Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NS

    Domyślnie Eksploatacja Cessny 152 - przeglądy, remonty itp.


    Polecamy

    Mam pytanie do osób które miały do czynienia z tym samolotem.

    Może mi ktoś napisać co ile godzin wykonuje się przegląd poszczególnych elementów samolotu ( ze szczególnym naciskiem na silnik - dla przykładu powiedzmy że Cessna ma Lycoming 0-235-L2C 2400 TBO 110 hp )

    Dzięki.

  2. #2
    Awatar dariuszw

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Sanok

    Domyślnie

    Jesli chodzi ci o tak zwany overhaul (przebudowa) to rekomendowany jest przez Cessne w podanym przez ciebie przykladzie co 2400 godzin o czym swiadczy TBO (time between overhaul) Cessna 150 przewaznie TBO jest po 1800 godzinach. W Stanach jest to tylko rekomendacja a tu w Europie jest to wymog. Wiem ze wiekszosc przewodow gumowych ma czas szesciu lat przed wymagana wymiana.
    Moja strona lotnicza www.PrzystanLotnicza.com

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dariuszw
    Jesli chodzi ci o tak zwany overhaul (przebudowa) to rekomendowany jest przez Cessne w podanym przez ciebie przykladzie co 2400 godzin o czym swiadczy TBO (time between overhaul) Cessna 150 przewaznie TBO jest po 1800 godzinach. W Stanach jest to tylko rekomendacja a tu w Europie jest to wymog.
    W Stanach jest to tez wymog jesli samolot jest uzywany komercyjnie (np. do wynajmu w klubie). Co jest wymogiem a co nie jest w tym wypadku o tyle pytaniem akademickim ze olbrzymia wiekszosc silnikow nie dotrwa do swoich teoretycznych TBO i musza byc przebudowane wczesniej - obawiam sie z w tym wzgledzie przepisy sa praktycznie identyczne w USA i Europie.

  4. #4
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Podejrzewam ze jest podobnie w Polsce- przeglad jest obowiazkowy raz na rok (zakladam ze jest to twoja wlasna C152 do twojego wlasnego turystycznego uzytku a nie samolot naprzyklad klubowy). Taki przeglad obejmuje wszystkie aspekty samolotu, nie tylko silnik. Placisz okreslona sume za przeglad i dodatkowo placisz za jakiekolwiek naprawy usterek ktore mechanik wykryje i ktore stwierdzi ze musza byc usuniete przed nastepnym lotem. Mimo ze sie na to mowi "przeglad" to faktycznie mechanik nie tylko wykonuje inspekcje ale wymienia niektore elementy ktore wedlug przepisow musza byc wymienione bez wzgledu na ich stan - dokladniejsze informacje na ten temat uzyskasz od kwalifikowanego mechanika lub byc moze gdzies z internetu.

  5. #5
    Awatar dariuszw

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Sanok

    Domyślnie


    Polecamy

    Saturn5 - musze cie skorygowac bo mylisz sie.

    Nie jest to zaden wymog. Prowadzilem szkole lotnicza przez kilka lat wiec wiem.
    Odnosi sie to tylko i jedynie do Part 121 scheduled airlines jak rowniez Part 135 Air Taxi.
    Ani Szkolenia ani wynajem nie sa objete takowym wymogiem.
    Moja strona lotnicza www.PrzystanLotnicza.com

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •