Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 27 z 27
Like Tree10Likes

Wątek: Samoloty eksperymentalne - plusy i minusy

  1. #21

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Nie jest w rozumieniu przepisów przewozu.
    Nie mówimy tutaj o przepisach przewozu tylko uprawnieniach wynikających z licencji.


    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Jest podróżnym.
    Proponuję zapoznać się z obowiązującymi PART FCL bez znaczenie po polsku czy angielsku (można dodatkowo z obaśnieniami EASA).

    Pierwsze z brzegu:
    FCL.105.A LAPL(A) — uprawnienia i warunki a) Posiadacz licencji samolotowej LAPL jest uprawniony do wykonywania czynności pilota dowódcy samolotów jednosilnikowych tłokowych lądowych lub motoszybowców turystycznych o maksymalnej poświadczonej masie startowej 2 000 kg lub mniej, przewożących maksymalnie 3 pasażerów, w taki sposób, że na pokładzie statku powietrznego nigdy nie znajdują się więcej niż 4 osoby. b) Posiadaczowi licencji LAPL(A) wolno przewozić pasażerów dopiero, gdy po wydaniu licencji wykona 10 godzin czasu lotu jako pilot dowódca samolotów lub motoszybowców turystycznych.

    SFCL.115 SPL – Privileges and conditions(a) Subject to compliance with point SFCL.150, the privileges of SPL holders are to act as PIC in sailplanes 1) without remuneration in non-commercial operations 2) including the carriage of passengers only if they i) comply with point SFCL.160(e);

    Pozdrawiam

  2. #22

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    W polskich tłumaczeniach zawsze jest burdel i brak konsekwencji. W oryginale:
    FCL.105 LAPL — Privileges and conditions(a) General. The privileges of the holder of an LAPL are to act without remuneration as PIC in non- commercial operations on the appropriate aircraft category.
    (b) Conditions. Applicants for the LAPL shall have fulfilled the requirements for the relevant aircraft category and, when applicable, for the class or type of aircraft used in the skill test.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  3. #23

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    W polskich tłumaczeniach zawsze jest burdel i brak konsekwencji. W oryginale:
    Wszystko jest OK tylko podajesz niewłasciwy punkt nie dotyczący pasażerów. Nie prościej się przyznać do pomyłki :-).

    FCL.105.A LAPL(A) — Privileges and conditions(a) The privileges of the holder of an LAPL for aeroplanes are to act as PIC on single-engine piston aeroplanes-land orTMG with a maximum certificated take-off mass of 2 000 kg or less, carrying a maximum of 3 passengers, such thatthere are never more than 4 persons on board of the aircraft.(b) Holders of an LAPL(A) shall only carry passengers after they have completed, after the issuance of the licence,10 hours of flight time as PIC on aeroplanes or TMG.

  4. #24

    Dołączył
    May 2022

    Domyślnie

    Wielkie dzieki za wszystkie odpowiedzi. Chcialem tylko powiedziec, ze ja potrzebuje samolot do dalekich podrozy (w sensie np. Bratyslawa - Edynburg), w PL bede ladowal raz w tygodniu w EPKM. Podroze mozna powiedziec prywatne. O "pasazera" nie chodzi odplatnego tylko o osobe towarzyszaca.
    Stad wymagania co do predkosci i zasiegu. Glasair III zrobi ponad 2000km na jednym tankowaniu i zrobi to w 4 godziny i to jest roznica miedzy nim a tymi wszystkimi zabawkowymi samolotami ze stalym podwoziem. Na kursie latam Viper SD-4 i pewnie jest to faktycznie najlatwiejszy samolot do pilotowania, ale zeby uczyc sie latac nie musze kupowac samolotu - moge sobie wypozyczyc ze szkoly i latac w promieniu, powiedzmy, 400km. Moge sobie tez wypozyczyc instruktora, zeby nauczyl mnie latac moim samolotem. Moj instruktor ma wylatane 28 tys godzin i latal Boeingami takze mysle, ze i Glasaira jest w stanie ogarnac... Ale nie po to robie licencje, zeby leciec 400km zabawkowym samolotem, bo jak sobie dolicze czasowo dojazd do lotniska po obu stronach, zagrzanie, sprawdzenie, start, ladowanie itp. to szybciej wychodzi autem... Co tydzien mam stala trase Častá-Katowice-Častá, co zajmuje 8 godzin za kierownica (caly dzien roboczy, czyli 20% calkowitego czasu pracy). Jakbym sobie latal LZDV-EPKM-LZDV to zajmie to max 2 godziny tygodniowo juz z dojazdem po obu stronach...

  5. #25

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Do latania regularnie, dyspozycyjnie, wskazany jest samolot który będzie też stosunkowo łatwy w utrzymaniu. Zanim kupisz bardzo niszową konstrukcję typ Glasair, rozpytaj o mechanika do tego. O wiele łatwiej będzie Ci znaleźć kogoś do obsługi np. Cirrusa SR22 lub Pipera PA32.

  6. #26

    Dołączył
    Apr 2017

    Domyślnie

    Pociągiem na trasie Ostrava - Trnava jest około 3,5h podczas których można zjeść, popracować lub odpocząć.
    Plus ogarnięcie dojazdów samochodem po obu stronach podróży pociągiem.

    Duże oszczędności czasu, bez zwiększania ryzyka, bez dodatkowego zmęczenia. Polecałbym chociaż przetestować.

  7. #27

    Dołączył
    May 2022

    Domyślnie


    Polecamy

    Hahaha, dobre. Do Trnavy pol godziny, no trzeba liczyc godzine, bo bilet no i nie mozna byc na styk. Potem 3.5 godziny w pociagu i jestem DOPIERO w Ostravie, czyli kolejne 1-1.5 godziny drogi. No to mamy 12 godzin zabitych w podrozy tygodniowo. Zamiast dwoch. Obecnie zabijam 7-8 jezdzac samochodem. Swietny plan
    Tu mam lotnisko 6.2km od domu, w Katowicach 6.7km od firmy. Czyli po 20 minut rowerem po obu stronach, lub max 10 minut autem. Do tego 30 minut w powietrzu w 1 strone, plus 10-15 minut na checklist i wyciagniecie samolotu z hangaru. Jednak strata 2 godzin tygodniowo wydaje mi sie lepsza, niz strata 12. A te pol godziny w powietrzu - wlaczam AP i tez moge jesc i odpoczywac.

    Cytat Zamieszczone przez smfi Zobacz posta
    Pociągiem na trasie Ostrava - Trnava jest około 3,5h podczas których można zjeść, popracować lub odpocząć.
    Plus ogarnięcie dojazdów samochodem po obu stronach podróży pociągiem.

    Duże oszczędności czasu, bez zwiększania ryzyka, bez dodatkowego zmęczenia. Polecałbym chociaż przetestować.

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •