W Nasa mieszaja z numeracja. Przyklad w tym roku bedzie jeszcze 125 i 126 a w lutym 2009 bedzie 119 .
Coś się poziom opisu lotów kosmicznych ostatnio obnizył na forum. STS-124 w ogóle nie było - co jest grane? Anyway, najbliższy lot jest ostatnią podróżą wahadłowca poza ISS:
STS-125
data: 08 października 2008
orbiter: Atlantis
Załoga:
Logo:
http://www.nasa.gov/mission_pages/sh...125/index.html
http://astro.zeto.czest.pl/loty/sts125.htm
W Nasa mieszaja z numeracja. Przyklad w tym roku bedzie jeszcze 125 i 126 a w lutym 2009 bedzie 119 .
Numerację ustala się na etapie planowania misji i jeśli później zajdą zmiany w terminarzu to się jej już nie zmienia (podobno chodzi o oprogramowanie komputerów czy coś takiego). A numeracja i tak jest logiczniejsza niż ta sprzed katastrofy Challengera....
Mea culpa.Zamieszczone przez Whiteman
Mam już od dłuższego czasu problem z netem i stąd zaległości, nawet w czytaniu forum. Poprawię się jak tylko net wróci
Odświeżam wątek, gdyż teraz w kolejce jest Atlantis i HST. Start zaplanowany jest na 12 maja; dzisiaj prom został wywieziony na wyrzutnię LC-39A
Jak to ładnie sie prezentuja 2 promy ,nie?.
Czasem na stałe promy nie są schowane, a transportowane są na rampę przed startem ?.
Pytanie dotyczy zdjęcia z dwoma promami na stanowiskach startowych
No tak, źle, źle Tutaj misja była do Hubble'a, więc drugi czekał, bo w razie problemów nie byłoby możliwości zacumowania do ISS, a Endeavour (o ile pamiętam) czekał później na tej drugiej platformie do swojej kolejnej misji. Więc taka sytuacja nie jest normą (ale zdarzała się już wcześniej). Nie mniej zabezpieczenie w postaci drugiego promu przygotowanego do lotu istnieje - jak mi się wydaje - zawsze (co nie oznacza, że stoi on obok, na sąsiedniej platformie).
Prosze cie nie pisz bzdur bo tylko dezinformujesz wszystkich.
Taka sytuacja NIGDY do tej pory nie miala miejsca. Czy rozumiesz to zdanie?
Zadna poprzednia misja wahadlowca nie mial zapasowego (ratunkowego) promu stojacego w pogotowiu. Taka ratunkowa misja nigdy do tej pory nie byla technicznie mozliwa i to z roznych wzgledow.
Prosze nie upieraj sie przy swoich informacjach jak nie masz zielonego pojecia o czym piszesz.
Ostatnio edytowane przez N077GL ; 10-05-2009 o 02:03
Proszę Cie nie rób mi wody z mózgu, proszę Cię przeczytaj sobie jeszcze ze dwa razy co napisałem, proszę Cię pomyśl chwilę nad tym. Co do 2 promów stojących w tym samym czasie na sąsiednich platformach - nie wiem. A co do misji ratunkowych - "proszę Cię nie upieraj się przy swoim jak nie masz zielonego pojęcia", takowe już bywały w pogotowiu (np. przed STS-114, jeśli ciągle trudno Ci w to uwierzyć). No i podaj te "różne względy" z łaski swojej.
A z racji że sam nie jestem w 100% pewien co do kilku rzeczy, to i zaznaczyłem to pisząc, że nie jestem pewien - licząc na jakieś rzeczowe wyjaśnienie z Twojej strony, łudząc się, że wiesz coś więcej, ale jak widzę przeliczyłem się.
Ostatnio edytowane przez marcin_epkk ; 10-05-2009 o 02:06
Bywaly kiedy, jaki numer STS, prosze o konkrety, jak taka misja ratunkowa byla planowana,... daty, itp.
Zgadujesz jak z nut ale tak z ciekawosci zajrzalem do twoich innych wpisow na inne tematy lotnicze - no tak, teraz mnie nic nie zdziwi bo widze do czego jestes zdolny ..
Ostatnio edytowane przez N077GL ; 10-05-2009 o 02:13
Aaaaaaaaa, mamy zdjecie od Marcina, a co na zdjeciu - jeden shuttle startuje a drugi stoi przygotowywany do swojej misji (jest to Columbia). Faktycznie bardzo rzadko byla okazja do takiego ujecia...
A co to ma wspolnego z potencjalna akcja ratunkowa ... absolutnie NIC.
Czy na rynku krakowskim mowili ze to miala byc misja ratunkowa? A moze Onet lub TVN24??
Aaaaaaa, i mamy błyskotliwy komentarz N077GL, któego geniusz poraz kolejny zabłysnął. Wybacz, ale ta rozmowa zeszła już zdecydowanie na zbyt niski poziom, jak dla mnie - być może dla Ciebie odpowiedni... Nie wiem skąd Ty jesteś, ale widzę że zazdrościsz nam krakowskiego rynku, fajny, nie?
Poczytaj sobie przez noc:
STS-3xx - Wikipedia, the free encyclopedia
Jeśli nie masz jakiejś chorej awersji do wikipedii...
Niestety w mojej strefie czasowej, już dawno mamy porę na sen, nie wiem jak u Ciebie. O tej porze dzieci neo czytają wspomniany onet i tvn24, miłej lektury!
Ostatnio edytowane przez marcin_epkk ; 10-05-2009 o 02:31 Powód: a zresztą nie ważne...
Przyklaskuje, bardzo dobre zrodlo, dla tych co rzeczywiscie chca sie dowiedziec o zapasowej misji polecam zwrocic uwage na nastepujce zdanie:
The STS-3xx missions were developed in the aftermath of the loss of Columbia.
Innymi slowy przed utrata Columbii nikt nie przewidywal ani nie planowal takich misji. To po pierwsze. A wiec powyzsze zdjecie STS-31 rzekomo pokazujace misje ratunkowa stojaca w pogotowiu - faktycznie nic nie ma wspolnego z misja ratunkowa - to byl rok 1990 - na dlugo przed utrata Columbii, nikomu w NASA sie jeszcze wtedy takie misje nawet nie snily.
Po drugie - po wypadku Columbii kazda inna misja ratunkowa mialaby dosc duzo czasu na przygotowanie bo astronauci by na poczatku znalezli schronienie na stacji kosmicznej przez pokazny okres czasu. Zadna misja raunkowa nie musiala wiec stac w pogotowiu - i to jest kluczowe tutaj zdanie - stac w pogotowiu.
STS-125 jest pierwsza misja wymagajaca drugiego wahadlowac stojacego w pogotowiu gotowego do startu. Ten wahadlowiec ma specjalny hardware gotowy do transferu astronautow z jednego wahadlowca do drugiego.
Ostatnio edytowane przez N077GL ; 10-05-2009 o 02:47
Zakładki