Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3
Pokaż wyniki od 41 do 53 z 53
  1. #41

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie


    Polecamy

    Znalazłem w danych źródłowych - zdjęcie osłony zmniejszało doskonałość aerodynamiczną z 8 do 4.

    Pozdrawiam, Adam

  2. #42
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    to juz sa duzo bardziej waiarygodne liczby.

  3. #43
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Polecam kompendium wiedzy:
    Space Shuttle News Reference Manual
    Nie wiem czy są tam dane na ten temat ale pewnie tak.

  4. #44

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasnall Zobacz posta
    Jeśli muzeum w McMinnville dostanie jeden egzemplarz, to lądowanie 747 z Shuttle na grzbiecie na pasie 1650x45m będzie interesującym widowiskiem!
    Hmm, mowa o McMinnville w Oregonie? Znaczy tam gdzie mozna zobaczyc Świerkową Gęś? No to to jest chyba przy bazie Evergreena, a Evergreen uzytkuje (lub uzytkowal) 747, i to nie-sporadycznie.

  5. #45

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alfsky Zobacz posta
    Nie wiem czy są tam dane na ten temat ale pewnie tak.
    To jest znane nam znakomite zrodlo ale niestety na ten konkretny temat nie ma nic.

  6. #46

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie

    Swoją drogą jakieś dziwne są te liczby dotyczące nosiciela.

    Wszędzie w sieci dane mniej więcej się pokrywają np. w zakresie pułapu operacyjnego - 15000 ft. Z drugiej strony, cytując w/wym książkę: (o misjach ALT) "Przeprowadzona 2 marca (chodzi o 1977 rok) ostatnia bierna próba bezzałogowa posłużyła do wykonania dwukrotnej symulacji odłączenia orbitera na wysokości ok. 7500m". Zresztą wysokości rzędu 7km pojawiają się jako standardowe wysokości odłączenia dla wahadłowców, a maksymalne są większe - np: "Po osiągnięciu wysokości 8530m (zapewne chodziło o FL280, czyli 8535 m) zespół nosiciela i orbitera wszedł w lot nurkowy będący symulacją beznapędowego podejścia do lądowania orbitera". Dziwne też wydają mi się trochę zasięgi - nawet przy ograniczeniu sporym prędkości (powiedzmy rzędu 200IAS, 260KTAS na FL150 deklarowanym jako pułap) wychodzi endurance rzędu 4-5h. Z 214 tys l paliwa dziwnie mało... No, ale w to jeszcze jestem w stanie uwierzyć, pułap wydaje się za to dziwny...

    Pozdrawiam, Adam

  7. #47

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Adam - dobre pytanie co do tego pulapu. O ile gdzies czytalem to 15,000 ft nie jest bezposrednim ograniczeniem wynikajacym z performance a jakimis ubocznymi wzgledami meterologicznymi ale niestety nie pamietam o co dokladnie chodzilo. Co do natomiast zasiegu to robisz blad polegajacy tylko na uwzglednieniu mniejszej szybkosci podczas gdy silniki na tak malej wysokosci zuzywaja kilkakrotnie wiecej paliwa i to jest glownym czynnikiem ograniczajacym zasieg, nie mniejsza szybkosc.

  8. #48

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Gwoli historycznego przypomnienia - 747 z promem Enterprise na grzbiecie odwiedzil Europe w 1983 i miedzy innymi zawadzil o Paryski pokaz lotniczy. Mozna sobie wyobrazic ze wykonal przelot przez Atlantyk zatrzymujac sie w wielu miejscach po drodze.
    Leciał z między lądowaniami ?

  9. #49
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cos w tym dziwnego? Zatrzymal sie w typowych miejscach: Goose Bay, Keflavik, gdzies w Szkocji.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 16-03-2011 o 23:05

  10. #50

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Co do natomiast zasiegu to robisz blad polegajacy tylko na uwzglednieniu mniejszej szybkosci podczas gdy silniki na tak malej wysokosci zuzywaja kilkakrotnie wiecej paliwa i to jest glownym czynnikiem ograniczajacym zasieg, nie mniejsza szybkosc.
    Zdaję sobie z tego sprawę. To, co wydaje mi się kluczowe, to zasadność zasięgu w obliczu danych o pułapie. Skoro do testu na FL280 była masa startowa rzędu 280t, to FL150 jako max pułap brzmi dziwnie. A przy tych poziomach faktycznie zużycie paliwa na cruise (co widać choćby w tabelach BADA) maleje ze wzrostem pułapu znacząco (zaryzykuję wręcz, że z uwagi na aerodynamikę wahadłowca bardziej znacząco niż dla samego samolotu). Chyba, że pułap operacyjny został ograniczony z uwagi np. na brak zasilania wahadłowca, albo podobne ograniczenia (meteo jakoś do mnie nie trafia, ale upierać się nie będę).

    Pozdrawiam, Adam

  11. #51

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Jeśli macie sprzęt to sfotografujcie księżyc dzisiejszej nocy, gdyż będzie w pełni a na dodatek największy o 18 lat. Spójrzcie teraz przez okno na wschodni horyzont.

  12. #52

    Dołączył
    Apr 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Air Q Zobacz posta
    Discovery najprawdopodobniej trafi do Smithsonian's National Air and Space Museum. Decyzja gdzie trafią dwa pozostałe ma zapaść 12 kwietnia.
    Dzisiaj podczas uroczystości związanych z 50 rocznicą pierwszego lotu człowieka w kosmos i 30 rocznicą pierwszego startu promu, NASA ogłosi dokąd trafią wszystkie cztery promy po zakończeniu programu.

  13. #53
    Awatar Air Q

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    ...

    Domyślnie


    Polecamy

    Już ogłosili. Więcej tutaj:
    Decyzja w sprawie przekazania promów kosmicznych | Procesy

    niektóre elementy wyposażenia związane z programem STS dostaną inne muzea:
    http://florydziak.blogspot.com/2011/...iu-promow.html

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •