Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
Like Tree2Likes
  • 2 Post By przemo1000

Wątek: Latanie bez owiewki lub z częściową

  1. #1

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie Latanie bez owiewki lub z częściową


    Polecamy

    No cześć.

    Latał ktoś może statkiem powietrznym nie posiadającym owiewki lub posiadającym tylko częściową?
    Jeśli tak to jakie odnieśliście wrażenia podczas lotu?
    Ze współczesnych maszyn to chyba tylko mini max.

  2. #2
    Awatar przemo1000

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Wilga

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemyk Zobacz posta
    Ze współczesnych maszyn to chyba tylko mini max
    Eee nie, jest ich całkiem sporo. Od prostych ultralajtów np. minifox czy quicksilver po replik jak wspaniały RWD-8.

    Cytat Zamieszczone przez Przemyk Zobacz posta
    Jeśli tak to jakie odnieśliście wrażenia podczas lotu
    W tych najprostszych: jak na latającym motocyklu, tylko takim bardziej WSK niż nowa Yamaha
    sholay and pwaos like this.
    Budować, Latać, Zalegalizować !

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie

    Ja latalem Ka8 z owiewka cabrio. Calkiem fajnie . Przymierzalem sie tez do SG38 ale sie zepsul . moze w nasrtepnym sezonie

  4. #4

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    @przemo1000 @mikesz lataliście w kasku czy z gołą głową? Przewiało was trochę?

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Słyszałem o typie co nawet Tecnamem P2002 latał z odsuniętą 'owiewką'. Inna rzecz to kwestie aerodynamiczne takiego rozwiazania

  6. #6

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie

    Bez ale to starej konstrukcji szybowce (pytales o statki powietrzne) wiec predkosc zblizona do lepszego skutera.

  7. #7
    Awatar przemo1000

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Wilga

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemyk Zobacz posta
    lataliście w kasku czy z gołą głową? Przewiało was trochę?
    Bez kasku za to w goglach narciarskich , tylko to było na tyle dawno że moja wyobraźnia nie była, jeszcze, skażona doświadczeniem. Zważywszy na specyfikę silników dwusuwowych oraz to że pilot stanowi, w omawianych sprzętach, pierwszą "płaszczyznę kontaktu", dziś bez przynajmniej dobrego kasku paralotniowego bym nie wsiadł. Druga sprawa to dość upierdliwy hałas, zarówno od chodzącego w wysokich rejestrach silnika jak i "opornej" konstrukcji, tak więc coś na uszy też się przyda.
    Budować, Latać, Zalegalizować !

  8. #8

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    A czy ktoś spotyka w Polsce szybowce bez owiewki, czyli wersje cabrio ?

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie

    Bez owiewki i cabrio to nie to samo. Cabrio ma przednia czesc owiewki (cos jak samochod cabrio), bez owiewki to bez owiewki. Nie wiem czy ktos ma w Polsce w tym momencie. ale niedaleko, bo w Aeroklubie Slaskim w Zabrehu (Czechy) mozna poleciec SG38

  10. #10

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Bo tak trochę dziwne mam odczucia, tak jak piszecie samolotów jest dość dużo z otwartą kabiną, a szybowców mało, a powinno być odwrotnie.

  11. #11

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Czesciowa owiewka, a jeszcze bardziej jej brak przyczyniaja sie do zwiekszenia oporow a tym samym pogorszenia doskonalosci SP, co jest o wiele wazniejsze w szybowcu anizeli w samolosie, gdzie wieksze opory mozna zrownowazyc zwiekszeniem mocy

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •