA - wylot z Polski, logistyka, koszta i propozycje...


    Polecamy

    Witajcie!

    Nie jestem pewien czy umieściłem swoje zapytanie w odpowiedniej kategorii, ale będzie ono dotyczyć właśnie pokazów lotniczych więc myślę, że będzie ok W przypadku pomyłki, przepraszam i bardzo proszę o przeniesienie tematu przez administrację serwisu.

    Zastanawiam się, która z wielu imprez lotniczych w USA byłaby godna uwagi i do tego w miarę przystępna logistycznie i cenowo. Już mówię o co chodzi... W planach miałem zawsze wyjazd do USA. Wiadomo, że trzeba zdobyć wizę (koszta) i mieć odłożone trochę pieniędzy, ale nie ma rzeczy niewykonalnych, zwłaszcza kiedy jest jasno określony cel i duże chęci. Mam oczywiście na myśli wylot w co najmniej dwie osoby. Mam kumpla, który już mi podobny wylot proponował ale nie miałem wtedy po prostu odłożonych pieniędzy (kiedy on miał ). Wiem, że sporo osób podróżuje po świecie a w szczególności po USA i bywa na dużych pokazach lotniczych.

    Chciałbym się zapytać, jaką kwotę trzeba by przygotować by oczywiście jak najoszczędniej przeżyć np. 3 dni pokazów + wiadomo dolot, wylot i jakiś jeden dzień wolny żeby odespać dolot Na jakie aspekty powinienem zwrócić uwagę.

    Nie liczę, że dostanę wszystko na tacy. Sam również chcę ten temat zgłębić. Bardzo zależy mi na opiniach osób, które faktycznie mają w tym temacie doświadczenie i dokładnie wiedzą co i jak i oczywiście chcą podzielić się swoimi przemyśleniami . Jeśli ktoś chce pisać posty typu: "drogo", "nie ma sensu", "po co kiedy mamy przecież RADOM" itp. to prośba z mojej strony, niech sobie z całym szacunkiem daruje Pytanie jest konkretne...

    Wiem, że organizacja czegoś takiego na pewno nie jest łatwa, ale pomyślałem, że może zamiast zbierać kasę i za np. 10 tyś.zł. kupować kolejną puszkę i słoik (myśląc, że zdjęcia będą lepsze) lub używany samochód (który będę musiał w koło naprawiać) to warto może przeżyć jakąś fajną przygodę i przy okazji również rozpoznać kraj za wielką wodą, dotknąć i zobaczyć maszyny, których nie uświadczymy w Polsce i spełnić dziecięce marzenia?

    Proszę o Wasze propozycje i przemyślenia oraz o doświadczenia. Gdzie według Was najlepiej się zaczepić w USA, jakie pokazy byłyby najfajniejsze z Waszej perspektywy (organizacja itp.).

    Bardzo serdecznie dziękuję z góry za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam!
    Pozdrawiam, Mikołaj
    Sprzęt: Nikon D5100, Synta 8", Meade S5000 TeleXtender 2x, Uniden UBC360CLT
    Drogi i przestrzeń: L981, L999, L856, P746

  2. #2
    Awatar Wojtass_nt

    Dołączył
    Jan 2015
    Mieszka w
    EPNT

    Domyślnie

    Jesli chccesz leciec na same pokazy to najzwyczajniej w swiecie sie to nie oplaca! Pokazy w USA to nie to co w europie. Lataja krotko, wysoko i daleko
    obserwator likes this.

  3. #3
    Awatar obserwator

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Mielec EPML

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wojtass_nt Zobacz posta
    Pokazy w USA to nie to co w europie. Lataja krotko, wysoko i daleko
    Co masz na myśli bo nie bardzo rozumiem
    Pozdrawiam, Mikołaj
    Sprzęt: Nikon D5100, Synta 8", Meade S5000 TeleXtender 2x, Uniden UBC360CLT
    Drogi i przestrzeń: L981, L999, L856, P746

  4. #4
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez obserwator Zobacz posta
    Co masz na myśli bo nie bardzo rozumiem
    Mysle ze ma na mysli pokazy w stylu RIATu, Airpower czy chocby Radomia ktorych tutaj najzwyklej w swiecie nie ma. Best case to jest jet team (TB/BA), jakies single ship demo (Navy TAC na (Super) Hornecie lub Raptor) i do tego aeroklub.

    W Nellis albo Oceanie dojdzie pare atrakcji w rodzaju Hawkeye, jakiegos pokazu lokalnych squadronow, kilku fly-bys czy startu B-1 na cwiczenia.

    Pokazow na ktorych jest caly dzien pokazow odrzutowcow od rana do wieczora po prostu nie ma. Jak ktos nie widzial TB czy BA albo Raptora to moze i warto i to w sumie indywidualna decyzja.

    Jest tez kilka miejsc gdzie jest spore zageszczenie warbirdow (Thunder Over Michigan, Chino) i to sie zbliza do europejskich pokazow warbirdowych.

    Co dla kogo jest warte - ja sam kiedy polecialem z OH do Teksasu na 25-lecie B-1B w Dyess AFB ale to nie do konca bylo lot z Europy do US ;-)
    obserwator likes this.
    KZ

  5. #5
    Awatar Wojtass_nt

    Dołączył
    Jan 2015
    Mieszka w
    EPNT

    Domyślnie

    Dokładnie miałem to na myśli co kolega powyżej opisał. Byłem na telefonie i nie chciało mi się rozpisywać

    W przyszłym roku w kwietniu wybieram się na Sun n' Fun w Lakeland ale to głównie aby zobaczyć Blue Angels po raz pierwszy (może się reaktywują do tego czasu). Ale dodam też, że pokazy nie są moim głównym celem wycieczki bo zdecydowanie owocniejsze są wizyty na wielkich lotniskach (ja kocham Florydę i tam się kręcę)np. takich jak Miami czy trochę mniejszym Ft. Lauderdale z kapitalnym tłem do fotek.
    obserwator likes this.

  6. #6
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wojtass_nt Zobacz posta
    ale to głównie aby zobaczyć Blue Angels po raz pierwszy (może się reaktywują do tego czasu
    Juz sie dawno temu reaktywowali.... To nie ich pierwsze rodeo przeciez...
    obserwator likes this.
    KZ

  7. #7
    Awatar Wojtass_nt

    Dołączył
    Jan 2015
    Mieszka w
    EPNT

    Domyślnie

    Serio? To coś mi chyba umknęło...
    obserwator likes this.

  8. #8
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    109

    Domyślnie

    Dokładnie miałem to na myśli co kolega powyżej opisał. Byłem na telefonie i nie chciało mi się rozpisywać

    W przyszłym roku w kwietniu wybieram się na Sun n' Fun w Lakeland ale to głównie aby zobaczyć Blue Angels po raz pierwszy (może się reaktywują do tego czasu). Ale dodam też, że pokazy nie są moim głównym celem wycieczki bo zdecydowanie owocniejsze są wizyty na wielkich lotniskach (ja kocham Florydę i tam się kręcę)np. takich jak Miami czy trochę mniejszym Ft. Lauderdale z kapitalnym tłem do fotek.
    Daj znac, ja tez jade na Sun-n-Fun.

    BTW - Tydzien wczesniej jest Southernmost Air Spectacular w Key West. Wedlug mnie jest tez warty. W tym roku byly BA... zdjecia moje tutaj ->

    nonreving
    obserwator likes this.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  9. #9

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie

    Byłem na sun'n'fun w 2011. BA to klasa sama w sobie. Czy krótko? Sam Fat Albert latał 20 minut. Cały festyn trwa tydzień a w środę przeszło tornado więc wszystkie parkujące maluchy leżały do góry kołami, a raczej to co z nich zostało.
    Zamiast typowo na pokazy proponuje pojechać na wakacje i przy okazji wpaść na pokazy. Jak lubisz focić to w Tampie są przynajmniej 4 lotniska z czego 2 wojskowe więc w okolicy zobaczysz KC-135 i C-130 z coast guard. A dla relaksu zajebista plaża i muzeum Salwadora Dali
    obserwator likes this.

  10. #10
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wojtass_nt Zobacz posta
    Serio? To coś mi chyba umknęło...
    Serio, serio - krotki standdown i znowu sa w powietrzu. To nie PKWBL ktory uziemnil ich na zawsze ;-)

    BA lata dobre 40 minut, ja mowiac szczerze na ostatnich kilkunastu pokazach na ktorych bylem to wychodzilem jak zaczynali zeby w korkach nie stac
    Maciejka79 and obserwator like this.
    KZ

  11. #11
    Awatar Wojtass_nt

    Dołączył
    Jan 2015
    Mieszka w
    EPNT

    Domyślnie

    Na Key West tez się wybieram ale nie w celu airshow a tak ogólnie zaliczyć
    W terminie Airshow na Key West (jeśli to jest 1-2 kwietnia) planuję wizytę na Macho Beach Trochę by mi to pokrzyżowało plany. Zanim dowiem się co będzie tam na imprezie to pewnie będę miał już bilety na SXM. Ale zamierzam cisnąć w opór KFLL i KMIA w wolnych chwilach
    obserwator likes this.

  12. #12
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Drzemi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPGD / EPMM

    Domyślnie

    Połączenie wypadu z Europy na pokazy z wakacjami, to najsensowniejsza opcja. W zeszłym roku byliśmy ok. 1,5 tygodnia zaliczając m.in. Miramar Air Show. Chyba trafiło się wyjątkowo "obfite" w zespoły, bo były aż 3: BA, Patriots Jet Team i Breitling Jet Team. Z pokazów solo tylko F-35 i Harrier, do tego MAGTF (Marines Air-Ground Task Force) demo z 2 Hornetami, 2 Harrierami, 2 Viperami, 2 Venomami, 3 Ospreyami, Herculesem i Super Stallionem (kilka przelotów z pirotechniką + desant). Z "aeroklubu" był tylko Sean D. Tucker. I mega rozległa statyka... Fajnie było zobaczyć, myślę nad tegorocznym Aviation Nation w Nellis, ale też w połączeniu z przynajmniej tygodniowym wypadem.
    obserwator likes this.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    BWIADCADW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Mysle ze ma na mysli pokazy w stylu RIATu, Airpower czy chocby Radomia ktorych tutaj najzwyklej w swiecie nie ma. Best case to jest jet team (TB/BA), jakies single ship demo (Navy TAC na (Super) Hornecie lub Raptor) i do tego aeroklub.

    W Nellis albo Oceanie dojdzie pare atrakcji w rodzaju Hawkeye, jakiegos pokazu lokalnych squadronow, kilku fly-bys czy startu B-1 na cwiczenia.

    Pokazow na ktorych jest caly dzien pokazow odrzutowcow od rana do wieczora po prostu nie ma. Jak ktos nie widzial TB czy BA albo Raptora to moze i warto i to w sumie indywidualna decyzja.

    Jest tez kilka miejsc gdzie jest spore zageszczenie warbirdow (Thunder Over Michigan, Chino) i to sie zbliza do europejskich pokazow warbirdowych.

    Co dla kogo jest warte - ja sam kiedy polecialem z OH do Teksasu na 25-lecie B-1B w Dyess AFB ale to nie do konca bylo lot z Europy do US ;-)
    Nie wiem na jakich pokazach byles, ale na wschodnim wybrzezu lataja od 10 rano do 16-17tej.
    Bylem tylko na pokazach w Andrews, Oceana i Langley, i tam caly czas cos latalo. Napewno nie sa to pokazy takie jak RIAT ale jest ciekawie.
    Tutaj sa probki z kilku ostatnich pokazow na Andrews. Nie pstrykam ani warbirdow, ani skytypers, ani zadnych takich glupot jak GA.

    https://flic.kr/s/aHskkQg6mr

    https://flic.kr/s/aHskG7qa2J

    A co do Blue Angels, co to znaczy ze sie reaktywowali? Oni caly czas lataja. Jedynie w czerwcu tego roku przestali latac przez 2 tygodnie po wypadku w Tennessee. Caly czas sa na rozkladzie i lataja po stanach po pokazach.

    A wracajac do pytania autora. To napewno bym tutaj nie przylecial tylko na pokazy. Zreszta pokazy tutaj sa gora 2 dni a nie 3 dni (piatki sa tylko dla rodzin wojskowych i prasy po uprzedniej rejestracji).


    A co do pokazow takich jak Thunder over Michigan, to nie sa pokazy a flyover. Takich to unikaj jak najdalej sie da.
    obserwator likes this.

  14. #14
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafaldca Zobacz posta
    A co do pokazow takich jak Thunder over Michigan, to nie sa pokazy a flyover. Takich to unikaj jak najdalej sie da.
    Uwierz mi ze bylem na znacznie wiekszej ilosci niz 3 pokazy. 3 razy to w Oceanie bylem, za kazdym razem z akredytacja prasowa.

    Thunder over Michigan to zaden flyover tylko normalne pokazy w Willow Run Aiport z Ypsilanti, MI. Moze Ci sie pomylilo z Thunder Over Louisville gdzie wiekszosc to flybys a glowny punkt imprezy to fajerwerki nad rzeka Ohio ale to wiekszosc - dostaja z reguly albo jet team albo single ship / TAC demo. Wiec generalnie srednio masz pojecie o czym mowisz...
    obserwator likes this.
    KZ

  15. #15
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Tu masz Thunder over Michigan Thunder Over Michigan 2016 - Raptor, Hornet, Breitling Jet Team, Hind + masa unikalnych warbirdow (F100 Super Sabre !!). Rzeczywiscie, unikac jak sie da.... LOL^10

    To sa jedne z _lepszych_ pokazow w US.
    obserwator likes this.
    KZ

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    BWIADCADW

    Domyślnie

    Nie napisalem ze bylem na pokazach 3 razy. Bylem tylko na 3 bazach na pokazach.
    W Oceana i Langley to bylem na pokazach pierwszym razem w 1989 roku gdy jeszcze USAF mialo C-141 w zielonym camo, a glownym kolorem byl bialo szary. A na Andrews chodzilem gdy F-117 byly norma.

    A co do Ypsilanti to tez bylem. Jezeli ktos lubi statyke warbirds to niech jedzie. Taki show to nie show.
    obserwator likes this.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Drzemi Zobacz posta
    Miramar Air Show. Chyba trafiło się wyjątkowo "obfite" w zespoły, bo były aż 3: BA, Patriots Jet Team i Breitling Jet Team. Z pokazów solo tylko F-35 i Harrier, do tego MAGTF (Marines Air-Ground Task Force) demo z 2 Hornetami, 2 Harrierami, 2 Viperami, 2 Venomami, 3 Ospreyami, Herculesem i Super Stallionem (kilka przelotów z pirotechniką + desant). Z "aeroklubu" był tylko Sean D. Tucker. I mega rozległa statyka...
    Brzmi nieźle!

    Mnie by sie marzylo zobaczyc B-1, B-2, C-5... Ale nie wiem, czy (w obecnych czasach) jest to realne? Przynamjniej na pokazach. Moze mozna postac gdzies pod odpowiednim plotem (np. w Delaware jesli chodzi o C-5, jesli dobrze pamietam co kiedys pisal Rafal). Pod waruniem oczywiscie, ze nie wyląduje sie za to *za*, i nie plotem a murem...

    Kiedys - co wiem niestety tylko z opisow - bardzo ciekawe byly pokazy pt. Open Day (czy Open House) w bazie Edwards. Ale o ile wiem, to juz historia (w kazdym razie nie terazniejszosc).

    PS. A propos: Czy jest szansa zobaczyc w powietrzu (na pokazach lub poza nimi) U-2? SR-71? (A jezeli nawet, to chyba nie poza US?) Czy one w ogole uczestniczyly w jakichs (ogolno-dostepnych) pokazach? (Na statyce to SR-71 mozna (bylo?) zobaczyc np. na Intrepidzie w NYC, ale czy gdzies w locie?)

    PS2. Marzenie, ktore juz sie nie spelni (chyba ze Iranczycy uruchomią swoje - ale na pokazy gdzies blizej i tak by ich chyba nie wyslali): zobaczyc w locie Tomcata...
    Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 17-08-2016 o 17:19
    obserwator likes this.

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Mnie by sie marzylo zobaczyc B-1, B-2, C-5... Ale nie wiem, czy (w obecnych czasach) jest to realne? Przynamjniej na pokazach. Moze mozna postac gdzies pod odpowiednim plotem
    Wspomniana Nellis AFB w Las Vegas. W czasie ćwiczeń Red Flag można zobaczyć chyba wszystko co lata w USAF, plus oczywiście gości z zagranicy.

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Czy jest szansa zobaczyc w powietrzu (na pokazach lub poza nimi) U-2? SR-71?
    U-2 dosyć regularnie bywają w UK w bazie Fairford. O SR-71 zapomnij.
    obserwator likes this.


  19. #19

    Dołączył
    Jul 2015

    Domyślnie

    SR-71 stoi w Duxford , jest do niego bardzo dobry dostęp , to chyba jeden z egzemplarzy , które stacjonowaly w UK
    obserwator likes this.

  20. #20
    Awatar Wojtass_nt

    Dołączył
    Jan 2015
    Mieszka w
    EPNT

    Domyślnie


    Polecamy

    Jest cień szansy, że U2 pojawi się na Sun'n Fun A przynajmniej ja tak myślę bo kiedyś dali jego fotkę na fanpage
    obserwator likes this.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •